- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 5/2001
V březnovém čísle IT Systemu jsme vás v krátkém článku informovali o implementaci informačního systému MFG/PRO do společnosti KHV, které je jednou z největších distribučních firem v České republice. V následujícím článku bychom se k tomuto projektu chtěli ještě jednou vrátit. Ředitel KHV, Ing. Zdeněk Štěpánek, se s námi totiž podělil o nové informace z průběhu implementace nového informačního systému. Ten by měl být navíc v nejbližší době rozšířen o specializovaný informační systém AIM, který patří do kategorie WMS systémů (Warehouse Mangement System). Může se tedy stát, že se k budování informační infrastruktury v KHV v nejbližší době vrátíme znovu.
Teď se ale vraťme k implementaci MFG/PRO a zrekapitulujme genezi celého projektu. Společnost KHV je největší obchodní společností zabývající se nákupem a prodejem mléčných výrobků a ostatních potravin na trhu v České republice. Nákup zboží je realizován od tuzemských i zahraničních dodavatelů, komplexnost a včasnost dodávek nabízeného sortimentu je zabezpečována z centrálního skladu v Praze a dalšími 15 středisky po celém území republiky. V nabídce společnosti KHV je více než 1200 výrobků.
Vzhledem ke snaze nadále zkvalitňovat služby a nezbytný servis u odběratelů KHV, bylo v roce 2000 rozhodnuto o implementaci nového informačního systému s cílem postihnout všechny stěžejní procesy uvnitř firmy.
Výběr systému, harmonogram projektu
Na základě specifických požadavků společnosti bylo provedeno výběrové řízení a jako dodavatel systému byla vybrána společnost Minerva. Implementace vybraného systému MFG/PRO probíhala od podzimu roku 2000 formou školení a přípravy personálu a praktická implementace byla zahájena v lednu roku 2001. V rámci implementace proběhlo proškolení uživatelů a byla řešena i technická část až po připojení vzdálených pracovišť.
Řešení problémů implementace nového systému
Jako téměř každý rozsáhlý projekt inovace IS/IT nebylo ani zahájení implementace MFG/PRO v KHV úplně bez problémů. Hned na začátku došlo k podcenění navrhované hardwarové konfigurace, která nebyla schopna zajistit požadovaný počet transakcí a úkonů souvisejících s nákupem a dodáním zboží k odběratelům.
Další komplikace způsobila malá pozornost, kterou firma KHV věnovala předimplementační přípravě uživatelů a jejich praktickému proškolení. Společný projektový tým KHV a Minerva řešil tyto komplikace v průběhu implementace doplněním potřebného vybavení a důslednější přípravou uživatelů, takže dnes je již stav stabilizován a systém funguje bez problémů.
Současný stav instalace umožňuje vedení společnosti mít k dispozici potřebné informace o průběhu realizovaných obchodů, ukazuje nedostatky v práci uživatelů a pomáhá při řízení logistiky firmy.
Dalším krokem bude systém AIM
Vzhledem k tomu, že v letošním roce se plánuje výstavba nového centrálního skladu, který bude zabezpečovat optimální požadavky k zabezpečení servisu obchodním partnerům společnosti, bylo rozhodnuto i o tom, že jako součást systému MFG/PRO bude dodán systém AIM, který by měl společnosti poskytnout optimální řízení centrálního skladu, řízení pracovních sil, doplňování skladu a vyskladňování zboží.
Ředitel KHV, Ing. Zdeněk Štěpánek, předpokládá, že po nabitých zkušenostech s implementací systému MFG v počátku tohoto roku proběhne implementace systému AIM bez větších problémů a průběh implementace neovlivní obchodní vztahy s partnery a zabezpečí 100% spokojenost více jak 8 tisíc odběratelů společnosti KHV.
Jak uřídit požadavky osmi tisíc zákazníků?
Ve společnosti KHV zvolili řešení v podobě nového informačního systému
-red-


V březnovém čísle IT Systemu jsme vás v krátkém článku informovali o implementaci informačního systému MFG/PRO do společnosti KHV, které je jednou z největších distribučních firem v České republice. V následujícím článku bychom se k tomuto projektu chtěli ještě jednou vrátit. Ředitel KHV, Ing. Zdeněk Štěpánek, se s námi totiž podělil o nové informace z průběhu implementace nového informačního systému. Ten by měl být navíc v nejbližší době rozšířen o specializovaný informační systém AIM, který patří do kategorie WMS systémů (Warehouse Mangement System). Může se tedy stát, že se k budování informační infrastruktury v KHV v nejbližší době vrátíme znovu.
Teď se ale vraťme k implementaci MFG/PRO a zrekapitulujme genezi celého projektu. Společnost KHV je největší obchodní společností zabývající se nákupem a prodejem mléčných výrobků a ostatních potravin na trhu v České republice. Nákup zboží je realizován od tuzemských i zahraničních dodavatelů, komplexnost a včasnost dodávek nabízeného sortimentu je zabezpečována z centrálního skladu v Praze a dalšími 15 středisky po celém území republiky. V nabídce společnosti KHV je více než 1200 výrobků.
Vzhledem ke snaze nadále zkvalitňovat služby a nezbytný servis u odběratelů KHV, bylo v roce 2000 rozhodnuto o implementaci nového informačního systému s cílem postihnout všechny stěžejní procesy uvnitř firmy.
Výběr systému, harmonogram projektu
Na základě specifických požadavků společnosti bylo provedeno výběrové řízení a jako dodavatel systému byla vybrána společnost Minerva. Implementace vybraného systému MFG/PRO probíhala od podzimu roku 2000 formou školení a přípravy personálu a praktická implementace byla zahájena v lednu roku 2001. V rámci implementace proběhlo proškolení uživatelů a byla řešena i technická část až po připojení vzdálených pracovišť.
Řešení problémů implementace nového systému
Jako téměř každý rozsáhlý projekt inovace IS/IT nebylo ani zahájení implementace MFG/PRO v KHV úplně bez problémů. Hned na začátku došlo k podcenění navrhované hardwarové konfigurace, která nebyla schopna zajistit požadovaný počet transakcí a úkonů souvisejících s nákupem a dodáním zboží k odběratelům.
Další komplikace způsobila malá pozornost, kterou firma KHV věnovala předimplementační přípravě uživatelů a jejich praktickému proškolení. Společný projektový tým KHV a Minerva řešil tyto komplikace v průběhu implementace doplněním potřebného vybavení a důslednější přípravou uživatelů, takže dnes je již stav stabilizován a systém funguje bez problémů.
Současný stav instalace umožňuje vedení společnosti mít k dispozici potřebné informace o průběhu realizovaných obchodů, ukazuje nedostatky v práci uživatelů a pomáhá při řízení logistiky firmy.
Dalším krokem bude systém AIM
Vzhledem k tomu, že v letošním roce se plánuje výstavba nového centrálního skladu, který bude zabezpečovat optimální požadavky k zabezpečení servisu obchodním partnerům společnosti, bylo rozhodnuto i o tom, že jako součást systému MFG/PRO bude dodán systém AIM, který by měl společnosti poskytnout optimální řízení centrálního skladu, řízení pracovních sil, doplňování skladu a vyskladňování zboží.
Ředitel KHV, Ing. Zdeněk Štěpánek, předpokládá, že po nabitých zkušenostech s implementací systému MFG v počátku tohoto roku proběhne implementace systému AIM bez větších problémů a průběh implementace neovlivní obchodní vztahy s partnery a zabezpečí 100% spokojenost více jak 8 tisíc odběratelů společnosti KHV.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
IT Systems podporuje
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |