- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (50)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEMS 12/2004
Mobilní řešení v praxi
Mobilní řešení v praxi
Společnost p. k. Solvent obhospodařuje největší čistě drogistickou síť prodejen (drogerie Teta) a je jedním ze tří největších prodejců drogerie v ČR s obratem kolem 2,3 miliardy korun. V minulosti se p. k. Solvent potýkal s otázkou, kterou si zřejmě kladou všechny obchodní a distribuční firmy, a to jak efektivně a pohotově zajistit sběr dat o poptávce z jednotlivých prodejních míst.


Tradiční řešení na bázi papírových dokumentů a distribuce dat cestou manuálního přepisování do systému ve večerních hodinách již nebylo možno v únosné podobě dále provozovat, zvláště při stále stoupajících nárocích na kvalitu obsluhy zákazníka. Dříve totiž musel obchodní zástupce firmy p. k. Solvent pravidelně obejít všechny přidělené prodejny a na papíry pěkně pečlivě zapsat, které zboží chybí. Pak vzít objednávku, odvézt ji na centrálu a počkat, až vám podle ní ze skladu všechno vyberou.
Tato metoda byla nejen pracná a nepřesná (chyby při předávání a přepisování), ale především málo pružná a neefektivní z hlediska vlastního řízení prodeje i z hlediska možnosti získávání informací o trhu a chování zákazníků a spotřebitelů.
Proto se vedení společnosti rozhodlo modernizovat prodejní i marketingové procesy zavedením mobilního systému, který by podporoval jak činnosti pracovníků v terénu, tak i rozhodovací procesy. Při volbě dodavatele mobilního řešení bylo klíčovým požadavkem, aby řešení bylo již hotové a případné úpravy software dle specifických obchodních procesů byly co nejlépe specifikovány, s jasným vlivem na vývoj celkové ceny řešení. Nakonec byla jako řešitel vybrána společnost Kvados a její mobilní systém myAVIS SFA.
Implementace tohoto systému probíhala v několika etapách, přičemž od prvních rozhovorů a analýz po zahájení ostrého provozu trvala necelý rok. Velká pozornost byla přitom věnována testování a přizpůsobení systému přesně podle požadavků a obchodních procesů p. k. Solvent.
Dnes již mohou obchodní zástupci objednávat jednoduše pomocí kapesních počítačů MDA II typu PDA. Jejich prostřednictvím lze přímo od zákazníka vstoupit do systému firmy a sestavit objednávku. Kromě zrychlení celého systému objednávání se výrazně snížila i chybovost, která vznikala komunikací mezi několika pracovníky. Není totiž zapotřebí nic přepisovat, data zadá pouze jeden člověk. Neoddiskutovatelný je i marketingový přínos mobilního řešení. Zvolené řešení zahrnuje všechny obchodní procesy obchodních zástupců v terénu, obousměrné napojení na primární informační a účetní systém a také přípravu dat pro manažerský informační systém. Mobilní uživatelé dostávají kompletní informace o nabízeném zboží, akčních nabídkách, objednávkách a průběhu dalších obchodních procesů, a jsou tak řešením myAVIS přímo v terénu řízeni. Zároveň také prostřednictvím systému informují o dění na trhu, o potřebách a přáních zákazníků a také o tom, kdo a proč zboží kupuje a používá. Vedení společnosti tedy dostává kompletní obchodní a marketingové informace o trhu, o chování zákazníků a spotřebitelů přímo z terénu, a to nezatížené subjektivními chybami obchodních zástupců. Tyto informace analyzuje vedení společnosti v analytických nástrojích typu MIS (manažerský informační systém).
Průběh realizace:
1. Provedení interview: | květen 2003 |
2. Zpracování studie: | září 2003 |
3. Instalace pro testovací skupinu: | prosinec 2003 |
4. Zaškolení testovací skupiny: | prosinec 2003 |
5. Zahájení ostrého provozu: | duben 2004 |
Centrální část řešení: | 12 pracovníků v centrále společnosti p.k.Solvent, Praha |
Mobilní část řešení: | 50 obchodních zástupců v celé České republice |
Dnes již mohou obchodní zástupci objednávat jednoduše pomocí kapesních počítačů MDA II typu PDA. Jejich prostřednictvím lze přímo od zákazníka vstoupit do systému firmy a sestavit objednávku. Kromě zrychlení celého systému objednávání se výrazně snížila i chybovost, která vznikala komunikací mezi několika pracovníky. Není totiž zapotřebí nic přepisovat, data zadá pouze jeden člověk. Neoddiskutovatelný je i marketingový přínos mobilního řešení. Zvolené řešení zahrnuje všechny obchodní procesy obchodních zástupců v terénu, obousměrné napojení na primární informační a účetní systém a také přípravu dat pro manažerský informační systém. Mobilní uživatelé dostávají kompletní informace o nabízeném zboží, akčních nabídkách, objednávkách a průběhu dalších obchodních procesů, a jsou tak řešením myAVIS přímo v terénu řízeni. Zároveň také prostřednictvím systému informují o dění na trhu, o potřebách a přáních zákazníků a také o tom, kdo a proč zboží kupuje a používá. Vedení společnosti tedy dostává kompletní obchodní a marketingové informace o trhu, o chování zákazníků a spotřebitelů přímo z terénu, a to nezatížené subjektivními chybami obchodních zástupců. Tyto informace analyzuje vedení společnosti v analytických nástrojích typu MIS (manažerský informační systém).
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Archiv časopisu IT Systems
Oborové a tematické přílohy
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
IT Systems podporuje
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce