facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Dialog 3000Skylla
PříLOHA 1-2/2002

E-business: výzva nových technologií

Ing. Jaromír Skorkovský, CSc.


Internet se stal nedílnou součástí našeho každodenního života. Jeho existence výrazným způsobem ovlivňuje všechny procesy, se kterými se ve světě podnikání setkáváme. Ukazuje se, že bez využívání světa e-businessu bude podnikání v budoucnu téměř nemožné. Každý den se ukazuje, že oblast e-businessu v sobě skrývá stále nové a neprozkoumané oblasti, jejichž objevování a využívání je pro všechny neodolatelnou výzvou. K plnohodnotnému využívání e-businessu jsou nutné nástroje postavené na nejmodernějších technologiích. Tyto nástroje musí být vysoce flexibilní a otevřené, aby mohly být ve světě neustále se měnících podmínek využívány v maximální míře.


Výzva nové technologie
Během několika posledních let změny způsobené Internetem a nástupem nových technologií radikálně promluvily do způsobu podnikání. Tato změna v podobě e-businessu nutí společnosti nejen revidovat jejich organizační strukturu a firemní procesy, ale také podrobit analýze systémy plánování a řízení firemních zdrojů (ERP), které jsou živým jádrem fungování společnosti.

Lepší vztahy se zákazníky
E-business je příležitostí více se přiblížit zákazníkům tím, že jim nabídnete potřebné služby - například aktuální informace o objednávkách a produktech 24 hodin denně. Pokud navíc dokážete poskytnout on-line informace o historii objednávek, dostupnosti produktů na skladě, výpočtu ceny a dodacích lhůtách, možnosti konfigurace výrobků, pak umožníte zákazníkům se okamžitě rozhodnout o nákupu. Tím se výrazně zkrátí doba uvedení výrobků na trh, optimalizuje se načasování prodejů a zefektivní se komunikace se zákazníky, což je cenná konkurenční výhoda vzhledem ke stále se zkracujícímu životnímu cyklu výrobků a vzhledem k nutnosti okamžitě reagovat na změny tržních podmínek.

Řízení dodavatelského řetězce
E-business také významným způsobem mění postupy získávání zákazníků, nákupu subdodávek, výpočtu cen a uspokojení zákazníka. Díky elektronickému obchodu mohou být optimalizovány všechny procesy, jako je získávání a sledování zakázek, nákup, výroba, skladové hospodářství a služby zákazníkům. Jsou-li tyto procesy úzce integrovány s kompletním ERP systémem společnosti, pak zvýšená efektivita přinese nižší náklady a větší spokojenost zákazníků.

Takže otázka, před kterou stojí většina společností, zní: Je Váš dodavatelský řetězec připraven na využití potenciálu, který nabízí elektronický obchod? Jste schopni zajistit rychlost, kterou budou Vaši zákazníci již brzy očekávat?

CRM a E-business
Příležitosti, které e-business nabízí, umožňují s pomocí integrovaných nástrojů pro řízení vztahů se zákazníkem známých pod zkratkou CRM (Customer Relationship Management) zcela změnit obchodní mechanismy. Služby poskytované zákazníkům jsou vysoce individualizované. Budete svého zákazníka lépe znát, budete vědět co potřebuje a budete to schopni dodat tehdy, kdy to zákazník potřebuje, a navíc s minimálními náklady. Je známo, že společnosti, které využívají výhody nástrojů z oblasti e-businessu a CRM, uvádějí dobu návratnosti investic (ROI) kratší než 12 měsíců.

Pozn.: Autor článku pracuje jako obchodní ředitel ve společnosti Columbus IT Partner, která poskytuje komplexní řešení založené na produktech a službách v oblastech ERP, e-businessu a CRM (Navision Financials a Navision Axapta). Současně přednáší na ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Žádný systém sám o sobě nic nevyřeší

IT Systems 4/2021V aktuálním vydání IT Systems opět najdete spoustu novinek ze světa informačních technologií a inspirace, jak je využít pro rozvoj vaší firmy nebo organizace. Mapujeme aktuální trendy v digitalizaci stavebnictví, vybavení pro kontaktní centra a service desky. Věnujeme se řízení práce na dálku a onboardingu zaměstnanců v době covidu, řízení projektů a hybridnímu cloudu. Významným tématem je jako vždy zajištění kybernetické bezpečnosti – konkrétně zabezpečení ICS, důsledky kauzy Exchange, DDoS útoky a bezpečnost mobilních zařízení.

Helios
- inzerce -