facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEM 7-8/2001

Řešení obchodních procesů aplikace Auto na přání






Společnost Škoda Auto používá již delší dobu jako část svého marketingového komunikačního mixu internetovou aplikaci Auto na přání (CarConfigurator). Donedávna ale zajišťoval používaný CarConfigurator pouze prezentační funkce a neřešil řízení obchodních procesů iniciovaných požadavkem zákazníka z webových stránek. Škoda se proto rozhodla svůj CarConfigurator modernizovat a zajistit provázání této internetové aplikace s dalšími informačními systémy, které nejen Škoda Auto ale i její partneři (síť prodejců) využívají. Přitom se Škoda rozhodla využít možností nové technologie .NET - BizTalk Server.

Cílem projektu bylo následující:

. zajistit automatickou distribuci dat,
. zvýšit podporu obchodních partnerů v prodejních aktivitách,
. vytvořit zpětnou vazbu v průběhu celého obchodního případu,
. realizovat personalizovaný systém obchodních transakcí s využitím technologie BizTalk Serveru.

Technické řešení
Daný obchodní proces v novém řešení probíhá tak, že aplikace CarConfigurátor předá systému informace o klientovi a dealerovi, který klientovi umožní vyzkoušení vozu. BizTalk Server odešle personalizovaný email oběma zúčastněným stranám společně s jejich kontaktními údaji, jako jsou adresa, telefonní číslo a případně email. Dealer následně potvrdí převzetí emailu pomocí www formuláře.

Systém očekává v transakci odpověď dealera na zaslanou emailovou zprávu. Pokud dealer neodpoví v definovaném časovém horizontu, je mu automaticky odeslán "připomínací" email a systém opět čeká na odpověď dealera. V případě, že se zákazníka nepodařilo kontaktovat, je tato skutečnost zaznamenána dealerem do www formuláře a systém na základě těchto informací odešle kontrolní email dealerovi s informací, že je jeho odpověď akceptována a upozorní správce dat, že daný zákazník uvedl nesprávné kontaktní údaje.

Dealer v okamžiku úspěšného kontaktování zákazníka zadá tuto informaci pomocí formuláře na Internetu a systém BizTalk Serveru automaticky odešle informační materiály zákazníkovi na jeho udanou emailovou adresu.

Posledním reportem dealera je zaslání informace o úspěšném či neúspěšném zakončení obchodního případu, přičemž v případě uskutečnění prodeje vozidla, BizTalk Server automaticky odešle personalizovaný email zákazníkovi s poděkováním za využití služeb společnosti.
Přínosy projektu

Nasazení modernizované aplikace CarConfigurator přinesla možnost podrobného sledování stavu jednotlivých obchodních případů. Jednotlivé kroky v procesu jsou plně automatické, ale přesto personalizované, což výrazně usnadňuje práci se zákazníkem. Definice a zavedení procesů výrazným způsobem zvyšuje efektivitu a podporuje kontinuální chod obchodních aktivit. V neposlední řadě zajišťuje podporu zpětné vazby se zainteresováním obchodních partnerů.

Použité technologie: .NET servery:

. Microsoft BizTalk Server
. Microsoft Commerce Server
. Microsoft Internet Information Server 5.0
. Microsoft SQL Server 2000
. Hydra - Škoda platforma
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.