facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEMS 3/2025 , AI a Business Intelligence

6 způsobů, jak optimalizovat obsah pro éru vyhledávání na základě AI

Sara Faatz


SEO pro éru AIRealita umělé inteligence zásad­ně změnila parametry způsobu vyhledávání a konzumace infor­mací. Pryč jsou doby, kdy stačilo pouhé vyhledávání na Googlu. Nyní vyhledávače a asistenti po­hánění AI mění naše očekávání a zvyky při vyhledávání obsahu.


Vzhledem k tomu, že AI nabízí velké výhody pro vývoj obsahu, stala se rozhodujícím nástrojem pro kreativitu a efektivitu. Pro marketéry a tvůrce obsahu však tento přechod na tvorbu obsahu založeného na AI představuje jak výzvy, tak příležitosti.

Marketéři mohou v tomto novém prostředí prosperovat, pokud zauj­mou správný přístup k uzpůsobení obsahu pro éru umělé inteligence; to zahrnuje vytváření vysoce kvalitního, jedinečného obsahu, jeho efektivní strukturování pro systémy AI a zohlednění etických aspektů.

Měnící se prostředí vyhledávání

AI dodala „statickým“ možnostem online vyhledávání, které jsme považovali za samozřejmost, zcela nový rozměr. Například při plánování víkendového výletu se dnes zaměstnaný pracovník z města může jednoduše zeptat asistenta umělé inteligence na některé destinace v okruhu dvou hodin jízdy od Londýna. Kromě prostého poskytnutí seznamu oblíbených míst nabídne integrovaný nástroj umělé inteligence také některé další související údaje – například popisy míst, odhadovaný čas cesty týkající se počasí a dokonce i nedávné recenze zákazníků.

Tento scénář poukazuje na vynikající schopnosti AI poskytovat více kontextových a konverzačních informací. Kromě pouhého porov­ná­vá­ní klíčových slov zaujímá intuitivnější přístup a poskytuje per­so­na­li­zo­va­né výsledky, které lze upřesnit s každou položenou otázkou.

AI mění se způsob, jakým obsah vyhledáváme i vytváříme.

Přidání autenticity do obsahu generovaného AI

Nemění se jen způsob, jakým nyní obsah vyhledáváme, ale i jak jej vytváříme. Nástroje generativní umělé inteligence (GenAI) dokáží vytvářet odpovědi podobné lidským na téměř jakékoli téma. Přesto každý, kdo s nimi experimentoval, ví, že tato nová éra obsahu generovaného AI je dvousečnou zbraní pro jeho dohledatelnost. Znamená to sice, že je k dispozici více obsahu než kdykoli předtím, ale je stále obtížnější generovat autentický a kvalitní obsah čistě z rozsáhlé znalostní báze AI.

Příklad: majitel malé firmy, který provozuje specializovaný obchod s čajem, se spoléhal na své blogové příspěvky o technikách výběru čaje, aby přilákal zákazníky. Nyní se jeho blog často ztrácí v šumu tisíců článků o čajových tématech generovaných umělou inteligencí.

Aby byl obsah pro čtenáře stále poutavý, musí se majitelé nyní zaměřit na to, co AI nedokáže replikovat: lidský prvek – např. vnést osobní zkušenosti, jedinečné postřehy a místní znalosti, které budou mít u publika ohlas. To ukazuje, že autenticita a skutečné, lidské pohledy jsou cennější než kdy dříve.

Aby se obsah neztratil v šumu generovaném umělou inteligencí, musí mít lidský prvek např. vnést osobní zkušenosti, jedinečné postřehy a místní znalosti. Autenticita je cennější než kdy dříve.

Jak AI změnila způsob konzumace obsahu

Existuje několik zjevných způsobů, jak AI ovlivnila konzumaci obsahu: Nejvíce vyniká personalizace a zahlcení informacemi.

Hyper personalizace

AI přináší takovou úroveň personalizace obsahu, která byla dříve pouze teoretická. Více než doporučování obsahu na základě předchozího chování uživatelů dokáže AI přizpůsobit obsah v reálném čase individuálním preferencím.

Například webové stránky mohou přizpůsobit svou domovskou stránku každému návštěvníkovi v závislosti na jeho preferencích při sledování novinek, aby si udržely pozornost čtenářů a budovaly jejich loajalitu. Zatímco čtenáři, který se zajímá o životní prostředí, může umělá inteligence upřednostňovat články o udržitelnosti a změně klimatu, sportovnímu fanouškovi může nabídnout výsledky zápasů a nejdůležitější okamžiky.

Vystoupení z šumu

Nyní, když umělá inteligence usnadňuje vytváření a vyhledávání obsahu, se spotřebitelé potýkají s ohromným množstvím informací. Kvůli tomu je těžší vyniknout v šumu. Jak se AI zlepšuje v poro­zu­mě­ní a hodnocení obsahu, bude pro zvýšení nalezitelnosti vašeho ob­sa­hu klíčové prokázat odbornost, důvěryhodnost a hloubku analýzy.

Optimalizace obsahu pro vyhledávání pomocí AI

Hranice mezi vyhledávači a platformami sociálních médií se také stírají. Díky tomu, že vyhledávače začleňují více sociálního obsahu a obsahu v reálném čase, jsou příspěvky, komentáře a diskuse na sociálních sítích stále častěji indexovány a zohledňovány ve výsledcích vyhledávání.

Například někdo, kdo hledá recenze nového chytrého telefonu, může požádat asistenta AI o poskytnutí nejlepších informací. Umělá inteligence nabídne informace z webových stránek s recenzemi, a dokonce poskytne relevantní tweety a videa z TikToku, aby poskytla co nejkomplexnější názor uživatele na dané téma.

Umělá inteligence také zvyšuje oblibu hlasového a vizuálního vyhledávání, což mění způsob, jakým lidé hledají informace, a jejich očekávání ohledně druhu obsahu, který mohou získat.

Spotřebitel může například v supermarketu vyfotit neznámou zeleninu a zeptat se asistenta AI, co je to za zeleninu a jak ji připravit. AI pak může z jediného obrázku poskytnout vyčerpávající souhrn informací od původu a výživové hodnoty až po recepty.

Vyhledávače začleňují více obsahu ze sociálních sítí. Příspěvky, komentáře a diskuse na sociálních sítích jsou stále častěji indexovány a zohledňovány ve výsledcích vyhledávání.

6 způsobů, jak mohou marketéři optimalizovat obsah v éře AI

Není pochyb o tom, že marketéři a tvůrci obsahu se musí přizpůsobit nové éře vyhledávání obsahu pomocí AI. Zde je šest aspektů, které jim to umožní:

  1. Kvalitní obsah: Vzhledem k tomu, že AI vytváří obrovské množství materiálu, zvyšuje se tím hodnota obsahu, který může vytvořit pouze člověk. Musí tedy být jedinečný a kreativní. Pokud se tvůrci obsahu zaměří na osobní zkušenosti, postřehy a místní znalosti, které AI nedokáže zopakovat, bude jejich obsah vybočovat z řady.
  2. Evoluce strategií SEO: Způsob, jakým lidé vyhledávají, se zásadně změnil. Kladou otázky, nikoliv zadávají klíčová slova. Není tedy překvapením, že samotná optimalizace na klíčová slova nestačí. Obsah musí odpovídat na otázky, které si zákazníci kladou. Musí být komplexní a stručný, aby odpovídal různorodým nuancím dotazů, které umělá inteligence zvládne.
  3. Uvědomte si potenciál AI: Pokuste se nevnímat umělou inteligenci jako hrozbu. Místo toho ji využijte ke zpracování rutinních úkolů, což uvolní místo pro kreativnější a strategičtější práci.
  4. Zvažte i jiná média než text: S rostoucí popularitou hlasového a vizuálního vyhledávání je třeba, aby tvůrci obsahu optimalizovali nejen pro text, ale také pro hlasové a vizuální dotazy a zvážili, jak lze obsah strukturovat, tak, aby odpovídal na konkrétní otázky nebo poskytoval informace na základě vizuálních vstupů.
  5. Nechte vyniknout lidskou stránku: Lidé mají jedinečnou schopnost kritického myšlení, kreativity a emoční inteligence. Podporou smysluplnějších interakcí si tvůrci obsahu vybudují věrné příznivce. Protože umělá inteligence nemůže nahradit lidskou kreativitu, emoce a prožité zkušenosti, jedinečné úhly pohledu dodají autenticitu, kterou umělá inteligence nedokáže.
  6. Experimentujte: Vzhledem k tomu, že se prostředí AI ne­ustá­le vyvíjí, průběžně se vzdělávejte a upravujte své strategie, abyste s ní mohli pracovat. Nebojte se experimentovat.

Proměna informačního ekosystému

Potenciál AI změnit vyhledávání obsahu je nesporný. Nemění jen způsob, jakým vyhledáváme informace, ale přetváří celý informační ekosystém. Celé tajemství spočívá v tom, abychom našli způsoby, jak s AI pracovat paralelně jako s nástrojem, který může zdokonalit naše schopnosti.

Zaměříme-li se na takový obsah, který dokáže vytvořit pouze člověk – jedinečný, empatický, opravdový a kreativní, budou tvůrci obsahu poskytovat účinný obsah, který bude i nadále přitahovat pozornost a loajalitu.

Sara Faatz Sara Faatz
Autorka článku řídí oddělení Technology Community Relations ve společnosti Progress.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.