facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEMS 12/2004

Mobilní řešení v praxi

Mobilní řešení v praxi



Společnost p. k. Solvent obhospodařuje největší čistě drogistickou síť prodejen (drogerie Teta) a je jedním ze tří největších prodejců drogerie v ČR s obratem kolem 2,3 miliardy korun. V minulosti se p. k. Solvent potýkal s otázkou, kterou si zřejmě kladou všechny obchodní a distribuční firmy, a to jak efektivně a pohotově zajistit sběr dat o poptávce z jednotlivých prodejních míst.



Tradiční řešení na bázi papírových dokumentů a distribuce dat cestou manuálního přepisování do systému ve večerních hodinách již nebylo možno v únosné podobě dále provozovat, zvláště při stále stoupajících nárocích na kvalitu obsluhy zákazníka. Dříve totiž musel obchodní zástupce firmy p. k. Solvent pravidelně obejít všechny přidělené prodejny a na papíry pěkně pečlivě zapsat, které zboží chybí. Pak vzít objednávku, odvézt ji na centrálu a počkat, až vám podle ní ze skladu všechno vyberou. Tato metoda byla nejen pracná a nepřesná (chyby při předávání a přepisování), ale především málo pružná a neefektivní z hlediska vlastního řízení prodeje i z hlediska možnosti získávání informací o trhu a chování zákazníků a spotřebitelů. Proto se vedení společnosti rozhodlo modernizovat prodejní i marketingové procesy zavedením mobilního systému, který by podporoval jak činnosti pracovníků v terénu, tak i rozhodovací procesy. Při volbě dodavatele mobilního řešení bylo klíčovým požadavkem, aby řešení bylo již hotové a případné úpravy software dle specifických obchodních procesů byly co nejlépe specifikovány, s jasným vlivem na vývoj celkové ceny řešení. Nakonec byla jako řešitel vybrána společnost Kvados a její mobilní systém myAVIS SFA. Implementace tohoto systému probíhala v několika etapách, přičemž od prvních rozhovorů a analýz po zahájení ostrého provozu trvala necelý rok. Velká pozornost byla přitom věnována testování a přizpůsobení systému přesně podle požadavků a obchodních procesů p. k. Solvent.

Průběh realizace:
1. Provedení interview:květen 2003
2. Zpracování studie: září 2003
3. Instalace pro testovací skupinu: prosinec 2003
4. Zaškolení testovací skupiny: prosinec 2003
5. Zahájení ostrého provozu: duben 2004
Centrální část řešení: 12 pracovníků v centrále společnosti p.k.Solvent, Praha
Mobilní část řešení: 50 obchodních zástupců v celé České republice


Dnes již mohou obchodní zástupci objednávat jednoduše pomocí kapesních počítačů MDA II typu PDA. Jejich prostřednictvím lze přímo od zákazníka vstoupit do systému firmy a sestavit objednávku. Kromě zrychlení celého systému objednávání se výrazně snížila i chybovost, která vznikala komunikací mezi několika pracovníky. Není totiž zapotřebí nic přepisovat, data zadá pouze jeden člověk. Neoddiskutovatelný je i marketingový přínos mobilního řešení. Zvolené řešení zahrnuje všechny obchodní procesy obchodních zástupců v terénu, obousměrné napojení na primární informační a účetní systém a také přípravu dat pro manažerský informační systém. Mobilní uživatelé dostávají kompletní informace o nabízeném zboží, akčních nabídkách, objednávkách a průběhu dalších obchodních procesů, a jsou tak řešením myAVIS přímo v terénu řízeni. Zároveň také prostřednictvím systému informují o dění na trhu, o potřebách a přáních zákazníků a také o tom, kdo a proč zboží kupuje a používá. Vedení společnosti tedy dostává kompletní obchodní a marketingové informace o trhu, o chování zákazníků a spotřebitelů přímo z terénu, a to nezatížené subjektivními chybami obchodních zástupců. Tyto informace analyzuje vedení společnosti v analytických nástrojích typu MIS (manažerský informační systém).
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Konec papírování, digitalizujte a usnadněte si práci!

IT Systems 3/2024V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili na vývoj digitalizace ve světě peněz, tedy v oblasti finančnictví a pojišťovnictví. Dozvíte se například, proč je aktuální směrnice PSD2 v inovaci online bankovnictví krokem vedle a jak by její nedostatky měla napravit připravovaná PSD3. Hodně prostoru věnujeme také digitalizaci státní správy a veřejného sektoru, která nabírá obrátky.