- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 7-8/2001
Společnost Škoda Auto používá již delší dobu jako část svého marketingového komunikačního mixu internetovou aplikaci Auto na přání (CarConfigurator). Donedávna ale zajišťoval používaný CarConfigurator pouze prezentační funkce a neřešil řízení obchodních procesů iniciovaných požadavkem zákazníka z webových stránek. Škoda se proto rozhodla svůj CarConfigurator modernizovat a zajistit provázání této internetové aplikace s dalšími informačními systémy, které nejen Škoda Auto ale i její partneři (síť prodejců) využívají. Přitom se Škoda rozhodla využít možností nové technologie .NET - BizTalk Server.
Cílem projektu bylo následující:
. zajistit automatickou distribuci dat,
. zvýšit podporu obchodních partnerů v prodejních aktivitách,
. vytvořit zpětnou vazbu v průběhu celého obchodního případu,
. realizovat personalizovaný systém obchodních transakcí s využitím technologie BizTalk Serveru.
Technické řešení
Daný obchodní proces v novém řešení probíhá tak, že aplikace CarConfigurátor předá systému informace o klientovi a dealerovi, který klientovi umožní vyzkoušení vozu. BizTalk Server odešle personalizovaný email oběma zúčastněným stranám společně s jejich kontaktními údaji, jako jsou adresa, telefonní číslo a případně email. Dealer následně potvrdí převzetí emailu pomocí www formuláře.
Systém očekává v transakci odpověď dealera na zaslanou emailovou zprávu. Pokud dealer neodpoví v definovaném časovém horizontu, je mu automaticky odeslán "připomínací" email a systém opět čeká na odpověď dealera. V případě, že se zákazníka nepodařilo kontaktovat, je tato skutečnost zaznamenána dealerem do www formuláře a systém na základě těchto informací odešle kontrolní email dealerovi s informací, že je jeho odpověď akceptována a upozorní správce dat, že daný zákazník uvedl nesprávné kontaktní údaje.
Dealer v okamžiku úspěšného kontaktování zákazníka zadá tuto informaci pomocí formuláře na Internetu a systém BizTalk Serveru automaticky odešle informační materiály zákazníkovi na jeho udanou emailovou adresu.
Posledním reportem dealera je zaslání informace o úspěšném či neúspěšném zakončení obchodního případu, přičemž v případě uskutečnění prodeje vozidla, BizTalk Server automaticky odešle personalizovaný email zákazníkovi s poděkováním za využití služeb společnosti.
Přínosy projektu
Nasazení modernizované aplikace CarConfigurator přinesla možnost podrobného sledování stavu jednotlivých obchodních případů. Jednotlivé kroky v procesu jsou plně automatické, ale přesto personalizované, což výrazně usnadňuje práci se zákazníkem. Definice a zavedení procesů výrazným způsobem zvyšuje efektivitu a podporuje kontinuální chod obchodních aktivit. V neposlední řadě zajišťuje podporu zpětné vazby se zainteresováním obchodních partnerů.
Použité technologie: .NET servery:
. Microsoft BizTalk Server
. Microsoft Commerce Server
. Microsoft Internet Information Server 5.0
. Microsoft SQL Server 2000
. Hydra - Škoda platforma
Řešení obchodních procesů aplikace Auto na přání


Společnost Škoda Auto používá již delší dobu jako část svého marketingového komunikačního mixu internetovou aplikaci Auto na přání (CarConfigurator). Donedávna ale zajišťoval používaný CarConfigurator pouze prezentační funkce a neřešil řízení obchodních procesů iniciovaných požadavkem zákazníka z webových stránek. Škoda se proto rozhodla svůj CarConfigurator modernizovat a zajistit provázání této internetové aplikace s dalšími informačními systémy, které nejen Škoda Auto ale i její partneři (síť prodejců) využívají. Přitom se Škoda rozhodla využít možností nové technologie .NET - BizTalk Server.
Cílem projektu bylo následující:
. zajistit automatickou distribuci dat,
. zvýšit podporu obchodních partnerů v prodejních aktivitách,
. vytvořit zpětnou vazbu v průběhu celého obchodního případu,
. realizovat personalizovaný systém obchodních transakcí s využitím technologie BizTalk Serveru.
Technické řešení
Daný obchodní proces v novém řešení probíhá tak, že aplikace CarConfigurátor předá systému informace o klientovi a dealerovi, který klientovi umožní vyzkoušení vozu. BizTalk Server odešle personalizovaný email oběma zúčastněným stranám společně s jejich kontaktními údaji, jako jsou adresa, telefonní číslo a případně email. Dealer následně potvrdí převzetí emailu pomocí www formuláře.
Systém očekává v transakci odpověď dealera na zaslanou emailovou zprávu. Pokud dealer neodpoví v definovaném časovém horizontu, je mu automaticky odeslán "připomínací" email a systém opět čeká na odpověď dealera. V případě, že se zákazníka nepodařilo kontaktovat, je tato skutečnost zaznamenána dealerem do www formuláře a systém na základě těchto informací odešle kontrolní email dealerovi s informací, že je jeho odpověď akceptována a upozorní správce dat, že daný zákazník uvedl nesprávné kontaktní údaje.
Dealer v okamžiku úspěšného kontaktování zákazníka zadá tuto informaci pomocí formuláře na Internetu a systém BizTalk Serveru automaticky odešle informační materiály zákazníkovi na jeho udanou emailovou adresu.
Posledním reportem dealera je zaslání informace o úspěšném či neúspěšném zakončení obchodního případu, přičemž v případě uskutečnění prodeje vozidla, BizTalk Server automaticky odešle personalizovaný email zákazníkovi s poděkováním za využití služeb společnosti.
Přínosy projektu
Nasazení modernizované aplikace CarConfigurator přinesla možnost podrobného sledování stavu jednotlivých obchodních případů. Jednotlivé kroky v procesu jsou plně automatické, ale přesto personalizované, což výrazně usnadňuje práci se zákazníkem. Definice a zavedení procesů výrazným způsobem zvyšuje efektivitu a podporuje kontinuální chod obchodních aktivit. V neposlední řadě zajišťuje podporu zpětné vazby se zainteresováním obchodních partnerů.
Použité technologie: .NET servery:
. Microsoft BizTalk Server
. Microsoft Commerce Server
. Microsoft Internet Information Server 5.0
. Microsoft SQL Server 2000
. Hydra - Škoda platforma
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |