- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 12/2000
Firma B2B Centrum, která již nějakou dobu působí na českém trhu, představila nedávno svůj nový produkt elektronické tržiště s názvem Intelligo. Intelligo soustředí nabídku zboží různých dodavatelů na jedno virtuální tržiště a jeho cílem je zvýšení efektivity při nákupu a prodeji zboží mezi firmami. Hlavním plusem, které posunuje jazýček pomyslných vah na stranu každého elektronického tržiště, je úspora času a pohodlí při porovnávání nabídky dodavatelů. Nabídku Intelliga tvoří kancelářská technika, kancelářské potřeby, papír, nábytek, výpočetní technika, čisticí prostředky a občerstvení. Další výhody Intelliga můžeme rozdělit na výhody pro prodávajícího a výhody pro nakupujícího.
Výhody pro prodávajícího
· Získání nových zákazníků z oblasti středních a větších firem.
· Snížení nákladů na provedení obchodní transakce.
· Minimalizace provozních nákladů spojených s prodejem (odpadá tisk a zasílání katalogů, ceníků, nabídek atd.).
· Přímé oslovení významných odběratelů.
· Možnost získání zajímavých poptávek.
· Zapojení do efektivní obchodní infrastruktury, která umožní i menším dodavatelům přístup k moderním internetovým technologiím.
· Automatizovaný přenos dat do informačního systému.
Výhody pro nakupujícího
· Soustředění nabídky několika konkurenčních dodavatelů na jednom místě.
· Rychlý přístup ke komplexním informacím o zboží a dodavatelích.
· Možnost vypsání individuální poptávky.
· Jednoduché a pohodlné objednávání zboží.
· Možnost automatizace procesu objednávání a nastavení profilů opakovaných dodávek zboží.
· Minimalizace nákladů na obchodní transakce.
· Možnost nastavení parametrů pro vyhodnocení relevantních nabídek.
Výkonným ředitelem společnosti B2B Centrum a jedním z těch, kdo stáli u zrodu Intelliga je Dalibor Wijas, kterého jsme požádali o odpovědi na následující otázky.
Jaký byl Váš hlavní cíl, se kterým jste vstupovali do projektu Intelligo. Jak jste spokojeni s jeho splněním?
Naším cílem bylo vybudovat elektronické tržiště, které umožní firmám co nejefektivněji nakupovat i prodávat vše potřebné pro jejich provoz. Projekt Intelligo se stal 1. funkčním elektronickým tržištěm v České republice. Zájem zákazníků o tuto službu se velmi rychle zvyšuje. Osobně jsem přesvědčen, že v roce 2001 se Intelligo.cz stane jedním z důležitých způsobů pro obchodování s provozními potřebami firem.
Kdy jste se rozhodli učinit první krok k vytvoření virtuálního tržiště, co Vás k tomu vedlo a jak náročná byla příprava?
V oblasti IT a Internetu působím od začátku své profesionální kariéry. Celý trh jsem dlouho analyzoval, studoval jsem různé zahraniční projekty a dokonce jsem se zúčastnil primární emise akcií (IPO) firmy Ariba na americkém akciovém trhu NASDAQ v létě roku 1999. Kromě toho, že jsem na této investici vydělal, jsem také pochopil, proč je tato firma tak úspěšná a princip jejich projektu mne nadchl.
Koncem loňského roku jsem našel podobně smýšlející lidi jako já a založili jsme firmu B2B Centrum s myšlenkou vytvořit centrum pro elektronická tržiště v České republice.
Proč jste si za své technologické partnery zvolili právě společnosti Oracle, SUN Microsystems a Debis? Jak vypadá jejich účast na projektu?
Pro fungování elektronického tržiště je naprosto zásadní otázka spolehlivosti a bezpečnosti. Technologie a služby těchto firem jsou pro nás a naše zákazníky zárukou kvalitního technického zabezpečení provozu této náročné aplikace.
Jak probíhala Vaše marketingová kampaň, jak jste spokojeni s jejím průběhem, připravujete se na další?
Naše marketingová kampaň byla zaměřená především na uvedení naší nové služby na trh. Oslovovali jsme především střední a větší firmy, pro které je naše služba primárně určena a odezva na naše aktivity na trhu nás příjemně překvapila. Naším cílem je přizpůsobit naše služby co nejvíce potřebám firem, které je budou využívat, proto se chceme dále zaměřit na přímou komunikaci s nimi.
Kolik firem v současné době obchoduje ve Vašem elektronickém tržišti? Jak jste spokojeni s tímto ohlasem?
V současnosti registrujeme přibližně 1200 zájemců. Jsme teď ve fázi uzavírání smluv s většinou našich dodavatelů i odběratelů. Protože jednou z nejdůležitějších věcí na Intelligu je důvěra a bezpečnost všech účastníků, věnujeme tomuto procesu maximální úsilí. Toto vyžaduje pochopitelně hodně času, ale věříme, že pak budeme schopni poskytnout našim uživatelům ideální nástroj pro obchod s provozními potřebami.
Nedávno jste uveřejnili své investory - Esther Dyson a Romana Staňka. Hledáte ještě další investory, kteří by Vám pomohli podpořit Vaše Intelligo?
Tato investice byla takzvanou "seed investment" a podpořila růst B2B Centra jako takového. Je běžné, že investice do společností přicházejí v několika fázích. Stejně by tomu mělo být i v B2B Centru. My další fázi investice plánujeme na 1. čtvrtletí roku 2001 a již registrujeme několik zájemců.
Obchodování na Intelligu přináší pro firmy četné výhody - soustředění nabídky dodavatelů, snížení nákladů na provedení obchodní transakce a další. Víte ale o nějakých překážkách, kvůli kterým by firmy nemohly být zaregistrovány? Máte nějaké speciální podmínky pro registraci?
Jak jsem se již zmínil ve své předchozí odpovědi, důvěra a bezpečnost jsou pro nás a naše uživatele velmi důležité. Z tohoto důvodu musí obě strany na Intelligu vždy plnit své závazky. Pokud někdo své závazky vůči druhé straně nesplní, bude z Intelliga vyloučen. V B2B Centru věříme, že důvěra a bezpečnost jsou klíčové faktory pro to, aby uživatelé mohli využít obrovských výhod, které obchodování skrze elektronická tržiště nabízí.
Nabídku Intelliga tvoří kancelářská technika, kancelářské potřeby, papír, nábytek, výpočetní technika, čisticí prostředky a občerstvení. Budete svoji nabídku nějakým způsobem rozšiřovat?
Ano. Chceme neustále rozšiřovat jak výběr nabízených produktů, tak služeb. Budeme nabízet například nákupní aukce a výběrová řízení. Pokud se týká sortimentu výrobků, Intelligo.cz je zaměřeno právě na provozní potřeby firem - sem spadá veškeré zboží potřebné k provozu kanceláří. Chystáme však rozšíření nabídky Intelliga také o provozní potřeby výrobních podniků, jako jsou pracovní oděvy a pomůcky, nářadí, vybavení skladů, oleje a maziva, atd. B2B Centrum plánuje v budoucnu také rozvoj dalších elektronických tržišť a chce podporovat tuto oblast jako takovou - pomocí různých seminářů, školení a poradenství.
Jak vidíte budoucnost B2B tržišť na českém trhu?
Věřím, že obchodování skrze elektronická tržiště bude stále významnější. Nový způsob obchodování bez zbytečných prostředníků bude znamenat obrovskou finanční a časovou úsporu pro jeho uživatele. O tom, jestli tento způsob bude úspěšný, rozhodnou společnosti jako B2B Centrum a jeho budoucí konkurenti. Nyní je důležité vysvětlit výhody systému elektronických tržišť jejich potenciálním uživatelům. Jsem přesvědčen, že pro e-business a elektronická tržiště bude rok 2001 v České republice důležitým mezníkem.
