- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 9/2000
V podniku Guseppe a.s. se nedávno rozhodli doplnit svůj informační systém o manažerskou nadstavbu, která by jim umožnila lépe analyzovat firemní data, lépe řídit podnikové procesy. Proč? Co jim tato investice přinesla? Byly s nasazením nového systému problémy? Jsou v Guseppe s novým systémem spokojeni? To jsou otázky, které jsme během krátkého rozhovoru kladli finančnímu řediteli Guseppe a.s., panu Jiřímu Vlčkovi.
Pane řediteli, můžete prosím nejprve představit společnost Guseppe? Jaký je výrobní program Vaší firmy a její tradice na našem trhu? Uveďte prosím i nějaká čísla, která budou dokumentovat velikost podniku a složitost jeho obchodních procesů.
Společnost GUSEPPE a.s. zaujímá rozhodující postavení na českém trhu s mraženou pizzou. Byla založena r.1994 a od té doby má dominantní podíl na trhu mražené pizzy v ČR. V současné době je hlavním a jediným akcionářem norská společnost ORKLA FOODS a. s. Společnost prodává své výrobky pod obchodními značkami Guseppe, Maestro, Grand a k dominantním výrobkům patří mražené pizzy, kterých společnost prodává cca 40 druhů v různých chuťových variacích. Společnost patří mezi střední podniky s ročním obratem ve stovkách milionů a zaměstnává cca 140 lidí ve třísměnném provozu.
Jaká je historie a současnost informačních systémů ve společnosti Guseppe? Uveďte prosím alespoň základní rysy Vaší minulé i současné informační infrastruktury.
Informační systémy byly v začátcích společnosti trošku podceňovány a byly pořízeny pouze základní systémy nezbytně nutné pro chod společnosti (účetnictví, sklady atd.). Po vstupu zahraničního kapitálu v r.1998 bylo v první fázi investováno především do rozvoje informačních systémů společnosti. V současné době společnost využívá jeden z prestižních informačních systémů SCALA a samozřejmostí je on-line přístup zaměstnanců na internet, používání vnitřní i vnější e-mailové pošty, propojení výrobního závodu v Rokytnici v Orlických horách s vedením společnosti pomocí virtuální privátní sítě atd.
Proč jste se rozhodli pro nasazení manažerského informačního systému Merit jako nadstavbu informačního systému Scala?
V určitém okamžiku rozvoje společnosti jsme si uvědomili, že získávání a zpracovávání dat ze základního informačního systému pomocí standardních nástrojů ( Excel, Acces …) je náročné na kapacitu lidí i efektivitu získávaných výstupů. V té době padlo rozhodnutí zakoupit manažerský informační systém, který poskytne managementu potřebné informace v reálném čase a za vynaložení minimálního úsilí. Po zvážení několika nabídek byl zvolen systém MERIT od společnosti GIST, který splňoval požadavky na kvalitu, rychlost i možnosti zobrazení potřebných informací.
Jaké obchodní procesy IS Merit ve Vašem podniku pokrývá?
Merit je v současné době zaměřen především na manažerské zobrazení potřebných informací, na sledování odchylek mezi skutečně dosahovanými výsledky a plánem, na analýzu těchto odchylek a v neposlední řadě na detailní sledování našich odběratelů, dodavatelů a jejich vývoje.
Jak se podařilo integrovat nový informační systém do stávající informační infrastruktury podniku? Jak probíhala implementace?
Vzhledem k tomu, že jsme věděli co chceme, jaké chceme výstupy, byla vstupní analýza spíše formální věcí zaměřenou především na sladění našich představ s možnostmi Meritu. Nejproblematičtějším okamžikem bylo získat data z našeho základního informačního sytému ve struktuře potřebné pro Merit.
Tento okamžik máme za sebou a teď probíhá fáze detailního zpracování jednotlivých pohledů na data podle potřeb jednotlivých úseků a manažerů.
Jak jste spokojeni s rutinním provozem nového informačního systému? Splnil Vaše očekávání?
Bohužel v tomto okamžiku nemohu ještě hodnotit rutinní provoz, protože jsme na začátku tohoto procesu. Na základě vlastních zkušeností nabytých zkušebním provozem (instalace pouze na 2 PC) předpokládám, že nám Merit přinese úsporu času v dosažení potřebného pohledu na naše data a umožní zrychlit naše rozhodovací procesy.
Jak chcete dále rozvíjet informační technologie ve Vašem podniku?
Dalším procesem, na který chceme zaměřit naše úsilí při budování informačního systému bude výrobní proces. Z hlediska informací zachycených v nějakém uceleném systému je dnes naše výroba tak trochu černou schránkou, do které na jedné straně vstupují suroviny a na druhé straně vystupují hotové výrobky. Vstupy a výstupy máme informačně podchyceny a jsme schopni je zpracovávat a hodnotit, ale výrobní proces je zatím po této stránce nepodchycen.
Díky za rozhovor.
Guseppe a.s. využívá nový manažerský informační systém
-red-


V podniku Guseppe a.s. se nedávno rozhodli doplnit svůj informační systém o manažerskou nadstavbu, která by jim umožnila lépe analyzovat firemní data, lépe řídit podnikové procesy. Proč? Co jim tato investice přinesla? Byly s nasazením nového systému problémy? Jsou v Guseppe s novým systémem spokojeni? To jsou otázky, které jsme během krátkého rozhovoru kladli finančnímu řediteli Guseppe a.s., panu Jiřímu Vlčkovi.
Pane řediteli, můžete prosím nejprve představit společnost Guseppe? Jaký je výrobní program Vaší firmy a její tradice na našem trhu? Uveďte prosím i nějaká čísla, která budou dokumentovat velikost podniku a složitost jeho obchodních procesů.
Společnost GUSEPPE a.s. zaujímá rozhodující postavení na českém trhu s mraženou pizzou. Byla založena r.1994 a od té doby má dominantní podíl na trhu mražené pizzy v ČR. V současné době je hlavním a jediným akcionářem norská společnost ORKLA FOODS a. s. Společnost prodává své výrobky pod obchodními značkami Guseppe, Maestro, Grand a k dominantním výrobkům patří mražené pizzy, kterých společnost prodává cca 40 druhů v různých chuťových variacích. Společnost patří mezi střední podniky s ročním obratem ve stovkách milionů a zaměstnává cca 140 lidí ve třísměnném provozu.
Jaká je historie a současnost informačních systémů ve společnosti Guseppe? Uveďte prosím alespoň základní rysy Vaší minulé i současné informační infrastruktury.
Informační systémy byly v začátcích společnosti trošku podceňovány a byly pořízeny pouze základní systémy nezbytně nutné pro chod společnosti (účetnictví, sklady atd.). Po vstupu zahraničního kapitálu v r.1998 bylo v první fázi investováno především do rozvoje informačních systémů společnosti. V současné době společnost využívá jeden z prestižních informačních systémů SCALA a samozřejmostí je on-line přístup zaměstnanců na internet, používání vnitřní i vnější e-mailové pošty, propojení výrobního závodu v Rokytnici v Orlických horách s vedením společnosti pomocí virtuální privátní sítě atd.
Proč jste se rozhodli pro nasazení manažerského informačního systému Merit jako nadstavbu informačního systému Scala?
V určitém okamžiku rozvoje společnosti jsme si uvědomili, že získávání a zpracovávání dat ze základního informačního systému pomocí standardních nástrojů ( Excel, Acces …) je náročné na kapacitu lidí i efektivitu získávaných výstupů. V té době padlo rozhodnutí zakoupit manažerský informační systém, který poskytne managementu potřebné informace v reálném čase a za vynaložení minimálního úsilí. Po zvážení několika nabídek byl zvolen systém MERIT od společnosti GIST, který splňoval požadavky na kvalitu, rychlost i možnosti zobrazení potřebných informací.
Jaké obchodní procesy IS Merit ve Vašem podniku pokrývá?
Merit je v současné době zaměřen především na manažerské zobrazení potřebných informací, na sledování odchylek mezi skutečně dosahovanými výsledky a plánem, na analýzu těchto odchylek a v neposlední řadě na detailní sledování našich odběratelů, dodavatelů a jejich vývoje.
Jak se podařilo integrovat nový informační systém do stávající informační infrastruktury podniku? Jak probíhala implementace?
Vzhledem k tomu, že jsme věděli co chceme, jaké chceme výstupy, byla vstupní analýza spíše formální věcí zaměřenou především na sladění našich představ s možnostmi Meritu. Nejproblematičtějším okamžikem bylo získat data z našeho základního informačního sytému ve struktuře potřebné pro Merit.
Tento okamžik máme za sebou a teď probíhá fáze detailního zpracování jednotlivých pohledů na data podle potřeb jednotlivých úseků a manažerů.
Jak jste spokojeni s rutinním provozem nového informačního systému? Splnil Vaše očekávání?
Bohužel v tomto okamžiku nemohu ještě hodnotit rutinní provoz, protože jsme na začátku tohoto procesu. Na základě vlastních zkušeností nabytých zkušebním provozem (instalace pouze na 2 PC) předpokládám, že nám Merit přinese úsporu času v dosažení potřebného pohledu na naše data a umožní zrychlit naše rozhodovací procesy.
Jak chcete dále rozvíjet informační technologie ve Vašem podniku?
Dalším procesem, na který chceme zaměřit naše úsilí při budování informačního systému bude výrobní proces. Z hlediska informací zachycených v nějakém uceleném systému je dnes naše výroba tak trochu černou schránkou, do které na jedné straně vstupují suroviny a na druhé straně vystupují hotové výrobky. Vstupy a výstupy máme informačně podchyceny a jsme schopni je zpracovávat a hodnotit, ale výrobní proces je zatím po této stránce nepodchycen.
Díky za rozhovor.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |