- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (42)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Retail v digitální době
Technologie, které mění svět nakupování
O techlogiích a digitalizaci se ve světě retailu mluví již dlouho, ale ke změnám docházelo jen velmi pozvolna. Tedy až doposud.
Technologie zlepšuje zážitek z nakupování
S rokem 2020 maloobchod prochází největší transformací za posledních 30 let. Objevuje se pojem Retail 4.0, který popisuje masivní digitální transformaci v maloobchodě. Zahrnuje všechny moderní nástroje a metody, které dnešní maloobchodníci používají ke zvýšení zážitku z nakupování.
Nové technologie dnes umožňují retailerům poznat zákazníka lépe, rychleji pochopit trendy v jeho chování a následně mu ušít nabídku na míru. Obecně má být nakupování do budoucna jednodušší, intuitivní, všudypřítomné a přinášet zážitek. Zároveň firmy častěji kladou důraz na udržitelnost a snaží se omezit plýtvání. Pojďme se tedy podívat, jaké technologie nás budou provázet v následujících letech.
AR/VR – umožněte vizualizaci produktů v různých prostředích
Rozšířená realita (AR) je díky své snadné dostupnosti pro spotřebitele velmi atraktivní také v maloobchodu. Může být použita při tvorbě personalizovaných nabídek, interaktivních displejů a informací o produktech, nebo při brandingu u fyzických produktů.
Virtuální realita (VR) je jednou z nejslibnějších technologií, pokud jde o poskytování výjimečných zákaznických zážitků. Dává nakupujícímu možnost si vyzkoušet a lépe poznat produkt nebo ho prozkoumat v unikátním prostředí, a to jak v kamenných obchodech, tak e-commerce.
AI – personalizujte nabídku a zlepšete pohodlí při nákupu
Umělá inteligence (AI) se neustále vyvíjí a retaileři již využívají navazující služby jako jsou hlasoví asistenti, chatboti nebo datová analýza s lidským emocionálním prvkem.
Chatboty založené na AI se používají k simulaci lidských interakcí a k poskytování okamžitých, personalizovaných odpovědí 24 hodin denně. Virtuální asistenti využívají AI k dodržování příkazů nebo odpovídání na otázky. Zapojením do jednoduchých konverzací pomáhají nakupujícím najít to, co hledají. Analýza zákaznických dat s podporou AI může přinášet odpovědi na důležité dotazy, týkající se zkušeností zákazníků, předpovídat jejich chování nebo analyzovat zpětnou vazbu.
IoT – buďte relevantní díky datům
Zařízení internetu věcí (IoT) zahrnují senzory, které mohou shromažďovat data o jejich okolí a přenášet je zpět do obchodů za účelem vytváření určitých přehledů, například o cestách spotřebitelů a času stráveném v místě obchodu. Tyto druhy nových zkušeností mohou vytvářet okamžité, kontextové interakce se spotřebiteli, čímž docílí opakované návštěvy, vyššího objemu nákupu a větší spokojenosti zákazníků.
Lokalizační technologie senzorů využívající IoT umožňuje společnostem posílat zákazníkům personalizované nabídky a slevy, jakmile vstoupí do obchodu. Bezkontaktní skenery umožňují klidný a rychlý nákup bez stresu tím, že umožňují zákazníkům přeskočit čekání ve frontě a přejít ihned k placení. Zařízení pro skenování čárových/QR kódů okamžitě zobrazují další informace o produktu jako je velikost, barva, umístění a dostupnost, stejně jako online recenze. Funkce inteligentního nakupování umožňují spotřebitelům požádat o pomoc v obchodě prostřednictvím mobilního zařízení, ale také procházet inventář a doporučené produkty na základě preferencí získaných z předchozích nákupů.
RPA – poraďte spotřebiteli na základě získaných dat
Robotika, přesněji robotická automatizace procesů (RPA) nalézá širokou škálu použití také v maloobchodu. Pomáhá najít to, co zákazník potřebuje, poskytuje návrhy a zefektivňuje placení. Roboti nyní mají schopnost porozumět základním lidským emocím a reagovat na ně, čímž zlepšují spokojenost zákazníků. „Rada“ robota je vždy řízena analytickými poznatky získanými kombinací dat jako je věk a poloha zákazníků, s jejich historií nákupů. Roboti mohou provádět úkoly jako je mluvení se zákazníky, shromažďování průzkumů uživatelů, odpovídání na základní otázky a poskytování rad. Roboti jsou v maloobchodu stále novinkou, ale řada jiných odvětví už je používá zcela běžně. Pro zákazníky se rostoucí přítomnost užitečných robotů v obchodech promítne zvýšeným pohodlím a přizpůsobením při nakupování.
Martin Šrůma Autor článku je Accenture Management Consultant pro oblast retailu. |
duben - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Formulář pro přidání akce