facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Microsoft Awards

Microsoft Awards 2008

Anotace vítězných projektů a řešení



Industry AwardsMicrosoft Industry Awards 2008

ASD Software, s.r.o.
ISOP 7-13
Pod označením ISOP 7-13 se skrývá rozsáhlý informační systém, pomocí něhož bude v letech 2007 až 2013 rozděleno sto miliard korun ze strukturálních fondů EU určených na podporu podnikání v České republice. ISOP 7-13 je nástrojem pro administraci Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI) určenému jak pro žadatele, tak i pro jeho celkové řízení na straně Ministerstva průmyslu a obchodu, agentury CzechInvest a dalších odpovědných agentur. Systém je vybudován tak, aby pokrýval všechny oblasti specifické činnosti předepsané operačním manuálem OPPI. Systém svými rozsáhlými funkcemi poskytuje dokonalou podporu požadovaných procesů na straně poskytovatele podpory i snadný a přehledný přístup tisícům žadatelů o poskytnutí podpory.


ApS Brno s.r.o.

ISKaM
Informační systém ISKaM pokrývá komplexně potřeby kolejí a menz univerzit v ČR v oblasti informačních systémů. Jedná se o modulární architekturu postavenou na jádře systému ISKaM a navazujících modulů včetně modulů či rozhraní třetích stran. Jedná se o unikátní řešení, neboť v ČR není podobný systém, který by pokrýval komplexně potřeby kolejí a menz na jednotné platformě.

Cígler Software, a.s

Prodejna S5
Prodejna S5 je robustní PC pokladní systém určený pro široké spektrum prodejen: od drobných provozoven a stylových butiků s jedním či několika pokladními místy až po rozsáhlé prodejny a prodejní řetězce. Využití najde tam, kde je požadována maximální ergonomie práce a nadstandardní funkce pro podporu prodeje (slevy, soutěže apod.). Stavebnicová architektura a rozšiřitelnost (škálovatelnost) předurčují Prodejnu S5 i pro nasazení do maloobchodních řetězců, vyžadujících centrální správu dat a vzdálený monitoring všech prodejen až na úroveň pokladen, s plnou podporou pokladních periferií, jako jsou dotykové displeje, bankovní tiskárny, zákaznické displeje nebo podkladní zásuvky. Program lze napojit na ekonomický a skladový systém, popřípadě podnikový systém, typicky Microsoft Dynamics NAV nebo Money S5, kde se stává součástí implementace vertikálních řešení pro maloobchodní prodej.

GEOVAP, spol. s r.o.

AVE
AVE je systém, který dnes řeší automatizované dálkové odečty v plynárenských společnostech v ČR. Pomocí AVE jsou sledovány desetitisíce odběrných míst po celé ČR, vyčtená data jsou verifikována a předána zákaznickému informačnímu systému pro následnou fakturaci. Díky automatizovaným odečtům systému AVE dokáží dnes plynárenské společnosti poskytovat svým zákazníkům kvalitnější a rychlejší služby. Systém AVE také umožňuje provádění zrychlené měsíční účetní uzávěrky (tzv. fast close) ve velice krátké době několika málo dnů. Systém AVE je vytvořen ve stylu designu a ovládání Microsoft Office 2007, čehož si uživatelé velice cení, neboť se pracovníci nemusí seznamovat se způsobem ovládání, který z balíku Microsoft Office 2007 již dobře znají, a dokáží se proto v AVE velice rychle zorientovat a najít potřebné funkce.

Logos a.s.

Divácké centrum České televize
Řešení dodané společností Logos akceptuje potřeby jednotlivých pracovníků Diváckého centra stejně jako jeho vedoucího a v neposlední řadě také vedení celé České televize. Systém MS CRM propojený s „telefonií“ je velmi jednoduše ovladatelný a pro Českou televizi přinesl jednotný pohled na diváka a možnost evidence veškeré komunikace. Tím se podařilo dosáhnout větší spokojenosti diváků při komunikaci s ČT. Zároveň je také nástrojem, kde je možné jednoduše získat reporty o aktuálním stavu i historická data.

Logos a.s.

LifeFlow
Nasazení a provoz nové platformy Microsoft Office SharePoint Server 2007 umožňuje společnosti PPF rychlé vytváření drobných aplikací pro interní potřeby. Jednou z nich byla workflow aplikace pro elektronické schvalování objednávek a faktur. V krátké době se podařilo vyvinout a nasadit řešení, které podstatně zrychlilo a zkvalitnilo proces schvalování objednávek i proces schvalování faktur. Řešení také umožní distribuci schvalovacího procesu do oddělených prostředí společností PPF ve světě a současně jeho kontrolu z úrovně vedení skupiny. PPF předpokládá postupné nasazení systému pro podporu dalších interních schvalovacích procesů.

STAPRO s. r. o.

Řešení pro onkologii ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze
Onkologická klinika VFN v Praze potřebovala změnit systém vedení pacientských záznamů o svých onkologických pacientech. Pro pracovníky kliniky bylo důležité, aby v každém okamžiku měli možnost vědět o kolik nemocných dané diagnózy, klinického stádia, typu operace, ale i histologie a bližší imunohistochemické specifikace pečuje, v jakých věkových kategoriích jsou tito nemocní a jaké jsou léčebné výsledky zdravotnického zařízení.

Proto společnost Stapro přišla s nabídkou implementace nového produktu určeného pro onkologická pracoviště. Tento produkt umožňuje zadávat specializované parametrické údaje o onkologickém onemocnění do flexibilních formulářů. Nasazením produktu se vytváří onkologická databáze, která čerpá z údajů obsažených v NIS a ve flexibilních formulářích a umožňuje generování požadovaných ukazatelů kvality léčby. Produkt umožňuje také sběr a vykazování dat sledovaných Národním onkologickým registrem. V současné době se produkt používá osmý měsíc a do databáze byly zadány údaje o více než 500 pacientech.

 

Microsoft Technology Awards 2008

Technology Awards

  

Asseco Czech Republic, a.s.

Datový sklad Moravskoslezského kraje
Projekt Datový sklad Moravskoslezského kraje si kladl za cíl především vytvořit informační oporu pro tvorbu kvalifikovaných rozhodnutí pracovníků veřejné správy. Pomocí nasazení nástrojů business intelligence jsou dnes shromažďována, verifikována, čištěna, konsolidována, a především prezentována pracovníkům Krajského úřadu Moravskoslezského kraje a veřejnosti data z různých datových zdrojů v intuitivním prostředí podporujícím sdílení vytvořených výstupů.

AutoCont CZ

Interní implementace informačního systému
Společnost AutoCont CZ disponuje celkem 25 obchodními zastoupeními ve většině měst a počet zaměstnanců dosahuje čísla osm set. V průběhu roku 2007 až 2008 se společnost nahradila svůj deset let starý informační systém postavený na 25 neprovázaných instancích Navision, distribuovaných serverech MS Exchange 2000 a CRM systému Siebel. Nové řešení kompletně využívá technologie Microsoft – MS Dynamics AX doplněné robustním systémem pro spolupráci.

AutoCont CZ

Implementace PKI na Krajském úřadu Karlovarského kraje
Při plánování rozvojových projektů informačních systémů Krajského úřadu Karlovarského kraje vyplynula zřetelná potřeba vybudování infrastruktury pro správu veřejných klíčů PKI, která je základním stavebním kamenem pro šifrování a podepisování elektronické pošty, řízení přístupu k dokumentům a informacím, řízení přístupu do sítě úřadu prostřednictvím WiFi, autentizaci uživatelů pomocí smart karet a dalších bezpečnostních technologií. PKI obsahuje a zajišťuje veškeré procesy, role a komponenty nezbytné pro vydávání a správu bezpečnostních certifikátů nutných pro asymetrickou kryptografii. Řešení je založeno na standardních rolích Windows Serveru 2008 Enterprise.

AXIOM SW s.r.o.

Microsoft Dynamics NAV ve společnosti AAA Auto
Pro zabezpečení střednědobé strategie společnosti AAA Auto, a.s., bylo nutné vyměnit desítky nesourodých aplikací na bázi Linuxu a dalších produktů za jednotnou informační platformu. Jako ideální řešení byl vybrán systém Microsoft Dynamics NAV, který je dostatečnou zárukou úspěšné realizace strategie růstu společnosti ve střednědobém horizontu. V současnosti se jedná o jednu z největších implementací Micro-soft Dynamics NAV v Evropě postavené na jedné společné databázi s přístupem pro téměř čtyři sta uživatelů. Do této centrální databáze je přistupováno on-line ze všech zemí, kde skupina AAA Auto působí, včetně pokrytí jazykových legislativních odlišností jednotlivých zemí.

DAQUAS

Optimalizace IT infrastruktury společnosti Seznam.cz
Komplexní řešení skutečných potřeb klienta s pomocí metodiky optimalizace infrastruktury postavené na základech výzkumů společnosti Gartner. Metoda dbá na to, aby se klient vyhýbal krokům vytrženým z kontextu. Hledá ucelené řešení, které se pružně přizpůsobí proměnlivým požadavkům a úlohám. Optimalizovaná infrastruktura v dynamickém IT prostředí zajišťuje stejnou měrou stabilitu i adaptabilitu. Nelze být připraven na všechno, ale lze se dobře připravit na změnu. Ona přijde. Optimalizovaná infrastruktura bere ohled na všechny aspekty: vlastní podnikání, technologické možnosti, financování a přijetí uživateli, správu softwarových aktiv.

Pozn.: Metodika optimalizace infrastruktury získala kromě ocenění Microsoft Awards v České republice také ocenění ve střední a východní Evropě (vítěz kategorie Licenční řešení) a celosvětové (titul Licensing Partner of the Year).

Devmasters s.r.o.

OnTheRoad.To
OnTheRoad je webový projekt určený cestujícím aktivním lidem. Umožní jim zůstat na cestách v úzkém kontaktu se svou rodinou a přáteli, sdílet s nimi bezprostředně své zážitky a poznání. Cestovatel se nemusí nic nového učit, server nevyžaduje instalaci programů do počítače či mobilu. Cestovatel publikuje své zážitky pomocí SMS, MMS, e-mailem, IM zprávou anebo přes webové rozhraní. Cestovatel může posílat texty, obrázky, videa, zvuky a muziku, a to v libovolné kombinaci, jednotlivě i pohromadě. Každý příspěvek je automaticky lokalizován a zobrazen na mapě.

KVADOS Mobile Solutions s.r.o.

Mobilní řešení servisní práce ve společnosti ČD – Telematika
Mobilní řešení řízení a optimalizace servisních procesů ve společnosti ČD – Telematika a.s. představuje unikátní přístup, jak s využitím inovativních mobilních technologií řídit a optimalizovat práci servisních techniků, distribuovat pracovní příkazy, řídit pravidelnou preventivní údržbu a oběh materiálu v terénu. Přináší vysoké úspory a efektivitu servisních činností spojenou s účinným a kvalitním řízením práce. Řešení myAVIS Service zpracovává mobilní distribuci pracovních příkazů pro servisní techniky v terénu, a to jak pro plánované servisní zásahy v rámci preventivní údržby, tak i pro zajištění poruchové služby. Součástí je také optimalizační modul pro řízení dispečinku a vykazování servisní činnosti týmu. Projekt zahrnuje podporu pro více než osm dispečinků, pět set mobilních uživatelů v terénu a sto tisíc servisních míst na území celé ČR.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.