- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
PříLOHA 1-2/2002
E-business: výzva nových technologií
Ing. Jaromír Skorkovský, CSc.
Internet se stal nedílnou součástí našeho každodenního života. Jeho existence výrazným způsobem ovlivňuje všechny procesy, se kterými se ve světě podnikání setkáváme. Ukazuje se, že bez využívání světa e-businessu bude podnikání v budoucnu téměř nemožné. Každý den se ukazuje, že oblast e-businessu v sobě skrývá stále nové a neprozkoumané oblasti, jejichž objevování a využívání je pro všechny neodolatelnou výzvou. K plnohodnotnému využívání e-businessu jsou nutné nástroje postavené na nejmodernějších technologiích. Tyto nástroje musí být vysoce flexibilní a otevřené, aby mohly být ve světě neustále se měnících podmínek využívány v maximální míře.
Výzva nové technologie
Během několika posledních let změny způsobené Internetem a nástupem nových technologií radikálně promluvily do způsobu podnikání. Tato změna v podobě e-businessu nutí společnosti nejen revidovat jejich organizační strukturu a firemní procesy, ale také podrobit analýze systémy plánování a řízení firemních zdrojů (ERP), které jsou živým jádrem fungování společnosti.
Lepší vztahy se zákazníky
E-business je příležitostí více se přiblížit zákazníkům tím, že jim nabídnete potřebné služby - například aktuální informace o objednávkách a produktech 24 hodin denně. Pokud navíc dokážete poskytnout on-line informace o historii objednávek, dostupnosti produktů na skladě, výpočtu ceny a dodacích lhůtách, možnosti konfigurace výrobků, pak umožníte zákazníkům se okamžitě rozhodnout o nákupu. Tím se výrazně zkrátí doba uvedení výrobků na trh, optimalizuje se načasování prodejů a zefektivní se komunikace se zákazníky, což je cenná konkurenční výhoda vzhledem ke stále se zkracujícímu životnímu cyklu výrobků a vzhledem k nutnosti okamžitě reagovat na změny tržních podmínek.
Řízení dodavatelského řetězce
E-business také významným způsobem mění postupy získávání zákazníků, nákupu subdodávek, výpočtu cen a uspokojení zákazníka. Díky elektronickému obchodu mohou být optimalizovány všechny procesy, jako je získávání a sledování zakázek, nákup, výroba, skladové hospodářství a služby zákazníkům. Jsou-li tyto procesy úzce integrovány s kompletním ERP systémem společnosti, pak zvýšená efektivita přinese nižší náklady a větší spokojenost zákazníků.
Takže otázka, před kterou stojí většina společností, zní: Je Váš dodavatelský řetězec připraven na využití potenciálu, který nabízí elektronický obchod? Jste schopni zajistit rychlost, kterou budou Vaši zákazníci již brzy očekávat?
CRM a E-business
Příležitosti, které e-business nabízí, umožňují s pomocí integrovaných nástrojů pro řízení vztahů se zákazníkem známých pod zkratkou CRM (Customer Relationship Management) zcela změnit obchodní mechanismy. Služby poskytované zákazníkům jsou vysoce individualizované. Budete svého zákazníka lépe znát, budete vědět co potřebuje a budete to schopni dodat tehdy, kdy to zákazník potřebuje, a navíc s minimálními náklady. Je známo, že společnosti, které využívají výhody nástrojů z oblasti e-businessu a CRM, uvádějí dobu návratnosti investic (ROI) kratší než 12 měsíců.
Pozn.: Autor článku pracuje jako obchodní ředitel ve společnosti Columbus IT Partner, která poskytuje komplexní řešení založené na produktech a službách v oblastech ERP, e-businessu a CRM (Navision Financials a Navision Axapta). Současně přednáší na ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity.


Výzva nové technologie
Během několika posledních let změny způsobené Internetem a nástupem nových technologií radikálně promluvily do způsobu podnikání. Tato změna v podobě e-businessu nutí společnosti nejen revidovat jejich organizační strukturu a firemní procesy, ale také podrobit analýze systémy plánování a řízení firemních zdrojů (ERP), které jsou živým jádrem fungování společnosti.
Lepší vztahy se zákazníky
E-business je příležitostí více se přiblížit zákazníkům tím, že jim nabídnete potřebné služby - například aktuální informace o objednávkách a produktech 24 hodin denně. Pokud navíc dokážete poskytnout on-line informace o historii objednávek, dostupnosti produktů na skladě, výpočtu ceny a dodacích lhůtách, možnosti konfigurace výrobků, pak umožníte zákazníkům se okamžitě rozhodnout o nákupu. Tím se výrazně zkrátí doba uvedení výrobků na trh, optimalizuje se načasování prodejů a zefektivní se komunikace se zákazníky, což je cenná konkurenční výhoda vzhledem ke stále se zkracujícímu životnímu cyklu výrobků a vzhledem k nutnosti okamžitě reagovat na změny tržních podmínek.
Řízení dodavatelského řetězce
E-business také významným způsobem mění postupy získávání zákazníků, nákupu subdodávek, výpočtu cen a uspokojení zákazníka. Díky elektronickému obchodu mohou být optimalizovány všechny procesy, jako je získávání a sledování zakázek, nákup, výroba, skladové hospodářství a služby zákazníkům. Jsou-li tyto procesy úzce integrovány s kompletním ERP systémem společnosti, pak zvýšená efektivita přinese nižší náklady a větší spokojenost zákazníků.
Takže otázka, před kterou stojí většina společností, zní: Je Váš dodavatelský řetězec připraven na využití potenciálu, který nabízí elektronický obchod? Jste schopni zajistit rychlost, kterou budou Vaši zákazníci již brzy očekávat?
CRM a E-business
Příležitosti, které e-business nabízí, umožňují s pomocí integrovaných nástrojů pro řízení vztahů se zákazníkem známých pod zkratkou CRM (Customer Relationship Management) zcela změnit obchodní mechanismy. Služby poskytované zákazníkům jsou vysoce individualizované. Budete svého zákazníka lépe znát, budete vědět co potřebuje a budete to schopni dodat tehdy, kdy to zákazník potřebuje, a navíc s minimálními náklady. Je známo, že společnosti, které využívají výhody nástrojů z oblasti e-businessu a CRM, uvádějí dobu návratnosti investic (ROI) kratší než 12 měsíců.
Pozn.: Autor článku pracuje jako obchodní ředitel ve společnosti Columbus IT Partner, která poskytuje komplexní řešení založené na produktech a službách v oblastech ERP, e-businessu a CRM (Navision Financials a Navision Axapta). Současně přednáší na ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |