- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Středočeši testují policejní stanice bez policistů
Středočeská policie zkouší novou bezkontaktní alternativu komunikace občana s policií. Primárním přínosem je posílení policejní služby v ulicích měst a obcí a zvýšení dostupnosti policejní služby pro občany. Cílem je ale také efektivní digitalizace služeb Policie ČR a snížení administrativní zátěže. Bezkontaktní místa totiž nevyžadují fyzickou přítomnost policistů. Poté, co občan vstoupí do bezobslužné místnosti, může bez jakéhokoliv vlastního zásahu začít komunikovat prostřednictvím umístěného videokonferenčního zařízení s policistou, který videokonferenci ovládá z centrální místnosti na krajském ředitelství.


V rámci pilotního projektu nazvaného POL POINT už bylo ve Středočeském kraji zřízeno osm kontaktních míst pro občany, a to na Karlštejně, Přerově nad Labem, Čechticích, Rudné, Lysé nad Labem, Zruči nad Sázavou, Sedleci-Prčicích a v Lánech. Na projektu spolupracuje KŘP Středočeského kraje se společnostmi ALEF, AV MEDIA a Cisco.
Bezkontaktní místa jsou zřizována ve stávajících objektech policie, v budovách městských policií, ale i v zázemí obecních, či městských úřadů. Po zazvonění a prvotním představení vpustí policista z „centrály“ občana do bezkontaktní místnosti opatřené stolem a židlí a vybavené obrazovkou s mikrofonem a reproduktorem. Důležitou součástí je proto kvalitní komunikační zařízení. „POL POINTY jsou vybavené osvědčenou technologií, kterou používají velké firmy po celém světě, ale také státní správa a jiné organizace, pro něž je každodenní spolehlivá a kvalitní komunikace na dálku se skvělým zvukem i obrazem nezbytná,“ říká Vojtěch Přikryl ze společnosti ALEF.
Občan může snadno a rychle z kontaktního místa podat jakékoliv oznámení o spáchání trestného činu nebo jiném protiprávním jednání, prostřednictvím systému POL POINT podat vysvětlení k určité události, či absolvovat výslech.

„Osoba podávající oznámení nemusí nic podepisovat, výpověď jsme schopni efektivně zaznamenat a dále pracujeme s nahrávkou a písemným záznamem, který sepíše policista. Vytváří nám to v daných lokalitách prostor pro policisty ve výkonu, kteří nemusejí čekat na služebně, ale mohou být užiteční v terénu,“ říká brigádní generál Václav Kučera, ředitel krajského ředitelství policie Středočeského kraje.
„Setkáváme se tu s osobami, které nám chodí hlásit různou trestnou činnost, ale někteří se chtějí jen informovat, získat radu,“ doplňuje zkušenosti z prvních týdnů fungování nadpraporčík Jitka Poštulková, policistka Středočeského kraje, která obsluhuje centrální pracoviště a pomáhá občanům.
Prostřednictvím systému POL POINT mohou občané plnohodnotně komunikovat s orgány státní správy bezkontaktně, bezpečně, snadno, rychle a v podstatě odkudkoli. „Aktuálně také pracujeme na zapojení tlumočníků z cizích jazyků, aby tímto způsobem mohli s policií komunikovat nejen naši občané, a současně se snažíme navázat spolupráci i s tlumočníky do znakové řeči,“ sděluje generál Václav Kučera. „Vytváříme systém, abychom například na žádost vyslýchané osoby mohli příslušného tlumočníka online připojit a provést výslech na daném místě,“ odhaluje další blízké plány Václav Kučera, ředitel krajského ředitelství policie Středočeského kraje.


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |