- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (39)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Branžové sekce
Partneři webu
IT SYSTEMS 12/2004
Mobilní řešení v praxi
Mobilní řešení v praxi
Společnost p. k. Solvent obhospodařuje největší čistě drogistickou síť prodejen (drogerie Teta) a je jedním ze tří největších prodejců drogerie v ČR s obratem kolem 2,3 miliardy korun. V minulosti se p. k. Solvent potýkal s otázkou, kterou si zřejmě kladou všechny obchodní a distribuční firmy, a to jak efektivně a pohotově zajistit sběr dat o poptávce z jednotlivých prodejních míst.
Tradiční řešení na bázi papírových dokumentů a distribuce dat cestou manuálního přepisování do systému ve večerních hodinách již nebylo možno v únosné podobě dále provozovat, zvláště při stále stoupajících nárocích na kvalitu obsluhy zákazníka. Dříve totiž musel obchodní zástupce firmy p. k. Solvent pravidelně obejít všechny přidělené prodejny a na papíry pěkně pečlivě zapsat, které zboží chybí. Pak vzít objednávku, odvézt ji na centrálu a počkat, až vám podle ní ze skladu všechno vyberou.
Tato metoda byla nejen pracná a nepřesná (chyby při předávání a přepisování), ale především málo pružná a neefektivní z hlediska vlastního řízení prodeje i z hlediska možnosti získávání informací o trhu a chování zákazníků a spotřebitelů.
Proto se vedení společnosti rozhodlo modernizovat prodejní i marketingové procesy zavedením mobilního systému, který by podporoval jak činnosti pracovníků v terénu, tak i rozhodovací procesy. Při volbě dodavatele mobilního řešení bylo klíčovým požadavkem, aby řešení bylo již hotové a případné úpravy software dle specifických obchodních procesů byly co nejlépe specifikovány, s jasným vlivem na vývoj celkové ceny řešení. Nakonec byla jako řešitel vybrána společnost Kvados a její mobilní systém myAVIS SFA.
Implementace tohoto systému probíhala v několika etapách, přičemž od prvních rozhovorů a analýz po zahájení ostrého provozu trvala necelý rok. Velká pozornost byla přitom věnována testování a přizpůsobení systému přesně podle požadavků a obchodních procesů p. k. Solvent.
Dnes již mohou obchodní zástupci objednávat jednoduše pomocí kapesních počítačů MDA II typu PDA. Jejich prostřednictvím lze přímo od zákazníka vstoupit do systému firmy a sestavit objednávku. Kromě zrychlení celého systému objednávání se výrazně snížila i chybovost, která vznikala komunikací mezi několika pracovníky. Není totiž zapotřebí nic přepisovat, data zadá pouze jeden člověk. Neoddiskutovatelný je i marketingový přínos mobilního řešení. Zvolené řešení zahrnuje všechny obchodní procesy obchodních zástupců v terénu, obousměrné napojení na primární informační a účetní systém a také přípravu dat pro manažerský informační systém. Mobilní uživatelé dostávají kompletní informace o nabízeném zboží, akčních nabídkách, objednávkách a průběhu dalších obchodních procesů, a jsou tak řešením myAVIS přímo v terénu řízeni. Zároveň také prostřednictvím systému informují o dění na trhu, o potřebách a přáních zákazníků a také o tom, kdo a proč zboží kupuje a používá. Vedení společnosti tedy dostává kompletní obchodní a marketingové informace o trhu, o chování zákazníků a spotřebitelů přímo z terénu, a to nezatížené subjektivními chybami obchodních zástupců. Tyto informace analyzuje vedení společnosti v analytických nástrojích typu MIS (manažerský informační systém).
Průběh realizace:
1. Provedení interview: | květen 2003 |
2. Zpracování studie: | září 2003 |
3. Instalace pro testovací skupinu: | prosinec 2003 |
4. Zaškolení testovací skupiny: | prosinec 2003 |
5. Zahájení ostrého provozu: | duben 2004 |
Centrální část řešení: | 12 pracovníků v centrále společnosti p.k.Solvent, Praha |
Mobilní část řešení: | 50 obchodních zástupců v celé České republice |
Dnes již mohou obchodní zástupci objednávat jednoduše pomocí kapesních počítačů MDA II typu PDA. Jejich prostřednictvím lze přímo od zákazníka vstoupit do systému firmy a sestavit objednávku. Kromě zrychlení celého systému objednávání se výrazně snížila i chybovost, která vznikala komunikací mezi několika pracovníky. Není totiž zapotřebí nic přepisovat, data zadá pouze jeden člověk. Neoddiskutovatelný je i marketingový přínos mobilního řešení. Zvolené řešení zahrnuje všechny obchodní procesy obchodních zástupců v terénu, obousměrné napojení na primární informační a účetní systém a také přípravu dat pro manažerský informační systém. Mobilní uživatelé dostávají kompletní informace o nabízeném zboží, akčních nabídkách, objednávkách a průběhu dalších obchodních procesů, a jsou tak řešením myAVIS přímo v terénu řízeni. Zároveň také prostřednictvím systému informují o dění na trhu, o potřebách a přáních zákazníků a také o tom, kdo a proč zboží kupuje a používá. Vedení společnosti tedy dostává kompletní obchodní a marketingové informace o trhu, o chování zákazníků a spotřebitelů přímo z terénu, a to nezatížené subjektivními chybami obchodních zástupců. Tyto informace analyzuje vedení společnosti v analytických nástrojích typu MIS (manažerský informační systém).
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
březen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce