facebook LinkedIN LinkedIN - follow
PříLOHA 12/2001

commerce.connect

Nová sada aplikací pro e-business od Geacu






Podniky dnes v zájmu zachování konkurenceschopnosti neustále optimalizují své obchodní procesy, využívají outsourcing pro vedlejší podnikové činnosti, uzavírají těsnější partnerství s klíčovými dodavateli a nabízejí širší spektrum služeb a zboží svým zákazníkům.

V rámci podpory této strategie vyvstává potřeba poskytovat dodavatelům i zákazníkům kontrolovaný přístup k vlastním aplikacím prostřednictvím různých nástrojů, především však prostřednictvím Internetu. Vedle toho trendu získávají na váze požadavky na stálé snižování nákladů, a to především automatizací komunikace se zákazníky a dodavateli.

Pro řešení uvedených problémů uvedla společnost Geac letos na podzim na český trh novou sadu aplikací commerce.connect. Stalo se tak téměř ve stejný okamžik, kdy původní JBA změnila svůj název a definitivně tak dokončila svůj přerod v pobočku kanadské matky.

commerce.connect je soubor aplikací a služeb, který umožňuje automatizovat vztah mezi podniky, využívajícími komplexní podnikový informační systém Geac System21, a jejich dodavateli a zákazníky.

Tato sada obsahuje speciální aplikace, které podporují různé prodejní kanály, jako jsou např. přímý prodej, přijímání objednávek a poptávek prostřednictvím call centra a také samoobslužné zákaznické internetové aplikace.

Zákaznická samoobsluha podpořená aplikacemi commerce.connect je rozšířena i na údržbu zařízení a požadavky na výkon různých služeb. Samoobslužné servisní aplikace umožňují zákazníkům oznámit závadu na zařízení a vyžádat si návštěvu technika. Mobilní řešení navíc podporují komunikaci mezi techniky v terénu v souladu s požadavky na výkon základních podnikových procesů.

Pokročila funkcionalita aplikací nákupu a samoobslužné dodavatelské aplikace podporují celý nákupní proces a řízení dodavatelského řetězce.

Konečně, aplikace commerce.connect jsou spojeny s jádrem informačního systému pomocí nástrojů tzv. commerce.platform, které zajišťují integraci aplikací, podporují řízení procesního toku a také zajišťují bezpečnost jednotlivých aplikací.


Schéma fungování platebního portálu při obchodním procesu B2C

Příklady jednotlivých aplikací ze souboru commerce.connect:

. sales.connect poskytuje obchodním zástupcům a jejich manažerům informace a nástroje k řízení vztahů s potenciálními zákazníky, umožňuje jim sledovat zajímavé obchodní příležitosti a udržovat vztahy s existujícími zákazníky.

. call.connect je určen k maximální podpoře funkcí a výkonnosti firemního call centra. Poskytnutím prostředků, které proaktivně napomáhají uzavření obchodního případu, umožňuje call.connect operátorům nejen efektivně přijmout telefonickou objednávku, ale i řešit prodej a vyřizování poptávek od zákazníků.

. web.connect je aplikace umožňující zákaznický přístup k datům prostřednictvím internetového prohlížeče. web.connect obsahuje propracovaný katalog a obchodní aplikace integrované se System21, které poskytují informace o zásobách, cenách, objednávkách a stavu účtu.

. service.connect podporuje komunikaci se zákazníkem v oblasti údržby a servisu zařízení a zároveň představuje podpůrný nástroj pro mobilní pracovní síly. Tyto prostředky slouží k zaznamenávání technických problémů a požadavků na techniky. V kombinaci s nástroji umožňujícími řešení problémů prostřednictvím Internetu dochází navíc ke značným úsporám nákladů.

. doc.connect podporuje integraci aplikací přijímáním zpráv od zákazníků, dodavatelů nebo z externích a interních aplikací.

. customer.connect je aplikace, která umožňuje zákazníkům prohlížet na různých úrovních - detailní či sumární - všechny informace, týkající se jejich vztahu s podnikem, který využívá výhod System21. Zákazník má prostřednictvím samoobslužné internetové aplikace k dispozici data o odbytu, nákupním procesu, stavu účtu, skladových zásobách a výrobě.

. vendor.connect je spojnicí mezi podnikem využívajícím System21 a jeho dodavateli s cílem neustálého zlepšování komunikace a minimalizace skladových zásob. vendor.connect umožňuje dodavatelům kontrolovaný přístup k informacím o skladových zásobách, poptávce, předpovědím a plánované spotřebě. Zároveň podporuje VMI (Vendor Managed Inventory), umožňuje vytvářet včasná avíza o odeslání zboží, urychluje jeho příjem a usnadňuje tak přímý proces dodávky.

. buy.connect je nástroj pro elektronický nákup zboží pro nevýrobní spotřebu. Obsahuje rozsáhlý katalog s cenovými informacemi a umožňuje přidělit jednotlivým zaměstnancům určité role v souladu s podnikovým schvalovacím mechanismem. buy.connect je navíc napojen na sklad a plánování nákupu zboží pro přímou výrobní spotřebu a podílí se tak na celkovém zlepšování nákupního procesu.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.