- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 12/2000
PVT: zkušenosti s implementací systému jakosti podle ISO 9001
PVT je jednou z největších IT společností v České republice, se zaměřením na poskytování ICT služeb.
PVT je akciovou společností s celorepublikovou působností. Předmětem činnosti PVT je komplexní řešení a služby v informačních a komunikačních technologiích (ICT) s využitím Internetu, Intranetu a privátní datové sítě. Zabezpečuje technickou, systémovou, aplikační a provozní podporu na celém území České republiky. Široké spektrum aktivit tvoří zejména systémová integrace, zpracování dat formou outsourcingu, tvorba softwarového vybavení pro toto zpracování, tvorba softwaru na klíč pro zákazníka, poskytování telekomunikačních služeb - digitálních okruhů pro datové přenosy v síti PVT.SuperNet, výstavba a outsourcing privátních datových sítí, obsluha klientů na střediscích služeb, návrhy a vlastní realizace strukturované kabeláže, školení v oboru ICT, tiskové a obálkovací služby, prodej a servis hardwaru a základního softwaru a další služby v oboru informačních technologií.
Orientace na kvalitu
V roce 1995 v podniku výrazně zesílil tlak na kvalitu poskytovaných služeb. Management společnosti PVT se proto rozhodl v listopadu 1995 zavést systém jakosti dle normy ISO 9001 s cílem získat certifikaci světově uznávanou akreditovanou společností.
Management spojoval se zavedením fungujícího systému jakosti nejen zvýšení a stabilizaci kvality produkce firmy, a to jak v poskytovaných službách, tak u softwarových produktů, ale i přesné vymezení pravomocí a odpovědnosti nositelů jednotlivých procesů, zprůhlednění obchodních činností, popsání procesů v celé společnosti a přiřazení odpovědností na jednotlivé pracovníky.
Funkční systém měl ve svém důsledku zajistit takovou kvalitu výrobků a služeb, která by byla zcela v souladu s požadavky zákazníků. Mottem všech procesů zvyšujících kvalitu bylo maximalizovat úspěchy při řešení obchodních případů s cílem získání mezinárodně platného certifikátu. V současné době je takřka ve všech případech v rámci účasti ve výběrových řízeních požadován certifikát kvality. To platí zejména pro ekonomicky vyspělé státy, v České republice pak bez výjimky pro organizování výběrových řízení ve státním a veřejném sektoru. Certifikace podle požadované normy znamenala pro PVT nutnou podmínku pro případné úspěchy v těchto řízeních.
PVT je především producentem služeb v oblasti informačních technologií a z tohoto pohledu byl také vybrán model systému jakosti. Základ, na kterém je systém jakosti v PVT vybudován, tvoří norma ČSN EN ISO 9001 Systémy jakosti - Model zabezpečování jakosti při návrhu, vývoji, výrobě, instalaci a servisu, a norma ČSN ISO 9000-3 Směrnice pro použití ISO 9001 při vývoji, dodávce a údržbě softwaru.
Politika jakosti PVT
Politika jakosti, která tvoří osu pro chápání pojmu jakosti ve společnosti jak zaměstnanci tak zákazníky, má sedm bodů:
· Cíl = spokojený zákazník.
· Zákazník PVT dostává informace z celého světa a nemusí řešit zpracování dat.
· Tradice, zkušenost, dosažené výsledky a kapitálová síla zaručují seriózní spolupráci dlouhodobého charakteru.
· Předností služeb PVT je systémová integrace od analýzy problému po celkové řešení až po provozování systému.
· PVT poskytuje jedinečné a bezpečné komunikační prostředí.
· Kvalitní práce každého zaměstnance je zárukou úspěchu firmy.
· Každý zaměstnanec zná své úkoly, zná své místo v organizační struktuře společnosti a tím i své místo a prostor v systému zabezpečování jakosti.
Na výše definované veřejné prohlášení politiky jakosti společnosti navazují konkrétní dílčí úkoly každého útvaru a každého jednotlivce. Vzhledem k charakteru činnosti společnosti, jíž jsou služby, bylo nejobtížnějším úkolem definovat znaky jakosti každého kroku a specifikovat způsob jejich prokazování a hodnocení.
Ve společnosti je provozováno několik základních procesů, diametrálně od sebe odlišných, které bylo nutno popsat v dokumentaci a kodifikovat u nich rozhodující body. Těmito procesy jsou tvorba základního softwaru, poskytování služeb systémové integrace, poskytování služeb při obsluze zákazníků RM-Systému na střediscích služeb a zákazníků SCP na přepážkách SCP, poskytování služeb pro Českou národní zdravotní pojišťovnu na střediscích služeb, tvorba nabídek a prodej hardware a základního software, servisní činnosti a další služby.
Zvolení certifikační společnosti
Poradenskou firmou, která vedla PVT při implementaci systému jakosti byla společnost Quality Centrum. Pokud se týká certifikační společnosti firma PVT vypsala výběrové řízení, kde hlavním kritériem bylo poskytnutí certifikátu platného jak pro střední Evropu, tak pro USA, což jsou dvě dominantní sféry zájmu PVT.
Důležitým kritériem byla také schopnost certifikační společnosti pracovat v oblasti tzv. "měkkých" (nevýrobních) procesů, které jsou reprezentovány prodejem služeb a tvorbou softwaru - zde hrály hlavní roli především reference účastníků výběrového řízení z této oblasti. A nakonec třetím klíčovým požadavkem byla nabídka kvalitních poradenských služeb, které jsou důležité nejen v souvislosti s konkrétní certifikací, ale také s dalším vývojem systému jakosti. Na základě vyhodnocení všech kritérií byla vybrána certifikační společností Det Norske Veritas (DNV).
Rekapitulace průběhu výstavby systému jakosti
Systém jakosti byl ve společnosti zaváděn v 6 etapách:
I. etapa plánu
V měsíci únoru 1996 proběhly přednášky a semináře o výstavbě systému zabezpečování jakosti pro top management a ředitele odštěpných závodů. V tomto termínu také proběhla zjišťovací analýza systému jakosti dle modelu ČSN EN ISO 9001. Na základě provedené zjišťovací analýzy byly specifikovány etapy projektu a byl zpracován realizační plán výstavby systému.
II.etapa plánu
V počátku měsíce března byla identifikována potřebná dokumentační základna, byli přiřazeni jednotliví zpracovatelé k jednotlivým dokumentům a bylo navrženo termínové rozložení zpracování dokumentace. Analýzou bylo zjištěno, že je třeba vypracovat kompletní novou dokumentaci všech procesů probíhajících ve firmě.
Bylo zahájeno zadávání zpracování dokumentace a paralelně byly návrhy dokumentace připomínkovány. První dokumenty byly zavedeny k 1. 7. 1996. Podrobný průběh zadávání, připomínkování a vlastní vydání dokumentace byl řízen na základě schváleného plánu.
III. etapa plánu
Dokumentace byla implementována počínaje 1. 7. 1996. V měsíci říjnu a listopadu byly zavedeny novely norem Organizační řád, Kontrola a zkoušení a Vývoj a údržba programového vybavení a norma Statistické metody. Příručka jakosti a její vydání bylo pozastaveno do doby zavedení opatření k nápravě neshod zjištěných při interních auditech a po plánované předcertifikační návštěvě společnosti DNV, aby do této zastřešující dokumentace bylo možno již zaznamenat změny, které budou vyvolány zjištěnými neshodami a následujícími opatřeními k nápravě. Příručka jakosti byla vydána k 31. 12. 1996.
IV. etapa plánu
V měsíci červnu 1996 byli proškoleni interní auditoři odštěpných závodů, byli podrobeni zkouškám a získali certifikát. Byli jmenováni a vyškoleni pověřenci pro jakost na jednotlivých odštěpných závodech a v průběhu měsíců červenec, srpen a září byli školeni vždy z vydávané sady norem.Byl stanoven plán interních auditů na ústředí a.s. a na odštěpných závodech.Všechny interní audity na ústředí i na odštěpných závodech proběhly pod vedením úseku marketingu a řízení kvality za účasti ředitelky a odborné referentky tohoto úseku. Byl naplánován předcertifikační audit DNV. Všechny karty neshod z interních auditů byly přezkoumávány, schvalovány a uzavírány na ÚMK ústředí. Systémové neshody byly ošetřeny revizí dokumentace systému jakosti a do 31. 12. 1996 byly dotčené normy novelizovány.
V. etapa plánu
Dnem 29. 10. 1996 byl zahájen předcertifikační audit v rámci úvodní návštěvy DNV, který byl ukončen předložením závěrečné zprávy vrcholovému vedení dne 11. 11. 1996. Na základě výsledku úvodní návštěvy firma požádala o prozatímní certifikát shody (Statement of Interim Conformity), kterým certifikační společnost prozatímně potvrzuje shodu systému zabezpečování jakosti PVT s ISO 9001 a vyjadřuje předpoklad, že systém jakosti bude ve stavu certifikační připravenosti do konce února 1997. Dne 5. 12. 1996 byla vedoucím auditorem DNV přezkoumána nápravná opatření ke kartám neshod z úvodní návštěvy a dne 6. 12. 1996 byl Statement of Interim Conformity vydán.
VI. etapa
O provedení certifikačního auditu bylo vzhledem k rozsahu firmy možno požádat po uzavření všech neshod z interních auditů a z předcertifikační návštěvy. Uzavřené neshody byly předloženy v rámci úvodní návštěvy DNV dne 17. 2. 1997, kdy byly všechny uzavřeny. Dále byla provedena revize dokumentace firmou DNV a následně byl naplánován certifikační audit na termín 10.-14. 3. 1997.
Certifikace
Certifikační audit proběhl dle plánu. Vedoucí auditor DNV doporučil certifikačnímu orgánu udělení certifikátu pro PVT pro oblasti: "Vývoj, navrhování, prodej, zhotovení a servis softwaru a softwarových aplikací, zpracování dat. Montáž, prodej a servis počítačového a telekomunikačního hardwaru."
Certifikací systému jakosti v PVT je potvrzena shoda systému s normou ISO 9001, rev. 1994 pro výše uvedené oblasti činnosti firmy a tato shoda tvoří významnou konkurenční výhodu firmy především v oblasti řešení zakázek na základě výběrových řízení.
Uvnitř společnosti bylo dosaženo výrazného posunu v přesném určení rolí jednotlivých pracovníků, přijímáním preventivních opatření a řešením příčin neshod zjištěných při auditech dochází ke zlepšování systému jakosti, a tím i ke zvýšení kvality služeb společnosti, což byl hlavní cíl zavedení systému jakosti.
Společnost PVT se podrobila v závěru měsíce února 2000 úspěšně recertifikačnímu auditu a obdržela certifikát s platností do roku 2003. Systém je podrobován periodickému přezkoumání v 6 měsíčních intervalech firmou DNV k potvrzení stability systému.
Hlavní přínosy systému jakosti pro PVT
· Všechny procesy probíhající ve firmě jsou transparentně popsány a zdokumentovány, existuje průhledná struktura zodpovědnosti za jednotlivé procesy.
· Systém jakosti je integrální součástí řízení firmy, zprostředkovává dokonalý přehled o veškerých podnikových procesech a implikuje vylepšení na všech úrovních.
· Systém poskytuje možnost okamžitého přehledu v souvislosti s prací auditorských firem.
· Došlo ke snížení počtu reklamací u dodávaných služeb a produktů.
· Certifikát zaručuje účast ve výběrových řízeních.
V rámci dalšího vývoje systému jakosti zahájila společnost PVT přípravu pro převod systému jakosti pod novelu normy ISO 9000:2000. Společnost PVT má zájem o certifikaci dle nové normy v závěru roku 2001. V dnešní době je zpracováván plán převodu a budou zahájeny práce na zjišťovací analýze ke specifikaci změn v souvislosti s požadavky normy.


PVT je akciovou společností s celorepublikovou působností. Předmětem činnosti PVT je komplexní řešení a služby v informačních a komunikačních technologiích (ICT) s využitím Internetu, Intranetu a privátní datové sítě. Zabezpečuje technickou, systémovou, aplikační a provozní podporu na celém území České republiky. Široké spektrum aktivit tvoří zejména systémová integrace, zpracování dat formou outsourcingu, tvorba softwarového vybavení pro toto zpracování, tvorba softwaru na klíč pro zákazníka, poskytování telekomunikačních služeb - digitálních okruhů pro datové přenosy v síti PVT.SuperNet, výstavba a outsourcing privátních datových sítí, obsluha klientů na střediscích služeb, návrhy a vlastní realizace strukturované kabeláže, školení v oboru ICT, tiskové a obálkovací služby, prodej a servis hardwaru a základního softwaru a další služby v oboru informačních technologií.
Orientace na kvalitu
V roce 1995 v podniku výrazně zesílil tlak na kvalitu poskytovaných služeb. Management společnosti PVT se proto rozhodl v listopadu 1995 zavést systém jakosti dle normy ISO 9001 s cílem získat certifikaci světově uznávanou akreditovanou společností.
Management spojoval se zavedením fungujícího systému jakosti nejen zvýšení a stabilizaci kvality produkce firmy, a to jak v poskytovaných službách, tak u softwarových produktů, ale i přesné vymezení pravomocí a odpovědnosti nositelů jednotlivých procesů, zprůhlednění obchodních činností, popsání procesů v celé společnosti a přiřazení odpovědností na jednotlivé pracovníky.
Funkční systém měl ve svém důsledku zajistit takovou kvalitu výrobků a služeb, která by byla zcela v souladu s požadavky zákazníků. Mottem všech procesů zvyšujících kvalitu bylo maximalizovat úspěchy při řešení obchodních případů s cílem získání mezinárodně platného certifikátu. V současné době je takřka ve všech případech v rámci účasti ve výběrových řízeních požadován certifikát kvality. To platí zejména pro ekonomicky vyspělé státy, v České republice pak bez výjimky pro organizování výběrových řízení ve státním a veřejném sektoru. Certifikace podle požadované normy znamenala pro PVT nutnou podmínku pro případné úspěchy v těchto řízeních.
PVT je především producentem služeb v oblasti informačních technologií a z tohoto pohledu byl také vybrán model systému jakosti. Základ, na kterém je systém jakosti v PVT vybudován, tvoří norma ČSN EN ISO 9001 Systémy jakosti - Model zabezpečování jakosti při návrhu, vývoji, výrobě, instalaci a servisu, a norma ČSN ISO 9000-3 Směrnice pro použití ISO 9001 při vývoji, dodávce a údržbě softwaru.
Politika jakosti PVT
Politika jakosti, která tvoří osu pro chápání pojmu jakosti ve společnosti jak zaměstnanci tak zákazníky, má sedm bodů:
· Cíl = spokojený zákazník.
· Zákazník PVT dostává informace z celého světa a nemusí řešit zpracování dat.
· Tradice, zkušenost, dosažené výsledky a kapitálová síla zaručují seriózní spolupráci dlouhodobého charakteru.
· Předností služeb PVT je systémová integrace od analýzy problému po celkové řešení až po provozování systému.
· PVT poskytuje jedinečné a bezpečné komunikační prostředí.
· Kvalitní práce každého zaměstnance je zárukou úspěchu firmy.
· Každý zaměstnanec zná své úkoly, zná své místo v organizační struktuře společnosti a tím i své místo a prostor v systému zabezpečování jakosti.
Na výše definované veřejné prohlášení politiky jakosti společnosti navazují konkrétní dílčí úkoly každého útvaru a každého jednotlivce. Vzhledem k charakteru činnosti společnosti, jíž jsou služby, bylo nejobtížnějším úkolem definovat znaky jakosti každého kroku a specifikovat způsob jejich prokazování a hodnocení.
Ve společnosti je provozováno několik základních procesů, diametrálně od sebe odlišných, které bylo nutno popsat v dokumentaci a kodifikovat u nich rozhodující body. Těmito procesy jsou tvorba základního softwaru, poskytování služeb systémové integrace, poskytování služeb při obsluze zákazníků RM-Systému na střediscích služeb a zákazníků SCP na přepážkách SCP, poskytování služeb pro Českou národní zdravotní pojišťovnu na střediscích služeb, tvorba nabídek a prodej hardware a základního software, servisní činnosti a další služby.
Zvolení certifikační společnosti
Poradenskou firmou, která vedla PVT při implementaci systému jakosti byla společnost Quality Centrum. Pokud se týká certifikační společnosti firma PVT vypsala výběrové řízení, kde hlavním kritériem bylo poskytnutí certifikátu platného jak pro střední Evropu, tak pro USA, což jsou dvě dominantní sféry zájmu PVT.
Důležitým kritériem byla také schopnost certifikační společnosti pracovat v oblasti tzv. "měkkých" (nevýrobních) procesů, které jsou reprezentovány prodejem služeb a tvorbou softwaru - zde hrály hlavní roli především reference účastníků výběrového řízení z této oblasti. A nakonec třetím klíčovým požadavkem byla nabídka kvalitních poradenských služeb, které jsou důležité nejen v souvislosti s konkrétní certifikací, ale také s dalším vývojem systému jakosti. Na základě vyhodnocení všech kritérií byla vybrána certifikační společností Det Norske Veritas (DNV).
Rekapitulace průběhu výstavby systému jakosti
Systém jakosti byl ve společnosti zaváděn v 6 etapách:
I. etapa plánu
V měsíci únoru 1996 proběhly přednášky a semináře o výstavbě systému zabezpečování jakosti pro top management a ředitele odštěpných závodů. V tomto termínu také proběhla zjišťovací analýza systému jakosti dle modelu ČSN EN ISO 9001. Na základě provedené zjišťovací analýzy byly specifikovány etapy projektu a byl zpracován realizační plán výstavby systému.
II.etapa plánu
V počátku měsíce března byla identifikována potřebná dokumentační základna, byli přiřazeni jednotliví zpracovatelé k jednotlivým dokumentům a bylo navrženo termínové rozložení zpracování dokumentace. Analýzou bylo zjištěno, že je třeba vypracovat kompletní novou dokumentaci všech procesů probíhajících ve firmě.
Bylo zahájeno zadávání zpracování dokumentace a paralelně byly návrhy dokumentace připomínkovány. První dokumenty byly zavedeny k 1. 7. 1996. Podrobný průběh zadávání, připomínkování a vlastní vydání dokumentace byl řízen na základě schváleného plánu.
III. etapa plánu
Dokumentace byla implementována počínaje 1. 7. 1996. V měsíci říjnu a listopadu byly zavedeny novely norem Organizační řád, Kontrola a zkoušení a Vývoj a údržba programového vybavení a norma Statistické metody. Příručka jakosti a její vydání bylo pozastaveno do doby zavedení opatření k nápravě neshod zjištěných při interních auditech a po plánované předcertifikační návštěvě společnosti DNV, aby do této zastřešující dokumentace bylo možno již zaznamenat změny, které budou vyvolány zjištěnými neshodami a následujícími opatřeními k nápravě. Příručka jakosti byla vydána k 31. 12. 1996.
IV. etapa plánu
V měsíci červnu 1996 byli proškoleni interní auditoři odštěpných závodů, byli podrobeni zkouškám a získali certifikát. Byli jmenováni a vyškoleni pověřenci pro jakost na jednotlivých odštěpných závodech a v průběhu měsíců červenec, srpen a září byli školeni vždy z vydávané sady norem.Byl stanoven plán interních auditů na ústředí a.s. a na odštěpných závodech.Všechny interní audity na ústředí i na odštěpných závodech proběhly pod vedením úseku marketingu a řízení kvality za účasti ředitelky a odborné referentky tohoto úseku. Byl naplánován předcertifikační audit DNV. Všechny karty neshod z interních auditů byly přezkoumávány, schvalovány a uzavírány na ÚMK ústředí. Systémové neshody byly ošetřeny revizí dokumentace systému jakosti a do 31. 12. 1996 byly dotčené normy novelizovány.
V. etapa plánu
Dnem 29. 10. 1996 byl zahájen předcertifikační audit v rámci úvodní návštěvy DNV, který byl ukončen předložením závěrečné zprávy vrcholovému vedení dne 11. 11. 1996. Na základě výsledku úvodní návštěvy firma požádala o prozatímní certifikát shody (Statement of Interim Conformity), kterým certifikační společnost prozatímně potvrzuje shodu systému zabezpečování jakosti PVT s ISO 9001 a vyjadřuje předpoklad, že systém jakosti bude ve stavu certifikační připravenosti do konce února 1997. Dne 5. 12. 1996 byla vedoucím auditorem DNV přezkoumána nápravná opatření ke kartám neshod z úvodní návštěvy a dne 6. 12. 1996 byl Statement of Interim Conformity vydán.
VI. etapa
O provedení certifikačního auditu bylo vzhledem k rozsahu firmy možno požádat po uzavření všech neshod z interních auditů a z předcertifikační návštěvy. Uzavřené neshody byly předloženy v rámci úvodní návštěvy DNV dne 17. 2. 1997, kdy byly všechny uzavřeny. Dále byla provedena revize dokumentace firmou DNV a následně byl naplánován certifikační audit na termín 10.-14. 3. 1997.
Certifikace
Certifikační audit proběhl dle plánu. Vedoucí auditor DNV doporučil certifikačnímu orgánu udělení certifikátu pro PVT pro oblasti: "Vývoj, navrhování, prodej, zhotovení a servis softwaru a softwarových aplikací, zpracování dat. Montáž, prodej a servis počítačového a telekomunikačního hardwaru."
Certifikací systému jakosti v PVT je potvrzena shoda systému s normou ISO 9001, rev. 1994 pro výše uvedené oblasti činnosti firmy a tato shoda tvoří významnou konkurenční výhodu firmy především v oblasti řešení zakázek na základě výběrových řízení.
Uvnitř společnosti bylo dosaženo výrazného posunu v přesném určení rolí jednotlivých pracovníků, přijímáním preventivních opatření a řešením příčin neshod zjištěných při auditech dochází ke zlepšování systému jakosti, a tím i ke zvýšení kvality služeb společnosti, což byl hlavní cíl zavedení systému jakosti.
Společnost PVT se podrobila v závěru měsíce února 2000 úspěšně recertifikačnímu auditu a obdržela certifikát s platností do roku 2003. Systém je podrobován periodickému přezkoumání v 6 měsíčních intervalech firmou DNV k potvrzení stability systému.
Hlavní přínosy systému jakosti pro PVT
· Všechny procesy probíhající ve firmě jsou transparentně popsány a zdokumentovány, existuje průhledná struktura zodpovědnosti za jednotlivé procesy.
· Systém jakosti je integrální součástí řízení firmy, zprostředkovává dokonalý přehled o veškerých podnikových procesech a implikuje vylepšení na všech úrovních.
· Systém poskytuje možnost okamžitého přehledu v souvislosti s prací auditorských firem.
· Došlo ke snížení počtu reklamací u dodávaných služeb a produktů.
· Certifikát zaručuje účast ve výběrových řízeních.
V rámci dalšího vývoje systému jakosti zahájila společnost PVT přípravu pro převod systému jakosti pod novelu normy ISO 9000:2000. Společnost PVT má zájem o certifikaci dle nové normy v závěru roku 2001. V dnešní době je zpracováván plán převodu a budou zahájeny práce na zjišťovací analýze ke specifikaci změn v souvislosti s požadavky normy.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Archiv časopisu IT Systems
Oborové a tematické přílohy
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce