facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Microsoft Awards

myAVIS Field Service

úspěšně implementován ve společnosti ČD – Telematika



myAVIS je rodina mobilních informačních systémů pro uživatele, kteří většinu svého pracovního času tráví mimo kancelář. Funkčnost řešení myAVIS je navržena především pro prodejní, servisní, marketingové a distribuční společnosti a umožňuje efektivní řízení obchodních procesů. myAVIS je certifikován nezávislou testovací organizací jako řešení s právem používat logo Designed for Windows Mobile.


Mobilní řešení myAVIS Field Service je ve společnosti ČD – Telematika a.s. využíváno k řízení a optimalizaci servisních procesů. Řešení přináší vysoké úspory a efektivitu servisních činností spojenou s účinným a kvalitním řízením práce a v neposlední řadě také snížení poruchovosti infrastruktury a přesnější vykazování jednotlivých činností. Výchozí stav Společnost ČD – Telematika provozuje celorepublikovou spojovací síť pro majoritního dopravce České dráhy a.s. Tato síť technologických zařízení vyžaduje pro kvalitní fungování pravidelnou preventivní údržbu a v případě poruchy také rychlou a dokumentovatelnou reakci a opravu. Se zvyšujícími se požadavky na kvalitu servisu a spolehlivost technologie hledala společnost ČD – Telematika nové řešení pro řízení servisních služeb, tak aby byly spolehlivé, kvalitní, efektivní a dokladovatelné.

myAVIS Awards

Cíle projektu

Společnost ČD – Telematika při vytváření záměru projektu stanovila globální cíle projektu, které byly spolu s bezvadným fungováním řešení, podporou dodavatele a definovanou návratností projektu určeny takto:
 

  • komplexní standardizované řešení mobilních technologií pro celou společnost ČD – Telematika,
  • optimalizace procesů,
  • zkvalitnění distribuce pracovních příkazů mezi techniky a dispečinkem,
  • odstranění zažitých starých a nepružných procesů,
  • snížení chybovosti v datech,
  • snížení závislosti společnosti na jednotlivých, vysoce odborných technicích,
  • zvýšení výkonnosti mobilních pracovních čet,
  • optimalizace provozu – snížení nákladů na servisní činnost,
  • zrychlení přenosu dat a zvýšení četnosti předávek informací,
  • zvýšení objemu pořizovaných informací,
  • technologický a procesní náskok řešení,
  • modularita řešení, tedy rozšiřitelnost pro další provozní a servisní činnost,
  • dlouhodobá použitelnost řešení.

 

Řešení

Projekt myAVIS Field Service – Mobilní řešení servisní práce ve společnosti ČD – Telematika byl od počátku řešen jako rozsáhlý projekt s vysokým počtem zpracovávaných procesů a vysokým počtem uživatelů. Zpracovává mobilní distribuci pracovních příkazů pro servisní techniky v terénu, a to jak pro plánované servisní zásahy v rámci preventivní údržby, tak pro zajištění poruchové služby. Součástí je také optimalizační modul pro řízení dispečinku a vykazování servisní činnosti týmu.
Mobilní řešení myAVIS Field Service splnilo všechny požadované cíle projektu v průběhu implementace nebo je plní aktivním chováním řešení při provozu, a je tedy pro společnost ČD – Telematika významným přínosem.

Použité produkty:

Microsoft Windows 2003 server x64, Microsoft Windows 2008 server x64, Microsoft SQL 2005 server x64, Microsoft SQL 2008 server x64, Microsoft Windows Mobile 5.0 Pocket PC Edition, Microsoft Windows Mobile 6 Professional Edition, Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition, Microsoft SQL Server Compact 3.5, Office 2007

Řešení myAVIS Field Service zvítězilo v soutěži Microsoft Technology Awards 2008 v kategorii nejlepší řešení využívající Microsoft Windows Mobile.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.