- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Toray Textiles CE nasadil Bankovní platební systém


Společnost Toray Industries je předním světovým výrobcem umělých vláken a textilu se 199 pobočkami a afilacemi v 17 zemích a oblastech světa. Její česká pobočka působí pod obchodním jménem Toray Textiles Central Europe (TTCE) na našem trhu už od roku 1997 a provozuje textilní továrnu v Prostějově, která je výrobcem syntetických textilií pro svou mateřskou firmu. Investice do továrny vybudované na zelené louce je jednou z největších zahraničních investic u nás od roku 1989 - jen v první fázi činila 48 mil. dolarů.
TTCE využívá už od roku 1998 pro automatické zpracování účetních a dalších provozních informací informační účetní systém SunSystems dodaný společností LLP Group. Nedávno se navíc rozhodla zautomatizovat elektronický styk s bankami a implementovat produkt nazvaný Bankovní platební systém. Tento produkt, vyvinutý přímo firmou LLP, umožňuje díky spolupráci s řešením SunSystems automaticky promítat bankovní transakce do účetních knih tohoto systému.
Začátek spolupráce firem LLP a Toray Textiles se datuje od roku 1997, kdy bylo rozhodnuto o používání účetní části informačního systému SunAccount. Postupně docházelo k rozšiřování spolupráce a dnes používá Toray všechny moduly SunSystems a vlastní osm uživatelských licencí.
Od Bankovního platebního systému očekávají v Toray především úsporu času a nákladů. Systém totiž umožní nejen provádět on-line elektronické bankovní transakce, ale také automatické promítnutí těchto transakcí do účetních knih SunSystems, a to vše bez manuálního zadávání údajů a v reálném čase. Bankovní výpisy jsou importovány do SunSystems, který srovná přijaté a vydané splacené faktury a vytvoří automatický přehled pravidelných a předvídatelných položek, jako bankovních poplatků, depozit a úrokových plateb.
|
Bankovní platební systém
Mezi hlavní funkce Bankovního platebního systému patří on-line výběr transakcí k platbě, možnost přidání statistických kódů nebo poznámek, elektronický přenos platebních dispozic, realizace plateb v domácí i zahraniční měně, možnost konsolidace faktur k proplacení, mnohonásobné bankovní účty s preferovanými účty kreditora, možnost tvorby výkazů DPH, audit plateb nebo automatické párování elektronických bankovních výpisů.
Systém podporuje kompletní řadu platforem řešení SunSystems - Windows NT/SQL, Windows NT/Oracle, Windows NT/BTRIEVE, Novell, UNIX, PC Windows 95/98.
Protože se jedná o bankovní platební systém, je velmi důležitá podpora ze strany bankovních institucí, která v případě LLP zahrnuje více než dvě desítky bank ve východní Evropě. Různé banky v různých zemích podporují vlastní kódovací systémy pro elektronické převody dat, a proto LLP vyvinula rozsáhlou databázi více než dvaceti bankovních kódovacích formátů, které zahrnují: ABN Amro, Agrobanka Slovensko, Bank Austria, Citibank, Commerzbank, Credit Lyonnais, ČSOB, ING, Komerční banka a řadu dalších.
Na další podrobnosti, zkušenosti s novým bankovním systémem, na jeho výběr, průběh implementace a na jeho úkoly jsme se zeptali přímo jednoho z uživatelů, pana O. Mergenthala, vedoucího účetní Toray Textiles:
Co rozhodlo o výběru bankovního platebního systému od LLP?
Bankovní platební systém od LLP jsme zakoupili z důvodu rozšíření a doplnění stávajícího účetního a obchodního systému SunSystems o již zmíněný modul. Rozhodnutí o výběru účetní části informačního systému bylo učiněno již v době po založení firmy v roce 1997. Rozhodnutí o výběru obchodní části informačního systému padlo v květnu 1998 a současně začalo testování systému. V září 1998 byl dokoupen a uveden do provozu modul Asset Register (majetek). V květnu 2000 byl systém doplněn o modul Bank Payment System (bankovní platební systém).
Jaké jsou hlavní přínosy bankovního platebního systému pro vaši společnost (pokud můžete, i kvantifikovat)?
Hlavní přínosy spočívají v obecně známých výhodách těchto řešení, jako je využití již jednou vytvořených dat k dalšímu zpracování, odstranění duplicity některých činností, možnost zautomatizování některých činností, odstranění možných lidských chyb při přípravě platebních příkazů a zaúčtování bankovních transakcí a s tím vším spojená časová úspora. V případě naší společnosti se jedná přibližně o 100 - 150 transakcí týdně, což nám přináší odhadovanou úsporu 4 - 8 člověkohodin za týden.
Vybírali jste z více řešení?
Protože rozhodnutí o pořízení systému SunSystems bylo učiněno již dříve, nebylo ve fázi výběru bankovního platebního systému z důvodu zachování kompatibility uvažováno o jiném řešení.
Jak probíhala implementace (jak dlouho trvala, kdo se na ní podílel)?
Implementace probíhala postupně. Po základním seznámení s možnostmi systému formou konzultace s odborníkem LLP, manuálem a demoverzí, proběhl jednodenní trénink v prostorách LLP. Dále bylo provedeno nastavení a otestování v našem systému konzultantem LLP a spuštění provozu naostro. Celý proces trval v případě naší společnosti přibližně 6 měsíců. Asi největším problémem, který jsme museli při implementaci vyřešit, bylo nastavení integrity s jednotlivými bankovními systémy, protože naše společnost využívá 4 banky - Citibank, Crédit Lyonnais, Bank Austria Creditanstalt a Komerční banka, a každý bankovní systém je odlišný.
Jak tato aplikace spolupracuje s ostatními informačními systémy v Toray?
Aplikace spolupracuje v rámci SunSystems přímo s modulem LedgerAccounting a jak již bylo uvedeno se 4 výše uvedenými bankovními systémy.
Jaké jsou vaše budoucí plány? Počítáte s nasazením dalších aplikací?
Do budoucna plánujeme zakoupení nadstavby pro komfortní a rychlé analýzy dat databáze SunSystems. Jedná se o aplikace VISION Executive a VISION XL a VISION XLB. Dále očekáváme upgrade SunSystems a to na novou verzi SunSystems 5.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |