Hlavní partner sekce
Partneři sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce

Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky

Přehledy
 
Partneři webu
IT SYSTEMS 11/2021 , IT Security , Trendy ICT

Máte elektronický podpis? A můžu ho vidět?



SignatureModerní systémy nabízejí nespočet užitečných funkcí, z nichž mnohé doslova bourají zažité postupy. Jednou z nich je například elektronický podpis dokumentů, který vede k zajímavým úsporám, zrychlení administrativy a zvýšení jejího zabezpečení. Na toto téma jsme hovořili s Petrem Atanasčevem, ředitelem produktového marketingu Konica Minolta Business Solutions Czech.


Petr Atanasčev
Petr Atanasčev, ředitel produktového marketingu Konica Minolta Business Solutions Czech. Foto: Konica Minolta

Mají české firmy o elektronické popisy zájem?

Zájem je a neustále roste. Bez podpisu se dnes neobejde prakticky žádný dokument, a tak má toto řešení potenciál zefektivnit fungování naprosto každému. Elektronické podepisování se stává standardem, jakým byl dříve například fax.

K čemu se firmám elektronický podpis hodí?

Takto je možné podepisovat cca 90 % běžné administrativní agendy, jako jsou smlouvy, objednávky, faktury, předávací protokoly, souhlasy se zpracováním údajů nebo třeba interní zaměstnanecké dokumenty. S naším řešením navíc podepisující strany nemusí mít žádné extra vybavení či certifikáty. V zásadě stačí pouze mobil, tablet nebo počítač a připojení k internetu. Pro vyšší důvěryhodnost nabízíme integraci s bankovní identitou nebo ověřování vůči AML databázi. Elektronicky podepsané dokumenty jsou plně souladu s legislativou členských států EU, vyhovují nařízení eIDAS a zákonu o praní špinavých peněz (AML) za účelem ochrany podepisujících stran.

Hovořil jste o přínosech. V čem konkrétně tato funkce firmám pomůže?

Výrazně se zkrátí doba zpracování dokumentů. Například u smluv je podle našich zkušeností díky elektronickému podepisování více než 80 % schváleno za méně než jeden den. Oproti tomu tradiční postup mnohdy zabere i několik týdnů. Vyžaduje tisk smlouvy a postupné zasílání originálu poštou k podpisu všem zúčastněným stranám. To s sebou samozřejmě nese i rizika zpoždění, ztráty, znehodnocení a podobně. Dalším přínosem je tedy zvýšení zabezpečení a transparentnosti celého procesu. A do třetice tu je úspora nákladů. Opět vycházíme z analýz, kdy průměrná cena schválení fyzické smlouvy vyjde zhruba na necelých 200 korun. Sestává z ceny práce zaměstnance, poplatků na poště nebo ceny kurýrních služeb, obálek a podobně. Oproti tomu cena schválení smlouvy s využitím elektronického dokumentu vychází na 50 korun. Hovoříme tedy o úspoře až 75 %.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.