facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Dialog 3000Skylla
IT SYSTEM 3/2002

Český obchod: boj o zákazníka se stupňuje

8. ročník Konference o rozvoji a obchodu v ČR 2002



Počátkem února se do brněnského hotelu Voroněž sjelo na 700 manažerů - zástupců 18 zemí, aby společně zahájili 8. ročník Konference o rozvoji a obchodu v ČR 2002 pořádané Svazem obchodu ČR, VŠE Praha a poradenskou firmou INCOMA Consult. Počet aktérů byl stejně jako loni rekordní a stejně jako loni jich většinu tvořila manažeři obchodních firem a jejich dodavatelé spotřebního zboží.


Většina řečníků této konference se shodla na tom, že obchodní trh v ČR se díky rychlé expanzi mezinárodních řetězců již prakticky nasytil a panuje na něm velmi ostrá konkurence, která nutí jednotlivé aktéry hledat nové cesty jak přitáhnout a udržet stále náročnější zákazníky.

Klíčový problém
Firmy podnikající na českém obchodním trhu jsou dnes prakticky konfrontovány se stejnými výzvami, jako obchodníci ve vyspělých zemích Evropské unie. Klíčovým problémem se stává boj o loajalitu zákazníků. Analýzy trhu prezentované na konferenci společnostmi INCOMA a GfK prokazují, že díky tvrdé konkurenci se nyní lze jen stěží prosadit pouze nízkými cenami. Tématem dne se proto stává diferenciace jednotlivých řetězců na základě "necenových" nástrojů. Úspěšní budou nadále pouze ti obchodníci, kteří dokonale poznají své zákazníky a nabídnou jim více než konkurenti, a to srozumitelným, věrohodným a nenapodobitelným způsobem.

Nové zbraně velkých společností
Řada praktických zkušeností, se kterými vystoupili například top manageři společností Ahold, Baumax, Carrefour, Delvita, Globus, Hornbach, Makro Cash&Carrry či Tesco, naznačuje, že boj o zákazníka bude do budoucna sveden novými zbraněmi, jako jsou zlepšení nabídky čerstvého zboží, profesionalizace personálu, zpřehlednění nabídky a orientace v prodejně či zrychlení obsluhy. Stále více při tom bude platit, že úspěšné obchodní firmy neprodávají jen výrobky, ale i s nimi spojené pozitivní pocity a představy. Kromě prostého uspokojování primárních "materiálních" potřeb je třeba zákazníkům nabídnout plnohodnotný nákupní prožitek, pohodlí a příjemnou atmosféru.

Účastníci konference
O bohatosti programu svědčí fakt, že s referáty a diskusními příspěvky vystoupilo téměř 90 řečníků.

 Konference o rozvoji obchodu v ČR (2002) prohloubila oproti předchozím ročníkům svůj mezinárodní charakter. Zúčastnili se jí zástupci 18 zemí. Internacionální povahu konference dále posílilo vystoupení několika významných mezinárodních manažerů (zejména pana Moynihana, evropského obchodního ředitele Coca-Cola HBC a pana Halleyho, prezidenta Eurocommerce).

Konference reflektovala v plné míře blížící se vstup ČR a dalších reformních zemí do Evropské unie. Historickým momentem bylo zejména zasedání výboru Eurocommerce pro rozšíření EU a setkání vedení Eurocommerce se zástupci obchodních svazů a asociací střední a východní Evropy.

Struktura účastníků byla prakticky totožná s předchozím ročníkem: mezi účastníky převažovali manažeři obchodních firem a jejich dodavatelů spotřebního zboží (obě kategorie shodně představovaly zhruba 28 % účastníků). Na konferenci se dále registrovali dodavatelé informačních, obchodních a komunikačních technologií (14 %), služeb (6 %), zástupci bank, investorů a firem poskytujících finanční služby (5 %), školství (7 %) a médií (5 %). Ostatní účastníci reprezentovali státní, regionální a komunální správu, podnikatelské svazy, velvyslanectví, odborové svazy a další instituce.

Konference se zúčastnili zejména zástupci top managementu a vedoucí pracovníci, zodpovědní za řízení obchodních činností (prodej, nákup, marketing, popř. i logistika a export). Novinkou letošního ročníku byla hojná účast celých management týmů (3-7 účastníků z managementu jedné firmy). Na konferenci se takto zúčastnila většina společností z kategorie top 10 českého obchodu i top 10 dodavatelů.

Konferenční on-line bleskový průzkum
Součástí Konference o rozvoji a obchodu konané na počátku února v Brně byl společný projekt firem Dataware, GfK Praha a Radio Mobil. Za zhruba tři hodiny se podařilo uskutečnit on-line průzkum, kterého se osobně zúčastnilo všech 717 registrovaných účastníků. Pilotní projekt ukázal v praxi využití možnosti mobilních kapesních počítačů Compaq iPAQ ve spojení s mobilními technologiemi Paegas (GSM i GPRS). Ke sběru dat byl využit produkt Dataware VIP Mobile Office verze 2.0, dále zde byly použity i speciální GSM telefony se SIM Toolkitem naprogramovány pro tuto anketu.

Celá anketa byla odstartována asi ve 13.00 hodin generálním ředitelem GfK Praha panem ing. Michalem Ševerou, který oznámil otázky na závěr společné části. Poté 10 hostesek vybavených nejmodernější mobilní technologií provádělo přímo v terénu sběr dat pro průzkum. Odpovědi účastníků byly, pomocí mobilní sítě Paegas, přenášeny do centrálního serveru MS SQL server 2000, tam on-line zpracovávány.

 Výsledky byly distribuovány do konferenčního informačního systému a do veřejného informačního systému společnosti RadioMobil, kde se zobrazovaly na velkoplošných plazmových obrazovkách.

Účastníci měli neustále celý průběh konferenčního on-line bleskového průzkumu pod osobní kontrolou.

Oficiální výsledky oznámil obchodní ředitel společnosti RadioMobil ing. Jiří Dvorjančanský ve svém vystoupení v sekci C2. Non Food, zhruba tři hodiny od startu. Tato velice moderní mobilní technologie byla v tomto pilotním projektu předvedena všem klientům společnosti GfK Praha. Česká republika opět dokázala, že je neustále v čele technologického pokroku co se týče praktického využití mobilních technologií a následného zpracování pomocí nejmodernějších poznatků využívajících metod Data Warehousingu.
 
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Žádný systém sám o sobě nic nevyřeší

IT Systems 4/2021V aktuálním vydání IT Systems opět najdete spoustu novinek ze světa informačních technologií a inspirace, jak je využít pro rozvoj vaší firmy nebo organizace. Mapujeme aktuální trendy v digitalizaci stavebnictví, vybavení pro kontaktní centra a service desky. Věnujeme se řízení práce na dálku a onboardingu zaměstnanců v době covidu, řízení projektů a hybridnímu cloudu. Významným tématem je jako vždy zajištění kybernetické bezpečnosti – konkrétně zabezpečení ICS, důsledky kauzy Exchange, DDoS útoky a bezpečnost mobilních zařízení.

Helios
- inzerce -