- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
6 způsobů, jak optimalizovat obsah pro éru vyhledávání na základě AI
Realita umělé inteligence zásadně změnila parametry způsobu vyhledávání a konzumace informací. Pryč jsou doby, kdy stačilo pouhé vyhledávání na Googlu. Nyní vyhledávače a asistenti pohánění AI mění naše očekávání a zvyky při vyhledávání obsahu.


Vzhledem k tomu, že AI nabízí velké výhody pro vývoj obsahu, stala se rozhodujícím nástrojem pro kreativitu a efektivitu. Pro marketéry a tvůrce obsahu však tento přechod na tvorbu obsahu založeného na AI představuje jak výzvy, tak příležitosti.
Marketéři mohou v tomto novém prostředí prosperovat, pokud zaujmou správný přístup k uzpůsobení obsahu pro éru umělé inteligence; to zahrnuje vytváření vysoce kvalitního, jedinečného obsahu, jeho efektivní strukturování pro systémy AI a zohlednění etických aspektů.
Měnící se prostředí vyhledávání
AI dodala „statickým“ možnostem online vyhledávání, které jsme považovali za samozřejmost, zcela nový rozměr. Například při plánování víkendového výletu se dnes zaměstnaný pracovník z města může jednoduše zeptat asistenta umělé inteligence na některé destinace v okruhu dvou hodin jízdy od Londýna. Kromě prostého poskytnutí seznamu oblíbených míst nabídne integrovaný nástroj umělé inteligence také některé další související údaje – například popisy míst, odhadovaný čas cesty týkající se počasí a dokonce i nedávné recenze zákazníků.
Tento scénář poukazuje na vynikající schopnosti AI poskytovat více kontextových a konverzačních informací. Kromě pouhého porovnávání klíčových slov zaujímá intuitivnější přístup a poskytuje personalizované výsledky, které lze upřesnit s každou položenou otázkou.
Přidání autenticity do obsahu generovaného AI
Nemění se jen způsob, jakým nyní obsah vyhledáváme, ale i jak jej vytváříme. Nástroje generativní umělé inteligence (GenAI) dokáží vytvářet odpovědi podobné lidským na téměř jakékoli téma. Přesto každý, kdo s nimi experimentoval, ví, že tato nová éra obsahu generovaného AI je dvousečnou zbraní pro jeho dohledatelnost. Znamená to sice, že je k dispozici více obsahu než kdykoli předtím, ale je stále obtížnější generovat autentický a kvalitní obsah čistě z rozsáhlé znalostní báze AI.
Příklad: majitel malé firmy, který provozuje specializovaný obchod s čajem, se spoléhal na své blogové příspěvky o technikách výběru čaje, aby přilákal zákazníky. Nyní se jeho blog často ztrácí v šumu tisíců článků o čajových tématech generovaných umělou inteligencí.
Aby byl obsah pro čtenáře stále poutavý, musí se majitelé nyní zaměřit na to, co AI nedokáže replikovat: lidský prvek – např. vnést osobní zkušenosti, jedinečné postřehy a místní znalosti, které budou mít u publika ohlas. To ukazuje, že autenticita a skutečné, lidské pohledy jsou cennější než kdy dříve.
Jak AI změnila způsob konzumace obsahu
Existuje několik zjevných způsobů, jak AI ovlivnila konzumaci obsahu: Nejvíce vyniká personalizace a zahlcení informacemi.
Hyper personalizace
AI přináší takovou úroveň personalizace obsahu, která byla dříve pouze teoretická. Více než doporučování obsahu na základě předchozího chování uživatelů dokáže AI přizpůsobit obsah v reálném čase individuálním preferencím.
Například webové stránky mohou přizpůsobit svou domovskou stránku každému návštěvníkovi v závislosti na jeho preferencích při sledování novinek, aby si udržely pozornost čtenářů a budovaly jejich loajalitu. Zatímco čtenáři, který se zajímá o životní prostředí, může umělá inteligence upřednostňovat články o udržitelnosti a změně klimatu, sportovnímu fanouškovi může nabídnout výsledky zápasů a nejdůležitější okamžiky.
Vystoupení z šumu
Nyní, když umělá inteligence usnadňuje vytváření a vyhledávání obsahu, se spotřebitelé potýkají s ohromným množstvím informací. Kvůli tomu je těžší vyniknout v šumu. Jak se AI zlepšuje v porozumění a hodnocení obsahu, bude pro zvýšení nalezitelnosti vašeho obsahu klíčové prokázat odbornost, důvěryhodnost a hloubku analýzy.
Optimalizace obsahu pro vyhledávání pomocí AI
Hranice mezi vyhledávači a platformami sociálních médií se také stírají. Díky tomu, že vyhledávače začleňují více sociálního obsahu a obsahu v reálném čase, jsou příspěvky, komentáře a diskuse na sociálních sítích stále častěji indexovány a zohledňovány ve výsledcích vyhledávání.
Například někdo, kdo hledá recenze nového chytrého telefonu, může požádat asistenta AI o poskytnutí nejlepších informací. Umělá inteligence nabídne informace z webových stránek s recenzemi, a dokonce poskytne relevantní tweety a videa z TikToku, aby poskytla co nejkomplexnější názor uživatele na dané téma.
Umělá inteligence také zvyšuje oblibu hlasového a vizuálního vyhledávání, což mění způsob, jakým lidé hledají informace, a jejich očekávání ohledně druhu obsahu, který mohou získat.
Spotřebitel může například v supermarketu vyfotit neznámou zeleninu a zeptat se asistenta AI, co je to za zeleninu a jak ji připravit. AI pak může z jediného obrázku poskytnout vyčerpávající souhrn informací od původu a výživové hodnoty až po recepty.
6 způsobů, jak mohou marketéři optimalizovat obsah v éře AI
Není pochyb o tom, že marketéři a tvůrci obsahu se musí přizpůsobit nové éře vyhledávání obsahu pomocí AI. Zde je šest aspektů, které jim to umožní:
- Kvalitní obsah: Vzhledem k tomu, že AI vytváří obrovské množství materiálu, zvyšuje se tím hodnota obsahu, který může vytvořit pouze člověk. Musí tedy být jedinečný a kreativní. Pokud se tvůrci obsahu zaměří na osobní zkušenosti, postřehy a místní znalosti, které AI nedokáže zopakovat, bude jejich obsah vybočovat z řady.
- Evoluce strategií SEO: Způsob, jakým lidé vyhledávají, se zásadně změnil. Kladou otázky, nikoliv zadávají klíčová slova. Není tedy překvapením, že samotná optimalizace na klíčová slova nestačí. Obsah musí odpovídat na otázky, které si zákazníci kladou. Musí být komplexní a stručný, aby odpovídal různorodým nuancím dotazů, které umělá inteligence zvládne.
- Uvědomte si potenciál AI: Pokuste se nevnímat umělou inteligenci jako hrozbu. Místo toho ji využijte ke zpracování rutinních úkolů, což uvolní místo pro kreativnější a strategičtější práci.
- Zvažte i jiná média než text: S rostoucí popularitou hlasového a vizuálního vyhledávání je třeba, aby tvůrci obsahu optimalizovali nejen pro text, ale také pro hlasové a vizuální dotazy a zvážili, jak lze obsah strukturovat, tak, aby odpovídal na konkrétní otázky nebo poskytoval informace na základě vizuálních vstupů.
- Nechte vyniknout lidskou stránku: Lidé mají jedinečnou schopnost kritického myšlení, kreativity a emoční inteligence. Podporou smysluplnějších interakcí si tvůrci obsahu vybudují věrné příznivce. Protože umělá inteligence nemůže nahradit lidskou kreativitu, emoce a prožité zkušenosti, jedinečné úhly pohledu dodají autenticitu, kterou umělá inteligence nedokáže.
- Experimentujte: Vzhledem k tomu, že se prostředí AI neustále vyvíjí, průběžně se vzdělávejte a upravujte své strategie, abyste s ní mohli pracovat. Nebojte se experimentovat.
Proměna informačního ekosystému
Potenciál AI změnit vyhledávání obsahu je nesporný. Nemění jen způsob, jakým vyhledáváme informace, ale přetváří celý informační ekosystém. Celé tajemství spočívá v tom, abychom našli způsoby, jak s AI pracovat paralelně jako s nástrojem, který může zdokonalit naše schopnosti.
Zaměříme-li se na takový obsah, který dokáže vytvořit pouze člověk – jedinečný, empatický, opravdový a kreativní, budou tvůrci obsahu poskytovat účinný obsah, který bude i nadále přitahovat pozornost a loajalitu.
![]() |
Sara Faatz Autorka článku řídí oddělení Technology Community Relations ve společnosti Progress. |


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |