- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEMS 1-2/2005
Potřebujeme projekty?
Projekty jsou využívány k definování časové náročnosti a rozsahu prací a k alokaci pracovníků s odlišnými kompetencemi a dalších zdrojů za účelem dosažení požadovaného výsledku. V průběhu let byla vyvinuta řada postupů umožňujících vypořádat se s úskalími, které s sebou projekty přináší. Tyto postupy se zabývají rozdělením objemu prací na dílčí, snáze řešitelné části, plánováním času a alokací potřebných zdrojů. To však již nestačí. Situace je v současné době jiná. Průmyslová společnost je už historií. Stali jsme se společností informační. Digitalizace je na vzestupu a její kola se roztáčí stále rychleji...
Obchodní společnosti využívají outsourcing, navzájem se spojují a rozcházejí. Konkurence získala díky informačním technologiím globální rozměr a prostřednictvím internetu se šíří jako lavina. Současně se produkty a služby stávají komplexnějšími a jejich životní cyklus se zkracuje. Budoucnost proto je a bude o rychlosti. Již nyní máme k dispozici nástroje pro skupinovou práci a komunikaci, jejichž prostřednictvím můžeme vyvíjet pracovní aktivity 24 hodin denně a využívat distribuované znalosti a kompetence z celého světa. Máme tedy nástroje, postupy a také možnost kontaktovat lidi, ať už se nacházejí kdekoli. Avšak stále ještě něco chybí. Něco důležitého. Něco, co by vše usnadnilo a zastřešilo, koordinovalo a podporovalo, ale co by zároveň bylo rozhodné, jednoznačné a silné. O čem to zde hovoříme? Říkáme tomu management. A management, pokud je dobrý, můžeme také nazvat vedením - leadershipem.
Manažer vytváří synergii. Je katalyzátorem, který zajišťuje, že výstupy, které jsou výsledkem spojeného úsilí, budou něčím víc než pouhým souborem jednotlivých částí. Úspěch spočívá v řízení jednotlivých rozhraní. Je třeba zajistit, aby jednotlivé části skládanky do sebe přesně zapadly. Nezáleží na tom, zda hovoříme o částech programovacích kódů nebo o hardwarových či softwarových komponentách, nejdůležitější je vzájemná spolupráce lidí. Abychom mohli tvořit, učit se a vyrábět, musíme komunikovat. Určitě jste zaznamenali, a nejste sami, že se četnost vašich pracovních setkání stále zvyšuje. Zachovejte klid, bude jich totiž ještě daleko víc. Jednání jsou naším "novým" způsobem práce. A závod vyhraje ten, kdo bude schopen ze všech těchto ať už osobních, či telekonferenčních jednání vytěžit maximum. Právě zde se totiž rodí nové myšlenky, vyměňují názory a vytváří synergie. Jednání jsou prostředkem přinášejícím a umožňujícím změny. A projekty jsou nositelé těchto prostředků.
V naší společnosti se projektovému řízení věnujeme již dlouhou řadu let. Vyzkoušeli jsme různé metody a odlišné přístupy. Jako IT společnost zakládáme většinu svých aktivit na projektech. Jsme závislí na harmonickém způsobu práce, který nám umožňuje jak konzistentní mezinárodní spolupráci, tak spolupráci napříč obchodními oblastmi. Jedná se o nezbytný předpoklad pro rychlou integraci nových jednotek a růst naší korporace. Právě proto se naše společnost rozhodla pro pozvednutí své perspektivy z lokální na globální úroveň, a to zavedením jednotného celokorporátního obchodního systému, kde řízení projektů hraje významnou roli. Za bezproblémovou spoluprací jednotlivých lidí, jednotek a zákazníků stojí právě harmonizace. Za zmínku stojí zajímavý vztah mezi naším systémem řízení projektů (TEPM) a naší metodou řízení projektů (PPS). TEPM definuje povinné aktivity, výsledky, role, způsoby měření a šablony pro vedení projektů. Je zaměřen na to, CO dělat, avšak neposkytuje žádný zevrubný návod, JAK to dělat. Této oblasti se věnuje právě PPS. Obě části se navzájem doplňují a vytváří skutečnou synergii.
Projektový management se průběžně vyvíjí. V dnešní době se přesouvá pozornost z řízení jednotlivých projektů na řízení programů a na jejich vzrůstající význam a vliv na obchodní výstupy. Projekty se řídí jasně definovanými cíly zaznamenanými v zahajovacích projektových studiích a projektových plánech. Výkaznictví se velice často zaměřuje na historii, na to, co bylo uděláno, na objem skutečně odvedené práce, přičemž rozhodnutí jsou technického charakteru. Projektové programy jsou souborem všech souvisejících projektových částí a řídí se obecnou koncepcí obchodních cílů jak naší společnosti, tak našich zákazníků. Ty však často nejsou zpracovány a zaznamenány v plánech tak jednoznačně, jako bývá zpracován projektový plán. Potřeba společného porozumění je tudíž vyšší. Rozhodnutí se často týkají zahájení projektu, přerozdělení zdrojů nebo ukončení projektu. Abychom byli úspěšní, potřebujeme společný jazyk a společné porozumění. Projekty se staly důležitou součástí našich obchodních aktivit a převážná část našeho obratu je s nimi tak či onak spjata. Projekty jsou hnacím motorem a "zdrojem energie" těchto aktivit.
Autor článku, Anders Ericsson, je ředitelem jednotky PPS společnosti TietoEnator. Jednotka PPS poskytuje své mateřské společnosti a zákazníkům ve skandinávských zemích služby v oblasti harmonizace projektového managementu, metodologie a vývoje procesů, rozvoje kompetencí, podpory a monitoringu projektů. Článek byl se svolením autora převzat z časopisu URGE, vydání 2/2004.


Obchodní společnosti využívají outsourcing, navzájem se spojují a rozcházejí. Konkurence získala díky informačním technologiím globální rozměr a prostřednictvím internetu se šíří jako lavina. Současně se produkty a služby stávají komplexnějšími a jejich životní cyklus se zkracuje. Budoucnost proto je a bude o rychlosti. Již nyní máme k dispozici nástroje pro skupinovou práci a komunikaci, jejichž prostřednictvím můžeme vyvíjet pracovní aktivity 24 hodin denně a využívat distribuované znalosti a kompetence z celého světa. Máme tedy nástroje, postupy a také možnost kontaktovat lidi, ať už se nacházejí kdekoli. Avšak stále ještě něco chybí. Něco důležitého. Něco, co by vše usnadnilo a zastřešilo, koordinovalo a podporovalo, ale co by zároveň bylo rozhodné, jednoznačné a silné. O čem to zde hovoříme? Říkáme tomu management. A management, pokud je dobrý, můžeme také nazvat vedením - leadershipem.
Manažer vytváří synergii. Je katalyzátorem, který zajišťuje, že výstupy, které jsou výsledkem spojeného úsilí, budou něčím víc než pouhým souborem jednotlivých částí. Úspěch spočívá v řízení jednotlivých rozhraní. Je třeba zajistit, aby jednotlivé části skládanky do sebe přesně zapadly. Nezáleží na tom, zda hovoříme o částech programovacích kódů nebo o hardwarových či softwarových komponentách, nejdůležitější je vzájemná spolupráce lidí. Abychom mohli tvořit, učit se a vyrábět, musíme komunikovat. Určitě jste zaznamenali, a nejste sami, že se četnost vašich pracovních setkání stále zvyšuje. Zachovejte klid, bude jich totiž ještě daleko víc. Jednání jsou naším "novým" způsobem práce. A závod vyhraje ten, kdo bude schopen ze všech těchto ať už osobních, či telekonferenčních jednání vytěžit maximum. Právě zde se totiž rodí nové myšlenky, vyměňují názory a vytváří synergie. Jednání jsou prostředkem přinášejícím a umožňujícím změny. A projekty jsou nositelé těchto prostředků.
Projekty jsou hnacím motorem a zdrojem energie našich aktivit.
V naší společnosti se projektovému řízení věnujeme již dlouhou řadu let. Vyzkoušeli jsme různé metody a odlišné přístupy. Jako IT společnost zakládáme většinu svých aktivit na projektech. Jsme závislí na harmonickém způsobu práce, který nám umožňuje jak konzistentní mezinárodní spolupráci, tak spolupráci napříč obchodními oblastmi. Jedná se o nezbytný předpoklad pro rychlou integraci nových jednotek a růst naší korporace. Právě proto se naše společnost rozhodla pro pozvednutí své perspektivy z lokální na globální úroveň, a to zavedením jednotného celokorporátního obchodního systému, kde řízení projektů hraje významnou roli. Za bezproblémovou spoluprací jednotlivých lidí, jednotek a zákazníků stojí právě harmonizace. Za zmínku stojí zajímavý vztah mezi naším systémem řízení projektů (TEPM) a naší metodou řízení projektů (PPS). TEPM definuje povinné aktivity, výsledky, role, způsoby měření a šablony pro vedení projektů. Je zaměřen na to, CO dělat, avšak neposkytuje žádný zevrubný návod, JAK to dělat. Této oblasti se věnuje právě PPS. Obě části se navzájem doplňují a vytváří skutečnou synergii.
Projektový management se průběžně vyvíjí. V dnešní době se přesouvá pozornost z řízení jednotlivých projektů na řízení programů a na jejich vzrůstající význam a vliv na obchodní výstupy. Projekty se řídí jasně definovanými cíly zaznamenanými v zahajovacích projektových studiích a projektových plánech. Výkaznictví se velice často zaměřuje na historii, na to, co bylo uděláno, na objem skutečně odvedené práce, přičemž rozhodnutí jsou technického charakteru. Projektové programy jsou souborem všech souvisejících projektových částí a řídí se obecnou koncepcí obchodních cílů jak naší společnosti, tak našich zákazníků. Ty však často nejsou zpracovány a zaznamenány v plánech tak jednoznačně, jako bývá zpracován projektový plán. Potřeba společného porozumění je tudíž vyšší. Rozhodnutí se často týkají zahájení projektu, přerozdělení zdrojů nebo ukončení projektu. Abychom byli úspěšní, potřebujeme společný jazyk a společné porozumění. Projekty se staly důležitou součástí našich obchodních aktivit a převážná část našeho obratu je s nimi tak či onak spjata. Projekty jsou hnacím motorem a "zdrojem energie" těchto aktivit.
Autor článku, Anders Ericsson, je ředitelem jednotky PPS společnosti TietoEnator. Jednotka PPS poskytuje své mateřské společnosti a zákazníkům ve skandinávských zemích služby v oblasti harmonizace projektového managementu, metodologie a vývoje procesů, rozvoje kompetencí, podpory a monitoringu projektů. Článek byl se svolením autora převzat z časopisu URGE, vydání 2/2004.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |