- Přehledy IS
 - APS (20)
 - BPM - procesní řízení (23)
 - Cloud computing (IaaS) (10)
 - Cloud computing (SaaS) (32)
 - CRM (51)
 - DMS/ECM - správa dokumentů (20)
 - EAM (17)
 - Ekonomické systémy (68)
 - ERP (76)
 - HRM (28)
 - ITSM (6)
 - MES (32)
 - Řízení výroby (36)
 - WMS (29)
 - Dodavatelé IT služeb a řešení
 - Datová centra (25)
 - Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
 - Dodavatelé CRM (38)
 - Dodavatelé DW-BI (50)
 - Dodavatelé ERP (69)
 - Informační bezpečnost (50)
 - IT řešení pro logistiku (45)
 - IT řešení pro stavebnictví (26)
 - Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
 
 ERP systémy
 CRM systémy
 Plánování a řízení výroby
 AI a Business Intelligence
 DMS/ECM - Správa dokumentů
 HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
 EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
 Účetní a ekonomické systémy
 ITSM (ITIL) - Řízení IT
 Cloud a virtualizace IT
 IT Security
 Logistika, řízení skladů, WMS
 IT právo
 GIS - geografické informační systémy
 Projektové řízení
 Trendy ICT
 E-commerce B2B/B2C
 CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]()  | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky  | |
 
 | ||
IT směřuje vývoj logistiky v automobilovém průmyslu

 V pořadí čtvrtý ročník této konference se uskutečnil 10. června 2003 na brněnském výstavišti a do jihomoravské metropole přilákal 154 účastníků z 85 podniků, převážně dodavatelů automobilového průmyslu. Vedle pořadatelské společnosti Aimtec se na organizaci setkání významnou měrou podílelo také Sdružení automobilového průmyslu zastřešující výrobce a dodavatele v tomto regionu.
|      |  
Letošní setkání profesionálů logistiky se neslo ve znamení diskuzí a prezentací, jejichž společným jmenovatelem byla integrace dodavatelského řetězce za pomoci moderních informačních technologií. Konferenci zahájil úvodní příspěvek Pavla Rouba, marketingového ředitele společnosti Aimtec, který si všímal změn odehrávajících se v automobilovém průmyslu během posledních dvou dekád. Na pozadí těchto změn pak demonstroval trend přestavby dodavatelského řetězce na vzájemně provázanou síť podniků, kterou prostupuje na jedné straně tok materiálu, polotovarů a výrobků a na straně druhé tok informací. Naznačil také další směřování ve vývoji prostředků IT pro horizontální integraci informačních toků mezi podniky.
S velkou odezvou mezi přítomnými návštěvníky se setkala prezentace vedoucího materiálového hospodářství ve Škodě Auto, pana Lubora Šrámka. Působivou formou představil organizaci interní logistiky v naší největší automobilce. Vysvětlil, jakým způsobem jsou realizovány dodávky od dodavatelů - formou klasických dodávek přes odvolávky, externím kanbanem a dodávkami Just-In-Time. Představil organizaci skladování zásob i výdeje do výroby. Zvláštní pozornost byla v příspěvku věnována dodávkám materiálu od dodavatelů s použitím metody externího kanbanu, jehož zavedení se pozitivně projevilo ve snížení skladových zásob, úspoře skladovacích ploch a lepší rovnoměrnosti dodávek. Externí kanban zavedla Škoda Auto především s těmi dodavateli, od nichž odebírá rozměrnější díly, ale kritériem je například i geografická vzdálenost od výrobní linky.
 
|      |  
Také další příspěvek věnovaný integraci dodavatelské komunity přes internet ve společnosti Rieter Automotive v Chocni vzbudil velkou pozornost, především proto, že úspěšných projektů tohoto typu zatím příliš realizováno nebylo, a to nejen v České republice. Společnost Rieter pracuje na propojení systému nákupu s logistikou i výrobním procesem. Část z dodavatelů, a jsou to především dodavatelé předepsaní zákazníky společnosti Rieter, zaostávají v kvalitě dodávek. Za hlavní příčinu označila vedoucí nákupu Martina Frydrychová nedostatečnou komunikaci, a proto se Rieter v Chocni rozhodl vytvořit přehledný, operativní a uživatelsky komfortní komunikační (odvolávkový) systém se všemi dodavateli (EDI i "non EDI"), který bude zapojen do komplexního logistického řetězce.
Řešení, které úspěšně využívá společnost Rieter, je postaveno na aplikaci DCI+ (DCI Supply), a právě využití tohoto Collaborative Commerce nástroje v širším kontextu bylo představeno obchodním ředitelem firmy Aimtec, Richardem Bourou. Ten vysvětlil především rozdíl mezi WebEDI a pokročilejšími systémy pro integraci partnerů napříč logistickým řetězcem. Stejně jako u WebEDI lze s jejich pomocí zasílat a porovnávat odvolávky a avíza o dodávce, ale navíc ještě zahrnují možnosti pro vyjednávání kontraktu, sledování dodávek na cestě, plánování expedice u dodavatele, řízení konsignace a podporu externího kanbanu.
 
|      |  
Odpolední panel konference Trendy automobilové logistiky v Brně byl zaměřen na interní podnikovou logistiku. Nejdříve představil ředitel společnosti Arca Systems, Roman Galuszka, možnosti, které skýtá nasazení standardizovaných přepravníků pro snižování nákladů materiálových toků. V návaznosti na něj vystoupil Rostislav Schwob z firmy Aimtec, který promluvil o nové koncepci řízení interních materiálových toků pomocí řešení DCI+ (DCI Remote).
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne | 
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 
| 7.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... | 
| 11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 | 
Formulář pro přidání akce
| 13.11. | Update Conference Prague 2025 | 

 

















