- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Automatizace kontaktních center dnes patří k hlavním trendům v oblasti CRM
Hlavní trendy pro CRM řešení vidím v oblasti integrace jednotlivých nástrojů. K těm hlavním, které slouží k řízení prodejů, se přidají i nástroje pro marketing, generování leadů (záznam osob nebo firem, které ještě nejsou klienty), účetní software a mnohé další. CRM se dále budou jednoznačně rozšiřovat a pokryjí širší procesy uvnitř firem. S těmito trendy souvisí vše ostatní.
Dnes již firmám nestačí nástroje, které nejsou nijak pospojované. Tlak na jejich integraci je proto obrovský. Dokonce vznikají i firmy, jako je český Integromat, které se specializují na propojování řešení do jednoho celku. Kvality těchto integrací se zpravidla liší, stejně tak jejich hloubka. Obecně platí; čím větší firma, tím větší má nárok na hloubku integrací. Velmi rozsáhlé a na míru přizpůsobené řešení mají například Mews se svou platformou pro správu hotelů.
Vedle toho se vývojáři CRM systémů snaží přidávat funkcionality i interně. Řadu z nich sice běžný klient nevyužije, v případě potřeby je však může v rámci systému nasadit ihned. Dobrým příkladem jsou chatboti. Je spousta firem, které vytváří chatboty jako SaaS (Software as a Service – software jako služba), nebo je na míru vyvinou a implementují. Samozřejmě existují i CRM systémy, které již chatboty obsahují a menší firmě se základními požadavky by měly bohatě stačit.
Velká data a jejich zpracování v hlavní roli
Co se týče propojování nástrojů a procesů uvnitř firem, pak hlavní roli hrají data. Čím větší je propojení, tím větší data má firma k dispozici a může s nimi lépe pracovat – poznat své zákazníky. A to nejen pro svou představu, ale i při vytváření takzvaných marketingových person čili profilů ideálních zákazníků. A díky tomu je lépe oslovit.
Dobrý CRM systém charakteristiky zákazníka vyhodnotí sám a nabídne správné řešení. Prodáváte hodně realitním kancelářím? Systém by měl automaticky vyhledat podobné firmy s možností je oslovit. Šance na jejich zaujetí je pak samozřejmě mnohem vyšší než při zběsilém rozesílání e-mailů na všechny strany. To vše ještě nedávno nebylo možné, protože nebyla k dispozici data ani způsob, jak je efektivně zpracovat. A ve velmi omezené míře fungovala i analytika.
V leadech musí být pořádek!
S větší integrací souvisí i další bod. Pro práci s leady (zisk kontaktu na klienta) platí jiná pravidla než pro práci s databází zákazníků. To jsou zákazníci, se kterými máte historii a bývá v ní pořádek. Kdežto u leadů to je velmi často chaos. Firmy používají jednotlivé nástroje, různé databáze a tabulky. Bývá tak pro ně velmi těžké se v nich vyznat a sjednotit styly komunikace. Proto je nejdůležitější mít všechny leady pohromadě na jednom místě. Následně je nutné rozdělit je na inbound a outbound leady, tedy na ty, které již máme v databázi a které stojí mimo ni.
Sjednocená databáze je klíčem k úspěchu, stále však není samozřejmostí
Inbound leady se obvykle získávají z různých webových formulářů, microsites, chatbotů či monitoringu návštěvníků z webu pomocí IP adres. Přišel k vám někdo z webu Microsoftu? Pak pravděpodobně hledá vaše služby. Dále jsou to sociální sítě, tedy lidé, kteří sledují firemní stránku a lajkují příspěvky.
Oproti tomu jsou outbound leady založené na podobnosti ke stávajícím zákazníkům. Na základě existujících zákazníků pak lze sestavit marketingové persony. Namísto toho, aby takové firmy člověk hledal na internetu, může za něj hledat systém automaticky. Řada z nich to však stále dělá ručně.
Nejjednodušší zdroj nových obchodních příležitostí bývá typicky ve stávající databázi kontaktů a často to bývá nejopomíjenější zdroj nových leadů. Zákazníci, kteří si rok dva něco nekoupili, už třeba mají jiné potřeby, které je třeba zjistit. A někteří již mohou být dávno v jiné firmě. Databáze se proto musí neustále aktualizovat.
V práci s daty i komunikací pomůže strojové učení
Obchodníci obvykle potřebují zautomatizovat a urychlit prioritizaci a kvalifikaci leadu. Například pomocí e-mailu dohledat firmu, pozici, obrat a další veřejně dostupné údaje. Strojové učení dále pomůže s identifikací ideálního zákaznického profilu a podle něj leady roztřídí.
Dále je to unifikovaná a automatizovaná e-mailová komunikace – velké firmy mají rovněž hodně leadů rozdělených do cílových skupin, kterým potřebují uzpůsobit komunikaci. Podle toho pak mohou nastavit různé sekvence, jak s daným člověkem komunikovat – mít rozmyšlené jednotlivé kroky a zautomatizovat celý proces.
Tomáš Řehoř Autor článku je vedoucím vývoje CRM řešení Pipedrive v Praze. |
prosinec - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
9.4. | Digital Trust |