facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Dialog 3000Skylla
IT SYSTEM 5/2002

Systém přímého bankovnictví GE Capital Bank

-bsc-





GE Capital Bank patří mezi největší české peněžní ústavy. Je univerzální bankou, která klade velký důraz na moderní bankovní produkty systému přímého bankovnictví. Ten je odpovědí na požadavky klientů, kteří dnes očekávají, že budou moci obsluhovat své účty kdykoli a kdekoli. Navíc je obsluha zákazníka přímo v pobočce nákladnější než obsluha na dálku skrze bankomat, mobilní telefon, pevnou linku nebo internet. Pro zajištění přímého bankovnictví si GE Capital Bank vybrala systém GEMINI, který poskytla a implementovala firma BSC Praha.
 

Investice do systému přímého bankovnictví, měřitelné více parametry, se skutečně vyplatily. Počet klientů GEMINI - systému přímého bankovnictví činil k 8. 4. 2002 celkem 558 141, z toho 41 % činí klienti GE Capital Bank a 59 % klienti GE Capital Multiservis.

Projekt implementace přímého bankovnictví v GE probíhal v několika fázích. V jednotlivých fázích byly implementovány postupně tyto kanály přímého bankovnictví:

. Na počátku roku 2000 byl implementován kanál IVR - služba provozovaná pod jménem "Telefon Banka". Pomocí něho mohou klienti zjišťovat své zůstatky na účtu, měnové kursy a zadávat platební příkazy prostřednictvím telefonního přístroje. Pomocí kanálu IVR také mohou klienti GE Capital Multiservis zjišťovat aktuální zůstatek na OK kartě. IVR kanál v současnosti využívá 410 434 klientů.

. Další z implementovaných kanálů je GSM banking - služba provozovaná pod jménem "Mobil Banka", kterou v současnosti využívá více než 162 tisíc klientů v sítích Paegas a Eurotel, přičemž průměrný počet transakcí činí za období od 2. 2. 2002 do 9. 4. 2002 26 000 za jeden den.

. Kanál IBS - služba pod jménem "Internet Banka", umožňuje klientům přístup k zůstatkům, přehledu uskutečněných transakcí, provádění plateb apod. Tento kanál užívá zatím asi 18 000 klientů s průměrným počtem uskutečněných denních transakcí 1 300.

. Nejnovějším kanálem systému přímého bankovnictví GE Capital Bank je "Internet Banka GEnius", která zahájila provoz 1. 3. 2002.
 

GE Capital Bank hodnotí investice do systému přímého bankovnictví jako investici do budoucnosti. Implementovaný systém je připravený k potenciálnímu rozšíření o nové služby.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Žádný systém sám o sobě nic nevyřeší

IT Systems 4/2021V aktuálním vydání IT Systems opět najdete spoustu novinek ze světa informačních technologií a inspirace, jak je využít pro rozvoj vaší firmy nebo organizace. Mapujeme aktuální trendy v digitalizaci stavebnictví, vybavení pro kontaktní centra a service desky. Věnujeme se řízení práce na dálku a onboardingu zaměstnanců v době covidu, řízení projektů a hybridnímu cloudu. Významným tématem je jako vždy zajištění kybernetické bezpečnosti – konkrétně zabezpečení ICS, důsledky kauzy Exchange, DDoS útoky a bezpečnost mobilních zařízení.

Helios
- inzerce -