facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
K2 atmitec
IT SYSTEMS 11/2020 , Veřejný sektor a zdravotnictví

Středočeši testují policejní stanice bez policistů

-alef-


ALEFStředočeská policie zkouší novou bezkontaktní alternativu komunikace občana s policií. Primárním přínosem je posílení policejní služby v ulicích měst a obcí a zvýšení dostupnosti policejní služby pro občany. Cílem je ale také efektivní digitalizace služeb Policie ČR a snížení administrativní zátěže. Bezkontaktní místa totiž nevyžadují fyzickou přítomnost policistů. Poté, co občan vstoupí do bezobslužné místnosti, může bez jakéhokoliv vlastního zásahu začít komunikovat prostřednictvím umístěného videokonferenčního zařízení s policistou, který videokonferenci ovládá z centrální místnosti na krajském ředitelství.


V rámci pilotního projektu nazvaného POL POINT už bylo ve Středočeském kraji zřízeno osm kontaktních míst pro občany, a to na Karlštejně, Přerově nad Labem, Čechticích, Rudné, Lysé nad Labem, Zruči nad Sázavou, Sedleci-Prčicích a v Lánech. Na projektu spolupracuje KŘP Středočeského kraje se společnostmi ALEF, AV MEDIA a Cisco.

Bezkontaktní místa jsou zřizována ve stávajících objektech policie, v budovách městských policií, ale i v zázemí obecních, či městských úřadů. Po zazvonění a prvotním představení vpustí policista z „centrály“ občana do bezkontaktní místnosti opatřené stolem a židlí a vybavené obrazovkou s mikrofonem a reproduktorem. Důležitou součástí je proto kvalitní komunikační zařízení. „POL POINTY jsou vybavené osvědčenou technologií, kterou používají velké firmy po celém světě, ale také státní správa a jiné organizace, pro něž je každodenní spolehlivá a kvalitní komunikace na dálku se skvělým zvukem i obrazem nezbytná,“ říká Vojtěch Přikryl ze společnosti ALEF.

Občan může snadno a rychle z kontaktního místa podat jakékoliv oznámení o spáchání trestného činu nebo jiném protiprávním jednání, prostřednictvím systému POL POINT podat vysvětlení k určité události, či absolvovat výslech.

Václav Kučera

„Osoba podávající oznámení nemusí nic podepisovat, výpověď jsme schopni efektivně zaznamenat a dále pracujeme s nahrávkou a písemným záznamem, který sepíše policista. Vytváří nám to v daných lokalitách prostor pro policisty ve výkonu, kteří nemusejí čekat na služebně, ale mohou být užiteční v terénu,“ říká brigádní generál Václav Kučera, ředitel krajského ředitelství policie Středočeského kraje.

„Setkáváme se tu s osobami, které nám chodí hlásit různou trestnou činnost, ale někteří se chtějí jen informovat, získat radu,“ doplňuje zkušenosti z prvních týdnů fungování nadpraporčík Jitka Poštulková, policistka Středočeského kraje, která obsluhuje centrální pracoviště a pomáhá občanům.

Prostřednictvím systému POL POINT mohou občané plnohodnotně komunikovat s orgány státní správy bezkontaktně, bezpečně, snadno, rychle a v podstatě odkudkoli. „Aktuálně také pracujeme na zapojení tlumočníků z cizích jazyků, aby tímto způsobem mohli s policií komunikovat nejen naši občané, a současně se snažíme navázat spolupráci i s tlumočníky do znakové řeči,“ sděluje generál Václav Kučera. „Vytváříme systém, abychom například na žádost vyslýchané osoby mohli příslušného tlumočníka online připojit a provést výslech na daném místě,“ odhaluje další blízké plány Václav Kučera, ředitel krajského ředitelství policie Středočeského kraje.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

Covid jako katalyzátor digitalizace a fenomén homeworkingu

IT Systems 1-2/2021V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili na odvětví, která v současné době prochází velmi turbulentním vývojem. Vím, že se to dnes dá říct prakticky o všech oblastech našeho života, ovšem retail, logistika a potravinářský průmysl jsou navíc názorným příkladem, proč je pandemie onemocnění covid označována za katalyzátor digitalizace desetiletí. Pokud totiž ještě někdo pochyboval o významu digitalizace, musel v loňském roce prozřít.