facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Logistika, řízení skladů, WMS

Moderní skladování

ve společnosti K + B Progres



mySTOCK – Warehouse Management System – zaručuje společnosti K + B Progres, a.s., efektivní a komplexní řízení logistiky a optimalizaci skladových procesů při plné podpoře mobilních zařízení a pracovníků v moderním automatizovaném skladu. Díky řešení mySTOCK, dodávaného společností KVADOS, a.s., byla zdvojnásobena užitná plocha a výrazně zjednodušeny všechny procesy. Součástí projektu je i zcela nový nástroj myStockManager k řízení expedice, který umožňuje operativní management skladu i na dálku.


K + B Progres, a.s., je tradičním a velmi dobře fungujícím velkoobchodem nabízejícím široký sortiment zboží z oblasti elektro za nejlepší ceny a s kvalitními službami. Již od roku 1991 si společnost udržuje na českém trhu velmi dobrou pozici.

Spektrum značkových výrobků v oblasti spotřební elektroniky, domácích elektrospotřebičů, telekomunikační a kancelářské techniky zahrnuje například Baumatic, Bosch, Siemens, Candy, De Longhi, ECG, AEG, Electrolux, Zanussi, ETA, Fagor, Gorenje, JVC, LG, Loewe, Mora, Altus, Nikon, Olympus, Panasonic, Philips, Remoska, Samsung, Sony, Stiebel, Thomson, Whirlpool, Yamaha, Zelmer a mnoho dalších. Mezi tradiční klienty patří například síť odborných prodejen Expert Elektro. Společnost zaručuje flexibilní reakci na veškeré požadavky a distribuci zboží do 24 hodin na celém území České republiky.

Výchozí stav

Společnost K + B Progres, a.s., využívala centrální sklad s celkovou rozlohou 6 000 m2. S ohledem na dynamický růst firmy i měnící se potřeby velkoobchodního trhu s elektrospotřebiči ovšem stávající prostory přestaly stačit.

Management K + B Progres, a.s., se proto rozhodl v roce 2007 situaci změnit a oslovil dlouhodobého partnera a dodavatele řešení informačních technologií, společnost KVADOS, a.s., aby na bázi osvědčeného ERP systému VENTUS připravil nástavbu pro komplexní řízení nové automatizované skladové haly. Mezi zásadní úkoly projektu patřilo navýšení užitné skladovací plochy a expediční kapacity, zeštíhlení a zrychlení všech obslužných procesů a snížení přímých nákladů, včetně zefektivnění produktivity práce zaměstnanců. Veškeré práce musely probíhat za plného provozu a tak, aby nedošlo k odstávkám či omezením, a to ani z hlediska komfortu.

Průběh projektu

Původní sklad na ploše 6 000 m2 byl navržen pro obsluhu tradičními postupy a expedičními procesy. Společnost K + B Progres, a.s., ovšem potřebovala pružně a koncepčně reagovat na měnící se charakteristiky velkoobchodního trhu s elektrospotřebiči, kdy tlak na co nejnižší ceny znamená při klesající marži nutnost zvyšování objemu prodaného zboží. To, spolu s rozvojem a expanzí firmy, znamenalo nejen navýšit skladovací a expediční kapacitu prostor, ale zároveň zavést nové, jednodušší a efektivnější procesy pro všechny činnosti, které jsou ve skladu vykonávány – od prvotního příjmu po finální expedici. Dodavatelem projektu byla zvolena společnost KVADOS, a.s., která pro K + B Progres, a.s., zajišťuje chod podnikového informačního systému prostřednictvím vlastního ERP řešení VENTUS. Právě ten dosud pokrýval veškeré procesy odbytu a logicky sloužil jako základní kámen řešení WMS.

V první fázi bylo ovšem nezbytné vytvořit logistickou studii, která poskytla dispoziční návrh skladu a popsala potřebné procesy nutné pro provoz prostor i informační systému s ohledem na současné i budoucí potřeby. Studie byla hotova v březnu 2008 a zajistila ji společnost LOGICON Partner, s.r.o., která s KVADOS, a.s., dlouhodobě spolupracuje.

Následující vývojové a implementační práce na řešení mySTOCK pro oblast Warehouse Management System v nové skladovací hale probíhaly v součinnosti se zákazníkem a podle jeho požadavku na nulové omezení provozu i komfortu. Analytická část řešení byla dokončena v prosinci 2008 a plně charakterizovala klíčové procesy příjmu, přeskladnění, expedice, kontroly a nakládky. S ohledem na kontinuální spolupráci se zadavatelem bylo možné následně zahájit vývoj, který vyústil v březnu 2010 do testovacího provozu. Následující měsíc byl spuštěn ostrý režim, který v červenci 2010 přešel v rutinní.

V průběhu projektu se ukázaly další nutné funkční potřeby, zejména v oblasti řízení expedice. Podle požadavků K + B Progres, a.s., tak byl vyvinut unikátní myStockManager. Jeho prostřednictvím je možné přímo ve skladu, ale i na dálku přes zabezpečený přístup, sledovat aktuální procesy ve skladu, přihlášené pracovníky a jejich úkoly a například je operativně alokovat na místa, kde by mohlo dojít k problémům. Tato aplikace tak výrazným způsobem napomáhá k efektivnímu fungování celého skladu a předcházení kolizním situacím.

Dodavatel řešení - KVADOS, a.s.

KVADOS, a.s., je významným a respektovaným středoevropským producentem a dodavatelem vlastních softwarových řešení. Ta jsou známá pod značkami VENTUS, myAVIS, myCASH, myWORK, myFABER, myTEAM, mySTOCK, myMACHINE a myDATACENTER. Na trhu společnost působí od roku 1992 a zaměřuje se především na klienty ze segmentu obchodu a služeb. Zakládá si na vysoké kvalitě vnitřních procesů, které má certifikovány dle všech pěti mezinárodních norem ISO využitelných v oblasti informačních a komunikačních technologií.

KVADOS, a.s., se stal respektovaným hráčem již v jedenácti evropských zemích a svými produkty mnohde přispěl nejen k lepším hospodářským výsledkům svých zákazníků, ale i k optimalizaci procesů a změn myšlení lidí. I nadále však zůstává českou nezávislou akciovou společností s centrálou v Ostravě. Společnost spolupracuje s předními mezinárodními firmami, které KVADOS, a.s., pokládají za stabilního a respektovaného partnera, stejně jako její klienti.

Komplexní informace o společnosti a řešení mySTOCK pro oblast Warehouse Management System, reference, případové studie realizovaných řešení naleznete na internetových stránkách www.kvados.cz.

Přínosy řešení

Společnost K + B Progres, a.s., před zahájením projektu stanovila cíle, které byly nezbytné pro jeho úspěšné dokončení. Tyto podmínky byly spolu s bezvadným fungováním řešení mySTOCK a podporou dodavatele definovány následovně:

  • plně řízený sklad,
  • zvýšení efektivity procesu skladování,
  • zvýšení expedičního výkonu,
  • zvýšení produktivity práce,
  • snížení přímých i nepřímých nákladů,
  • zjednodušení a zefektivnění procesů,
  • zdvojnásobení skladovacích kapacit,
  • snížení chybovosti při expedici,
  • automatické úkoly a řízení naskladnění,
  • stabilní řešení s možností dalšího rozvoje,
  • plná integrace na implementované systémy,
  • odstranění procesních stereotypů.

Řešení mySTOCK pro řízení skladování přineslo společnosti K + B Progres, a.s., i další výhody. Jsou to například:

  • operativní řízení distribuce dle aktuálních potřeb,
  • podpora čárových kódů – maximální eliminace chybovosti,
  • informace o situaci ve skladu a jeho management na dálku,
  • možnost využívat mobilní zařízení PDA místo pevných kontrolních stanic,
  • podpora nových technologií – RFID čipy, bezdrátové spojení wifi,
  • možnost odbavit i nenaskladněné zboží – například akční sortiment,
  • posílení role stabilního dodavatele zvýšením expedičního výkonu,
  • efektivní řešení na řadu let dopředu.

Komplexní realizace projektu WMS mySTOCK v K + B Progres, a.s., naplnila veškeré stanovené cíle a znamenala pro klienta i široké spektrum dalších výhod. Znovu se tak potvrdila role společnosti KVADOS, a.s., jako spolehlivého dodavatele a experta na ucelené celopodnikové systémy ERP i jejich speciální zakázkové nástavby pro oblasti řízení logistiky a skladových procesů – WMS.

Kontakt

KVADOS, a.s.
Novoveská 1139/22, 709 00 Ostrava – Mariánské Hory, Česká republika
tel.: +420 596 126 210 (211)
e-mail: business@kvados.cz
www.kvados.cz

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.