facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Dialog 3000Skylla
IT SYSTEM 10/2002

Analytické moduly MicroStrAtegy 7i



Náročné konkurenční prostředí nutí firmy ve snaze o dosažení co nejlepších výsledků více uvažovat a porozumět tomu, co se stalo, a hlavně proč se tak stalo. Dnes není důležité konstatovat stav věcí, ale znát důvod a příčinu tohoto stavu. Jenom tak lze ve správný čas učinit správná opatření, která by zamezila vzniku ztrát a nastolila efektivnost a prosperitu. Tomuto účelu slouží analýza dat, které se budou muset společnosti, které mají zájem na trhu uspět, stále více věnovat.  



Obr. 1.: Ukázka reportu plnění plánu v jednotlivých regionech s podbarvením
údaje nesplňujícího nastavenou hodnotu a možností úprav vzhledu reportu.

Dnes, při hromadném užívání výpočetní techniky a různých ekonomických programů, není již problém shromáždit a ukládat data. Stále však zůstává problémem, jak tato data a všechny informace v nich ukryté dostatečně využít. Přitom není nic jednoduššího, než poučit se z vlastních úspěchů nebo porážek a v budoucnu neopakovat stejné chyby nebo nevhodné postupy. Manažeři na všech úrovních se stále více snaží najít souvislosti v datech pro získání přehledu o chování firmy. Při použití jednoduchých nástrojů typu tabulkového procesoru je však často nutná znalost struktury primárních dat a při jejich zpracování se velmi obtížně zaručuje správnost výsledků a jednoznačnost jejich interpretace.
 


Obr. 2.: Report analyzující počet návštěv na webových stránkách.

Se znalostí těchto skutečností přichází v současné době manažerům a vedoucím pracovníkům na pomoc společnost MicroStrategy s programovou sadou komplexních analytických modulů, které jsou bezplatnou součástí vývojového prostředí platformy MicroStrategy 7i. Tento analytický nástroj poskytuje bezproblémové řešení obsluhy a zpracování dat. Data mohou být analyzována bez toho, aby uživatel musel znát jejich strukturu a místo uložení. Příjemnou skutečností je, že při práci s těmito moduly uživatel interaktivně užívá pouze termínů a názvosloví, které jsou mu důvěrně známé: pracuje například s metrikami "zisk", "náklady" a atributy "objednávka", "plán", "jména prodejců" atd. Předem připravené reporty, které každý analytický modul obsahuje, se stávají účinným pomocníkem a nevyžadují žádný další zásah uživatele. V případě nutnosti je však možné reporty graficky i obsahově snadno interaktivně upravit a přizpůsobit je tak konkrétnímu požadavku. Při zakoupení doplňujícího programového vybavení je dokonce možné vybrané reporty zasílat dalším uživatelům prostřednictvím faxu, SMS, e-mailu nebo automaticky umísťovat na webový portál v předem stanovených časových lhůtách. Reporty mohou obsahovat i grafické upozornění při nesplnění či překročení předem nastavené prahové hodnoty.
 


Obr. 3.: Report vyhodnocující trend ve vývoji klasifikace kontaktů s použitím grafických symbolů.

Manažeři tak mohou mít aktuální přístup k informacím a lépe nalézat odpovědi na otázky typu: Jaký je můj předpokládaný obrat a jak se shoduje s plánem? Jaký je nejdůležitější důvod ztráty potenciálního obchodu? Který prodejce má nejlepší výsledky a v kterém regionu? Které výrobky se nejvíce prodávají společně?

Jednoduchým a příjemným způsobem si uživatel může sám vytvářet otázky, na které potřebuje odpovědi. Při tvorbě dotazu není nutná žádná znalost programovacího jazyka. Celý dotaz lze vytvářet pouze pomocí myši v interaktivním okně programu s využitím bohatého vybavení včetně knihovny matematických a statistických funkcí. Výsledky je možné třídit a filtrovat podle různých hledisek.

V současné době společnost MicroStrategy poskytuje analytické moduly zabývající se analýzou prodeje, zákazníků, návštěvností webových stránek a finanční analýzou. Do rukou uživatelů se tak dostává komplexní nástroj s jednoduchým uživatelským rozhraním, který umožňuje porozumět chování zákazníků a vnitřnímu chodu firmy. Analytické moduly je možné integrovat s různými provozními systémy, a poskytovat tak uživateli ideální analytický rámec pro získání informací z podnikových dat.
 

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Žádný systém sám o sobě nic nevyřeší

IT Systems 4/2021V aktuálním vydání IT Systems opět najdete spoustu novinek ze světa informačních technologií a inspirace, jak je využít pro rozvoj vaší firmy nebo organizace. Mapujeme aktuální trendy v digitalizaci stavebnictví, vybavení pro kontaktní centra a service desky. Věnujeme se řízení práce na dálku a onboardingu zaměstnanců v době covidu, řízení projektů a hybridnímu cloudu. Významným tématem je jako vždy zajištění kybernetické bezpečnosti – konkrétně zabezpečení ICS, důsledky kauzy Exchange, DDoS útoky a bezpečnost mobilních zařízení.

Helios
- inzerce -