- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Centrální Mozek Firmy ve společnosti Mobilkom
Systém CeMF a řízení mobilní sítě U:fon
Společnost Mobilkom dlouhodobě působí na trhu v ČR jako provozovatel rádiových sítí. Vstupem nového vlastníka – Penta Investments – se společnost rozhodla tento potenciál dále zúročit. Prošla nevyhnutelnou transformací a v roce 2007 se prezentovala v pozici nového telekomunikačního operátora pod obchodní značkou U:fon. Dnes U:fon rychle posiluje své postavení na trhu rezidenční i firemní komunikace. Pro velkou část agend souvisejících s potřebou zajistit bezproblémový chod telekomunikační sítě operátor použil informační systém CeMF společnosti Digital Resources.


Výchozí stav
V rámci projektu nové mobilní sítě U:fon se společnost Mobilkom restrukturalizovala. Všechny firemní agendy a struktury se budovaly znovu „na zelené louce“ s důrazem na klíčovou roli informačních systémů.
Pro potřeby různých oddělení a pro řešení agend z oblasti řízení telekomunikační sítě se hledal systém, který je na straně technologie a funkčnosti dostatečně robustní a zároveň si zachovává vysokou míru flexibility s možností postupného zavádění – tak jak vznikají jednotlivé potřeby. Požadována byla vysoká rychlost zavedení systému včetně uživatelské přívětivosti bez nutnosti rozsáhlého školení běžných uživatelů. Důraz byl kladen i na přijatelnou cenu.
Řešení
V rámci výběrového řízení bylo zvoleno řešení založené na produktu CeMF od společnosti Digital Resources.
„Nejvíce si na spolupráci se společností Digital Resources ceníme jejich pružný přístup a profesionální projektové řízení při implementaci naších potřeb pomocí systému CeMF. Hluboké znalosti prostředí, ve kterém je dodávané řešení vyvíjeno, umožňují úspěšně se poprat i s našimi velmi specifickými požadavky.“
Průběh implementace
Implementace probíhala postupně několik měsíců. V první fázi byla implementace CeMF zaměřena na podporu projektů spojených s budováním IT infrastruktury a se zaváděním softwarových systémů. V dalších fázích se postupně řešila podpora projektů spojených s výstavbou telekomunikační sítě. Implementovalo se CRM řešení B2B aktivit – podpora vztahů s firemní klientelou a obchodními partnery. V nejdůležitější fázi bylo řešeno řízení provozu telekomunikační sítě, asset management, incident management a trouble ticketing.
Jednotlivé požadavky byly implementovány pomocí standardních modulů. V požadovaných oblastech byly vybrané moduly rozšířeny. V řadě případů implementace pro dále vyjmenované agendy došlo k propojení CeMF s externími partnery a dodavateli pomocí webových rozhraní.
S ohledem na význam a rozsah řešení (150 interních uživatelů, desítky externích subjektů) bylo důsledně uplatňováno kvalitní projektové řízení. Na řešení v období od ledna 2007 do března 2008 se postupně podílelo sedm pracovníků Mobilkomu a osm pracovníků Digital Resources.
Výstavba a provoz sítě
Pro podporu projektů a správy sítě byly přizpůsobeny moduly Servis a Asset. V CeMF bylo nastaveno workflow pro jednotlivé procesy. Projektové šablony dokáží generovat úkoly včetně návazností a závislostí. Plánování okruhů se realizuje v modulu Kabelová kniha. Řešení trouble ticketů (TT) zahrnuje jejich evidenci, alerting, eskalaci a controlling plnění SLA externích dodavatelů.
O CeMF
CeMF (CeMF – Centrální Mozek Firmy) od společnosti Digital Resources a.s. je univerzální produkt z kategorie CRM a busi-ness management software. CeMF je postaveno na prověře-ných technologiích společnosti Microsoft. S CeMF lze jedno-duše organizovat, automatizovat a efektivně řídit široké spektrum firemních agend a procesů.
CeMF se skládá ze vzájemně provázaných modulů:
- evidence a správa kontaktů,
- evidence všech informací a aktivit,
- řízení zaměstnanců, úkolů a projektů,
- řízení obchodu, marketingu a vztahů se zákazníky (CRM),
- řízení služeb a servisu, helpdesku, asset management,
- podpora pro řízení telekomunikační sítě (trouble ticketing apod.),
- podpora z oblasti business intelligence – reporty, statistiky a jejich vyhodnocování.
CeMF lze snadno propojit s ostatními firemními systémy pomocí standardizovaných rozhraní a postupů (např. ERP, internet – web services, souborové systémy, e-maily aj.).
Vše je doplněno o webové rozhraní pro spolupracující externí subjekty. CeMF také generuje podklady pro mapu výpadků, důležitou pro zákaznický servis.
Vybrané technické detaily
Asset management umožňuje evidenci spravovaných zařízení a struktury síťových elementů. Byla stanovena přijatelná míra evidence údajů kabelové knihy v CeMF tak, aby implementace byla zásadním přínosem pro řízení sítě – Network Operation Centre (NOC).
Řízení sítě se dále opírá o řešení incidentů a plnění interních směrnic pro operátory. Podpora pro řízení incidentů řeší specifické požadavky na TT. Evidují a vyhodnocují se neplánované incidenty, plánované práce pro změny a údržbu zařízení, podřízené TT, hromadné TT, volba externího řešitele apod.
Upozorňování a následná eskalace poskytují informace e-mailem o přiděleném TT a jeho nově nastaveného řešitele (interního i externího). V případě, že TT nebyl uzavřen do času daného eskalačními pravidly, je informován řešitel, jeho tým nebo jeho nadřízený. Je možnost definovat si vlastní eskalační pravidla pro libovolné případy.
Přínosy řešení
Společnost Mobilkom získala s CeMF univerzální otevřený systém, který po nastavení na míru optimálně vyhovuje požadavkům jednotlivých oddělení a jejich agend. Díky použití technologií Microsoft a intuitivnímu uživatelskému rozhraní ve stylu Microsoft Outlook jde o řešení, které si uživatelé bez problémů osvojili. Klíčová data pro dané oblasti jsou ihned dostupná v aktuálním stavu, zároveň se důsledně uplatňují uživatelská oprávnění. Došlo k eliminaci duplicit a k výrazné úspoře času při hledání informací. Jednotlivé firemní procesy byly upřesněny a narovnány, přínosným bylo zlepšení vztahů s externími dodavateli. Na úrovni evidence zařízení a kabelové knihy došlo k vytvoření nového unikátního řešení pro podporu řízení sítě telekomunikačního operátora.
Digital Resources a.s. je konzultační a technologická společnost, která působí v České republice od roku 1997. Projektové týmy společnosti, složené z desítek profesionálů, se starají o stovky zákazníků z řad místních i mezinárodních firem.
Společnost dodává komplexní správu IT infrastruktury a ucelenou řadu obchodních softwarových řešení a služeb, která podporují nejdůležitější firemní agendy:
- účetnictví, fakturaci, sklady a výrobu (ERP),
- řízení procesů, projektů a zakázek,
- řízení vztahů se zákazníky (CRM),
- manažerské řízení, plánování a vyhodnocování (MIS).
Společnost je předním dodavatelem specializovaných softwarových systémů v oblastech:
- řízení a podpory servisních oddělení,
- řízení provozu sítě telekomunikačního operátora,
- řešení pro facility management,
- správy kontaktů a členských databází.
Digital Resources je držitelem významného technologického ocenění Microsoft Industry Awards Finalist 2008.
Potenciál pro budoucnost
Ve vztahu k Mobilkomu se bude systém CeMF rozvíjet dále tak, aby plně pokrýval jeho stávající a nové požadavky. Cíleně půjde
o podporu práce Network Operation Centre a zvýšení komfortu pro trouble ticketing. Plánuje se další rozvoj reportingu do webového rozhraní. V rámci kabelové knihy dojde k rozvoji podpory evidence dalších parametrů sítě. V realizaci je rozšířená fáze podpory workflow.
V plánu je provázání s dalšími systémy, jako je SAP CRM apod. V neposlední řadě kontinuálnímu zlepšování funkcionality systému napomůže také implementace CeMF u externích dodavatelů, kteří v současnosti neprovozují žádný systém.
Digital Resources, a. s. Poděbradská 24, 190 00 Praha 9 tel.: +420 281 090 141 fax: +420 281 090 140 e-mail: info@digres.cz www.digres.cz
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |