- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
           ERP systémy
 ERP systémy CRM systémy
 CRM systémy Plánování a řízení výroby
 Plánování a řízení výroby AI a Business Intelligence
 AI a Business Intelligence DMS/ECM - Správa dokumentů
 DMS/ECM - Správa dokumentů HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
 HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
 EAM/CMMS - Správa majetku a údržby Účetní a ekonomické systémy
 Účetní a ekonomické systémy ITSM (ITIL) - Řízení IT
 ITSM (ITIL) - Řízení IT Cloud a virtualizace IT
 Cloud a virtualizace IT IT Security
 IT Security Logistika, řízení skladů, WMS
 Logistika, řízení skladů, WMS IT právo
 IT právo GIS - geografické informační systémy
 GIS - geografické informační systémy Projektové řízení
 Projektové řízení Trendy ICT
 Trendy ICT E-commerce B2B/B2C
 E-commerce B2B/B2C CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
 CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
          |  | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
|   | ||
Partneři webu
 Váš košík je prázdný.
 Váš košík je prázdný. 
Známe své firemní procesy?
 Víme, čeho chceme dosáhnout procesním řízením? Známe alespoň základy procesního řízení? Máme takový stupeň znalostí, abychom je byli schopni realizovat sami? Jaký to bude mít vliv na změnu IT/IS v naší společnosti? Jaký to bude mít vliv na naše zaměstnance? Existuje celá řada dalších otázek, na které je nutné znát odpověď. Ale pěkně od začátku… Jak se v průběhu doby měnila role procesů a procesního řízení společnosti? A co přinese budoucnost?
Víme, čeho chceme dosáhnout procesním řízením? Známe alespoň základy procesního řízení? Máme takový stupeň znalostí, abychom je byli schopni realizovat sami? Jaký to bude mít vliv na změnu IT/IS v naší společnosti? Jaký to bude mít vliv na naše zaměstnance? Existuje celá řada dalších otázek, na které je nutné znát odpověď. Ale pěkně od začátku… Jak se v průběhu doby měnila role procesů a procesního řízení společnosti? A co přinese budoucnost?Strana: 15
Datová kvalita pod lupou
 Chyby se v datech vyskytují od počátku jejich automatizovaného zpracování. Vývoj IT v posledních letech vedl a stále vede k tomu, že se elektronicky zpracovává stále více dat ze stále více oblastí. Na druhé straně stále více činností je na elektronickém hromadném zpracování dat závislých. Velká míra nekvalitních dat významně snižuje jejich správnou použitelnost.
Chyby se v datech vyskytují od počátku jejich automatizovaného zpracování. Vývoj IT v posledních letech vedl a stále vede k tomu, že se elektronicky zpracovává stále více dat ze stále více oblastí. Na druhé straně stále více činností je na elektronickém hromadném zpracování dat závislých. Velká míra nekvalitních dat významně snižuje jejich správnou použitelnost.Strana: 18
Business performance management
 Otázky ohledně výkonnosti organizací se stávají stále naléhavější a častější, než tomu bylo v minulých letech. V ekonomickém prostředí je pro tuto situaci řada vážných důvodů, ať už se jedná o stále náročnější požadavky akcionářů, zvyšování síly konkurence nebo otázky zvyšování cen surovin či lidské práce, které je třeba řešit sofistikovanějšími postupy a metodami než doposud.
Otázky ohledně výkonnosti organizací se stávají stále naléhavější a častější, než tomu bylo v minulých letech. V ekonomickém prostředí je pro tuto situaci řada vážných důvodů, ať už se jedná o stále náročnější požadavky akcionářů, zvyšování síly konkurence nebo otázky zvyšování cen surovin či lidské práce, které je třeba řešit sofistikovanějšími postupy a metodami než doposud.Strana: 20
Jak vybrat dodavatele business intelligence?
 Posledních pár let je business intelligence pojem hojně používaný ve všech odvětvích podnikání a téměř na všech úrovních řízení společnosti. Jeho výklad se různí jak podle jednotlivých dodavatelů, tak podle pracovníků v oblasti IT a tak se stává, že někteří špičkoví dodavatelé ERP systémů tvrdí, že dodávají business intelligence, a IT manažer vás bude přesvědčovat, že pár souhrnných tabulek výsledků pro vedení společnosti je skoro to samé jako kvalitní BI.
Posledních pár let je business intelligence pojem hojně používaný ve všech odvětvích podnikání a téměř na všech úrovních řízení společnosti. Jeho výklad se různí jak podle jednotlivých dodavatelů, tak podle pracovníků v oblasti IT a tak se stává, že někteří špičkoví dodavatelé ERP systémů tvrdí, že dodávají business intelligence, a IT manažer vás bude přesvědčovat, že pár souhrnných tabulek výsledků pro vedení společnosti je skoro to samé jako kvalitní BI.Strana: 24
Nové nástroje pro adrenalinový marketing
Návratnost investic do marketingu byla odedávna terčem skepse a posměšků, nicméně v posledních letech kritika přitvrzuje. A přestože marketingová oddělení udělala podstatné kroky k zavedení měřitelných indikátorů, marketingu zůstává pověst „poslední bašty nekontrolovaného utrácení“. Stále platí, že pokud nebudeš komunikovat, zmizíš z trhu. A pokud komunikuješ, pravděpodobně vyhazuješ minimálně polovinu peněz z okna.
Strana: 26
Prevence odchodu zákazníka pomocí data miningu
 Odchod stávajících zákazníků přináší jak snížení zisků, tak ztrátu pozice na trhu a zároveň narůstající náklady na získání nových klientů. Udržení zákazníků řeší tzv. churn management, který identifikuje mezi zákazníky hlavní kandidáty na odchod, zjišťuje příčiny jejich chování a realizuje vhodnou retenční kampaň k jejich udržení a měří dosažené výsledky.
Odchod stávajících zákazníků přináší jak snížení zisků, tak ztrátu pozice na trhu a zároveň narůstající náklady na získání nových klientů. Udržení zákazníků řeší tzv. churn management, který identifikuje mezi zákazníky hlavní kandidáty na odchod, zjišťuje příčiny jejich chování a realizuje vhodnou retenční kampaň k jejich udržení a měří dosažené výsledky.Strana: 28
Standardizace business intelligence
Cesta k plnému využití podnikových databází
František Mika
Řada podniků dnes pociťuje přeplněnost informacemi. Množství a koncentrace dat v podnikových databázích a dalších zdrojích dat narůstá. Naproti tomu pokračující fragmentace BI nástrojů pro jejich zpracování a vizualizaci redukuje možnosti reálného využití těchto informací. Proto dnes většina podniků soustřeďuje své úsilí na standardizaci BI. Jejím cílem je nejen snížení nákladů, ale i vytváření vyšší hodnoty zpřístupněním podnikových informací širokému okruhu pravidelných a příležitostných uživatelů. Výsledkem kombinace těchto faktorů bývá zlepšení provozní výkonnosti podniku.... celý článek >
Řada podniků dnes pociťuje přeplněnost informacemi. Množství a koncentrace dat v podnikových databázích a dalších zdrojích dat narůstá. Naproti tomu pokračující fragmentace BI nástrojů pro jejich zpracování a vizualizaci redukuje možnosti reálného využití těchto informací. Proto dnes většina podniků soustřeďuje své úsilí na standardizaci BI. Jejím cílem je nejen snížení nákladů, ale i vytváření vyšší hodnoty zpřístupněním podnikových informací širokému okruhu pravidelných a příležitostných uživatelů. Výsledkem kombinace těchto faktorů bývá zlepšení provozní výkonnosti podniku.... celý článek >
Strana: 34
Systémy pro správu obsahu v oblasti služeb
Postupným bujením digitálního obsahu dochází k několika zásadním problémům, které lze bez pomoci content management systému zvládat jen velmi obtížně. Jedním z nejdůležitějších je zastaralý obsah. Informace se mění prakticky každou minutou a mít možnost rychle a pružně reagovat na každou změnu v nabídce služeb, ve vydávání tiskových zpráv či v úpravě cen se stává klíčové.
Strana: 38
Nenechte své ICT „odejít“
 Používá váš podnik informační a komunikační technologie? Jak o ně pečujete? Máte oddělené know-how od lidí? Co když vám odejde klíčový administrátor nebo programátor? Jedním ze základních předpokladů k udržení dlouhodobě efektivního servisu, provozu a rozvoje podnikového ICT je jasně definovaný proces fungování ICT, který není bezprostředně závislý na znalostech konkrétních pracovníků.
Používá váš podnik informační a komunikační technologie? Jak o ně pečujete? Máte oddělené know-how od lidí? Co když vám odejde klíčový administrátor nebo programátor? Jedním ze základních předpokladů k udržení dlouhodobě efektivního servisu, provozu a rozvoje podnikového ICT je jasně definovaný proces fungování ICT, který není bezprostředně závislý na znalostech konkrétních pracovníků.Strana: 64
Věčný problém jménem buffer overflow
 V oblasti počítačové bezpečnosti a programování představuje buffer overflow nejčastější problém. Statistiky hovoří naprosto neúprosně: plných 75 % chyb a zranitelností v programech připadá právě na vrub tohoto nedostatku. Co to vlastně buffer overflow, neboli přetečení zásobníku, je a jaké jsou jeho důsledky?
V oblasti počítačové bezpečnosti a programování představuje buffer overflow nejčastější problém. Statistiky hovoří naprosto neúprosně: plných 75 % chyb a zranitelností v programech připadá právě na vrub tohoto nedostatku. Co to vlastně buffer overflow, neboli přetečení zásobníku, je a jaké jsou jeho důsledky?Strana: 66
Manažerské komunikátory a PDA očima výrobců
Už jen různá označení pro prakticky to samé či funkčně i vzhledově víceméně podobné ukazují na značnou rozmanitost až roztříštěnost v oblasti těchto kapesních zařízení. Namísto rozboru vlastností, platforem a technických parametrů PDA a komunikátorů tentokrát přinášíme názory některých výrobců a dodavatelů na to, jak by s ohledem na nejnovější technologie a trendy mělo takové zařízení určené pro současného manažera vypadat.
Strana: 74

	           
            
            Ediční plán časopisu IT Systems
            
            
       
         
          
Formulář pro přidání akce
  
       
      
Předplatné časopisu IT Systems
Archiv časopisu IT Systems
           Oborové a tematické přílohy
            Kalendář akcí
	  
	  |  říjen - 2025  | ||||||
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
 IT Systems podporuje 
| 7.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... | 
| 11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 | 
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce 
| 13.11. | Update Conference Prague 2025 | 

 
 
















