facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Small Business Solutions , CRM systémy , Cloud a virtualizace IT

5 způsobů, jak mohou malé podniky uspět díky přesunu komunikace do cloudu

Patrik Monari


Otázka, zda přejít z místní pobočkové ústředny (Private Branch Exchange, PBX) na cloudové komunikační řešení, může být pro malé podniky komplikovaná. Výhody cloudu jsou jasné, ale přínos už nemusí být tak zřejmý pro organizace jako škola, právní kancelář, lékařská ordinace nebo výrobce, který již investoval do staršího telefonního systému. Pokud je rozhodnutí na vás a vy se nemůžete rozhodnout, zvažte přidanou hodnotu posunutí vašeho podnikání vpřed.


Přínosy cloudového řešení by měly reflektovat zásadní úvahy zákazníků, kteří plánují svůj přechod do cloudu. Patří mezi ně otázky jako:

  • Můžeme snadno migrovat do cloudu?
  • Můžeme zjednodušit své řešení a získat vše na jediném, předvídatelném účtu?
  • Máme výhodu aplikace typu vše v jednom, která běží na jakékoli platformě a umožňuje volání, zasílání zpráv, schůzky a další služby?
  • Můžeme plynule expandovat a zajistit růst firmy, aniž bychom se zatěžovali složitou správou systémů?
  • Jak můžeme udržet své současné řešení stále aktualizované?

Podívejme se blíže na to, co každý z těchto bodů znamená:

1. Hladká migrace, která optimalizuje vše, co už máte

Cloudové komunikační řešení znamená, že není potřeba instalovat ani udržovat žádný hardware pobočkové ústředny; používáte řešení a váš poskytovatel jej spravuje za vás. Hladká migrace vám umožní optimalizovat stávající telefonní zařízení a zároveň modernizovat váš firemní telefonní systém. Vždy lze najít cestu ke zjednodušení a podpoře podnikání, aniž bychom museli zbytečně plýtvat. Například je i nadále možné používat některé ze stávajících součásti nebo zařízení místního telefonního systému, a zároveň získat přístup k novým populárním funkcím, jako je Park and Page (funkce umožňující volanému přidržet příchozí hovor ve frontě a odeslat jej jiné osobě k vyřízení na jiném telefonu) nebo Bridged Line Appearance (funkce umožňující přijímat hovory na jedno telefonní číslo na více telefonních přístrojích).

2. Zefektivnění plateb a eliminace skrytých nákladů

Největší výhoda cloudového komunikačního řešení pravděpodobně spočívá v nákladech. Vždy budete platit pouze za služby, které používáte. Můžete tak zefektivnit platby díky lepší předvídatelnosti cen a nikdy si nebudete muset dělat starosti s přebytečnou kapacitou hardwaru nebo licencemi. Zároveň eliminujete skryté výdaje spojené s upgradem sítě, licenčními poplatky, instalací, s vedením kabelů a infrastrukturou v budově, samostatnými službami, školením personálu pro údržbu a dalšími náklady. Cloudové řešení vám poskytne vše, co potřebujete, v jednom kompletním řešení za jednu nízkou měsíční cenu s jedinou jednoduchou fakturou.

3. Stop nesourodým nástrojům pro komunikaci

Místní telefonní systémy již nemohou konkurovat jednotné cloudové komunikační platformě, která zahrnuje všechny funkce jako videohovory, online schůzky nebo týmový chat, které zaměstnanci pro výkon své práce nutně potřebují. Zaměstnanci jsou jednak frustrovaní z přeskakování mezi různými aplikacemi a jednak tyto samostatné služby akumulují značné poplatky a generují další práci. Vše, počínaje chatováním, uskutečňováním a přijímáním hovorů přes plánování a realizaci schůzek včetně sdílení obrazovky a videa, až po zajištění efektivního provozu všech týmů díky sdílení souborů a řízení úkolů, lze realizovat v rámci jediné, snadno použitelné cloudové aplikace, která je dostupná na jakémkoli zařízení. Navíc, s jedním vyúčtováním namísto několika účtů od různých dodavatelů.

4. Snadné rozšiřování společně s růstem vaší firmy, bez starostí se správou systému

Růst v cloudu je automatický a snadný, což umožňuje škálovat nahoru i dolů, bez místních omezení nebo omezení napříč pobočkami. S cloudovým řešením není třeba budovat volnou kapacitu hardwaru, abyste se přizpůsobili růstu; jednoduše naklonujte uživatele a přidáte je podle potřeby. S cloudovým komunikačním řešením je navíc extrémně jednoduchá i správa komunikace. Jako administrátor máte k dispozici přihlašovací údaje pro přihlášení k ovládacímu panelu – kdekoli a kdykoli z libovolného zařízení, což umožňuje prohlížet informace, provádět změny a bezpečně monitorovat komunikaci vaší firmy v čase a místě, kde se vám to nejvíce hodí. V rámci nákupu takového řešení máte navíc jistotu technické podpory ze strany dodavatele, který zpravidla i proškolí pracovníky, kteří budou moci systém sami snadno používat a spravovat.

5. Už žádné pravidelné aktualizace vašeho telefonního systému

Přechod na nejnovější verzi vaší aktuální platformy stojí peníze, nemluvě o čase a úsilí při jeho plánování a načasování tak, aby se minimalizovalo narušení provozu firmy. Kromě toho existuje riziko, že se během upgradu něco pokazí a dojde k výpadku. Používání cloudového komunikačního řešení však znamená, že budete mít vždy k dispozici aktuální verzi – automaticky a s novými funkcemi – bez problémů s hardwarem nebo aktualizacemi. Cloudové řešení je vždy aktualizované a zabezpečené, s nejnovějšími verzemi a funkcemi, přičemž aktualizace probíhají automaticky pravidelně a jsou zpravidla zahrnuty v ceně bez dalších dodatečných nákladů. Vy tak nemusíte ani hnout prstem a zaměstnanci budou mít vše, co potřebují k efektivní práci, k dispozici.

Patrik Monari Patrik Monari
Autor článku je obchodním ředitelem pro Českou republiku a Slovensko ve společnosti Avaya.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.