facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přihlášení SystemNEWSPřehledy
 
Tematické seriály

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 
Nové!

RPA - automatizace procesů

Softwaroví roboti automatizují obchodní procesy.

články >>

 
Nové!

IoT – internet věcí

Internet věcí a jeho uplatnění napříč obory.

články >>

 
Nové!

VR – virtuální realita

Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.

články >>

 
Nové!

Bankovní identita (BankID)

K službám eGovernmentu přímo z internetového bankovnictví.

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
 
Partneři webu
IT SYSTEMS 11/2020 , HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů

Moderní docházka dokáže pomoct s projektovým řízením i předcházet šíření nemoci

Jan Gřeš


GIRITONMobilita, flexibilita, konektivita. Moderní docházkové systémy už dnes dalece přesahují své předchůdce. Při pořízení firmy nezískají pouze nástroj na evidenci příchodů a odchodů, ale uživatelsky přívětivý systém, který dokáže vše od plánování směn přes vykazování služebních jízd po vyřizování žádostí o dovolené. Docházkové systémy navíc zvládají držet krok a v současné době pomáhají v boji proti koronaviru. Například měřením teploty či hlídáním počtu zaměstnanců na směnách.


Evidence docházky ale za poslední století prošla zcela zásadním vývojem a proměnou. Moderní docházky dnes nabízí chytré píchací hodiny, mobilní aplikace, velkou škálu funkcionalit a snadné napojení na další firemní systémy.

Kontrola směn i práce z domu

Ačkoliv by se v době home officů mohlo zdát pořizování docházkového systému jako holý nesmysl, opak je pravdou. Moderní docházkové systémy totiž nabízí řadu funkcí, které mohou firmám nyní velmi usnadnit a zefektivnit fungování.

Pro ty, kteří mají zaměstnance v režimu home office, je docházkový systém jednoduchý prostředek, jak mít práci a dění ve firmě pod kontrolou. Kromě okamžitého sledování aktuální docházky jednotlivých pracovníků umožňuje sledovat i čas strávený na jednotlivých projektech. Díky snadné integraci přes REST api je pak možné taková data přenášet do dalších interních systémů nebo třeba do Google tabulek. Kromě přehledu, kdo kdy na čem pracuje, tak firmy získávají efektivní nástroj na sledování KPI i počítání člověkohodin na jednotlivých projektech.

Přes systém zaměstnanci i nadřízení například snadno naplánují směny, případně svou nepřítomnost v kanceláři. Díky možnostem nastavit různá pravidla a omezení počtu osob se automaticky zajistí, aby se na pracovišti nesešlo více lidí, než je povolené.

Uživatelé si mohou přes moderní píchací hodiny také vyřídit veškeré své žádosti o změny ve směnách nebo požádat o dovolenou. Nemusí se tak osobně vůbec potkat s manažerem, ani chodit na personální oddělení.

Docházka, která změří teplotu

Zamezit šíření nákazy i značným finančním ztrátám pomáhá docházkový systém pomocí nástěnného bezkontaktního teploměru, který během okamžiku změří přicházejícímu zaměstnanci teplotu. V případě, že je zvýšená, ho nevpustí na pracoviště.

Případným průtahům a hromadění lidí u vstupu ve velkých provozech předchází možnost nastavit různá pravidla pro měření. Například změření teploty každého zaměstnance pouze jednou denně nebo měření pouze u vybraných skupin zaměstnanců.

Všechny tyto funkce jsou zcela automatizované. Není tak třeba zajišťovat přítomnost vrátného nebo osoby měřící lidem teplotu. Nejen u vícesměnných provozů to znamená nemalé finanční úspory.

Moderní docházkové systémy jdou v automatizaci ještě dále. Například ohlídáním limitů jako 300 hodin u DPP, blížícím se konci zkušební doby, konce pracovního poměru nebo nepřítomnost zaměstnance na směně. O těchto a dalších událostech umí moderní systémy notifikovat, takže se o případném problému dozvíte včas.

Drží krok s dobou i se zaměstnanci

Moderní docházkový systém neznamená pouze statický terminál u vstupních dveří. Novodobé píchací hodiny kromě panelu u vstupu nabízejí i mobilní a webovou aplikaci, takže se systémem můžete pracovat odkudkoli. Práci tak snadno zaznamenají i zaměstnanci přepravních společností, obchodní zástupci, stavebníci a řada dalších profesionálů, kteří se pohybují i v terénu. Kromě odpracovaných hodin vykážou i případné služební cesty nebo projekty.

Velkou výhodou dobrých docházkových systémů je i jejich snadné zprovoznění. Důležitá je ale i kvalitní technická podpora ze strany dodavatele. Cloudové systémy navíc umožňují okamžitou reakci technické podpory na dálku a donastavování jednotlivých parametrů „za pochodu“.

V současné době je více než dříve důležité, aby si zákazník dokázal píchací hodiny jednoduše objednat a zapojit bez obav sám a nebyl závislý výhradně na návštěvě technika od dodavatele.

Ing. Jan Gřeš, MSc. Ing. Jan Gřeš, MSc.
Autor článku je jednatelem společnosti GIRITON Systems, která vyvíjí a dodává systém Docházka GIRITON.
www.giriton.com
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.