google plus
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

IT SYSTEMS 5/2015 , BPM – Procesní řízení

Podnikové portály (1. díl)

Základní možnosti portálů, aktuální trendy



IBA CZPortály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou ke všem aplikacím, které společnosti využívají ke každodenní komunikaci jak se zaměstnanci, tj. intranetová řešení, tak i se svými zákazníky a partnery. Je možné si vybrat z řady produktů – placených i neplacených. Nejen proto jsou portály vhodné pro společnosti všech velikostí i všech oblastí působení.


Co mi přinese zavedení portálového řešení?

Mezi hlavní výhody patří sjednocení prostředí, flexibilita pro úpravy dle rychle se měnících potřeb a rychlost nasazení. U většiny portálů si po instalaci můžete vybrat z řady předpřipravených aplikací, ze kterých je možné postavit v podstatě ihned základní intranet nebo webové stránky. Tyto základní aplikace si můžete dále upravit dle svých potřeb a požadavků, nebo si do portálu přidávat aplikace vlastní. Díky variabilitě skládání jednotlivých částí (portlety) do celku (portál) budujete takové prostředí, které je schopné rychle reagovat na proměny potřeb vašeho okolí. Pokud tedy potřebujete přidávat další aplikace nebo chcete měnit ty stávající, není potřeba začít stavět úplně nové řešení od začátku, ale stačí upravit pouze tu oblast, kterou byste rádi vylepšili nebo nahradili novou. Složitější řešení můžete stavět delší dobu, ale i tak doporučujeme postupovat po menších fázích, jejichž úspěšnost můžete pravidelně ověřovat vypouštěním mezi uživatele.

Možnosti využití: pro zaměstnance, partnery, zákazníky

Portál poskytuje jednotnou ucelenou pracovní plochu ke všem používaným aplikacím. Po jediném přihlášení se uživatel dostane k veškerému požadovanému obsahu, ve kterém se snadno orientuje, rychle vyhledá vše potřebné, pracovní činnosti se maximálně automatizují. V intranetu mohou zaměstnanci vyplnit docházku, požádat o dovolenou či služební cestu, využít rezervační systém pro zasedací místnost nebo služební vůz, dozví se všechny informace o společnosti, pro kterou pracují, schválí vše nezbytné apod. Partneři se během jediného přihlášení dostanou k informacím o svých objednávkách, skladových zásobách, o akcích, které jsou pořádány, jsou jim k dispozici různá on-line školení apod. Zákazníci mají neustále k dispozici historii svých aktivit a pomocí různých věrnostních programů a cílených reklam jsou motivováni k dlouhodobé spolupráci.

Trend dnešní doby: portál v mobilním zařízení

Největší zájem vidíme v přizpůsobení portálu mobilním zařízením, jako jsou chytré telefony a tablety, jejichž používání v poslední době rapidně roste. Je potřeba zjednodušit množství informací a přizpůsobit jejich uspořádání automaticky podle druhu zařízení, které daný uživatel právě používá. Rovněž vidíme zájem o zjednodušování a urychlování komunikace mezi firmami a jejich zákazníky. Po přihlášení do portálu je zákazníkovi vyhrazen vlastní prostor, kde může sledovat např. historii svých objednávek, jsou mu nabízeny různé výhody, členské a věrnostní programy a nabídky se přizpůsobují potřebám zákazníka na míru.

A na co se můžete těšit příště? Představíme výhody portálu z manažerského pohledu. Jak mohou portálová řešení podporovat firemní procesy? Jak se díky nim dají ušetřit nemalé náklady? Jak mohou zpříjemnit život svým uživatelům a jak mohou podporovat strategické řízení a podporu manažerského rozhodování?

Iveta Pecharová, IBA CZ Iveta Pecharová
Autorka článku je obchodní a marketingová ředitelka společnosti IBA CZ.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Banner