facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přihlášení SystemNEWSPřehledy
 
Tematické seriály

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 
Nové!

RPA - automatizace procesů

Softwaroví roboti automatizují obchodní procesy.

články >>

 
Nové!

IoT – internet věcí

Internet věcí a jeho uplatnění napříč obory.

články >>

 
Nové!

VR – virtuální realita

Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.

články >>

 
Nové!

Bankovní identita (BankID)

K službám eGovernmentu přímo z internetového bankovnictví.

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
 
Partneři webu
AutoCont CZ a.s.
      www: www.vmware.com/cz   Virtualizace serverů - Virtualizace desktopů - VDI - Virtualizace aplikací
      www: www.system4u.cz   Virtualizace serverů - Virtualizace desktopů - VDI - Virtualizace aplikací
      www: www.veeam.com/cz  
Další
Předchozí
6/39
 
Název dodavateleAutoCont CZ a.s.
Datum zápisu / aktualizace 22. 10. 2010 / 13. 5. 2013
Adresa (ulice, město, PSČ)Hornopolní 34, Ostrava 70200
Telefon (v mezinárodním tvaru)+420 596 152 222
E-mailobchod@autocont.cz
Webwww.autocont.cz
Kontaktní osoba dodavatele ve vztahu k řešení virtualizaceZdeněk Kuchař
Počet zaměstnanců726
Působení na trhu ČR od roku1990
Hlavní značky dodávaných řešení v oblasti virtualizaceCitrix, Microsoft, VMware
Portfolio značek v oblasti virtualizace
Certifikace dodavatele v oblasti virtualizace ano
VMware ano (VMware Solution Provider Premier Partner)
Citrix ano (Citrix Solution Advisor - Platinum Partner)
Microsoft ano (Microsoft GOLD Certified Partner)
Jiné
Nejvýznamnější partneři v oblasti HW infrastruktury (IBM, HP, EMC, Fujitsu, Cisco apod.)Cisco, Dell, EMC, HP, IBM, NetApp
Služby poskytované v oblasti virtualizace
Analýza prostředí - poradenství, návrh řešení virtualizace ano
Projektování a plánování kapacit virtualizovaného prostředí ano
Testování ano
Implementace řešení virtualizace ano
Správa virtualizovaného prostředí (dohled, outsourcing) ano
Jiné služby v oblasti virtualizaceKonsolidace, migrace, upgrade
Konkrétní dodávaná řešení a aplikace
Virtualizace serverů ano
Název produktuCitrix XenServer, Microsoft Hyper-V, VMware vSphere
Virtualizace desktopů - VDI ano
Název produktuCitrix XenDesktop, VMware View
Virtualizace aplikací ano
Název produktuCitrix XenApp, Microsoft App-V, VMware ThinApp
Řešení pro správu virtualizovaného prostředí (monitoring, reporting, řízení změn) ano
Název produktuMicrosoft System Center, VMware vCenter
Řešení pro datová úložiště virtualizovaného prostředí ano
Název produktuDell, EMC, HP, IBM, NetApp
Řešení pro zálohování a zabezpečení virtualizovaného prostředí ano
Název produktuCA ARCserve, EMC Avamar a Data Domain, HP DataProtector, IBM Tivoli Storage Manager, Microsoft Data Protection Manager, Symantec Backup Exec, Veeam Backup & Replication
Řešení pro vysokou dostupnost virtualizovaného prostředí ano
Název produktuMicrosoft System Center, VMware vCenter SRM
Jiné řešení virtualizace ne
Název produktu
Reference v oblasti virtualizace v ČR
Jméno referenčního zákazníkaLetiště Praha, a.s.
Stručný popis projektuNázev případové studie: Optimalizace datových center včetně zajištění odolnosti proti výpadku celého datacentra

Zákazník: Letiště Praha, a.s. provozuje mezinárodní letiště v Praze s těmito parametry:
• 12,6 miliónů odbavených cestujících (ročně)
• 178 tisíc vzletů a přistání letadel (ročně)
• 43 leteckých společností spojujících Prahu přímou linkou se 106 destinacemi po celém světě
• 2 300 zaměstnanců

Požadavky:
Zákazník přenesl požadavky definované strategií podniku jako celku (business) do strategie IT, z které vyplynuly cíle redukovat náklady na IT, zvýšit efektivitu IT a zajistit spolehlivost IT. Konkrétní problémy se týkaly
• Nutné obnovy serverů po záruce
• Snížení doby implementace projektů (rychlejší zavedení nových business aplikací do produkčního stavu)
• Odolnost proti výpadku celé lokality
• Výpočetní zdroje byly izolované – pro každou aplikaci byl použit samostatný server s datovým úložištěm

