- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 6/2000
Současný boom internetových technologií přináší velkou poptávku po řešeních pro internetovou prezentaci podnikových informací a po řešeních elektronického obchodování. Stále více firem nalézá na Webu prostředek, jak komunikovat se svými zákazníky a partnery nejen formu elektronické pošty, ale formou elektronického obchodování. To znamená nejen výměnu informací, ale také integraci podnikových procesů a nákup a prodej po Internetu.
Společnost Informix, známá především jako dodavatel databázových systémů, zachytila tuto poptávku a začala nabízet produkty řešící problematiku správy webových stránek a prodeje koncovým zákazníkům prostřednictvím webu. Informix nyní prezentuje nabídku komplexního řešení, které obsahuje jak výkonný databázový systém, tak nástroje i.Sell a i.Reach určené pro tvorbu webových stránek na bázi e-commerce. Informix se tím transformoval z dodavatele databázové infrastruktury na komplexnějšího dodavatele internetové infrastruktury.
i.Sell - řešení e-commerce
V dnešní době dochází k velmi dynamickému rozvoji v oblasti elektronického obchodování, zejména maloobchodního nakupování po Internetu. Spotřebitelé rychle ztrácejí zábrany a předsudky, a proto právě on-line maloobchodní prodej dosahuje nejvyšších nárůstů obratu, celosvětově o 300 % ročně.
Nejčastěji se jedná o internetové prodejny letenek, zájezdů, výpočetní techniky, spotřební elektroniky atd. V České republice se obrat maloobchodního prodeje po Internetu (tj. koncovým spotřebitelům) odhaduje za rok 1999 mezi 40-50 miliony korun. Avšak pro příštích 5 let se očekává masivní nárůst objemu prodeje jdoucí až do desítek miliard korun v roce 2005.
Obchodní společnosti s tímto trendem musí počítat. Stále více zákazníků bude vyžadovat prodej po Internetu jako další možnou alternativu. Zároveň se pro řadu obchodních firem může nový trend stát příležitostí k jejich dalšímu rozvoji. Jednak bude mít rozšíření prodeje pozitivní vliv na získání nových zákazníků a na nabídku širšího sortimentu a jednak dojde ke snížení nákladů obchodníka a následně také ke snížení prodejní ceny. Zároveň se nabízí zvýšení kvality prodeje, neboť díky získaným informacím lze lépe vyhovět jednotlivcům i celým skupinám zákazníků prostřednictvím cílené nabídky.
Společně s rostoucími obraty z elektronického prodeje dojde v České republice k poptávce i po spolehlivém řešení pro potřeby e-commerce. Společnost Informix se snaží vyjít vstříc těmto potřebám nabídkou řešení i.Sell. které představuje kompletní internetovou infrastrukturu zahrnující databázi, aplikační server, nástroje pro prodej, nástroje analýzy a další komponenty. Řešení i.Sell nemusí sloužit jen obchodním společnostem, ale mohou ho využívat i další organizace jako banky, pojišťovny, státní a veřejné instituce apod. i.Sell je možné integrovat se stávajícími aplikačními systémy jako např. SAP R/3.
Součástí řešení i.Sell jsou komponenty, ke kterým patří Merchandizer, Personalizer a Analyzer.
Komponenta Merchandizer vytváří vlastní rozhraní pro zákazníka obchodního domu s jednotlivými odděleními. Analýza v reálném čase je prováděna prostřednictvím komponent Personalizer a Analyzer.
Další zajímavou komponentou je například komponenta pro elektronické platby, která dovoluje provádět vlastní platby a ověřování kreditních karet. Komponenta pro kalkulaci daně je důležitá v situacích, kdy banka prodejce a banka držitele karty leží v odlišným regionech s různými kalkulacemi daně. Komponenta pro dodávku zboží slouží pro nabídku a specifikaci různých způsobů dodávky, jako např. DHL, FedEx apod. Komponenta zákaznických služeb informuje zákazníka o dodávce zboží a upozorňuje na různé obchodní akce a slevy.
Velká pozornost je v rámci tohoto řešení věnována bezpečnostním aspektům. i.Sell poskytuje podporu bezpečnostním protokolům HTTPS a SSL. V rámci řešení je samozřejmostí řízení přístupových oprávnění a oddělení zdrojů dat od prostředí Internetu pomocí firewallů a zároveň na komunikačních kanálech probíhá kódovaný přenos.
Ve světe řešení i.Sell používá například americká firma JC Whitney, prodejce automobilových součástek a příslušenství. Dále lze uvést on-line cestovní rezervační portál biztravel.com, maloobchodní prodejnu oděvů Giants, nebo prodejce spotřební elektroniky Yodobashi Camera.
i.Reach - řešení pro e-publishing
Informace dnes představují pro každý podnik to nejcennější co má. Bez správných a včasných informací nelze smysluplně fungovat na vysoce konkurenčním, globálním trhu. V současnosti ale nyní nestojí otázka zda mít informace, ale jak je řídit tak, aby přinesly firmě co největší užitek. Díky nástupu www technologií mají organizace jedinečnou možnost sdílet a přistupovat k informacím. Prezentované informace přitom splňují podmínku včasnosti, přesnosti a aktuálnosti.
Řešení těchto požadavků je tvorba centrálního katalogu (Corporate Repository). Centrálním katalogem může být webová aplikace, která umožňuje a usnadňuje ukládání, přístup, distribuci a řízení libovolného typu dokumentů v procesu sdílení informací. Aplikačním a technologickým řešením pro tvorbu centrálního katalogu je druhý nový produkt Informixu i.Reach.
Tradiční řešení řízení webových informací vycházelo z HTML souborů uložených na Web serverech. Nevýhodou tohoto přístupu byl fakt, že programátoři značnou část svého času věnovali opravováním nekorektních HTML sekcí a porušených odkazů. Řešení i.Reach nabízí uložení všech komponent Web řešení v databázi nezávisle na tom, zda se jedná o textové dokumenty, obrázky, zvukové záznamy či videosekvence.
Hlavním přínosem celého řešení je jednoduchost při přístupu, manipulaci a řízení libovolného typu dokumentu. Jediným rozhraním je webový prohlížeč, prostřednictvím něhož lze manipulovat s dokumenty Těmito dokumenty mohou být nejen HTML soubory , ale také soubory Microsoft Office, grafické soubory (gif, jpeg), zkomprimované soubory apod. Řešení umožňuje rychlé nalezení požadovaných informací. Eliminuje úzká místa administrace tím, že dovoluje umisťovat a publikovat informace na Webu každému uživateli, který má k tomuto oprávnění. Přitom "publikováním" se v případě i.Reach rozumí prosté zkopírování položky z privátní do veřejné databáze.
i.Sell a i.Reach - nový směr Informixu
-red-


Současný boom internetových technologií přináší velkou poptávku po řešeních pro internetovou prezentaci podnikových informací a po řešeních elektronického obchodování. Stále více firem nalézá na Webu prostředek, jak komunikovat se svými zákazníky a partnery nejen formu elektronické pošty, ale formou elektronického obchodování. To znamená nejen výměnu informací, ale také integraci podnikových procesů a nákup a prodej po Internetu.
Společnost Informix, známá především jako dodavatel databázových systémů, zachytila tuto poptávku a začala nabízet produkty řešící problematiku správy webových stránek a prodeje koncovým zákazníkům prostřednictvím webu. Informix nyní prezentuje nabídku komplexního řešení, které obsahuje jak výkonný databázový systém, tak nástroje i.Sell a i.Reach určené pro tvorbu webových stránek na bázi e-commerce. Informix se tím transformoval z dodavatele databázové infrastruktury na komplexnějšího dodavatele internetové infrastruktury.
i.Sell - řešení e-commerce
V dnešní době dochází k velmi dynamickému rozvoji v oblasti elektronického obchodování, zejména maloobchodního nakupování po Internetu. Spotřebitelé rychle ztrácejí zábrany a předsudky, a proto právě on-line maloobchodní prodej dosahuje nejvyšších nárůstů obratu, celosvětově o 300 % ročně.
Nejčastěji se jedná o internetové prodejny letenek, zájezdů, výpočetní techniky, spotřební elektroniky atd. V České republice se obrat maloobchodního prodeje po Internetu (tj. koncovým spotřebitelům) odhaduje za rok 1999 mezi 40-50 miliony korun. Avšak pro příštích 5 let se očekává masivní nárůst objemu prodeje jdoucí až do desítek miliard korun v roce 2005.
Obchodní společnosti s tímto trendem musí počítat. Stále více zákazníků bude vyžadovat prodej po Internetu jako další možnou alternativu. Zároveň se pro řadu obchodních firem může nový trend stát příležitostí k jejich dalšímu rozvoji. Jednak bude mít rozšíření prodeje pozitivní vliv na získání nových zákazníků a na nabídku širšího sortimentu a jednak dojde ke snížení nákladů obchodníka a následně také ke snížení prodejní ceny. Zároveň se nabízí zvýšení kvality prodeje, neboť díky získaným informacím lze lépe vyhovět jednotlivcům i celým skupinám zákazníků prostřednictvím cílené nabídky.
Společně s rostoucími obraty z elektronického prodeje dojde v České republice k poptávce i po spolehlivém řešení pro potřeby e-commerce. Společnost Informix se snaží vyjít vstříc těmto potřebám nabídkou řešení i.Sell. které představuje kompletní internetovou infrastrukturu zahrnující databázi, aplikační server, nástroje pro prodej, nástroje analýzy a další komponenty. Řešení i.Sell nemusí sloužit jen obchodním společnostem, ale mohou ho využívat i další organizace jako banky, pojišťovny, státní a veřejné instituce apod. i.Sell je možné integrovat se stávajícími aplikačními systémy jako např. SAP R/3.
Součástí řešení i.Sell jsou komponenty, ke kterým patří Merchandizer, Personalizer a Analyzer.
Komponenta Merchandizer vytváří vlastní rozhraní pro zákazníka obchodního domu s jednotlivými odděleními. Analýza v reálném čase je prováděna prostřednictvím komponent Personalizer a Analyzer.
Další zajímavou komponentou je například komponenta pro elektronické platby, která dovoluje provádět vlastní platby a ověřování kreditních karet. Komponenta pro kalkulaci daně je důležitá v situacích, kdy banka prodejce a banka držitele karty leží v odlišným regionech s různými kalkulacemi daně. Komponenta pro dodávku zboží slouží pro nabídku a specifikaci různých způsobů dodávky, jako např. DHL, FedEx apod. Komponenta zákaznických služeb informuje zákazníka o dodávce zboží a upozorňuje na různé obchodní akce a slevy.
Velká pozornost je v rámci tohoto řešení věnována bezpečnostním aspektům. i.Sell poskytuje podporu bezpečnostním protokolům HTTPS a SSL. V rámci řešení je samozřejmostí řízení přístupových oprávnění a oddělení zdrojů dat od prostředí Internetu pomocí firewallů a zároveň na komunikačních kanálech probíhá kódovaný přenos.
Ve světe řešení i.Sell používá například americká firma JC Whitney, prodejce automobilových součástek a příslušenství. Dále lze uvést on-line cestovní rezervační portál biztravel.com, maloobchodní prodejnu oděvů Giants, nebo prodejce spotřební elektroniky Yodobashi Camera.
i.Reach - řešení pro e-publishing
Informace dnes představují pro každý podnik to nejcennější co má. Bez správných a včasných informací nelze smysluplně fungovat na vysoce konkurenčním, globálním trhu. V současnosti ale nyní nestojí otázka zda mít informace, ale jak je řídit tak, aby přinesly firmě co největší užitek. Díky nástupu www technologií mají organizace jedinečnou možnost sdílet a přistupovat k informacím. Prezentované informace přitom splňují podmínku včasnosti, přesnosti a aktuálnosti.
Řešení těchto požadavků je tvorba centrálního katalogu (Corporate Repository). Centrálním katalogem může být webová aplikace, která umožňuje a usnadňuje ukládání, přístup, distribuci a řízení libovolného typu dokumentů v procesu sdílení informací. Aplikačním a technologickým řešením pro tvorbu centrálního katalogu je druhý nový produkt Informixu i.Reach.
Tradiční řešení řízení webových informací vycházelo z HTML souborů uložených na Web serverech. Nevýhodou tohoto přístupu byl fakt, že programátoři značnou část svého času věnovali opravováním nekorektních HTML sekcí a porušených odkazů. Řešení i.Reach nabízí uložení všech komponent Web řešení v databázi nezávisle na tom, zda se jedná o textové dokumenty, obrázky, zvukové záznamy či videosekvence.
Hlavním přínosem celého řešení je jednoduchost při přístupu, manipulaci a řízení libovolného typu dokumentu. Jediným rozhraním je webový prohlížeč, prostřednictvím něhož lze manipulovat s dokumenty Těmito dokumenty mohou být nejen HTML soubory , ale také soubory Microsoft Office, grafické soubory (gif, jpeg), zkomprimované soubory apod. Řešení umožňuje rychlé nalezení požadovaných informací. Eliminuje úzká místa administrace tím, že dovoluje umisťovat a publikovat informace na Webu každému uživateli, který má k tomuto oprávnění. Přitom "publikováním" se v případě i.Reach rozumí prosté zkopírování položky z privátní do veřejné databáze.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce