facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEM 5/2003

Aktuality

Krátké zprávy ze světa IT






05-2003

5. konference CRM
A byl tu DevCon…
Nominace 5. ročníku TOP 10 SI 2003 v plném proudu
Centrum datových služeb od LogicaCMG se osvědčilo
MARIE PACS v ČR
6. ročník konference Document Imaging
2N nasadila WebToCall
AutoCont podepsal smlouvu s Českým Telecomem
Adastra dodala řešení segmentace pro Aliatel
E-archiv ČMHB zrychlí schvalování hypotečních úvěrů
Uvedení produktu FileNet P8 u společnost FileNet
Genesys a Siebel rozšiřují spolupráci
Moderní přístup k informacím díky ČTK a Getronics
EGE si vybrala IFS Applications
Informační systém KARAT v cestovní kanceláři GTS International
IS Karat pro výrobní společnost Cidem Hranice
Sodexho Pass archivuje s produkty Ixos Software
Společnost PragoData se stala partnerem LCS
Novell NetWare 6.5 představuje platformu pro síťové služby
Siemens Business Services dokončil první etapu záchrany dokumentů
Společnost ICZ má nového generálního ředitele
Unicorn oznamuje záměr koupit PVT

5. konference CRM
Již 5. odborná konference CRM s podtitulem "Klíčové faktory úspěchu distribuční a obchodní společnosti" proběhla 15. dubna v konferenčním centru hotelu Diplomat v Praze.
Konferenci pořádala společnost Allium ve spolupráci s firmami TeliaCall, Proximity Prague,
Sales Support System AG, ELIT CZ a Svazem obchodu ČR.
Mediálními partnery akce byli měsíčník IT System a vydavatelství Computer Press.
První vystupující, Jaromír Skorkovský z pořádající společnosti, upozornil na některé závažné kritické faktory řízení distribučních firem a pohovořil o nástrojích a variantách řešení možných problémů, např. nasazením ERP systému Microsoft Business Solutions Navision.
Další prezentující, Ladislav Nesvadba ze společnosti ELIT CZ, ukázal na konkrétních příkladech, jakým způsobem úspěšná distribuční firma využívá různých forem elektronického obchodu.
Paní Jana Kváčová ze Svazu obchodu ČR seznámila přítomné s vybranými změnami v obchodně právních vztazích v období vstupu ČR do EU, na které se musí připravit. Zdůraznila rozsáhlost evropského práva a možné problémy s jeho zaváděním u nás.
Budování věrnostních programů jako součásti dlouhodobých vztahů se zákazníky se ve svém vystoupení věnoval Jan Zikmund ze společnosti TeliaCall. Svá tvrzení demonstroval na zajímavém příkladě zákaznického klubu.
Stephan Rimensberger, ze společnosti Sales Support System AG, opět na příkladu konkrétní firmy, která do své centrály i poboček implementovala CRM aplikaci Sales Support Systém, poukázal na důležitost budování CRM jako uceleného systému vztahů se zákazníky, který využívá širokého spektra komunikačních kanálů.
Michal Pavlorek z pořádající společnosti v praktické ukázce demonstroval nastupující trendy v mobilním prodeji. Zdůraznil výhody použití mobilních zařízení v obchodě, a to nejen pro obchodníka, ale i pro zákazníka. V praktické ukázce bylo realizováno propojení MDA (Pocket PC 2002 Phone Edition) s ERP systémem Microsoft Business Solutions Navision.
V závěrečném vystoupení Martin Lochmann ze společnosti Proximity Prague poukázal na důležitost loajality v partnerských vztazích. Na příkladech postupu několika světových firem pak vysvětlil principy jejího budování.
Na konferenci proběhla SMS soutěž zaměřená na praktickou ukázku mobilní technologie. Vítězové si odnesli hodnotné ceny.
 

zpět


A byl tu DevCon…
Koncem února uspořádala společnost InterSystems vývojářskou konferenci CACHÉ DEVCON 2003 v působivém prostředí Las Vegas. Ve dnech 23.-26. února se zde sešlo několik stovek odborníků, především pak vývojářů využívajících nosný produkt společnosti InterSystems, databázovou platformu Caché. Celkově bylo na konferenci zastoupeno na třicet států včetně zemí, které pro nás našince ještě mohou působit poněkud exotickým dojmem. Samotná akce se uskutečnila v jednom z nejznámějších hotelů proslulého města hazardních her - Caesars Palace.
Mezi nosná témata celé konference patřily především technologické novinky nejnovější, páté verze Caché a možnosti jejich využití v běžné praxi. Tato verze si od svého uvedení na podzim loňského roku získává stále větší oblibu, mimo jiné také díky podpoře bitmapového indexování využitelného v rámci klasických transakčních aplikací. Vedle bitmapových indexů byla značná pozornost věnována také protokolu ECP určeného pro zajištění provozu v distribuovaném prostředí či otázkám bezpečnosti a výkonu
DevCon zdaleka není pouze teoretickou konferencí s klasickým modelem přednášející - posluchač. Součástí byla také celá řada seminářů a prakticky zaměřených "laboratorních cvičení". Během těchto prakticky orientovaných kurzů bylo možné procvičit si teoretické znalosti na konkrétních příkladech.
V rámci konference byly také vyhlášeny ceny programu Caché Innovator Awards. Ocenění jsou udělována za inovativní využití technologií nabízených platformou Caché. Mezi komerčními projekty nejlépe dopadla švýcarská společnost GlobalTalk se svým systémem EasyTemp pro správu lidských zdrojů, ocenění si získala za integraci webového prostředí, převádění a následné zpracování tištěných formulářů do elektronické podoby a využití širokého spektra technologií nabízených platformou Caché. Studentskou cenu získal tým Thomase Hodela z curyšské University za rozpracovaný systém optimalizující využití parkovacích míst v městském parkovišti včetně podpory on-line objednávání za využití mobilních zařízení. Akademické řešení mimo jiné ukázalo, že novodobé možnosti databázových technologií lze využít také v oblastech, u kterých bychom to před pár lety ještě nepředpokládali.
Letošní DevCon bezesporu přinesl účastníkům mnoho zajímavých informací, které mohou podle svých kvalit úspěšně či ještě úspěšněji použít v rámci své běžné praxe. Díky účasti mnoha stovek odborníků z celého světa došlo k výměně informací nejen směrem od InterSystems k vývojářům, ale také směrem opačným.
 

zpět


Nominace 5. ročníku TOP 10 SI 2003 v plném proudu
Probíhá nominace firem v TOP 10 SI 2003. Zbývá čtrnáct dní, kdy mají společnosti možnost přihlásit se do 5. ročníku TOP 10 SI a soutěžit tak o zařazení mezi deset systémových integrátorů roku 2003 s vnímanou nejlepší pozicí na trhu systémové integrace, tedy těch společností, které jsou odbornou veřejností považovány za nejvýraznější a nejznámější systémové integrátory v České republice. Rovněž mohou zájemci letos nově usilovat o získání Ocenění TOP Professional - poskytovatelé outsourcingu. Cílem ocenění je vybrat podle předem definovaných kriterií několik společností, které po posouzení kvality expertní skupina navrhne k ocenění. Do projektu TOP10 SI - Ocenění poskytovatelů outsourcingu se může nominovat každý zájemce, účastník soutěže TOP10 SI i společnost, která se hlavní soutěže neúčastní.
Nominace účastníků soutěže je otevřená. Společnosti, které se zúčastnily soutěže v předchozích letech, byly písemně vyzvány k účasti, další neoslovené společnosti se mohou ještě nyní přihlásit. Kromě základních údajů o firmě obsahuje přihláška údaje o referenčních projektech realizovaných v oblasti systémové integrace v uplynulém roce. Firmy - poskytovatelé outsourcingu - se přihlásí vyplněním části D přihláškového formuláře. Tato část přihlášky obsahuje údaje o poskytované outsourcingové službě. Vyplněnou přihlášku je třeba doručit do 30. 4. 2003 na e-mail nebo adresu organizátorovi, bližší informace na www.Top10.HotTop.cz. Na přihlášky doručené po tomto datu není možné brát zřetel.
Ocenění nejvýraznějších firem hrajících významnou roli v pozici systémových integrátorů na trhu v ČR bude realizováno volbou v průběhu měsíců května a června (15. 5. - 30. 6. 2003). Volba bude prováděna členy společností, které se na projektu podílejí, a to vyplněním volebního lístku umístěného na domovské stránce soutěže www.Top10HotTop.cz. Na stejné stránce jsou k dispozici propozice soutěže, kompletní historie předchozích ročníků, seznam členů expertní skupiny pro ocenění poskytovatelů outsourcingu a budou zde umístěny seznamy nominovaných firem a hlasujících zástupců odborné veřejnosti.
Ocenění deseti systémových integrátorů roku 2003, vyhlášení TOP systémového integrátora roku 2003 a ocenění nejlepších poskytovatelů outsourcingu pro rok 2003 proběhne tradičně pod záštitou Veletrhů Brno u příležitosti zahájení veletrhu INVEX.
 

zpět


Centrum datových služeb od LogicaCMG se osvědčilo
Průběh prvních tří měsíců druhé fáze otvírání českého trhu s elektřinou potvrdil, že liberalizace je dobře připravena a že informační infrastruktura, kterou LogicaCMG vybudovala a provozuje, funguje bez problémů a poskytuje veškerou podporu potřebnou pro hladký chod trhu. Kromě informačního systému operátora trhu s elektřinou (IS OTE) se jedná o Centrum datových služeb (CDS) uvedené do provozu počátkem letošního roku. Ke konci března využívalo jeho služby 24 subjektů (ČEZ, nezávislí výrobci, ČEPS, provozovatelé distribučních sítí, obchodní organizace REASů, nezávislí obchodníci), přičemž tento počet se postupně zvyšuje. Roste také míra, s jakou účastníci trhu CDS využívají. Zatímco v lednu účastníci zpravidla pouze zadávali předepsané údaje, v březnu již aktivně pracují s daty poskytnutými tímto centrálním systémem.
 

zpět


MARIE PACS v ČR
Na konferenci "Webové služby ve zdravotnictví" pořádané v rámci akce "Březen měsíc internetu" a následně na výstavě PRAGOMEDICA 2003 představila firma OR-CZ poprvé v České republice systém pro správu, archivaci a vyhledávání obrazových dat v medicíně MARIE PACS. Toto jen zdánlivě ženské jméno, skrývající plný název Medical Archiving and Retrieval of Images Electronically - Picture Archiving and Communication System, reprezentuje systém vyvinutý na bázi otevřených technologií a dosud používaný pouze v USA a Kanadě. Jak z uvedeného vyplývá, spočívá činnost systému v nepřetržitém hlídání definovaných zdrojů dat (zobrazovací lékařské přístroje s digitálním výstupem ve formátu DICOM) a jejich uložení na příslušná media, na nichž jsou vždy k dispozici. V praxi to znamená, že specialista může mít obrazovou informaci o stavu pacienta k dispozici bezprostředně po ukončení snímkování a navíc ji může sdílet a konzultovat s více pracovišti současně. OR-CZ je výhradním zástupcem produktu pro Českou republiku a Slovensko a současně školícím a servisním centrem pro Evropu. Modulární architektura dovoluje využití MARIE PACS na malém, lokálním "bezfilmovém" pracovišti, v menším a středně velkém zdravotnickém zařízení, ale i jako rozsáhlého systému integrovaného do základního nemocničního informačního systému.
 

zpět


6. ročník konference Document Imaging
Letošní 6. ročník konference "scan2003 - technologie a trendy", který se uskutečnil 24. dubna 2003 v kongresovém centru Belvedere hotelu Diplomat Praha, byl stejně jako v minulých ročnících zdrojem nejnovějších informací z oboru "Document Imaging". Každoročně se konference účastní odborníci vrcholového a středního managementu z nejrůznějších odvětví, jakými jsou bankovnictví a pojišťovnictví, penzijní fondy, ICT, Telco, státní správa, nadnárodní korporace a další.
Účastníci konference byli seznámeni s nejnovějšími trendy a možnostmi technologie v oblastech Document & Data Capture a Form Processing, pozornost byla věnována i zpracování dokumentů v Credit Suisse Life & Pensions ČR, zpracování daňových dokumentů technologií skenování či tématu elektronického zpracování dokumentů.
 

zpět


2N nasadila WebToCall
2N Telekomunikace nasadila na svém webovém portálu 2n.cz novou službu WebToCall pro kontakt se zákazníkem. Unikátní služba přidává k webu nejen hlasovou komunikaci ve formě, která je zajímavá pro návštěvníka, ale také sdílení informací na webových stránkách mezi návštěvníkem a zástupcem firmy. Pro návštěvníka stránky je služba velmi přívětivá. Na stránce, kde najde ikonu "Zavolejte mi", stačí kliknout, zadat číslo (mobil nebo pevná linka) a za několik vteřin má spojení s člověkem, který nejen ví, z které stránky na ikonu kliknul, ale je to i ten správný specialista na zboží nebo službu, které si host právě prohlíží. A navíc - hovoří za poplatky firmy, tudíž pro návštěvníka zdarma.
Služba WebToCall bude brzy k dispozici pro všechny zájemce. Bude poskytována jako služba a pro její aktivaci nebude uživatel potřebovat nic víc, než místo pro ikonu na své stránce.
 

zpět


AutoCont podepsal smlouvu s Českým Telecomem
Společnost AutoCont CZuzavřela smlouvu se společností Český Telecom, podle které AutoCont CZ poskytuje outsourcing služeb správy a údržby koncových zařízení. Díky nejrozsáhlejší servisní síti v ČR je společnost AutoCont CZ schopna garantovat podmínky SLA pro poskytování outsourcingu po celé republice. Systém poskytování služeb vychází z normy ITIL, normy ČSN EN ISO 9001:2001 a je podporován aplikací Siebel. Služby budou poskytovány v těsné spolupráci se specialisty Českého Telecomu a jeho help deskovým pracovištěm. Smlouva, uzavřená na dobu tří let, zahrnuje více než deset tisíc počítačů a dalších periferií v 600 lokalitách na celém území státu. Společnost AutoCont CZ tak zúročila své dlouholeté zkušenosti z této oblasti služeb.
 

zpět


Adastra dodala řešení segmentace pro Aliatel
Adastra, poskytovatel analytického CRM a datové integrace, dokončila ve společnosti Aliatel řešení segmentace zákazníků. Toto řešení je zaměřeno na zákazníky firmy Aliatel v oblasti hlasových služeb a umožní Aliatelu efektivněji zaměřovat své marketingové kampaně. Řešení dodané firmou Adastra využívá pokročilých analytických postupů pro velké objemy dat (tzv. Data Mining). Výhodou řešení byla možnost realizovat datovou integraci s využitím datového skladu, který Adastra pro společnost Aliatel rovněž realizuje.
Segmentace zákazníků umožňuje rozčlenit zákaznickou bázi na marketingově zvládnutelný počet relativně homogenních podskupin (obvykle 5 - 10), vůči kterým lze uplatnit stejný marketingový nebo obchodní přístup. Technologie pro Data Mining umožňují na rozdíl od klasických segmentací použít více segmentačních proměnných a objevit v zákaznických datech souvislosti a trendy, které často nejsou intiutivní nebo jinak postřehnutelné.
 

zpět


E-archiv ČMHB zrychlí schvalování hypotečních úvěrů
Téměř dva miliony dokumentů v rozsahu 5,5 milionu stran obsahuje elektronický archiv Českomoravské hypoteční banky (ČMHB), jehož zpětné zpracování bylo dokončeno 15. dubna. Jde zřejmě o dosud unikátní krok v této oblasti v českém bankovním sektoru.
Elektronická správa dokumentů a možnost práce s nimi v rámci příslušných aplikací jsou dalším krokem k širšímu využití moderních informačních technologií v ČMHB. Banka v budoucnu počítá se zavedením elektronické podatelny, která umožní přijímat veškeré dokumenty v elektronické formě. První vlaštovkou v tomto směru jsou již používané e-faktury. Režim archivace a zpracování dokumentů v ČMHB se z právního hlediska v důsledku zavedení elektronického zpracování a správy dokumentů nemění a je plně v souladu se zákony o ochraně osobních údajů, o archivaci a o bankách.
 

zpět


Uvedení produktu FileNet P8 u společnost FileNet
FileNet, společnost s největším podílem trhu v oblasti řešení Enterprice Content Management (ECM) , změnila 23. ledna 2003 definici trhu ECM tím, že uvedla do prodeje svou novou produktovou architekturu FileNet P8. FileNet P8 je integrovaný systém určený pro zlepšení řízení podnikového obsahu, řízení obchodních procesů a možností konektivity podnikových aplikací vedoucích k urychlení kritického obchodního rozhodování, které mnohým světově vedoucím společnostem a státním organizacím pomůže vybudovat a udržet si konkurenční výhodu při současném snížení celkových nákladů.
 

zpět


Genesys a Siebel rozšiřují spolupráci
Genesys Telecommunications Laboratories, samostatná dceřiná společnost koncernu Alcatel, uvádí na trh Genesys Gplus Adaptér 6.5.1 určený pro napojení na Siebel 7.5. Tato verze navazuje na existující verze Genesys Gplus adaptéru, které podporují Siebel 7 a Siebel 2000. Siebel Systems, Inc. (NASDAQ: SEBL) je přední poskytovatel softwarových eBusiness aplikací. Velmi úzké propojení řešení Genesys pro kontaktní centra s aplikacemi elektronického obchodu firmy Siebel pomůže zákazníkům získat lepší konkurenční výhody. Adaptér Gplus se velmi jednoduše instaluje, podstatně zkracuje čas potřebný k implementaci a dlouhodobě snižuje provozní náklady.
 

zpět


Moderní přístup k informacím díky ČTK a Getronics
Společnost Getronics ČR, jeden z největších tuzemských dodavatelů outsourcovaných řešení pro střední a velké firmy, oznámil dokončení vývoje a implementace rozhraní Webových služeb pro Českou tiskovou kancelář (ČTK). Aby mohla Česká tisková kancelář vyhovět požadavkům všech svých potenciálních zákazníků na formu a distribuci informací, rozhodla se realizovat ověřovací pilotní projekt rozšiřující stávající služby o alternativní distribuční kanál pro poskytování zpravodajství. Implementací Webových služeb v ČTK byla pověřena společnost Getronics. Nové rozhraní pro přístup k aktuálnímu zpravodajství ČTK od Getronicsu umožní zákazníkům personalizované a rychlé získávání požadovaných informací. Další výhodu ocení především portály, které budou mít zjednodušený odběr informací z ČTK a možnost integrace tohoto obsahu do dalších aplikací využívajících stejného rozhraní .
 

zpět


EGE si vybrala IFS Applications
Společnost EGE České Budějovice, která se orientuje na komplexní dodávku zařízení a služeb pro energetický průmysl, se rozhodla pro zavedení ERP řešení na bázi systému IFS Applications. Projekt implementace IFS Applications bude realizován společností ALTEC, která je partnerem společnosti IFS v České republice.Projektem implementace IFS Applications pokračuje dlouhodobá spolupráce obou společností v oblasti informačních technologií. Cílem nasazení nového informačního systému je zlepšit dostupnost informací a jejich prezentaci na všech úrovních řízení v podniku, vyřešit lépe pokrytí procesů plánování výroby a hodnocení efektivity výroby. V neposlední řadě umožní nasazení nového systému v budoucnosti lepší komunikaci s obchodními partnery prostřednictvím e-business aplikací. Ukončení projektu implementace nového informačního systému IFS, který bude využívat v rámci podniku 110 uživatelů, je plánováno do konce března 2004.
 

zpět


Informační systém KARAT v cestovní kanceláři GTS International
Cestovní kancelář pro studenty a mladé, GTS International, používá pro zajištění ekonomické agendy informační systém KARAT. Komplexní řešení pro ekonomiku zahrnuje také dceřinné společnosti sdružené v rámci holdingu GTS.Informační systém KARAT zajišťuje import ekonomických dat pořízených na různých sběrných místech a jejich následné zpracování (v současnosti má GTS International 16 poboček). Kromě prodeje letenek GTS International nabízí jazykové kurzy v zahraničí, zajištění dopravy, ubytování a pojištění, slevové studentské a mládežnické karty. Tyto služby přináší velmi velký objem zpracovávaných transakcí provedených platebními kartami prostřednictvím sítě bankomatů MUZO. Veškeré takto přijaté platby jsou následně zpracovány v IS KARAT.
 

zpět


IS Karat pro výrobní společnost Cidem Hranice
Společnost I.F.T. Progres ukončila dodávku a implementaci komplexního informačního systému KARAT pro společnost Cidem Hranice, výrobce pálených zdících materiálů. Dodané systémové řešení pro 80 uživatelů pokrývá oblast výroby, skladové logistiky a distribuci, komplexní účetní a finanční řízení. Součástí řešení je také KARAT CRM.Informační systém KARAT je komplexní informační sytém určený pro řízení středně velkých a velkých organizací všech odvětví. Systém je vyvíjen s důrazem na otevřenost a využívá technologii Client/Server. Je portován na databázové servery Sybase ASA, Sybase ASE a Microsoft SQL Server 2000, které pracují pod operačními systémy Microsoft a UNIX.
 

zpět


Sodexho Pass archivuje s produkty Ixos Software
Společnost Ixos Software, světový dodavatel řešení pro správu dokumentů, úspěšně dokončila nasazení řešení archivace elektronické pošty ve společnosti Sodexho Pass ČR, která působí na českém trhu v oblasti stravovacích služeb.
Společnost Sodexho Pass ČR je další firmou, která využívá řešení na platformě IXOS. Předmětem spolupráce je dodávka a implementace produktu IXOS-eCONserver for MSE v počtu 200 uživatelů, která má za cíl zajistit archivaci elektronické pošty (těl mailů, příloh mailů, případně veřejných složek a .pst souborů) a zjednodušení údržby Exchange serveru.
 

zpět


Společnost PragoData se stala partnerem LCS
Společnost PragoData, která se zaměřuje především na komplexní dodávky informačních systémů a konzultační služby, se rozhodla pro spolupráci se skupinou LCS. Nové partnerství bude spočívat zejména v oblasti vývoje a implementace informačního systému LCS Noris.
Ve spolupráci s Komerční bankou zjednodušila LCS práci uživatelům informačních systémů LCS Helios IQ a LCS Noris a nabízí nové funkce pro přímou elektronickou komunikaci s bankou. Zákazníci již budou moci posílat platební příkazy do banky a stahovat bankovní výpisy přímo ze systémů LCS prostřednictvím modulu Banka, aniž by bylo nutné spouštět jiný program.
Ve firmě Bono úspěšně dokončila implementaci informačního systému LCS Helios IQ.
 

zpět


Novell NetWare 6.5 představuje platformu pro síťové služby
Novell představil Novell NetWare 6.5, který poskytuje síťové služby na špičkové platformě. NetWare 6.5, chrání síť a hodnotná data a nabízí prostředky pro zvýšení produktivity. Snižuje tak nejen náklady na správu, ale i její pracnost. NetWare 6.5 také zahrnuje open source technologie i technologie pro tvorbu a provoz webových služeb, a podporuje tak integraci a nasazení důležitých podnikových aplikací.
NetWare 6.5, který bude od léta patřit do rodiny produktů Novell Nterprise, poskytuje síťové služby na jakémkoliv typu sítě, diskovém systému a klientské stanici. Zákazníci vždy požadovali, požadují a budou požadovat vysokou návratnost investic do IT a Novell jim i nadále bude poskytovat všechny potřebné služby běžící na nejbezpečnější a nejrobustnější platformě v IT průmyslu.
 

zpět


Siemens Business Services dokončil první etapu záchrany dokumentů
Siemens Business Services úspěšně dokončil ve spolupráci se společností Amont první etapu záchrany dokumentů na Okresních správách sociálního zabezpečení postižených srpnovými povodněmi.
V průběhu této ukončené etapy i v následujících fázích projektu je využito unikátní mobilní digitalizační linky, která spolu se zkušenou posádkou objíždí postižené Okresní správy sociálního zabezpečení. Celá služba je realizována formou outsourcingu, což klade minimální nároky na zapojení pracovníků sociální správy. Od poloviny ledna 2003 již byly zpracovány dokumenty ve Strakonicích, Českém Krumlově, Rokycanech a Praze. Do konce května bude ukončena také další etapa projektu, která zahrnuje digitalizaci poškozených dokumentů v sociální správě města Děčín.
 

zpět


Společnost ICZ má nového generálního ředitele
Manfred Joseph je od 12. května 2003 novým generálním ředitelem společnosti ICZ.
Naposledy působil na pozici výkonného předsedy Application Service Provider (asp1000). Předtím vykonával pozici obchodního a marketingového ředitele společnosti APP (dnes NESS CEE), kde byl zodpovědný za kompletní obnovu nabídky sortimentu APP a reorganizaci prodeje.
Mezinárodní zkušenosti načerpal M. Joseph v Oracle Corporation, kde působil jako šéf prodeje a marketingu pro střední a východní Evropu (CER), a ve firmě Cognos, kde zastával pozici oblastního manažera pro Rakousko a Švýcarsko a později také pro celou oblast střední a východní Evropy.
 

zpět


Unicorn oznamuje záměr koupit PVT
Česká softwarová společnost Unicorn oznámila svůj záměr koupit společnost PVT (dříve Podnik výpočetní techniky), jeden z deseti nejvýznamnějších českých systémových integrátorů. PVT je veřejnosti známá například jako technický zpracovatel kupónové privatizace (RM-SYSTÉM) nebo založením dceřinné společnosti První certifikační autorita. Spojením mladé dynamické firmy UNICORN s tradičním podnikem by na tuzemském trhu vznikla jedna z nejsilnějších českých softwarových společností s velkým potenciálem obsloužit široké spektrum zákazníků na domácím trhu i v zemích Evropské unie.
 

zpět

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Konec papírování, digitalizujte a usnadněte si práci!

IT Systems 3/2024V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili na vývoj digitalizace ve světě peněz, tedy v oblasti finančnictví a pojišťovnictví. Dozvíte se například, proč je aktuální směrnice PSD2 v inovaci online bankovnictví krokem vedle a jak by její nedostatky měla napravit připravovaná PSD3. Hodně prostoru věnujeme také digitalizaci státní správy a veřejného sektoru, která nabírá obrátky.