Popis řešení:
1) Audit infrastruktury – detailní inventarizace hardware a měření vytížení všech serverů v infrastruktuře, zjištění existujících omezení - business atributů jako jsou dostupnost, lokality, oddělení logických vrstev architektury, oddělení provozních, vývojových a testovacích systémů, architektura OS, vazby mezi aplikacemi, atd.
2) Kvalifikace kandidátů – výběr vhodných a nevhodných kandidátů pro virtualizaci
3) Konsolidační analýza - v rámci konsolidační analýzy byly provedeny transformační matice, které porovnávají naměřené zatížení (a omezující podmínky dané business atributy) vůči potenciálním cílovým systémům
4) High level design – shrnutí výsledků transformačních analýz do celkového pohledu
5) Realizační projekt včetně migrace aplikací – v rámci migrace aplikací byla použita propracovaná metodika migrace aplikací. Kategorizujeme aplikace podle požadované dostupnosti do logických skupin a pro každou z těchto skupin aplikujeme detailní procesní schéma pro plánování přechodu ze stávajícího do cílového stavu (například: testovací migrace s reportem chyb, jejich odstranění a následné znovuopakování dokud process není plně odladěn, plánování informovanosti koncových uživatelů o výpadcích při přepínání do produkčního stavu, atd.)

Období realizace:
• Analýza a technická specifikace 15.2.2008
• Vyhlášení výběrových řízení 10.3.2008
• Podepsání smluv s uchazeči 31.10.2008
• Cílový koncept 1.12.2008
• Ověřovací provoz HW dokončen 19.12.2008
• Realizace projektu a dokončení migrací 31.8.2009
• Přesun technologií na primární datové centrum dokončeno 2.12.2009
• Uzavření projektu 20.12.2009

Přínosy:
• Cíle projektu byly splněny
o Konsolidace serverové technologie (software pro virtualizaci serverů VMware)
o Vybudování spolehlivého datového úložiště s dostatečnou kapacitou a dostupností (disková pole včetně infrastruktury SAN)
o Zajištění zálohování a archivace centrálních informačních systémů LP (zálohovací knihovna pro rozšíření možností zálohování a archivace)
o Zajištění vysoké dostupnosti, disaster recovery a business continuity
• Technologický pokrok projektu
o Unifikace výpočetních zdrojů, sdílení výpočetní kapacity
o Škálovatelnost, centrální správa
o Významné zvýšení bezpečnosti a provozuschopnosti
o Snížení nákladů
• Společnost má vytvořena dvě nezávislá datová centra
• Instalována moderní, rozšiřitelná, efektivní a plně zálohovaná hardwarová infrastruktura
• Mimo plánované odstávky nedošlo k omezení produkčních systémů
• Projekt byl dokončen v plánovaném termínu

Technologie:
• Intel platform
o 6x database servers - IBM System x3850M2
o 85x blade servers - IBM BladeCenter HS21
o VMware vSphere 4, 194x virtual servers
o VMware Site Recovery Manager
• RISC platform
o 14x IBM Power p561
o LPAR, 37x virtual servers
• Storage
o 2x IBM System Storage DS4800, 86TB
o 2x SUN STK9990V, 77 TB
• Robotizovaná pásková knihovna, kapacita 480TB
Náratnost projektu (dosažená ROI)
Jméno referenčního zákazníkaŠKODA AUTO a.s.
Stručný popis projektuNázev případové studie: Konsolidace serverů x86

Zákazník: ŠKODA AUTO a.s.
Jen čtyři automobilky na světě se mohou pochlubit více než stoletou nepřerušenou tradicí. Škoda Auto a.s. patří mezi ně. Cesta k dnešní prosperitě vedla od jízdních kol přes motocykly k automobilům, které se zde začaly vyrábět již v roce 1905. V dubnu 1991 se stala Škoda součástí koncernu VW. Nyní vyrábí osobní automobily v modelových řadách Roomster, Superb, Octavia a Fabia a je tahounem českého exportu a zároveň společností, která má v Česku nejlepší pověst.

Požadavky:
Vzhledem k dlouhodobému kontraktu se požadavky průběžně vyvíjely, pro první etapu to bylo:
• Konec platnosti servisních balíčků HW
• Plánovaná obnova 150 serverů
• Snížit náklady na pořízení HW a servisní balíčky
Následovala etapa pro DMZ, pokračování první etapy pro další skupinu zastaralých serverů. Aktuální požadavek je poskytovat vysoce odborné kapacity pro oblast virtualizace podle potřeby

Popis řešení:
Dle metodiky společnosti VMware byla provedena v prvním kroku analýza. V té době ještě neexistovali specializované nástroje na měření výpočetního výkonu, použili jsme monitoring systém zákazníka NetIQ Manager a naměřená měsíční data jsme vyhodnotili a převedli do grafického vyjádření. Z výsledů měření jsme navrhli které servery virtualizovat a které nikoliv. Pro virtualizované servery jsme navrhli detailní sizing a cílovou architekturu. Ze 150 serverů byly vhodné pro další konsolidaci 78 serverů. Cílový počet serverů byl 7, konsolidační poměr 10:1. Po připravení HW infrastruktury (servery, storage) jsme zahájili postupné projekty migrace fyzických serverů. V řadě případů zákazník zvolil okamžik migrace jako novou čistou instalaci do virtuálního prostředí a migrována byla data.
Obdobný postup byl proveden v dalších etapách při převodu serverů v DMZ a dalších serverů v interní síti.

Období realizace: 2005- 2011
Přínosy:
• Nižší náklady na celkové vlastnictví HW
• Snížení spotřeby el. energie (napájení, klimatizace)
• Nižší náklady na HW support
• Nižší počet racků, portů aktivních prvků, UPS
Technologie:
• 34x ESX hostů, aktuální konfigurace:
o HP Proliant DL 580 G5
o 4 CPU Intel Xeon E7450 2,4 GHz (6 core)
o 256 GB RAM
• Počet virtuálních strojů = 472
• VMware vSphere Enterprise Plus 4 update 2
• Používané moduly VMware HA, DRS, Update Manager, HostProfiles, VMotion, Storage VMotion, Thin Provisioning
• Operační systémy virtuálních strojů = win2003 (R2) (standard/enterprise) (x32,x64), win2008 (R2) (standard/enterprise) (x32,x64), win XP, win 2000, RHEL 4, CentOS
Náratnost projektu (dosažená ROI)
Jméno referenčního zákazníkaTelefónica O2 Czech Republic, a.s.
Stručný popis projektuNázev případové studie: Implementace terminálových služeb

Telefónica O2 Czech Republic, a.s. je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje více než sedm miliónů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě.
Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Telefónica O2 Czech Republic, a.s. je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.

Telefónica O2 Czech Republic, a.s. má zavedeny a certifikovány systémy řízení kvality (ISO 9001:2000), ochrany životního prostředí (ISO 14001:2004), bezpečnosti a zdraví při práci (ČSN OHSAS 18001:2007) a informační bezpečnosti (ISO 27001:2005). Společnost získala i řadu dalších ocenění, např. Recognised for Excellence udělené Evropskou nadací pro management kvality v roce 2006 nebo Podnik podporující zdraví udělené Ministerstvem zdravotnictví ČR v roce 2008.

V rámci mezinárodní skupiny Telefónica patří Telefónica O2 Czech Republic, a.s. ke skupině Telefónica Europe plc.

• K 31.12.2008 celkem 8.383 zaměstnanců
• Výnosy dle Výroční zprávy za rok 2008 jsou 64.709.000.000 Kč
• Čistý zisk po zdanění dle Výroční zprávy za rok 2008 je 11.628.000.000 Kč

Co rozhodlo o využití technologie od společnosti Citrix?

V roce 2004, v rámci jednotného konsolidačního projektu informačních technologií související se vzrůstajícími náklady IT v rámci firmy, vysokému TCO a požadavkům na zlepšení koordinace IT zdrojů, byla výběrovým řízením vybrána společnost AutoCont CZ a.s. pro implementaci terminálových služeb. Na základě podrobné analýzy IT (HW, SW, platforma) byla vybudována terminálová farma na technologii CITRIX se servery BLADE.

Řešení Citrix Presentation Server (dřívější název pro XenApp) Enterprise Edition představovalo jednoduchý a přitom robustní distribuční nástroj pro zpřístupnění aplikací, jejich centrální správu a management.

V roce 2008, vzhledem k narůstajícím požadavkům na efektivnější a flexibilní poskytování služeb IT směrem ke koncovým uživatelům, proběhl celkový upgrade licencí na Citrix XenApp Platinum edici, která pomocí integrovaných modulů pomáhá dále rozvíjet a rozšiřovat oblast virtualizace aplikací o další klíčové funkcionality - především technologii virtualizace a streamingu aplikací, bezpečný přístup mobilních uživatelů, řešený technologií Citrix Access Gateway Enterprise Edition a v neposlední řadě i technologie pro systém jednotného přihlášení – Citrix Password Manager.

V současné době je prostřednictvím terminálové farmy publikováno více jak 130 virtualizovaných aplikací jednak pro stávající pracovní stanice bez ohledu na jejich HW konfiguraci, tak i pro mobilní pracovníky, či obchodní partnery.

Co rozhodlo o pořízení systému právě od společnosti AutoCont CZ a.s. partnera společnosti Citrix?

Pro implementaci této klíčové technologie byla vybrána společnost AutoCont CZ a.s., která díky svým kvalifikacím, týmu špičkových certifikovaných specialistů a řadou úspěšných realizací z obdobných projektů měla a má dostatečné zkušenosti k vybudování a rozšiřování tak robustní terminálové farmy, jakou je právě terminálová farma společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Od úspěšného ukončení implementace terminálové farmy až do současnosti společnost AutoCont CZ a.s. poskytuje systémovou, technologickou a konzultační podporu celého prostředí terminálové farmy.

Jaká byla specifika nasazení a v jakých fázích nasazení probíhalo?

V úvodní fázi projektu se týkalo poskytování aplikací pomocí terminálových služeb výhradně uživatelů jedné z divizí tehdejšího Českého Telecomu a jejich aplikací. Po vyhodnocení výsledků této úvodní fáze se stalo doručování prostřednictvím terminálových služeb na bázi produktové řady Citrix Presentation Server jedním ze standardních distribučních nástrojů v prostředí společnosti. V současné době je tato technologie využívána pro plošnou distribuci a je oceňována zejména pro své schopnosti
- poskytnout aplikace bezpečně externím subjektům a partnerům
- nasadit aplikaci do provozu rychle a s poměrně nízkým vytížením zdrojů
- pružně reagovat na měnící se požadavky, např. nárůst uživatelů aplikace při sezónních akcích

Časový harmonogram budování systému, uvedení do provozu?
05/2004 - RFP
08/2004 – zahájení budování terminálové farmy.
12/2004 – dokončení implementace, zahájení testovacího provozu
01/2005 – ukončení testovacího provozu a přechod do ostrého, produkčního prostředí.
12/2008 – upgrade na XenApp Platinum
01/2009 – upgrade Citrix Access Gateway a implementace Citrix Password Manager

Jaké přínosy již byly realizovány a jaké se očekávají z dlouhodobého hlediska?

Útvar IT společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. je nyní schopen flexibilně aplikovat veškeré změny v jednotlivých používaných aplikacích centrálně na všech pracovních stanicích, zajistit maximální bezpečnost využívání aplikací a práce s daty díky implementaci technologií Citrix Access Gateway a Citrix Password Manager, centrálně sledovat vytíženost jednotlivých aplikací (kterých je v současné době více jak 130) a efektivně přizpůsobovat jednotlivé výpočetní zdroje pro více než 3.000 uživatelů.

Cílový stav prostředí terminálové farmy ve společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. počítá s přístupem až 5.000 uživatelů k virtualizovaným aplikacím. Připravují se implementace pokročilých technologií, například řešení pro detailní správu a reporting farmy – Citrix EdgeSight. Rovněž se plánuje vyšší míra využití serverové virtualizace a efektivnější využití hardware díky implementaci operačního systému Windows 2008 a využití x64 bitové platformy.
Náratnost projektu (dosažená ROI)
Jméno referenčního zákazníkaMagistrát města Karlovy Vary
Stručný popis projektuVyužití Citrix technologií ve státní správě

„Nasazení technologie Citrix XenApp pro doručování aplikací výrazným způsobem zvýšilo produktivitu a flexibilitu našich zaměstnanců při činnostech spojených s výkonem služeb pro naše občany na Magistrátu města Karlovy Vary. Aplikace, její funkce a multimediální obsah mohou být dynamicky doručeny na jakékoliv místo výkonu pro jakéhokoliv uživatele. Nadále počítáme s rozvojem a nasazováním Citrix technologií na našem Magistrátu.”

Petr Bönsch, vedoucí odboru IT

Regionální centrum Západ společnosti AutoCont je dlouhodobým partnerem Magistrátu města Karlovy Vary. Díky spolupráci se specialisty ze společnosti AutoCont zaměstnanci IT Magistrátu města Karlovy Vary vypracovali projekt, na základě kterého na jejich pracovišti došlo k nasazení terminálového řešení. Jelikož se toto řešení osvědčilo, bylo na Magistrátu Karlovy Vary rozhodnuto o jeho rozšíření a o nasazení technologie Citrix XenApp. V současné době je zprovozněno doručování aplikací cca na 270 koncových stanic z celkových 350 stanic. Většina aplikací, které dnes magistrát používá je poskytováno dynamicky a dle skutečné potřeby zastupitelů a zaměstnanců magistrátu. Díky tomuto řešení mohou zaměstnanci IT a uživatelé aplikací pružně reagovat na změny a rostoucí nároky vyplývající z činností ve státní správě.
Náratnost projektu (dosažená ROI)
Editovat hodnoty parametrů a obrázek u tohoto subjektu Editovat hodnoty parametrů a obrázek u tohoto subjektu
Smazat subjekt Smazat subjekt