facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEM 6/2000

Industry Warehouse Solution: Sybase představuje nové řešení pro CRM a BI

-syb-





Následkem dynamiky dnešního obchodního prostředí jsou neustálé změny požadavků zákazníků, chování konkurence, vlastnických vztahů, legislativy atd. Tyto změny přinášejí nové příležitosti, ale i hrozby. V takovémto prostředí vzrůstá cena informací, které, jako jediné, mohou zabezpečit včasnou a správnou reakci na změnu. Zvláště důležitým faktorem úspěšného podnikání dneška je orientace na zákazníka. Termíny jako one-to-one marketing nebo customer relationship management (CRM) se postupně dostaly z ekonomických učebnic a akademických úvah do reálného života a stávají se nedílnou součástí podnikové filozofie na přelomu tisíciletí. Jako reakci na tyto nové podmínky a podněty přichází společnost Sybase s novým řešením pro oblast Business Intelligence - Industry Warehouse Solution (IWS).

IWS je předpřipravené řešení, které je navrženo pro konkrétní odvětví. Prvotním cílem tohoto řešení je umožnit společnostem skutečnou orientaci na zákazníka. Předpokladem je utvoření komplexního obrazu o každém zákazníkovi, či zákaznickém segmentu. Využití těchto informací je stěžejním faktorem pro udržení si zákazníka v budoucnosti. Zvyšování loajality profitabilních, respektive potenciálně profitabilních, zákazníků je cíl většiny moderních společností dneška.
V současnosti jsou v rámci IWS nabízeny řešení pro následující odvětví:

- Bankovnictví
- Platební karty
- Kapitálové trhy
- Majetkové a úrazové pojištění
- Životní pojištění
- Telekomunikace
- Utility
- Zdravotní pojištění
- Obchod

Jednotlivá řešení jsou vybudována na základě zkušeností z již realizovaných projektů ve zmíněných oborech. Nejedná se tedy o modely, jež by byly navrženy bez vztahu k realitě. Naopak řešení přináší podniku jedinečné informace o analýzách a procesech společností ze stejného odvětví. Do nedávné doby se předpřipravená řešení pokládala za nevhodný přístup pro Business Intelligence. Jako důvod byla nejčastěji uváděna jedinečnost jednotlivých společností a nedostatečná komplexnost takovýchto řešení. Společnost Sybase přichází s řešeními, která jsou připravena speciálně pro konkrétní úzkou vertikálu, což přináší možnost pokrýt okolo 70 % informačních potřeb podniku.

Součástí každého řešení je především návrh datového modelu. Tento model je vypracován v prostředí Warehouse Architect, což je unikátní nástroj pro návrh a správu systému Business Intelligence. Díky otevřenosti tohoto nástroje je možné řešení použít nezávisle na databázové platformě a stejně tak i na analytickém, respektive prezentačním, nástroji pro koncové uživatele. Další částí je repositář metadat, jež v sobě nese informaci nejenom o fyzickém návrhu, ale i o logickém výkladu jednotlivých atributů, o jejich ekonomické interpretaci a způsobu jejich plnění. Součástí každého řešení je též sada předpřipravených analýz a reportů. Poslední, ale ne nedůležitou komponentou je projektová metodologie, která je založena na obecných principech vedení projektu Business Intelligence s přihlédnutím k specifikám předpřipravených řešení.

Celé komplexní řešení je rozděleno do několika modulů, čímž je umožněno postupovat při implementaci po jednotlivých krocích. Moduly je možné rozdělit do dvou základních kategorií:

- Odvětvově specifické moduly (Obchodní analýza, Analýza profitability)
- Customer Relationship Management moduly (Segmentace zákazníků, Historie zákazníků, Analýza marketingových kampaní, Analýza péče o zákazníky)

Obchodní analýza
Obchodní analýza je ústřední částí celého řešení. Zde se v největší míře projevuje jedinečnost společností z jednotlivých odvětví, jejich specifických problémů a požadavků. Díky této části je možné úspěšně identifikovat up-sell a cross-sell strategie, analyzovat provozní data z mnoha různých pohledů, identifikovat problémové oblasti a naopak oblasti perspektivní. Samozřejmostí je dokonalá analýza veškerých informací v čase, s možností sledování trendů a závislostí.

Analýza profitability
Výše tržeb a míra pofitability se mohou diametrálně lišit. Nesoustředí podnik veškeré své úsilí a prostředky tam, kde sice dosahuje vysokých tržeb, avšak bez odpovídajícího zisku? Definice charakteristik profitabilního zákazníka, organizačních jednotek a produktů umožní společnosti soustředit své úsilí a zdroje správným směrem.

Segmentace zákazníků
Díky tomuto modulu se z jednolité masy zákazníků stane soubor jasně definovaných mikrosegmentů, jež umožní efektivnější přístup a vysokou pravděpodobnost vstřícné odezvy.

Historie zákazníků
Loajalita zákazníka je jedním ze stěžejních faktorů úspěchu ve většině odvětví. Tato část IWS charakterizuje zákazníka, popisuje důvody jeho případné ztráty a identifikuje nebezpečí jeho odchodu. Společnost má možnost se na tyto případy zaměřit a tím zabránit přechodu ke konkurenci.

Analýza marketingových kampaní
Vhodně zvolené marketingové prostředky mohou, vzhledem ke konkrétním zákazníkům, výrazně zvýšit šanci na úspěch. Analýza marketingových kampaní vám umožní porozumět chování jednotlivých zákazníků a na tomto základě efektivně cílit marketingové prostředky. Dále budete mít možnost hodnotit efektivnost jednotlivých kampaní a následně rozhodnout o jejich opakování a intenzitě.

Analýza péče o zákazníky
Velké množství stížností a reklamací jistě neprospívá profitabilitě společnosti a rovněž pak podnikové image. Analýza péče o zákazníky podniku umožní definovat problémové faktory, analyzovat historii zákazníka a díky tomu definovat míru jeho spokojenosti.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.