Elektronické tržiště Intelligo


Firma B2B Centrum, která již nějakou dobu působí na českém trhu, představila nedávno svůj nový produkt elektronické tržiště s názvem Intelligo. Intelligo soustředí nabídku zboží různých dodavatelů na jedno virtuální tržiště a jeho cílem je zvýšení efektivity při nákupu a prodeji zboží mezi firmami. Hlavním plusem, které posunuje jazýček pomyslných vah na stranu každého elektronického tržiště, je úspora času a pohodlí při porovnávání nabídky dodavatelů. Nabídku Intelliga tvoří kancelářská technika, kancelářské potřeby, papír, nábytek, výpočetní technika, čisticí prostředky a občerstvení. Další výhody Intelliga můžeme rozdělit na výhody pro prodávajícího a výhody pro nakupujícího.
Výhody pro prodávajícího
· Získání nových zákazníků z oblasti středních a větších firem.
· Snížení nákladů na provedení obchodní transakce.
· Minimalizace provozních nákladů spojených s prodejem (odpadá tisk a zasílání katalogů, ceníků, nabídek atd.).
· Přímé oslovení významných odběratelů.
· Možnost získání zajímavých poptávek.
· Zapojení do efektivní obchodní infrastruktury, která umožní i menším dodavatelům přístup k moderním internetovým technologiím.
· Automatizovaný přenos dat do informačního systému.
Výhody pro nakupujícího
· Soustředění nabídky několika konkurenčních dodavatelů na jednom místě.
· Rychlý přístup ke komplexním informacím o zboží a dodavatelích.
· Možnost vypsání individuální poptávky.
· Jednoduché a pohodlné objednávání zboží.
· Možnost automatizace procesu objednávání a nastavení profilů opakovaných dodávek zboží.
· Minimalizace nákladů na obchodní transakce.
· Možnost nastavení parametrů pro vyhodnocení relevantních nabídek.
Výkonným ředitelem společnosti B2B Centrum a jedním z těch, kdo stáli u zrodu Intelliga je Dalibor Wijas, kterého jsme požádali o odpovědi na následující otázky.
Jaký byl Váš hlavní cíl, se kterým jste vstupovali do projektu Intelligo. Jak jste spokojeni s jeho splněním?
Naším cílem bylo vybudovat elektronické tržiště, které umožní firmám co nejefektivněji nakupovat i prodávat vše potřebné pro jejich provoz. Projekt Intelligo se stal 1. funkčním elektronickým tržištěm v České republice. Zájem zákazníků o tuto službu se velmi rychle zvyšuje. Osobně jsem přesvědčen, že v roce 2001 se Intelligo.cz stane jedním z důležitých způsobů pro obchodování s provozními potřebami firem.
Kdy jste se rozhodli učinit první krok k vytvoření virtuálního tržiště, co Vás k tomu vedlo a jak náročná byla příprava?
V oblasti IT a Internetu působím od začátku své profesionální kariéry. Celý trh jsem dlouho analyzoval, studoval jsem různé zahraniční projekty a dokonce jsem se zúčastnil primární emise akcií (IPO) firmy Ariba na americkém akciovém trhu NASDAQ v létě roku 1999. Kromě toho, že jsem na této investici vydělal, jsem také pochopil, proč je tato firma tak úspěšná a princip jejich projektu mne nadchl.
Koncem loňského roku jsem našel podobně smýšlející lidi jako já a založili jsme firmu B2B Centrum s myšlenkou vytvořit centrum pro elektronická tržiště v České republice.
Proč jste si za své technologické partnery zvolili právě společnosti Oracle, SUN Microsystems a Debis? Jak vypadá jejich účast na projektu?
Pro fungování elektronického tržiště je naprosto zásadní otázka spolehlivosti a bezpečnosti. Technologie a služby těchto firem jsou pro nás a naše zákazníky zárukou kvalitního technického zabezpečení provozu této náročné aplikace.
Jak probíhala Vaše marketingová kampaň, jak jste spokojeni s jejím průběhem, připravujete se na další?
Naše marketingová kampaň byla zaměřená především na uvedení naší nové služby na trh. Oslovovali jsme především střední a větší firmy, pro které je naše služba primárně určena a odezva na naše aktivity na trhu nás příjemně překvapila. Naším cílem je přizpůsobit naše služby co nejvíce potřebám firem, které je budou využívat, proto se chceme dále zaměřit na přímou komunikaci s nimi.
Kolik firem v současné době obchoduje ve Vašem elektronickém tržišti? Jak jste spokojeni s tímto ohlasem?
V současnosti registrujeme přibližně 1200 zájemců. Jsme teď ve fázi uzavírání smluv s většinou našich dodavatelů i odběratelů. Protože jednou z nejdůležitějších věcí na Intelligu je důvěra a bezpečnost všech účastníků, věnujeme tomuto procesu maximální úsilí. Toto vyžaduje pochopitelně hodně času, ale věříme, že pak budeme schopni poskytnout našim uživatelům ideální nástroj pro obchod s provozními potřebami.
Nedávno jste uveřejnili své investory - Esther Dyson a Romana Staňka. Hledáte ještě další investory, kteří by Vám pomohli podpořit Vaše Intelligo?
Tato investice byla takzvanou "seed investment" a podpořila růst B2B Centra jako takového. Je běžné, že investice do společností přicházejí v několika fázích. Stejně by tomu mělo být i v B2B Centru. My další fázi investice plánujeme na 1. čtvrtletí roku 2001 a již registrujeme několik zájemců.
Obchodování na Intelligu přináší pro firmy četné výhody - soustředění nabídky dodavatelů, snížení nákladů na provedení obchodní transakce a další. Víte ale o nějakých překážkách, kvůli kterým by firmy nemohly být zaregistrovány? Máte nějaké speciální podmínky pro registraci?
Jak jsem se již zmínil ve své předchozí odpovědi, důvěra a bezpečnost jsou pro nás a naše uživatele velmi důležité. Z tohoto důvodu musí obě strany na Intelligu vždy plnit své závazky. Pokud někdo své závazky vůči druhé straně nesplní, bude z Intelliga vyloučen. V B2B Centru věříme, že důvěra a bezpečnost jsou klíčové faktory pro to, aby uživatelé mohli využít obrovských výhod, které obchodování skrze elektronická tržiště nabízí.
Nabídku Intelliga tvoří kancelářská technika, kancelářské potřeby, papír, nábytek, výpočetní technika, čisticí prostředky a občerstvení. Budete svoji nabídku nějakým způsobem rozšiřovat?
Ano. Chceme neustále rozšiřovat jak výběr nabízených produktů, tak služeb. Budeme nabízet například nákupní aukce a výběrová řízení. Pokud se týká sortimentu výrobků, Intelligo.cz je zaměřeno právě na provozní potřeby firem - sem spadá veškeré zboží potřebné k provozu kanceláří. Chystáme však rozšíření nabídky Intelliga také o provozní potřeby výrobních podniků, jako jsou pracovní oděvy a pomůcky, nářadí, vybavení skladů, oleje a maziva, atd. B2B Centrum plánuje v budoucnu také rozvoj dalších elektronických tržišť a chce podporovat tuto oblast jako takovou - pomocí různých seminářů, školení a poradenství.
Jak vidíte budoucnost B2B tržišť na českém trhu?
Věřím, že obchodování skrze elektronická tržiště bude stále významnější. Nový způsob obchodování bez zbytečných prostředníků bude znamenat obrovskou finanční a časovou úsporu pro jeho uživatele. O tom, jestli tento způsob bude úspěšný, rozhodnou společnosti jako B2B Centrum a jeho budoucí konkurenti. Nyní je důležité vysvětlit výhody systému elektronických tržišť jejich potenciálním uživatelům. Jsem přesvědčen, že pro e-business a elektronická tržiště bude rok 2001 v České republice důležitým mezníkem.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Archiv časopisu IT Systems
Oborové a tematické přílohy
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce