- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Softwarová podpora řízení kvality ve společnosti Hoechst-Biotika
Kvalita produktů i procesů organizace je dnes klíčová pro budování konkurenční výhody, a tedy i pro úspěšné prosazení na trhu. Jedním z nejužívanějších prostředků dosahování i "dokazování" kvality činnosti organizace je její certifikace podle některé ze skupiny norem systému řízení kvality. Zavedení a provoz systému kvality přináší kromě požadované kvality i nesmírně hodně administrativní práce. Množství této administrativy roste přímo úměrně s počtem zaměstnanců organizace (zvyšuje se počet zaměstnanců, kteří se podílejí na tvorbě norem, zvyšuje se celkový počet norem v organizaci, počet zaměstnanců, kterým je normy potřeba distribuovat atd.) a počtem udržovaných normativních dokumentů. Pokud chce společnost v takové situaci udržet a zlepšit kvalitu svých procesů, stává se pro ni elektronizace řízení norem a směrnic prostřednictvím vhodného softwarového řešení nevyhnutelností.
|
Důraz na kvalitu
Společnost Hoechst-Biotika Martin je jednou z nejvýznamnějších farmaceutických společností na Slovensku. Byla založena v roce 1992 jako společný podnik německé společnosti Hoechst a Biotiky Slovenská Ľupča. V roce 1999 se společnost stala součástí nadnárodní farmaceutické skupiny Aventis Pharma. Výrobní farmaceutický průmysl je charakteristický velkým důrazem na kvalitu podnikových procesů i produkce. Společnost Hoechst-Biotika jako první farmaceutická společnost na Slovensku i jako první společnost v rámci skupiny Aventis Pharma dosáhla integrovaného systému ISO certifikace skládajícího se z certifikátů ISO 9002 (systém řízení kvality), ISO 14000 (environmentální manažerský systém) a ISO 18000 (laboratorně bezpečnostní systémy). Kromě požadavků už uvedených ISO norem splňuje systém kvality společnosti Hoechst-Biotika i požadavky předpisů správné výrobní praxe (GMP) i požadavky globálních standardů kvality, které společnost dostává z centra Aventis Pharma.
Množství interních a externích norem, kterými se řídí činnost společnosti Hoechst-Biotika i velký počet jejích zaměstnanců přinášeli problémy s tvorbou, schvalováním a distribucí norem určeným zaměstnancům. Největší těžkosti způsobovala práce s papírovou formou dokumentů, zejména když se na ní podílelo více pracovníků. Tato situace si vyžádala řešení formou zavedení kompletní automatizace a elektronizace správy interní předpisové dokumentace, s cílem zabezpečit její zefektivnění, zprůhlednění a urychlení schvalovacího procesu, jakož i redukci administrativních nákladů.
|
Výběr vhodného řešení
Dodavatelem intranetového řešení pro správu norem a směrnic ve společnosti Hoechst-Biotika se stala společnost Dimano a po analýze a přizpůsobení řešení bylo nasazeno intranetové řešení NUNTIO pro správu a řízení interní předpisové dokumentace. Řešení automatizuje celý životní cyklus norem, od jejich tvorby přes schvalování a změnová řízení, distribuci, publikaci na intranetu až po automatické stahování neplatných norem a jejich archivaci. Implementovaný systém umožňuje řídit všechny typy interní předpisové dokumentace (organigramy, směrnice, standardní operační postupy, technologické reglementy, grafické návrhy, podnikové normy,...) a pokrývá všechny procesy spojené s interní předpisovou dokumentací (viz obr. 2).
Hlavní vlastnosti používaného řešení ve společnosti Hoechst-Biotika jsou:
. ukládání platných norem v hierarchickém členění
. udržování verzí norem, jejich historický přehled a možnost prohlížení
. udržování archivu neplatných norem
. publikace platných norem na intranetu
. automatická kontrola platnosti a stahování neplatných norem
. revize norem
. elektronická distribuce norem určeným pracovníkům
. připomínkování a schvalování návrhů norem více pracovníky včetně řízení celého procesu manažerem kvality prostřednictvím termínování úkolů a monitorování prací
|
Přínosy řešení
Před nasazením nového intranetového systému byla většina procesů týkajících se interní předpisové dokumentace spojená s pohybem dokumentů v papírové formě. Dnes probíhají všechny procesy spojené s interní předpisovou dokumentací v elektronické podobě, což přispělo ke snížení administrativních nákladů společnosti (odbourání papírové dokumentace, zkrácení času potřebného k procesu schvalování, změnového řízení a distribuce norem). Tyto skutečnosti se pozitivně odrazily i ve zvýšení pracovní produktivity zaměstnanců podílejících se na správě a tvorbě norem. Neméně významným přínosem řešení je ulehčení realizace interních auditů a procesů recertifikace pro systémy ISO (ISO 9000, 14000, 18000).
Řešení pro správu interní předpisové dokumentace bylo v Hoechst-Biotice nasazeno spolu s dalšími pěti řešeními pro správu podnikových procesů - workflow (Služební cesty, Smlouvy, Receptury, Monthly Operation Report, Uživatelské složky IT), čímž bylo vytvořeno komplexní řešení pro administrativní procesy průřezově pokrývající téměř všechny organizační složky podniku.
leden - 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Formulář pro přidání akce
29.1. | Webinář: Efektivní řízení zákaznických vztahů: CRM... |
9.4. | Digital Trust |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |