facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEM 4/2003

Aktuality

Krátké zprávy ze světa IT






04-2003

Adastra uvádí na trh řešení Churn Analytics
Adastra odděluje divizi Logistica do samostatné firmy
Adastra Logistica dodá logistický systém pro firmu Taroko
ČSOB prodává elektronické podpisy pro styk s úřady po internetu
Freemont řídí svou činnost prostřednictvím is karat
Internetový Systém na vedení projektů pro malé a střední firmy
Zájem o IS SunSystems 5 je celosvětově vysoký
Akcie Minervy ČR koupili manažeři
SPRINX představuje CRM řešení pro střední firmy
Databáze pro bankovní aplikace
Databázová platforma Caché bude k dispozici pro Mac OS X
CenTrade rozšiřuje nabídku služeb pro komerční sféru
Nový optický archivační systém u ČMMS
Gordic splnila požadavky standardů ISVS
Výsledky IDS Scheer
Ixos nabízí podporu pro SAP NetWeaver
Společnost GM Electronic si vybrala informační systém LCS Noris
LLP Group nabízí řešení CRM pro sektor bankovnictví
Řešení pro správu a řízení údržby energetických a utilitních sítí
LogicaCMG pověřena návrhem rozvoje krajských IT systémů v ČR
HP nabízí outsourcing provozu aplikací SAP v ČR
Sonic Software tvoří standardy podnikového messagingu
Systém včasného varování před útoky z internetu od Symantecu
Nejlepší systémoví integrátoři roku 2003

Adastra uvádí na trh řešení Churn Analytics
Adastra, dodavatel řešení analytického CRM a datové integrace, uvádí na trh řešení Churn Analytics. Jde o analytické řešení využívající technik Data Mining pro předvídání odchodu zákazníků ke konkurenci. Řešení je určeno především pro větší firmy z oboru telekomunikací, bankovnictví a finančních služeb. Řešení Adastra Churn Analytics je integrační projekt. Jeho součástí jsou předdefinované prediktivní modely využívající technik Data Mining, předdefinované skórovací procedury, datová integrace (ETL - extraction-transformation-load) a interface s kontaktním CRM. Neméně důležitou součástí řešení je předdefinovaná sada vstupních dat (proměnných), která se liší v závislosti na odvětví zákazníka, a know-how firmy Adastra v oblasti obchodních procesů souvisejících s prevencí Churnu.
 

zpět


Adastra odděluje divizi Logistica do samostatné firmy
Česká softwarová a konzultační firma Adastra, která se specializuje na řešení v oblasti Business Intelligence, ohlásila oddělení své divize Logistica do samostatné firmy. Nově vzniklá Adastra Logistica se bude zaměřovat na řešení v oblasti logistiky a dopravy. Adastra Logistica také přebírá práva k exkluzivní distribuci produktů německé firmy CORBITCONNECT AG pro Českou republiku.
Ředitelem nově vzniklé firmy Adastra Logistica se stal Václav Jakoubek, který dříve pracoval jako ředitel softwarové firmy GEAC pro Českou republiku.
 

zpět


Adastra Logistica dodá logistický systém pro firmu Taroko
Česká firma Adastra Logistica, která se specializuje na řešení v oblasti dopravy a logistiky, zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku systému pro firmu Taroko. Společnost Taroko je jedním z předních distributorů ovoce a zeleniny v České republice. Adastra Logistica dodá pro Taroko řešení optimalizace dopravy. V jádru řešení je softwarový nástroj PLANTOUR německé firmy CORBITCONNECT, jehož je Adastra Logistica exkluzivním distributorem pro ČR. Výhodou řešení PLANTOUR je jednoznačné vyčíslení návratnosti investice, u současných zákazníků dosahují úspory nákladů po zavedení PLANTOUR v průměru celých 15-30 %. PLANTOUR umožňuje plánovat distribuci zboží a zajistí optimální rozdělení denních objednávek mezi vozidla, která jsou k dispozici, přičemž respektuje stanovené limity vytížení vozidel a specifikovanou dobu rozvozu.
 

zpět


ČSOB prodává elektronické podpisy pro styk s úřady po internetu
V pobočkách ČSOB teď lze v současné době získat elektronický podpis. Má podobu tzv. osobního kvalifikovaného certifikátu a podle zákona (č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu) je registrován společností První certifikační autorita. Osobní kvalifikované certifikáty umožňují svým držitelům zejména elektronickou komunikaci s orgány státní správy, ale také pro zabezpečení elektronické komunikace po nechráněných sítích (digitální podpis, zašifrování) nebo k jištění přístupu na www servery a pro obchodování prostřednictvím Internetu. Kvalifikovaný certifikát lze získat v dvojím provedení, buď jako standard (certifikát je uložen na disketě) - v této podobě si ho odnesete rovnou z pobočky ČSOB - nebo jako comfort (certifikát je v tomto případě na čipové kartě, k níž je zapotřebí čtečky čipových karet).
 

zpět


Freemont řídí svou činnost prostřednictvím is karat
Společnost Freemont, progresivní stavební firma, používá pro zajištění ekonomické, skladové, personální a mzdové agendy informační systém KARAT, ve verzi KARAT Lite. V dnešních dnech je ze strany dodavatele, společnosti I.F.T. PROGRES, projekt úspěšně předán a firemní procesy stavební firmy jsou rutinně zpracovávány v IS KARAT Lite. Výběrové řízení na dodávku nového informačního systému bylo ve společnosti Freemont uzavřeno na konci srpna 2002. Společnost I.F.T. PROGRES zvítězila díky komplexnímu řešení, které IS KARAT Lite poskytuje a to včetně podpory normy ISO 9001, dnes už pro stavební firmy nepostradatelného certifikátu kvality. Implementace proběhla v časovém horizontu 4 měsíců. Celé řešení je postaveno nad databázovým strojem Microsoft SQL Server 2000.
 

zpět


Internetový Systém na vedení projektů pro malé a střední firmy
Společnost SinTe, dodavatel intranetových řešení na míru, představila nový systém InFIS pro vedení projektů v malých a středně velkých firmách. Tento modulární intranetový systém patří do kategorie groupwarových aplikací podporujících komunikaci, spolupráci a koordinaci aktivit mezi pracovníky firmy. Současně tvoří příjemné prostředí pro práci s firemními informacemi a slouží jako sdílený zdroj aktuálních interních firemních dat.
Modularita systému umožňuje variabilní nastavení informačního systému dle požadavků a potřeb klienta. Zákazník může vybírat z nabídky existujících modulů, nebo definovat vlastní funkční požadavky na dopracování v rámci InFisu.
Společnost nabízí systém prodejem licencí a instalací na vlastní server zákazníka či formou ASP služby na svém zařízení v prostředí datacentra GTS. Systém je vytvořen pro internetové prohlížeče Explorer 5.5 a vyšší a není tedy nutno na klientech žádných dodatečných instalací.
 

zpět


Zájem o IS SunSystems 5 je celosvětově vysoký
Od celosvětového uvedení nové verze na trh v roce 2001 zaznamenal finanční systém SunSystems verze 5 značný úspěch v prodeji na mezinárodních trzích. SunSystems 5 využívá v současné době přes 500 významných organizací po celém světě. V oblasti EMEA jej dodává LLP Group, dodavatel finančních a obchodních softwarových řešení. Prvním klientem LLP v České republice, který bude SunSystems 5 využívat, je společnost Credit Suisse Life & Pensions pojišťovna (dříve Winterthur pojišťovna). Nejnovější verze informačního systému SunSystems 5 představuje integrované finanční a obchodní řešení, které nabízí vysokou flexibilitu, reportování založené na internetu a snadné propojení s aplikacemi třetích stran pomocí integračního nástroje SunSystems Connect. SunSystems 5 nabízí řadu výhod pro mezinárodní společnosti, které potřebují sdílet a zpracovávat finanční a obchodní informace ze svých kanceláří umístěných ve více než jedné zemi. Vlastnosti produktu SunSystems 5 umožňují zlepšenou kontrolu sledování nákupů, prodeje a skladů, kde každý individuální prodejní nebo nákupní případ může být jednotlivě definován uživatelem co do toků informací a tištěných dokumentů.
 

zpět


Akcie Minervy ČR koupili manažeři
Dne 25.2. 2003 došlo v Praze k podpisu smlouvy o koupi akcií společnosti Minerva Česká republika. mezi společnostmi Minerva International Operations a Digitis. Jedná se o úspěšné završení procesu MBO (koupě akcií společnosti manažery). Společnost Digitis byla založena za účelem koupě akcií Minervy ČR. Obchodní ředitel Minervy ČR Petr Koptík zdůraznil, že odkoupení akcií neznamená žádné změny ve vztazích s firmou QAD a zachovává partnerství se společností Minerva International.
Zároveň uvedl, že nelze očekávat změny v produktové politice či podnikovém zaměření firmy. Společnost Minerva ČR se bude i nadále věnovat distribuci produktů QAD (MFG/PRO eB, eQ), implementaci a servisu. Masivně se rozvijí spolupráce na mezinárodních projektech s QAD Global Services. Minerva ČR bude jedním z prvních partnerů QAD v Evropě, který se zúčastní globálního certifikačního programu pro konzultanty informačního systému MFG/PRO za účelem standardizovat implementační a servisní metodiky po celém světě.
 

zpět


SPRINX představuje CRM řešení pro střední firmy
Společnost SPRINX, držitel certifikátu Microsoft GOLD CERTIFIED PARTNER, představila 7. března 2003 nejnovější verzi řešení pro řízení vztahů se zákazníky (SPRINX CRM.NET verze 3.1), která poskytuje možnost evidovat a řídit firemní obchodní kontakty, plánovat aktivity, provázat firemní dokumenty s kontakty a aktivitami, umožňuje analyzovat prodejní cyklus, výkonnost jednotlivých prodejců podle teritoria a produktu, odhadovat budoucí tržby a další.SPRINX CRM.NET je vybudován na nejmodernější technologii Microsoft .NET. V duchu již dnes známého hesla společnosti Microsoft, že aplikace vybudované na této technologii budou přístupné "kdekoliv, kdykoliv a z jakéhokoliv zařízení", lze k CRM systému přistupovat primárně přes internetový prohlížeč. Z hlediska uživatele je pak nepodstatné, zda je připojen přes internet nebo pracuje v kanceláři, zda používá stolní počítač, notebook, PDA nebo mobilní telefon.
 

zpět


Databáze pro bankovní aplikace
Bankovnictví představuje z oblasti informačních technologií jednu z nejzajímavějších oblastí, a to jak z pohledu klasického transakčního, tak i analytického zpracování dat. Do hry přitom vstupuje u bankovních aplikací také celá řada dalších faktorů, mezi které patří především bezpečnost, vysoký výkon a dostupnost. Skloubit mnohdy velmi rozdílné požadavky bývá nad rámec jednodušších řešení.
Drtivou většinu aplikací, bankovní sektor nevyjímaje, je možné považovat za databázové. Podle nezávislých odhadů překračuje podíl databázových aplikací na celkovém trhu s programovým vybavením devadesátiprocentní hranici již mnoho let. Základním problémem při vývoji nové aplikace či komplexní změně aplikace stávající je tedy výběr databázové platformy. V bankovnictví má dobré jméno databázová platforma Caché společnosti InterSystems. Tato platforma bývá díky svému pojetí objektových přístupů s možností využití klasických relačních postupů označována jako post-relační.
Příkladem použití uvedené databázové platformy pro bankovní řešení je původní česká aplikace DON vyvíjená ve spolupráci společností AUDMIN a IDEA. Uvedený systém využívá v rámci podpory kapitálového trhu například Investiční společnost České Spořitelny.
 

zpět


Databázová platforma Caché bude k dispozici pro Mac OS X
Společnost InterSystems oznámila, že během tohoto roku uvolní svoji výkonnou databázovou platformu Caché také pro operační systém Mac OS X. Oblíbenou technologii vývojářů, kteří staví své transakční aplikace na platformách Windows, Unix a Linux, nyní budou moci využívat také příznivci dalšího rozšířeného operačního systému.
 

zpět


CenTrade rozšiřuje nabídku služeb pro komerční sféru
Společnost CenTrade nabízí firmám od 5.března možnost uspořádat výběrová řízení a poptávky zboží elektronickou cestou, a významně tak rozšiřuje nabídku svých služeb pro komerční elektronické tržiště. Nové služby výběrových řízení jsou určeny všem firmám na českém trhu, které nabízejí či poptávají zboží i služby z nejrůznějších komerčních oblastí. Výběrová řízení umožňují zapojení do elektronického obchodování společnostem, které hledají nové obchodní partnery či se chystají nové obchodní vztahy navázat. Rozšíření nabídky služeb vychází ze zkušeností z provozování Tržiště pro veřejnou správy, které CenTrade provozuje od září 2002. Klíčovým přínosem pro uživatele je rychlost nalezení a oslovení dodavatele, automatický návrh vyhodnocení nabídek a cenová úspora.
 

zpět


Nový optický archivační systém u ČMMS
Českomoravská stavební spořitelna provedla v těchto dnech implementaci optického archivačního systému spojeného s workflow, který je založen na technologiích americké firmy FileNet. Toto řešení je doplněno o databázovou nadstavbu firmy ELAS, která jako ValueNet partner společnosti FileNet byla hlavním dodavatelem pro ČMSS. Archivační systém Českomoravské stavební spořitelny využívá produktů FileNet Panagon pro integrovanou správu dokumentů, a to konkrétně Image Services na platformě IBM RS6000. Dále se používá IDM Desktop pro přístup k dokumentům a jejich vyhledávání v elektronickém archivu, IDM Capture pro individuální či hromadné skenování korespondence a smluv, nebo např. COLD pro archivaci tiskových sestav.
 

zpět


Gordic splnila požadavky standardů ISVS
Vedení společnosti GORDIC oznámilo na poslední hlavní poradě, že se firmě podařilo úspěšně uzavřít všechna potřebná atestační řízení k prokázání shody s požadavky standardů ISVS, které na základě Zák. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, vydává Ministerstvo informatiky ČR. Splnění požadavků standardů ISVS a jeho ověření vydáním atestu pověřeným nezávislým atestačním střediskem je pro firmu GORDIC, která je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů softwarových aplikací organizacím veřejné správy, důležité a to zejména ve vztahu k jejím zákazníkům, neboť podle zákona a požadavků standardů ISVS mají všechny subjekty veřejné správy, které provozují informační systémy veřejné správy, povinnost nakupovat a provozovat výhradně informační systémy, které požadavky standardů ISVS prokazatelně splňují. Splnění těchto požadavků a vydání atestu na straně dodavatele pak značně usnadňuje organizacím veřejné správy řešit povinnosti spojené s provozováním těchto systémů, které jsou pod nepříjemnými sankcemi. Dodavatelé informačních systémů, kteří tyto standardy neplní, tak vlastně nepřímo ohrožují své vlastní zákazníky.
 

zpět


Výsledky IDS Scheer
Česká pobočka společnosti IDS Scheer dosáhla v roce 2002 obratu 314 mil. Kč, což je nejlepší výsledek v historii. Ve srovnání s rokem 2001 se její tržby zvýšily o 49%. V současné době společnost prochází procesem certifikace podle ČSN EN ISO 9001:2001. Je zde zaveden, rozvíjen a uplatňován systém managementu společnosti (jakosti), který je konformní s požadavky této normy pro strategické poradenství pro zlepšování business procesů a komplexní řešení podpůrných informačních systémů.
 

zpět


Ixos nabízí podporu pro SAP NetWeaver
Společnost IXOS SOFTWARE, světový dodavatel řešení pro správu dokumentů, ohlásila uvedení nejnovější verze produktu IXOS-eCONtext pro SAP. Produkt IXOS-eCONtext pro SAP je navržen tak, aby pomohl společnostem zlepšit jejich podnikatelské procesy nekomplikovanou integrací dokumentů a dat s lidmi a transakcemi. Novinka umožňuje významnou návratnost investic tím, že pozitivně ovlivňuje klíčové podnikatelské oblasti, mezi které patří především cykly od objednávky k platbě, denní nevyřešené prodeje, zákaznické služby a dodržení souladu s právními i vnitropodnikovými předpisy.
 

zpět


Společnost GM Electronic si vybrala informační systém LCS Noris
Společnost GM Electronic, která patří mezi přední tuzemské dodavatele součástek pro elektroniku z celého světa, se při výběru nového informačního systému rozhodla pro LCS Noris. Klíčovou roli při tomto rozhodnutí sehrály dobré zkušenosti několika dalších distribučních firem s provozem IS LCS Noris a komplexnost celého navrženého řešení, které obsahuje rovněž špičkový modul pro řízení vztahů se zákazníky - CRM - Kontaktní centrum. Centrální server nového informačního systému společnosti GM Electronic je umístěn v pražské centrále. Ostatní pobočky - druhá lokalita v Praze, Brno, Ostrava a Slovensko - budou připojeny pevnou linkou (128 Kb/s). Implementaci systému na všech pracovištích zajišťuje firma Popron Consulting, která patří mezi významné vývojové a implementační partnery skupiny LCS.
 

zpět


LLP Group nabízí řešení CRM pro sektor bankovnictví
Společnost LLP Group, dodavatel finančních a obchodních softwarových řešení, uvádí na český trh nové řešení CRM společnosti Pivotal určené pro sektor bankovnictví. Díky němu mohou banky poskytovat dokonalejší služby bonitním klientům a rychleji identifikovat obchodní příležitosti vyplývající z tržních změn. CRM řešení Pivotal umožní bankovním institucím realizovat cílené direkt marketingové kampaně, poskytovat klientům správné informace a konsolidovat informace z různých zdrojů k dosažení kompletního přehledu o každém zákazníkovi. Díky tomuto řešení lze omezit duplikované informace a centralizovat všechna klientská data tak, aby byla přístupná všem pobočkám společnosti. Pivotal rovněž nabízí hladkou integraci s jinými bankovními systémy, jejichž uživatelům dokáže zobrazit kompletní informace o zákazníkovi i jeho transakční historii.
 

zpět


Řešení pro správu a řízení údržby energetických a utilitních sítí
LogicaCMG uvedla na trh první informační systém, který pokrývá skutečně všechny oblasti potřebné pro efektivní péči o síťovou infrastrukturu podniků zabývajících se distribucí elektřiny, plynu, tepla, vody, provozující kanalizační sítě apod. Prvním zákazníkem, který se rozhodl pro nasazení tohoto systému, je Southwest Gas Corporation, nejrychleji rostoucí utilitní podnik v USA. Tento plynárenský podnik očekává od řešení firmy LogicaCMG především další zlepšení služeb zákazníkům, snížení provozních nákladů, zvýšení spolehlivosti a prodloužení životnosti rozvodné sítě.
 

zpět


LogicaCMG pověřena návrhem rozvoje krajských IT systémů v ČR
LogicaCMG zpracovala "Studii proveditelnosti komplexní informatizace krajů", která má představitelům regionální veřejné správy a centrálním organům v České republice usnadnit rozhodování o dalším rozvoji informační infrastruktury. Cílem je přispět k tomu, aby budování této infrastruktury probíhalo v souladu s cíli danými usnesením vlády - to znamená koordinovaně a tak, aby byly investice efektivně využity, aby nasazení systémů přineslo hmatatelné zvýšení úrovně služeb poskytovaných občanům a podporovalo hladkou spolupráci napříč regiony a sférami působení státní správy a samosprávy, aniž by to omezilo možnost krajů řešit specifickou místní problematiku.
 

zpět


HP nabízí outsourcing provozu aplikací SAP v ČR
Společnost HP rozšiřuje portfolio svých outsourcingových služeb o aplikace společnosti SAP. V rámci této služby nabízí uživatelům SAP možnost přenést provoz a správu svých mySAP.com systémů na specializovaného vnějšího dodavatele.
Společnostem, které plánují implementaci SAP, umožňuje HP vyhnout se počátečním nákladům na nákup hardwaru, získávání specialistů v oblasti SAP, implementaci provozních procesů a i pořízení záložního systému pro případ rozsáhlé havárie.
Společnostem, které SAP již provozují a které zároveň strategicky zvažují předání podpůrných činností třetím stranám, HP umožňuje soustředit volné zdroje na hlavní obor podnikání firmy a zvýšit efektivitu správy systému prostřednictvím služeb specializovaného dodavatele.
 

zpět


Sonic Software tvoří standardy podnikového messagingu
Sonic Software oznámil zahájení distribuce nové verze SonicMQ 5.0, další generace vysoce škálovatelného podnikového messaging serveru. Tato nová verze Sonicu posunuje dosavadní oborové standardy messagingu ve firemní sféře především díky novému clusteringu, způsobu ovládání a bezpečnostním prvkům, které jsou navrženy tak, aby vyhovovaly požadavkům těch nejnáročnějších IT organizací z celého světa.
 

zpět


Systém včasného varování před útoky z internetu od Symantecu
Společnost Symantec představila 5. března 2003 první globální systém včasného varování, když uvedla na trh Symantec DeepSight Threat Management System 4.0. Tento unikátní systém včasného varování nabízí podnikům včasný celkový pohled na globální internetové útoky z ptačí perspektivy. Přináší rychlé analýzy a protiopatření na ochranu před zlomyslnými hrozbami a dokonce umožňuje zcela se vyhnout útoku. DeepSight Threat Management System průběžně na celém světě sleduje bezpečnostní hrozby, když sbírá data z firewallů a systémů detekce narušení bezpečnosti (IDS) u více než 19 000 partnerů ve více než 180 zemích. To znamená, že data jsou sbírána z nejrozsáhlejší datové sítě na světě. Ve verzi 4.0 byla do systému Symantec DeepSight Threat Management System integrována data z firewallů, takže systém nyní detekuje nové hromadné útoky, které dříve zůstaly nerozpoznány


zpět


Nejlepší systémoví integrátoři roku 2003
Skupina pořadatelů soutěže TOP 10 systémových integrátorů roku, kterými jsou české zastoupení ISACA, ČSSI, CACIO, Česká společnost pro projektové řízení a CZECH TOP 100
ve spolupráci s pořadatelem soutěže a organizačním garantem, společností CS-COMPEX, vyhlásila již pátý ročník soutěže TOP 10 systémových integrátorů roku 2003. Ocenění Top systémového integrátora roku 2003 proběhne pod záštitou společnosti Veletrhy Brno na veletrhu INVEX. V rámci této soutěže vybere odborná veřejnost složená ze zástupců pořádajících organizací deset systémových integrátorů roku 2003 s vnímanou nejlepší pozicí na trhu systémové integrace, tedy těch společností, které jsou odbornou veřejností považovány za nejvýraznější a nejznámější systémové integrátory v České republice.
K zatraktivnění celé soutěže přispěje novinka, kterou je zařazení projektu TOP10 SI "Ocenění poskytovatelů outsourcingu" do programu soutěže TOP 10 SI 2003. Cílem tohoto počinu je vyhlásit nejkvalitnější poskytovatele outsourcingu ICT roku 2003 a dát tak šanci ke zviditelnění také dalším firmám, které se profilují na trhu IT jako poskytovatelé outsourcingových služeb.
Firmy, které na českém trhu poskytují služby systémové integrace, se mohou přihlašovat, resp. nominovat do jubilejního pátého ročníku soutěže TOP10 Systémových integrátorů roku 2003 již od prvního března.
Stejně jako v předchozích letech se celá soutěž řídí závaznými propozicemi. Podmínkou úspěšné nominace je vyplnění dotazníku nazvaného "TOP 10 SI roku 2003 - Přihláška do soutěže".
Pro poskytovatele outsourcingových služeb je projekt rozšířen o novou část TOP10 SI "Ocenění poskytovatelů outsourcingu".
 

zpět

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

AI pomáhá získat lepší přehled nad vývojem ve firmě

IT Systems 5/2024V aktuálním vydání IT Systems se opět intenzivně věnujeme využití AI ve firmách. Nejvíce prostoru jsme přitom dali oblasti e-commerce a retailu, tedy světu nakupování, ve kterém hrají pokročilé technologie stále větší roli. Včetně AI, která se zde uplatňuje v zákaznickém servisu, ale také dokáže například předvídat prodeje a udržet optimální množství skladových zásob.