- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Základ analytického systému CRM
Modul MicroStrategy pro analýzu zákazníků


Obr. 1: Čtvrtletní trend ztráty zákazníků - grafický výstup reportu čtvrtletního vývoje trendu
ztracených zákazníků včetně křivky trendu vývoje; v grafu je možné drilování podle
demografických nebo geografických charakteristik zákazníků
Modul pro analýzu zákazníků umožňuje analytikům, manažerům a výkonným pracovníkům detailní pohled na různé faktory popisující objekt zákazníka. Takto získané informace lze využít pro vlastní strategická rozhodnutí v oblasti plánování a optimalizace jak marketingových kampaní, tak vlastního portfolia služeb a produktů. Analytický modulu zákazníků lze také využít pro ověřování kvality dat v systémech CRM. Uživatelé mají možnost přímo využívat řady předpřipravených analytických reportů nebo si reporty definovat a parametrizovat v grafickém prostředí MicroStrategy Web.
Analytické moduly MicroStrategy je možné napojit na jakýkoliv operativní systém CRM a tím jej rozšířit o analytickou sílu platformy MicroStrategy 7i. Modul pro analýzu zákazníků je součástí souboru analytických modulů dodávaných v rámci vývojového prostředí MicroStrategy 7i.
|
Základní oblasti analýz a reportování
Analýza získání, udržení a ztráty zákazníků
Tato oblast analýz je zaměřena na identifikaci profilů nově získaných i ztracených zákazníků, analýzu věrnosti zákazníků a na sledování trendů sledovaných ukazatelů. Pro každou oblast analýz jsou připraveny reporty analyzující profil zákazníků podle geografického i demografického hlediska (obr. 3) a sumární měsíční přehledy zákazníků.
|
Segmentace zákazníků
Pomocí segmentace jako marketingového nástroje je možno lépe pochopit portfolio zákazníků, identifikovat a klasifikovat jejich profily a nákupní zvyklosti. Analýzy se zaměřují na rozdělení zákazníků do skupin podle kombinace jejich charakteristických vlastností. Je možná klasifikace jak podle geografického, tak i demografického hlediska (např. třídění zákazníků podle kvalifikace, stavu, délky trvání spolupráce a věku). Zákazníci mohou být také zařazeni do skupin podle dalších ukazatelů, jako například podílu na zisku nebo obratu (obr. 4).
|
Analýza rentability
Pomáhá nalézt nejlepší zákazníky, odhadnout jejich nákupní priority a změny chování v průběhu času. Tyto informace je možno využít například pro plánování prodejních kampaní založených na analýzách zákaznických preferencí a produktové afinitě, a generovat tak nové příležitosti k prodeji:
. Analýza prodeje napříč spektrem zákazníků identifikuje profil zákazníků pro potenciální marketingové kampaně. Klíčové metriky jsou například počet zákazníků, počet transakcí, výnos, zisk a průměrný objem transakce. Tyto metriky se používají k identifikaci kriterií pro konečný výběr zákazníků pro kampaň. Dále je možné segmentovat zákazníky podle produktové afinity, výnosů a trendů transakcí, a následně tak usuzovat na případnou změnu v chování zákazníka.
. Analýza prodeje napříč spektrem produktů zahrnuje například analýzy odhalující afinitu zákazníků k určitému produktu podle segmentu zákazníků a umožňuje identifikovat vhodný produkt pro prodejní kampaň.
. Profil rentability zákazníka je zaměřen na identifikaci profilu zákazníka podle rentability a jeho podílu na výnosech. Analýza zahrnuje členění podle demografického hlediska, z hlediska dosaženého pásma výnosů a délky trvání obchodního vztahu.
. Profil migrace zákazníků identifikuje trendy změn podílu zákazníka na obchodních ukazatelích.
. Analýza rentability produktů pomáhá identifikovat trendy v uplatnění produktů na trhu.
|
Další možnosti využití
Kromě výše popsaného využití analytických modulů pro "klasickou" interaktivní analýzu dat o zákaznících je také možné s využitím technologie MicroStrategy Narrowcast Server zajistit proaktivní doručování analytických informací prostřednictvím formátovaných a personalizovaných e-mailů, SMS nebo faxových zpráv. Použitá technologická platforma MicroStrategy 7i tak může sloužit i jako základ pro vnitropodnikové reportování, upozorňování na výjimky i jako součást systémů využívajících konceptu tzv. one-to-one marketingu.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |