- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
PříLOHA 5/2001
Vstup firmy na internet je v dnešní době nutným krokem pro zachování schopnosti konkurence. O tomto faktu, stejně jako o úsporách fixních nákladů, permanentní nabídce zákazníkům a překonávání časových a geografických hranic, není již dnes možné pochybovat.
Jak začít podnikat na internetu?
Jak tedy konkrétně využívat internet ke svému podnikání? Především tím, že vytvoříte standardní krok směrem k vašim zákazníkům, tj. vytvoříte základní komunikační služby - firemní, či produktový web a nabídnete možnost komunikace e-mailem. Obojí samozřejmě na vlastní doméně, tj. ve tvaru www adresy www.vasefirma.cz a e-mailové adresy jmeno@vasefirma.cz.
Nesnažte se ušetřit, řešení, které nabízí freewebové a freemailové služby jsou sice zadarmo, ale s nízkou garancí dostupnosti, funkčnosti a především: vlastní doménové jméno je dnes jistou známkou prestiže. Pro zákazníka je vlastní doména firmy to, co lze analogicky přirovnat k vlastní firemní prodejně - naznačuje hodnověrnost firmy. S adresou vašeho firemního webu, který je umístěn např. na http://hyperlink.cz/www/novakasyn pravděpodobně nepřesvědčíte své zákazníky, že jste např. výhradními dovozci sportovního oblečení známé firmy Adidas.
Jen vlastní doména znamená vlastní virtuální adresu. Pro vyhodnocení zájmu o firemní www stránky, a tedy o daný produkt či služby firmy slouží statistiky www návštěvnosti. Poskytují zpětnou vazbu a sdělí managementu, či marketingu firmy, že např. minulý měsíc shlédlo firemní web 3500 uživatelů a zobrazilo jim 26 500 www stránek, z nichž nejčastěji zajímaly uživatele sekce firemních stránek: ceník, produkty a kontakt. Tato zpětná vazba je velmi důležitá zvláště při vyhodnocování úspěšnosti reklamních a marketingových kampaní.
Dalším krokem k využití možností internetu v podnikatelské činnosti směrem k zákazníkům je zřízení elektronického internetového obchodu. Ten si lze představit jako www stránky, na kterých je možné si prohlédnout žádané zboží a informovat se o tomto zboží. Posléze je možné toto zboží vložit do virtuálního košíku a následně zaplatit různými platebními způsoby. Elektronické obchody nabízejí dále další promyšlené nástroje pro práci s obchodem a zákazníkem, např. registraci stálých zákazníků, on-line platební brány apod.
Nejste-li firma o 100 a více zaměstnancích a nemáte-li vlastní IT lidské zdroje, doporučujeme takovéto řešení internetových služeb raději outsourcovat, než se zabývat vlastní technickou realizací webového a poštovního serveru. Důvodem je nejen značná finanční úspora, ale také kvalitativní stránka řešení. V případě problémů poskytovatelé nabízejí také uživatelskou a technickou podporu.
Kde začít?
Jedním z míst na českém internetu, které poskytuje ucelenou nabídku služeb provozuje společnost ATLAS.CZ a.s. na adrese www.mujpodnik.cz. Její podnikatelský portál MujPodnik nabízí komplexní ASP řešení pro firmy a podnikatele, řešení umožňující využívat internet k podnikání prostřednictvím komplexního balíčku služeb.
Přenesení kamenného podniku do virtuálního světa internetu zde zvládne běžný uživatel bez asistence odborníka na informační technologie a to za jednu hodinu. Na této adrese se žádný zájemce o podnikání na internetu neztratí, protože k dispozici jsou mu čtyři virtuální průvodci. Každý z nich je zaměřen na různě pokročilého uživatele internetu.
,,Start na internetu" provede úplného začátečníka ve využívání internetu k úspěšnému podnikání. ,,Internet marketing" nabídne vše potřebné k účinné propagaci virtuálního podniku na internetu.
,,Internet management" představuje nejpokročilejším uživatelům specializované služby, jako například vzdělávání po internetu, daňové poradenství po internetu nebo on-line výzkumy mezi zákazníky.
Průvodce ,,Podnikání" je určený především pro podnikatele, kteří hledají informace, jako jsou právní normy, rešerše, články atd.
Produkt je rovněž integrován s produkty Microsoft Office a Outlook a představuje funkční rozšíření těchto produktů. Je zajištěna internetová konektivita na páteřní síti a stabilita řešení, včetně nonstop uživatelské podpory. Ve spolupráci s odbornými partnery projektu MujPodnik se připravují i další benefity pro uživatele služby a návštěvníky portálu. Uživatelům bude během následujících měsíců k dispozici on-line podvojné účetnictví, antivirová ochrana elektronické pošty a souborů, business disk pro sdílení firemních dokumentů (extranet), systém výměnné bannerové reklamy a dále funkční rozšíření prohlížeče Internet Explorer o navigační bar MujPodnik.
Jak využít internet pro firmu …
aneb začátek elektronického obchodování pro menší a střední firmy
-red-


Vstup firmy na internet je v dnešní době nutným krokem pro zachování schopnosti konkurence. O tomto faktu, stejně jako o úsporách fixních nákladů, permanentní nabídce zákazníkům a překonávání časových a geografických hranic, není již dnes možné pochybovat.
Jak začít podnikat na internetu?
Jak tedy konkrétně využívat internet ke svému podnikání? Především tím, že vytvoříte standardní krok směrem k vašim zákazníkům, tj. vytvoříte základní komunikační služby - firemní, či produktový web a nabídnete možnost komunikace e-mailem. Obojí samozřejmě na vlastní doméně, tj. ve tvaru www adresy www.vasefirma.cz a e-mailové adresy jmeno@vasefirma.cz.
Nesnažte se ušetřit, řešení, které nabízí freewebové a freemailové služby jsou sice zadarmo, ale s nízkou garancí dostupnosti, funkčnosti a především: vlastní doménové jméno je dnes jistou známkou prestiže. Pro zákazníka je vlastní doména firmy to, co lze analogicky přirovnat k vlastní firemní prodejně - naznačuje hodnověrnost firmy. S adresou vašeho firemního webu, který je umístěn např. na http://hyperlink.cz/www/novakasyn pravděpodobně nepřesvědčíte své zákazníky, že jste např. výhradními dovozci sportovního oblečení známé firmy Adidas.
Jen vlastní doména znamená vlastní virtuální adresu. Pro vyhodnocení zájmu o firemní www stránky, a tedy o daný produkt či služby firmy slouží statistiky www návštěvnosti. Poskytují zpětnou vazbu a sdělí managementu, či marketingu firmy, že např. minulý měsíc shlédlo firemní web 3500 uživatelů a zobrazilo jim 26 500 www stránek, z nichž nejčastěji zajímaly uživatele sekce firemních stránek: ceník, produkty a kontakt. Tato zpětná vazba je velmi důležitá zvláště při vyhodnocování úspěšnosti reklamních a marketingových kampaní.
Dalším krokem k využití možností internetu v podnikatelské činnosti směrem k zákazníkům je zřízení elektronického internetového obchodu. Ten si lze představit jako www stránky, na kterých je možné si prohlédnout žádané zboží a informovat se o tomto zboží. Posléze je možné toto zboží vložit do virtuálního košíku a následně zaplatit různými platebními způsoby. Elektronické obchody nabízejí dále další promyšlené nástroje pro práci s obchodem a zákazníkem, např. registraci stálých zákazníků, on-line platební brány apod.
Nejste-li firma o 100 a více zaměstnancích a nemáte-li vlastní IT lidské zdroje, doporučujeme takovéto řešení internetových služeb raději outsourcovat, než se zabývat vlastní technickou realizací webového a poštovního serveru. Důvodem je nejen značná finanční úspora, ale také kvalitativní stránka řešení. V případě problémů poskytovatelé nabízejí také uživatelskou a technickou podporu.
Kde začít?
Jedním z míst na českém internetu, které poskytuje ucelenou nabídku služeb provozuje společnost ATLAS.CZ a.s. na adrese www.mujpodnik.cz. Její podnikatelský portál MujPodnik nabízí komplexní ASP řešení pro firmy a podnikatele, řešení umožňující využívat internet k podnikání prostřednictvím komplexního balíčku služeb.
Přenesení kamenného podniku do virtuálního světa internetu zde zvládne běžný uživatel bez asistence odborníka na informační technologie a to za jednu hodinu. Na této adrese se žádný zájemce o podnikání na internetu neztratí, protože k dispozici jsou mu čtyři virtuální průvodci. Každý z nich je zaměřen na různě pokročilého uživatele internetu.
,,Start na internetu" provede úplného začátečníka ve využívání internetu k úspěšnému podnikání. ,,Internet marketing" nabídne vše potřebné k účinné propagaci virtuálního podniku na internetu.
,,Internet management" představuje nejpokročilejším uživatelům specializované služby, jako například vzdělávání po internetu, daňové poradenství po internetu nebo on-line výzkumy mezi zákazníky.
Průvodce ,,Podnikání" je určený především pro podnikatele, kteří hledají informace, jako jsou právní normy, rešerše, články atd.
Produkt je rovněž integrován s produkty Microsoft Office a Outlook a představuje funkční rozšíření těchto produktů. Je zajištěna internetová konektivita na páteřní síti a stabilita řešení, včetně nonstop uživatelské podpory. Ve spolupráci s odbornými partnery projektu MujPodnik se připravují i další benefity pro uživatele služby a návštěvníky portálu. Uživatelům bude během následujících měsíců k dispozici on-line podvojné účetnictví, antivirová ochrana elektronické pošty a souborů, business disk pro sdílení firemních dokumentů (extranet), systém výměnné bannerové reklamy a dále funkční rozšíření prohlížeče Internet Explorer o navigační bar MujPodnik.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
IT Systems podporuje
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |