- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
PříLOHA 5/2001
Již téměř půl rok uplynulo od konce úplného monopolu Českého Telecomu, který v uplynulých letech pevně držel opratě svého komunikačního panství. Od 1. ledna tohoto roku mohou, zatím sice jen firmy, využívat nabídky alternativních operátorů a vést telefonní a datové služby mimo linky jednoho poskytovatele. Nyní je dobrý čas zamyslet se nad tím, co uplynulých šest měsíců od konce monopolu způsobilo na našem telekomunikačním trhu.
Zeptali jsme se jak nových poskytovatelů telekomunikačních služeb, tak i vybraných firem z různých oblastí podnikaní a nemohli jsme vynechat ani doposud dominantní Český Telecom.
Společnost GTS
Odpovídá: Ing. David Duroň, marketingový ředitel a tiskový mluvčí GTS
V čem je/bude Vaše alternativní nabídka telekomunikačních služeb nejatraktivnější?
Je to především ve velké flexibilitě a vytváření tzv. řešení na míru. Poskytujeme zákazníkům různé varianty souborů služeb (balíčků) zahrnující hlasové, datové a internetové služby s garantovanou kvalitou a standardně vysokým zákaznickým servisem.
Pro jaký typ firem (odvětví) je Vaše nabídka nejvýhodnější?
GTS přistupuje k jednotlivým segmentům individuálně. Proto nabídka našich služeb není nijak omezená na vybraný segment. Příkladem je možnost optimální volby tarifního programu v závislosti na požadavcích zákazníka a parametrech jeho ústředny.
Kolik zákazníků chcete získat ještě do konce tohoto roku?
Rozhodující pro nás není celkový počet zákazníků, ale objem odebraných služeb. Dle výše tržeb jsme největším alternativním telekomunikačním operátorem u nás. Cílem GTS pro tento rok je udržet tuto pozici a dosáhnout tržeb ve výši 2 mld. Kč.
Schyluje se na českém telekomunikačním trhu k další cenové válce?
Rozhodně přichází pro zákazníka doba, kdy si bude moci vybrat z nabídky několika operátorů. Kromě ceny bude hrát neméně důležitou roli nabídka a kvalita služeb.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Již dnes využívá naše služby řada drobných uživatelů v oblasti Prahy 1 a 2 a po odstranění legislativních zábran bude náš zájem směřovat i ke koncovým uživatelům.
V jednání s Českým Telecomem o propojovacích podmínkách jste za všech zašli nejdále a vyplatilo se to? Co Vás vedlo k takové bojovnosti?
Cílem GTS nebylo uzavřít dohodu jako první, ale dosáhnout takových podmínek, které umožní nabízet našim zákazníkům kvalitní služby za co nejatraktivnější cenu. Rozhodnutí ČTÚ dává za pravdu argumentům GTS a propojovací dohoda bude nyní založena na principech rovnoprávnosti, které jsme prosazovali. GTS tak může svým zákazníkům nabídnout ty nejlepší podmínky na trhu.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Domníváme se, že jde jen o pokus uměle navýšit cenu Českého Telecomu před privatizací. To, že budoucí vlastník bude muset náklady na získání Českého Telecomu započítat mimo jiné také do ceny služeb právě státní správě vidinu krátkodobého finančního prospěchu zřejmě nikterak neovlivňuje. Pokud vláda rozhoduje bez posouzení konkrétních nabídek alternativních poskytovatelů komerčních telekomunikačních služeb, jde ve světle snahy České republiky o brzký vstup do Evropské unie o dost svérázný přístup k volné hospodářské soutěži.
Společnost GTS je telekomunikační operátor poskytující hlasové, datové a internetové služby.
Počet zaměstnanců firmy GTS je 225
www.gtsgroup.cz
Společnost Aliatel
Odpovídá: Aleš Růžička, ředitel pro marketing a rozvoj služeb
V čem je Vaše alternativní nabídka telekomunikačních služeb nejatraktivnější?
Už tím, že poskytujeme ucelenou nabídku telekomunikačních služeb, které dokážeme zákazníkům nabídnout nejen samostatně, ale i v rámci výhodných balíčků, prokazujeme náš zájem být profesionálním dodavatelem telekomunikačních služeb. Naše plně zálohovaná vysokokapacitní transportní síť pokrývá 70 % podnikatelských subjektů v ČR a je 2. nejrozsáhlejší sítí v republice s 50 připojenými městy a více než 150 přístupovými body. Naše síť je samozřejmě propojena se sítěmi v okolních státech, SRN, Rakousku, Slovensku a Polsku a dále pak do celého světa. Za zmínku stojí i fakt, že více než 50 % internetového provozu v ČR je uskutečněno na síti Aliatelu. Naše služby jsou šity zákazníkům na míru, mají smluvně garantovanou kvalitu poskytovaných služeb a také cenová hladina nabízených služeb je v mnoha případech zcela bezkonkurenční. Koncem roku 2000 jsme jako jediný operátor, poskytující služby pevného připojení, získali mezinárodní certifikát kvality ISO 9001, což opět svědčí o tom, že naše služby jsou špičkové kvality a vnitřní procesy ve společnosti fungují bezchybně.
Pro jaký typ firem (odvětví) je Vaše alternativní nabídka telekomunikačních služeb nejvýhodnější?
Naše nabídka je určena velkým, středním i menším společnostem. Pro každou z těchto skupin máme přizpůsobenou nabídku služeb. Všichni naši zákazníci mají možnost využít nabídky doplňkových služeb jako je vyúčtování zdarma, sekundová tarifikace hovorů či služby On-line Info.
Kolik zákazníků chcete získat ještě do konce tohoto roku?
Naším cílem je na konci roku 2001 obsluhovat několik desítek tisíc telefonních linek koncových zákazníků. Pokud bychom to rozdělili na jednotlivé segmenty pak hovoříme o 8 % v segmentu velkých a středních firem a o 6 % v segmentu firem malých.
Schyluje se na českém telekomunikačním trhu k další cenové válce?
Nenazval bych to cenovou válkou. Všichni se samozřejmě snažíme naplnit očekávání, která liberalizace telekomunikačního trhu přináší. Jedním z očekávání je také snížení cen za telekomunikační služby, konkrétně pak za služby telefonní. Je však třeba si uvědomit, že každá telekomunikační společnost pro to, aby mohla poskytovat široké spektrum vysoce kvalitních služeb, musí nejprve investovat nemalé prostředky do nákupu technologií, zařízení apod. Nicméně první výsledky již otevření trhu přineslo. Když vezmu srovnání našich cen s cenami Českého Telecomu jsou naše ceny nižší o 15 % - 35 % u volání do zahraničí, u místních a meziměstských hovorů je to pak 17%. Pokud firmy využívají našich služeb například pro volání mezi pobočkami ušetří až 55 % nákladů na telefonní služby.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Ano, máme v plánu se zaměřit na drobné uživatele a připravujeme služby i pro domácnosti.
Využijete nejnovějšího rozhodnutí ČTÚ ve prospěch GTS k novému jednání s Českým Telecomem o výhodnějších propojovacích podmínkách?
Toto rozhodnutí je podle telekomunikačního zákona platné pro všechny operátory bez výjimky. Z toho plyne, že i Aliatel na nové podmínky v propojovacích dohodách přistoupí.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Aliatel společně s ostatními telekomunikačními operátory vydal a podepsal Prohlášení telekomunikačních operátorů k rozhodnutí vlády o zabezpečení komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy. V prohlášení je jasně řečeno, že vláda svým rozhodnutím o zabezpečení komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy (ISVS) hrubě a v rozporu se zákonem narušila konkurenční prostředí, které při poskytování komunikační infrastruktury jednomu z nejvýznamnějších zákaznických segmentů v naší republice existuje a má existovat. Argumenty použité při zdůvodnění postupu vlády neberou ohled na technické a cenové možnosti subjektů, které v oboru již podnikají. Způsob, jakým vláda rozhodla, je negativním signálem investorům, všem zahraničním pozorovatelům a analytikům. Vymyká se všem principům, jimiž argumentuje vůči evropskému společenství ve snaze zlepšit pozici ČR mezi kandidáty členství v EU. Současně vyvolává pochybnosti o respektování mezinárodních závazků vyplývajících z členství ČR ve Světové obchodní organizaci (WTO).
Aliatel je jedním ze čtyř alternativním telekomunikačním operátorem v České republice. Společnost se zapsala do povědomí veřejnosti především svým sloganem "Máte právo na změnu."
www.aliatel.cz
Společnost NEXTRA Czech Republic
Odpovídá: Petr Adámek, marketingový manažer
Jaké služby považujete ve své nabídce za nejatraktivnější?
Za nejatraktivnější považujeme služby umožňující připojení našich zákazníků na Internet, datová centra pro umístění webserverů našich klientů, dále pak služby umožňující provozování virtuálních privátních sítí a v neposlední řadě i služby pro přenos hlasu.
Budete usilovat o získání licence na poskytování veřejných hlasových telekomunikačních služeb?
Tuto licenci již naše společnost získala a ve velmi krátké době nabídneme hlasové služby pro národní hovory našim stávajícím zákazníkům. V současné době již poskytujeme službu pro volání do zahraničí a na mobilní sítě na základě generálního povolení číslo 22/1999.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Společnost NEXTRA se primárně zaměřuje na podnikovou klientelu. Na druhou stranu za firemní klientelu považujeme i drobné firmy s jedním nebo dvěma zaměstnanci tzv. SOHO trh.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Naše společnost s tímto krokem samozřejmě nesouhlasí. Důvodem není ani tak otázka schopnosti Českého Telecomu tyto služby poskytovat, ale problém vidíme hlavně v negativním signálu pro zahraniční společnosti podnikající v ČR, které, pokud jde o vládní zakázky, jsou zvyklé na jisté "standardy". Toto rozhodnutí dává ne zcela dobrý příklad toho, jak se vláda chová k penězům daňových poplatníků a to i přesto, že schválila základní principy EU v této oblasti.
Společnost Nextra zajišťuje připojení k internetu s využitím různých typů přístupových technologií, poskytuje virtuální privátní sítě a hlasové služby.
Počet zaměstnanců společnosti Nextra je 160
www.nextra.cz
Společnost TELE2
Odpovídá: Vojtěch Kos, marketingový a obchodní ředitel
Jaké služby považujete ve své nabídce za nejatraktivnější?
V současné době je to trvalé připojení k internetu rychlostí 128 kbps za ceny, které jsou velmi přijatelné. Zákazník dostává na rozdíl od ISDN i svoji pevnou IP adresu, případně více IP adres. Soustředíme se na to podstatné, co zákazníka zajímá - připojení k internetu - a tato strategie se nám vyplácí.
Budete usilovat o získání licence na poskytování veřejných hlasových telekomunikačních služeb?
Ano, TELE2 působí v celé Evropě a hlasové služby jsou vedle internetového připojení další hlavní činností. Je tedy logické, že i v České republice hodláme poskytovat veřejné hlasové služby.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Ano, naše strategie bude odpovídat strategii celé TELE2 - jednotlivci, malé a střední firmy - to je náš hlavní segment trhu.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Domnívám se, že prostor by měly dostat všechny společnosti ve volné soutěži.
Společnost Tele2 je alternativním telekomunikačním operátorem poskytující datové, internetové a hlasové služby po zrušení monopolu ČT.
www.tele2.cz
Společnosti GiTy a eTel neposkytly našemu časopisu své vyjádření.
Společnost Český Telecom
Odpovídá: Vladan Crha, tiskový mluvčí
Takřka jediný možný způsob, jak mohou noví operátoři veřejných telefonních služeb získat své zákazníky, je jejich odchod od Českého Telecomu. Jak bude Český Telecom čelit nabídce alternativních operátorů hlasových služeb?
Český Telecom bude nabídce alternativních operátorů čelit zejména šíří nabízených služeb a jejich vysokou kvalitou. Předpokládáme vývoj podobný západní Evropě, kde k tamním alternativním operátorům přešlo jen velmi malé množství zákazníků.
Schyluje se na českém telekomunikačním trhu k další cenové válce?
Nově nastupující společnosti se snaží o agresivní cenovou politiku a v tomto směru se o jisté "válce" hovořit dá, zvláště pak u nejlukrativnějších podnikových zákazníků. Český Telecom ovšem nabízí služby na špičkové úrovni a v šíři, kterou žádný z nastupujících operátorů nemůže nabídnout. Proto konkuruje spíše komplexností nabídky než podbízivostí svých cen.
Jak úspěšná byla kampaň a zvýhodněné nabídky na zřízení ISDN linky? Jaký je aktuální počet ISDN přípojek u nás?
Kampaň na zvýhodněné nabídky euroISDN linek se dá označit za úspěšnou, neboť počet euroISDN linek v České republice rychle roste. K 31.12.2000 dosáhl počet provozovaných B-kanálů celkem 122 tisíc, což představuje více než 100% nárůst oproti předchozímu roku.
Vaši nabídku v poslední době zpestřilo několik nových tarifů pro drobné uživatele. Připravujete jejich další rozšiřování, např. pro uživatele, kteří dnes používají pevnou telefonní linku především pro připojení k internetu?
Stejně jako doposud se Český Telecom bude snažit přicházet s novými atraktivními nabídkami pro všechny skupiny zákazníků. Ke konkrétním připravovaným aktivitám se v tuto chvíli nelze blíže vyjádřit, rozhodně však mohou volající jen potěšit. Nedávno představené cenové balíčky jsou prvním krokem v této oblasti.
Jak ovlivňuje poptávku po pevných telefonních linkách a jejich využívání velmi razantní nástup GSM?
Vzhledem k rychlému růstu počtu uživatelů mobilních telefonů, ale i fixních linek v minulých letech, je trh pevných telefonních stanic do značné míry nasycen. Oproti GSM má klasická linka stále mnohem větší potenciál v oblasti datových služeb a připojení k internetu, což se ještě zvýrazní s připravovaným zavedením technologie ADSL.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Podle našich informací Český Telecom byl jedinou společností, která v termínu zareagovala na výzvu vlády k předložení nabídek na zajištění Komunikační infrastruktury veřejné správy. Samotné rozhodnutí je v kompetenci vlády, nespornou výhodou Českého Telecomu je fakt, že v současnosti provozuje více než 85 % státních komunikačních systémů. I proto jsme byli schopni přijít s atraktivní a komplexní nabídkou.
Český Telecom je v současnosti největší telekomunikační společností v ČR poskytující hlasové, datové a další služby.
www.ct.cz
Diskusní fórum vybraných firem z různých oblastí podnikání v české republice
1) Uvažujete o změně poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb nebo jste již takovou změnu učinili? Proč?
2) Byli jste už osloveni nabídkou některého z nových telekomunikačních operátorů?
3) Co je pro vás prioritou při výběru poskytovatele telekomunikačních služeb (datových i hlasových služeb)? Cena, rozsah služeb nebo 100 % kvalita spojení?
4) Jaký typ připojení k internetu používáte?
Společnost Fischer
Odpovídá: Václav Fischer, majitel
1) Ano, uvažujeme o změně. Čas monopolu končí a nabídky jiných operátorů mohou být zajímavé.
2) Ano, byli jsme osloveni již několika operátory.
3) 100 % kvalita a cena.
4) Pevnou linku 512 kbps.
Společnost Fischer je největší cestovní kanceláři v Česká republice
Počet zaměstnanců firmy včetně Fischer Air, Vydavatelství a dalších poboček se blíží 500.
www.fischer.cz
COMPACT servis
Odpovídá: Dieter Geidl, jednatel společnosti
1) Zatím o změně poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb neuvažujeme. Změna by byla složitá a finančně náročná pokud by se měla měnit telefonní čísla.
2) Ano, byli jsme osloveni firmou KIWI, která nabízí levnější meziměstské a mezinárodní hovory.
3) Prioritou je pro naši firmu 100 % kvalita spojení a cena služeb. Nejsou pro nás významné další poskytované služby (memobox atd.).
4) Telefonní linku Telecomu.
Společnost COMPACT servis se zabývá prodejem nepřímého zboží pro firmy
Počet zaměstnanců 15
www.compact-servis.cz
Patria Online
Odpovídá: Igor Lažo, informační manažer
1) Ano, o změně poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb uvažujeme. Hlavním důvodem je samozřejmě cena. Nicméně přikládáme obrovský význam kvalitě a jsme připravení pečlivě sledovat a vyhodnocovat kvalitu jak technickou tak i kvalitu služeb péče o klienta.
2) Budu stručný: ano
3) Všechna uvedená kritéria (cena, kvalita spojení, rozsah služeb) jsou pro nás prioritami. Ještě bych přidal již uvedenou kvalitu péče o klienta. Samozřejmě ale chápu, že jde o pořadí priorit a tady musím říci, že se pořadí často mírně liší. Nejčastěji jsou na prvních místech cena a technická kvalita vedení.
4) K internetu jsme připojení pevnou linkou o kapacitě 2 Mbps se strukturovaným přenosovým pásmem. Pevná linka je realizovaná optickým vedením.
Patria Finance, a.s. je obchodníkem s akciemi a cennými papíry. Společnost provozuje i finanční portál Patria Online.
www.patria.cz
SW PRO, spol. s r.o.
Odpovídá: Iva Szromková
1) V současné době změnu poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb zvažujeme a snažíme se najít vhodného kandidáta na poskytování těchto služeb.
2) Naše společnost byla oslovena několika telekomunikačními operátory a to formou brožur, resp. informačních letáků obsahující obecnou nabídku služeb. Konkrétní nabídka pro naši společnost nebyla prozatím zpracována. Vzhledem k tomu, že vývojářskou společností v oblasti informačních systémů, snažíme se veškeré novinky a změny telekomunikačních služeb sledovat. Naši zákazníci očekávají nové a perspektivní technologie za přiměřenou cenu tak, aby mohly plnohodnotně využít kupříkladu outsourcing informačních technologií nebo její součást ASP.
3) Jelikož jsme provozovatelem aplikací na Internetu (ASP) je pro nás důležitým faktorem při výběru poskytovatele datových služeb jejich kvalita a rozsah.
4) Pro připojení k Internetu používáme pevnou linku s kapacitou, která naplňuje potřeby naší firmy.
SW PRO podniká v oblasti vývoje, implementace a údržby podnikových informačních systémů.
Firma má celkem 22 zaměstnanců.
www.swpro.cz
Vinné sklepy Valtice a.s.
Odpovídá: Jan Maděryč, obchodní ředitel
1) Vzhledem k určité konzervativnosti i dosavadní spokojenosti se stávajícími službami (Českým Telecomem) o změně neuvažujeme.
2) Bylo nám již nabídnuto několik nových telekomunikačních služeb. Po posouzení nabídek se stávající službou nebyl důvod ke změně.
3) Těžko volit prioritu ceny a kvality. Náš výběr služeb se většinou zaměřuje na kvalitu, adekvátně ovlivněnou i cenou, která není vždy rozhodující. Jelikož jsme v obchodní činnosti závislí na rychlém a kvalitním spojení (elektronická pošta, telefonické a faxové objednávky atd.), chceme využívat pouze stoprocentní nabízené služby.
4) Vyzkoušeli jsme několik typů a v současné době používáme MORAVIANET.
Akciová společnost Vinné sklepy Valtice zpracovává vinné hrozny pocházejících z vinic ležících na polohách táhnoucích se podél rakouské hranice.
www.vsvaltice.cz
Virklis PR agency
Odpovídá: Martin Schenk, Account Director
1) Zatím neuvažujeme. Lépe řečeno, zatím jsme žádnou nabídku od alternativních telekomunikačních operátorů neobdrželi, takže není z čeho vybírat.
2) Bohužel zatím ne, viz předchozí odpověď. Myslím si, že noví alternativní operátoři budou nejdřív pokrývat velké zákazníky. Koncoví uživatelé podle mého názoru přijdou na řadu až za několik let.
3) Myslím, že se jedná o kombinaci všech vyjmenovaných faktorů. Určitě by mně zaujala nabídka, ve které by jeden poskytovatel dokázal sladit požadavky na hlasovou i datovou komunikaci. Myslím si, že většina firem je v současnosti nucena zvolit jiného poskytovatele pro datové služby a jiného pro hlasové služby.
4) Bezdrátové spojení s rychlostí 64 kb/s.
Společnost Virklis se stará o vytváření image dalších firem jako například 3COM, Comfor či Oracle Czech a Symantec Česká a Slovenská republika.
www.virklis.cz
Diskusní fórum
Téma: Liberalizace českého telekomunikačního trhu


Již téměř půl rok uplynulo od konce úplného monopolu Českého Telecomu, který v uplynulých letech pevně držel opratě svého komunikačního panství. Od 1. ledna tohoto roku mohou, zatím sice jen firmy, využívat nabídky alternativních operátorů a vést telefonní a datové služby mimo linky jednoho poskytovatele. Nyní je dobrý čas zamyslet se nad tím, co uplynulých šest měsíců od konce monopolu způsobilo na našem telekomunikačním trhu.
Zeptali jsme se jak nových poskytovatelů telekomunikačních služeb, tak i vybraných firem z různých oblastí podnikaní a nemohli jsme vynechat ani doposud dominantní Český Telecom.
Společnost GTS
Odpovídá: Ing. David Duroň, marketingový ředitel a tiskový mluvčí GTS
V čem je/bude Vaše alternativní nabídka telekomunikačních služeb nejatraktivnější?
Je to především ve velké flexibilitě a vytváření tzv. řešení na míru. Poskytujeme zákazníkům různé varianty souborů služeb (balíčků) zahrnující hlasové, datové a internetové služby s garantovanou kvalitou a standardně vysokým zákaznickým servisem.
Pro jaký typ firem (odvětví) je Vaše nabídka nejvýhodnější?
GTS přistupuje k jednotlivým segmentům individuálně. Proto nabídka našich služeb není nijak omezená na vybraný segment. Příkladem je možnost optimální volby tarifního programu v závislosti na požadavcích zákazníka a parametrech jeho ústředny.
Kolik zákazníků chcete získat ještě do konce tohoto roku?
Rozhodující pro nás není celkový počet zákazníků, ale objem odebraných služeb. Dle výše tržeb jsme největším alternativním telekomunikačním operátorem u nás. Cílem GTS pro tento rok je udržet tuto pozici a dosáhnout tržeb ve výši 2 mld. Kč.
Schyluje se na českém telekomunikačním trhu k další cenové válce?
Rozhodně přichází pro zákazníka doba, kdy si bude moci vybrat z nabídky několika operátorů. Kromě ceny bude hrát neméně důležitou roli nabídka a kvalita služeb.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Již dnes využívá naše služby řada drobných uživatelů v oblasti Prahy 1 a 2 a po odstranění legislativních zábran bude náš zájem směřovat i ke koncovým uživatelům.
V jednání s Českým Telecomem o propojovacích podmínkách jste za všech zašli nejdále a vyplatilo se to? Co Vás vedlo k takové bojovnosti?
Cílem GTS nebylo uzavřít dohodu jako první, ale dosáhnout takových podmínek, které umožní nabízet našim zákazníkům kvalitní služby za co nejatraktivnější cenu. Rozhodnutí ČTÚ dává za pravdu argumentům GTS a propojovací dohoda bude nyní založena na principech rovnoprávnosti, které jsme prosazovali. GTS tak může svým zákazníkům nabídnout ty nejlepší podmínky na trhu.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Domníváme se, že jde jen o pokus uměle navýšit cenu Českého Telecomu před privatizací. To, že budoucí vlastník bude muset náklady na získání Českého Telecomu započítat mimo jiné také do ceny služeb právě státní správě vidinu krátkodobého finančního prospěchu zřejmě nikterak neovlivňuje. Pokud vláda rozhoduje bez posouzení konkrétních nabídek alternativních poskytovatelů komerčních telekomunikačních služeb, jde ve světle snahy České republiky o brzký vstup do Evropské unie o dost svérázný přístup k volné hospodářské soutěži.
Společnost GTS je telekomunikační operátor poskytující hlasové, datové a internetové služby.
Počet zaměstnanců firmy GTS je 225
www.gtsgroup.cz
Společnost Aliatel
Odpovídá: Aleš Růžička, ředitel pro marketing a rozvoj služeb
V čem je Vaše alternativní nabídka telekomunikačních služeb nejatraktivnější?
Už tím, že poskytujeme ucelenou nabídku telekomunikačních služeb, které dokážeme zákazníkům nabídnout nejen samostatně, ale i v rámci výhodných balíčků, prokazujeme náš zájem být profesionálním dodavatelem telekomunikačních služeb. Naše plně zálohovaná vysokokapacitní transportní síť pokrývá 70 % podnikatelských subjektů v ČR a je 2. nejrozsáhlejší sítí v republice s 50 připojenými městy a více než 150 přístupovými body. Naše síť je samozřejmě propojena se sítěmi v okolních státech, SRN, Rakousku, Slovensku a Polsku a dále pak do celého světa. Za zmínku stojí i fakt, že více než 50 % internetového provozu v ČR je uskutečněno na síti Aliatelu. Naše služby jsou šity zákazníkům na míru, mají smluvně garantovanou kvalitu poskytovaných služeb a také cenová hladina nabízených služeb je v mnoha případech zcela bezkonkurenční. Koncem roku 2000 jsme jako jediný operátor, poskytující služby pevného připojení, získali mezinárodní certifikát kvality ISO 9001, což opět svědčí o tom, že naše služby jsou špičkové kvality a vnitřní procesy ve společnosti fungují bezchybně.
Pro jaký typ firem (odvětví) je Vaše alternativní nabídka telekomunikačních služeb nejvýhodnější?
Naše nabídka je určena velkým, středním i menším společnostem. Pro každou z těchto skupin máme přizpůsobenou nabídku služeb. Všichni naši zákazníci mají možnost využít nabídky doplňkových služeb jako je vyúčtování zdarma, sekundová tarifikace hovorů či služby On-line Info.
Kolik zákazníků chcete získat ještě do konce tohoto roku?
Naším cílem je na konci roku 2001 obsluhovat několik desítek tisíc telefonních linek koncových zákazníků. Pokud bychom to rozdělili na jednotlivé segmenty pak hovoříme o 8 % v segmentu velkých a středních firem a o 6 % v segmentu firem malých.
Schyluje se na českém telekomunikačním trhu k další cenové válce?
Nenazval bych to cenovou válkou. Všichni se samozřejmě snažíme naplnit očekávání, která liberalizace telekomunikačního trhu přináší. Jedním z očekávání je také snížení cen za telekomunikační služby, konkrétně pak za služby telefonní. Je však třeba si uvědomit, že každá telekomunikační společnost pro to, aby mohla poskytovat široké spektrum vysoce kvalitních služeb, musí nejprve investovat nemalé prostředky do nákupu technologií, zařízení apod. Nicméně první výsledky již otevření trhu přineslo. Když vezmu srovnání našich cen s cenami Českého Telecomu jsou naše ceny nižší o 15 % - 35 % u volání do zahraničí, u místních a meziměstských hovorů je to pak 17%. Pokud firmy využívají našich služeb například pro volání mezi pobočkami ušetří až 55 % nákladů na telefonní služby.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Ano, máme v plánu se zaměřit na drobné uživatele a připravujeme služby i pro domácnosti.
Využijete nejnovějšího rozhodnutí ČTÚ ve prospěch GTS k novému jednání s Českým Telecomem o výhodnějších propojovacích podmínkách?
Toto rozhodnutí je podle telekomunikačního zákona platné pro všechny operátory bez výjimky. Z toho plyne, že i Aliatel na nové podmínky v propojovacích dohodách přistoupí.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Aliatel společně s ostatními telekomunikačními operátory vydal a podepsal Prohlášení telekomunikačních operátorů k rozhodnutí vlády o zabezpečení komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy. V prohlášení je jasně řečeno, že vláda svým rozhodnutím o zabezpečení komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy (ISVS) hrubě a v rozporu se zákonem narušila konkurenční prostředí, které při poskytování komunikační infrastruktury jednomu z nejvýznamnějších zákaznických segmentů v naší republice existuje a má existovat. Argumenty použité při zdůvodnění postupu vlády neberou ohled na technické a cenové možnosti subjektů, které v oboru již podnikají. Způsob, jakým vláda rozhodla, je negativním signálem investorům, všem zahraničním pozorovatelům a analytikům. Vymyká se všem principům, jimiž argumentuje vůči evropskému společenství ve snaze zlepšit pozici ČR mezi kandidáty členství v EU. Současně vyvolává pochybnosti o respektování mezinárodních závazků vyplývajících z členství ČR ve Světové obchodní organizaci (WTO).
Aliatel je jedním ze čtyř alternativním telekomunikačním operátorem v České republice. Společnost se zapsala do povědomí veřejnosti především svým sloganem "Máte právo na změnu."
www.aliatel.cz
Společnost NEXTRA Czech Republic
Odpovídá: Petr Adámek, marketingový manažer
Jaké služby považujete ve své nabídce za nejatraktivnější?
Za nejatraktivnější považujeme služby umožňující připojení našich zákazníků na Internet, datová centra pro umístění webserverů našich klientů, dále pak služby umožňující provozování virtuálních privátních sítí a v neposlední řadě i služby pro přenos hlasu.
Budete usilovat o získání licence na poskytování veřejných hlasových telekomunikačních služeb?
Tuto licenci již naše společnost získala a ve velmi krátké době nabídneme hlasové služby pro národní hovory našim stávajícím zákazníkům. V současné době již poskytujeme službu pro volání do zahraničí a na mobilní sítě na základě generálního povolení číslo 22/1999.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Společnost NEXTRA se primárně zaměřuje na podnikovou klientelu. Na druhou stranu za firemní klientelu považujeme i drobné firmy s jedním nebo dvěma zaměstnanci tzv. SOHO trh.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Naše společnost s tímto krokem samozřejmě nesouhlasí. Důvodem není ani tak otázka schopnosti Českého Telecomu tyto služby poskytovat, ale problém vidíme hlavně v negativním signálu pro zahraniční společnosti podnikající v ČR, které, pokud jde o vládní zakázky, jsou zvyklé na jisté "standardy". Toto rozhodnutí dává ne zcela dobrý příklad toho, jak se vláda chová k penězům daňových poplatníků a to i přesto, že schválila základní principy EU v této oblasti.
Společnost Nextra zajišťuje připojení k internetu s využitím různých typů přístupových technologií, poskytuje virtuální privátní sítě a hlasové služby.
Počet zaměstnanců společnosti Nextra je 160
www.nextra.cz
Společnost TELE2
Odpovídá: Vojtěch Kos, marketingový a obchodní ředitel
Jaké služby považujete ve své nabídce za nejatraktivnější?
V současné době je to trvalé připojení k internetu rychlostí 128 kbps za ceny, které jsou velmi přijatelné. Zákazník dostává na rozdíl od ISDN i svoji pevnou IP adresu, případně více IP adres. Soustředíme se na to podstatné, co zákazníka zajímá - připojení k internetu - a tato strategie se nám vyplácí.
Budete usilovat o získání licence na poskytování veřejných hlasových telekomunikačních služeb?
Ano, TELE2 působí v celé Evropě a hlasové služby jsou vedle internetového připojení další hlavní činností. Je tedy logické, že i v České republice hodláme poskytovat veřejné hlasové služby.
Budete se po úplné liberalizaci trhu zaměřovat i na drobné uživatele?
Ano, naše strategie bude odpovídat strategii celé TELE2 - jednotlivci, malé a střední firmy - to je náš hlavní segment trhu.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Domnívám se, že prostor by měly dostat všechny společnosti ve volné soutěži.
Společnost Tele2 je alternativním telekomunikačním operátorem poskytující datové, internetové a hlasové služby po zrušení monopolu ČT.
www.tele2.cz
Společnosti GiTy a eTel neposkytly našemu časopisu své vyjádření.
Společnost Český Telecom
Odpovídá: Vladan Crha, tiskový mluvčí
Takřka jediný možný způsob, jak mohou noví operátoři veřejných telefonních služeb získat své zákazníky, je jejich odchod od Českého Telecomu. Jak bude Český Telecom čelit nabídce alternativních operátorů hlasových služeb?
Český Telecom bude nabídce alternativních operátorů čelit zejména šíří nabízených služeb a jejich vysokou kvalitou. Předpokládáme vývoj podobný západní Evropě, kde k tamním alternativním operátorům přešlo jen velmi malé množství zákazníků.
Schyluje se na českém telekomunikačním trhu k další cenové válce?
Nově nastupující společnosti se snaží o agresivní cenovou politiku a v tomto směru se o jisté "válce" hovořit dá, zvláště pak u nejlukrativnějších podnikových zákazníků. Český Telecom ovšem nabízí služby na špičkové úrovni a v šíři, kterou žádný z nastupujících operátorů nemůže nabídnout. Proto konkuruje spíše komplexností nabídky než podbízivostí svých cen.
Jak úspěšná byla kampaň a zvýhodněné nabídky na zřízení ISDN linky? Jaký je aktuální počet ISDN přípojek u nás?
Kampaň na zvýhodněné nabídky euroISDN linek se dá označit za úspěšnou, neboť počet euroISDN linek v České republice rychle roste. K 31.12.2000 dosáhl počet provozovaných B-kanálů celkem 122 tisíc, což představuje více než 100% nárůst oproti předchozímu roku.
Vaši nabídku v poslední době zpestřilo několik nových tarifů pro drobné uživatele. Připravujete jejich další rozšiřování, např. pro uživatele, kteří dnes používají pevnou telefonní linku především pro připojení k internetu?
Stejně jako doposud se Český Telecom bude snažit přicházet s novými atraktivními nabídkami pro všechny skupiny zákazníků. Ke konkrétním připravovaným aktivitám se v tuto chvíli nelze blíže vyjádřit, rozhodně však mohou volající jen potěšit. Nedávno představené cenové balíčky jsou prvním krokem v této oblasti.
Jak ovlivňuje poptávku po pevných telefonních linkách a jejich využívání velmi razantní nástup GSM?
Vzhledem k rychlému růstu počtu uživatelů mobilních telefonů, ale i fixních linek v minulých letech, je trh pevných telefonních stanic do značné míry nasycen. Oproti GSM má klasická linka stále mnohem větší potenciál v oblasti datových služeb a připojení k internetu, což se ještě zvýrazní s připravovaným zavedením technologie ADSL.
Můžete prosím komentovat rozhodnutí vlády o přímém přidělení zakázky na vybudování komunikační infrastruktury ISVS bez výběrového řízení Českému Telecomu?
Podle našich informací Český Telecom byl jedinou společností, která v termínu zareagovala na výzvu vlády k předložení nabídek na zajištění Komunikační infrastruktury veřejné správy. Samotné rozhodnutí je v kompetenci vlády, nespornou výhodou Českého Telecomu je fakt, že v současnosti provozuje více než 85 % státních komunikačních systémů. I proto jsme byli schopni přijít s atraktivní a komplexní nabídkou.
Český Telecom je v současnosti největší telekomunikační společností v ČR poskytující hlasové, datové a další služby.
www.ct.cz
Diskusní fórum vybraných firem z různých oblastí podnikání v české republice
1) Uvažujete o změně poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb nebo jste již takovou změnu učinili? Proč?
2) Byli jste už osloveni nabídkou některého z nových telekomunikačních operátorů?
3) Co je pro vás prioritou při výběru poskytovatele telekomunikačních služeb (datových i hlasových služeb)? Cena, rozsah služeb nebo 100 % kvalita spojení?
4) Jaký typ připojení k internetu používáte?
Společnost Fischer
Odpovídá: Václav Fischer, majitel
1) Ano, uvažujeme o změně. Čas monopolu končí a nabídky jiných operátorů mohou být zajímavé.
2) Ano, byli jsme osloveni již několika operátory.
3) 100 % kvalita a cena.
4) Pevnou linku 512 kbps.
Společnost Fischer je největší cestovní kanceláři v Česká republice
Počet zaměstnanců firmy včetně Fischer Air, Vydavatelství a dalších poboček se blíží 500.
www.fischer.cz
COMPACT servis
Odpovídá: Dieter Geidl, jednatel společnosti
1) Zatím o změně poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb neuvažujeme. Změna by byla složitá a finančně náročná pokud by se měla měnit telefonní čísla.
2) Ano, byli jsme osloveni firmou KIWI, která nabízí levnější meziměstské a mezinárodní hovory.
3) Prioritou je pro naši firmu 100 % kvalita spojení a cena služeb. Nejsou pro nás významné další poskytované služby (memobox atd.).
4) Telefonní linku Telecomu.
Společnost COMPACT servis se zabývá prodejem nepřímého zboží pro firmy
Počet zaměstnanců 15
www.compact-servis.cz
Patria Online
Odpovídá: Igor Lažo, informační manažer
1) Ano, o změně poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb uvažujeme. Hlavním důvodem je samozřejmě cena. Nicméně přikládáme obrovský význam kvalitě a jsme připravení pečlivě sledovat a vyhodnocovat kvalitu jak technickou tak i kvalitu služeb péče o klienta.
2) Budu stručný: ano
3) Všechna uvedená kritéria (cena, kvalita spojení, rozsah služeb) jsou pro nás prioritami. Ještě bych přidal již uvedenou kvalitu péče o klienta. Samozřejmě ale chápu, že jde o pořadí priorit a tady musím říci, že se pořadí často mírně liší. Nejčastěji jsou na prvních místech cena a technická kvalita vedení.
4) K internetu jsme připojení pevnou linkou o kapacitě 2 Mbps se strukturovaným přenosovým pásmem. Pevná linka je realizovaná optickým vedením.
Patria Finance, a.s. je obchodníkem s akciemi a cennými papíry. Společnost provozuje i finanční portál Patria Online.
www.patria.cz
SW PRO, spol. s r.o.
Odpovídá: Iva Szromková
1) V současné době změnu poskytovatele hlasových telekomunikačních služeb zvažujeme a snažíme se najít vhodného kandidáta na poskytování těchto služeb.
2) Naše společnost byla oslovena několika telekomunikačními operátory a to formou brožur, resp. informačních letáků obsahující obecnou nabídku služeb. Konkrétní nabídka pro naši společnost nebyla prozatím zpracována. Vzhledem k tomu, že vývojářskou společností v oblasti informačních systémů, snažíme se veškeré novinky a změny telekomunikačních služeb sledovat. Naši zákazníci očekávají nové a perspektivní technologie za přiměřenou cenu tak, aby mohly plnohodnotně využít kupříkladu outsourcing informačních technologií nebo její součást ASP.
3) Jelikož jsme provozovatelem aplikací na Internetu (ASP) je pro nás důležitým faktorem při výběru poskytovatele datových služeb jejich kvalita a rozsah.
4) Pro připojení k Internetu používáme pevnou linku s kapacitou, která naplňuje potřeby naší firmy.
SW PRO podniká v oblasti vývoje, implementace a údržby podnikových informačních systémů.
Firma má celkem 22 zaměstnanců.
www.swpro.cz
Vinné sklepy Valtice a.s.
Odpovídá: Jan Maděryč, obchodní ředitel
1) Vzhledem k určité konzervativnosti i dosavadní spokojenosti se stávajícími službami (Českým Telecomem) o změně neuvažujeme.
2) Bylo nám již nabídnuto několik nových telekomunikačních služeb. Po posouzení nabídek se stávající službou nebyl důvod ke změně.
3) Těžko volit prioritu ceny a kvality. Náš výběr služeb se většinou zaměřuje na kvalitu, adekvátně ovlivněnou i cenou, která není vždy rozhodující. Jelikož jsme v obchodní činnosti závislí na rychlém a kvalitním spojení (elektronická pošta, telefonické a faxové objednávky atd.), chceme využívat pouze stoprocentní nabízené služby.
4) Vyzkoušeli jsme několik typů a v současné době používáme MORAVIANET.
Akciová společnost Vinné sklepy Valtice zpracovává vinné hrozny pocházejících z vinic ležících na polohách táhnoucích se podél rakouské hranice.
www.vsvaltice.cz
Virklis PR agency
Odpovídá: Martin Schenk, Account Director
1) Zatím neuvažujeme. Lépe řečeno, zatím jsme žádnou nabídku od alternativních telekomunikačních operátorů neobdrželi, takže není z čeho vybírat.
2) Bohužel zatím ne, viz předchozí odpověď. Myslím si, že noví alternativní operátoři budou nejdřív pokrývat velké zákazníky. Koncoví uživatelé podle mého názoru přijdou na řadu až za několik let.
3) Myslím, že se jedná o kombinaci všech vyjmenovaných faktorů. Určitě by mně zaujala nabídka, ve které by jeden poskytovatel dokázal sladit požadavky na hlasovou i datovou komunikaci. Myslím si, že většina firem je v současnosti nucena zvolit jiného poskytovatele pro datové služby a jiného pro hlasové služby.
4) Bezdrátové spojení s rychlostí 64 kb/s.
Společnost Virklis se stará o vytváření image dalších firem jako například 3COM, Comfor či Oracle Czech a Symantec Česká a Slovenská republika.
www.virklis.cz
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Archiv časopisu IT Systems
Oborové a tematické přílohy
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
IT Systems podporuje
11.7. | CyberEdu Letní škola |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
29.9. | The Massive IoT Conference |