- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Integrovaný systém informací pro podnikání a export
Internetový portál BusinessInfo je prvním realizovaným řešením zahrnutým v Akčním plánu státní informační politiky


První krok ke kladným odpovědím již stát učinil. Vychází z priorit hospodářské politiky vlády ČR, jejichž součástí je vytvoření efektivního systému podpory podnikatelských subjektů k posílení jejich konkurenceschopnosti i vývozní síly. Prvním realizovaným řešením, zahrnutým v Akčním plánu státní informační politiky, je zprovozněný internetový portál BusinessInfo - Integrovaný systém informací pro podnikání a export.
|
Projekt integrovaný systém informací
Projekt vývoje, dodávky, implementace a komplexního dlouhodobého zabezpečení provozu portálu BusinessInfo získala prostřednictvím veřejné zakázky České agentury na podporu obchodu/CzechTrade společnost AutoCont CZ. Řešitelem projektu se stala společnost Logos.
Předmětem zakázky bylo zpracování projektu portálu dle zadávací dokumentace s ohledem na požadavky zákona 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy a souvisejících standardů ISVS (informační systémy veřejné správy) vydávaných Úřadem pro veřejné informační systémy (ÚVIS) obsahující:
. návrh a popis programového řešení portálu a aplikace zajišťující redakční provoz,
. návrh a popis technického vybavení k zabezpečení provozu.
Na základě schváleného a posouzeného projektu soudním znalcem, zahájila společnost Logos na podzim roku 2001 realizaci projektu s cílem:
. vytvořit grafickou a funkční podobu portálu,
. vytvořit jednotné místo pro plnění, aktualizaci a údržbu informačního portálu pro 20 subjektů (ministerstva, státní instituce a organizace, nestátní organizace, svazy a sdružení, redakce),
. zajistit IT infrastrukturu,
. vybudovat redakci,
. zajistit a koordinovat komunikaci mezi partnerskými organizacemi a redakcí,
. zabezpečit provoz informačního portálu a služeb souvisejících minimálně po dobu 4 let,
. zajistit nepřetržitý dohled a vyhodnocování provozu pro jeho optimalizaci,
. zajistit projektové vedení,
. vypracovat dokumentaci vztaženou k projektu (uživatelskou, bezpečnostní, dokumentaci provozu a údržby) podléhající standardům ISVS,
. koordinovat a řídit subdodavatele projektu v rámci projektového vedení.
|
Technické řešení
Internetový portál je v současné době tvořen: publikačním místem s dynamicky vytvářenými rubrikami, personalizací, kalendářem akcí, diskusním fórem, rejtříkem odkazů, anketami a vyhledávačem. zveřejňování informací o akcích pořádaných partnerskými organizacemi, diskusní fórum k danému tématu či publikovaným článkům.
Vyhledávač aktivně prohledává stránky partnerských organizací a sdružuje odkazy, dle svého nastavení, ve vlastní databázi. Samotné vyhledávání tak probíhá nad databází portálu. Kalendář akcí slouží ke zveřejňování informací o akcích pořádaných partnerskými organizacemi s možností registrace i zrušení účasti. Diskusní fórum ve svých skupinách umožní tématicky zaměřenou diskusi včetně komentářů k publikovaným článkům.
Aplikace pro plnění, aktualizaci a údržbu dat je extranetovým nástrojem vytvořeným pro spolupráci partnerských organizací s redakcí. Tento redakční systém umožňuje uživatelům sofistikovanou práci s dokumenty, zakládáním a správou akcí, FAQ, správu uživatelů, správu zasílání informativních mailů o nově publikovaných dokumentech, správu anket, diskusního fóra a číselníků, včetně obslužných modulů pro statistické vyhodnocování a předávání zpětné vazby na zdroj informace.
Společnost Logos použila ve svém řešení třívrstvou architekturu, jež odděluje úložiště dat a vlastní informace uložené v systému od obchodní logiky i vlastního zpracování vnitřních procesů. IT infrastruktura je zastoupena servery LP2000r z řady HP NetServer Hewlett Packard. Otevřené řešení umožňuje další rozšiřování. Je postaveno na technologiích, implementovaných v produktech Cisco, Microsoft a CheckPoint. Pro vývoj řešení a SW platformu byly zvoleny produkty - Microsoft Windows 2000 Server, Microsoft SQL Server.
|
Budoucnost
Rozvoj portálu v letech dalších závisí na finančním rozpočtu a zainteresovanosti jednotlivých přispěvatelů. Státní správa si vytvořila nástroj, kterým může podpořit konkurenceschopnost podnikatelských subjektů. Leží však na ní, jaká určí pravidla vedoucí ke zlepšení informovanosti cílové skupiny v návaznost na kvantitu, kvalitu, četnost a účinnost jí produkovaných informací.
Pozn. red.: Autor článku, Ladislava Hvězdová, pracuje jako project manager internetového portálu BusinessInfo ve společnost Logos.
Patnerské organizace projektu BusinessInfo
" ministerstva: Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo financí, Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo práce a sociálních věcí
" státní instituce a organizace: CzechTrade, Agentura pro rozvoj podnikání, CzechInvest, Česká exportní banka, a. s., Exportní garanční a pojišťovací společnost, a. s., Českomoravská záruční a rozvojová banka, a. s., Správa českých center, Centrum pro regionální rozvoj, EuroInfoCentrum
" nestátní organizace, svazy a sdružení: Svaz průmyslu a dopravy ČR, Hospodářská komora ČR, Svaz českých a moravských výrobních družstev, Svaz obchodu ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR
BusinessInfo ve zkratce
Řešení portálu státní správy pro podporu podnikání a exportu je unikátní začlenění více jak 20 organizací státní správy k publikování informací. Na portálu se kromě zadavatele CzechTrade aktivně účastní ministerstva, různé agentury a další subjekty.
Společnosti AutoCont a Logos realizovaly tento projekt metodou outsourcingu, kdy garantují jak vývoj aplikace portálu, tak i zajištění provozu a hlavně redakčních služeb na 4 roky dopředu.
Portál již byl předán do plného provozu, začíná fáze, kdy bude postupně plněn informacemi. Už dnes je zde ale více jak 3500 stran textu a podobný počet dokumentů v PDF.
Celý portál je postaven na technologii XML, což umožní snadné propojení s dalšími informačními zdroji. Fungování portálu je založeno na redakčním systému, který umožňuje správu prostřednictvím internetového prohlížeče. Díky tomu mohou partnerské organizace do portálu přispívat bez náročného technického zázemí.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |