- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 10/2001
Menu v restauracích nabízí mnoho výhod - je cenově výhodné, jednotlivé chody jsou navzájem chuťově sladěny a máte je i rychleji na stole. Pokud se chcete najíst á la Carte - tedy z jídelního lístku, pak prosím. Přejete-li si k "číně" hranolky, kečup a tatarskou omáčku, vaše přání bude pro obsluhu rozkazem. V případě á la Carte však obvykle zaplatíte částku vyšší než v případě předpřipraveného menu.
Menu nebo á la Carte? Také tato volba často vyvstává při zavádění systémů SAP. Odvětvově zaměřené balíčky, které jsou sestaveny na základě definovaných a dokumentovaných odvětvových procesů, jsou především pro střední podniky skvělou volbou. A pokud navrhované řešení odpovídá požadavkům firmy, implementace proběhne zaručeně rychle a hladce.
Branžové balíčky představují výsledek několikaletých zkušeností poradců získaných při zavádění informačních systémů v daném odvětví. Kvalitně zpracované postupy vedou během projektu často k optimalizaci a k zefektivnění podnikových procesů.
Předkonfigurovaných balíčků pro řešení SAP najdete na trhu celou řadu. Při výběru je důležité dbát na to, aby se nejednalo pouze o reklamní trik, za kterým se skrývá sice dobře propracovaná koncepce, ale jinak nic. Procesy charakteristické pro branži by měly být dobře zdokumentovány, měla by být k dispozici vhodná zaváděcí metodika a referenční projekt, který podpoří vaši volbu.
Stejně jako máte v dobrých restauracích při volbě menu zachovanou jistou míru individuality a místo rýže si můžete objednat brambory či zeleninový salát, i odvětvové balíčky by měly skýtat jistou flexibilitu. Možnost změn a adaptace by měla být samozřejmostí, aniž byste tím ztratili výhodu cenově výhodného branžového základu.
Branžové balíčky mají ještě jednu výhodu: jedná se o otevřené systémy, jejichž funkcionalitu lze v budoucnu rozšířit. Integrace internetu nebo zapojení CRM systému je možné bez problémů realizovat, a tím reagovat na měnící se požadavky trhu.
Pozn.: Autorka článku, Andrea Lipp, pracuje jako marketingová manažerka ve společnosti PLAUT Consulting CR.
Menu nebo á la Carte?
Odvětvová řešení SAP
Andrea Lipp


Menu v restauracích nabízí mnoho výhod - je cenově výhodné, jednotlivé chody jsou navzájem chuťově sladěny a máte je i rychleji na stole. Pokud se chcete najíst á la Carte - tedy z jídelního lístku, pak prosím. Přejete-li si k "číně" hranolky, kečup a tatarskou omáčku, vaše přání bude pro obsluhu rozkazem. V případě á la Carte však obvykle zaplatíte částku vyšší než v případě předpřipraveného menu.
Menu nebo á la Carte? Také tato volba často vyvstává při zavádění systémů SAP. Odvětvově zaměřené balíčky, které jsou sestaveny na základě definovaných a dokumentovaných odvětvových procesů, jsou především pro střední podniky skvělou volbou. A pokud navrhované řešení odpovídá požadavkům firmy, implementace proběhne zaručeně rychle a hladce.
Branžové balíčky představují výsledek několikaletých zkušeností poradců získaných při zavádění informačních systémů v daném odvětví. Kvalitně zpracované postupy vedou během projektu často k optimalizaci a k zefektivnění podnikových procesů.
Předkonfigurovaných balíčků pro řešení SAP najdete na trhu celou řadu. Při výběru je důležité dbát na to, aby se nejednalo pouze o reklamní trik, za kterým se skrývá sice dobře propracovaná koncepce, ale jinak nic. Procesy charakteristické pro branži by měly být dobře zdokumentovány, měla by být k dispozici vhodná zaváděcí metodika a referenční projekt, který podpoří vaši volbu.
Stejně jako máte v dobrých restauracích při volbě menu zachovanou jistou míru individuality a místo rýže si můžete objednat brambory či zeleninový salát, i odvětvové balíčky by měly skýtat jistou flexibilitu. Možnost změn a adaptace by měla být samozřejmostí, aniž byste tím ztratili výhodu cenově výhodného branžového základu.
Branžové balíčky mají ještě jednu výhodu: jedná se o otevřené systémy, jejichž funkcionalitu lze v budoucnu rozšířit. Integrace internetu nebo zapojení CRM systému je možné bez problémů realizovat, a tím reagovat na měnící se požadavky trhu.
Pozn.: Autorka článku, Andrea Lipp, pracuje jako marketingová manažerka ve společnosti PLAUT Consulting CR.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
IT Systems podporuje
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |