- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
„Klíčem k úspěchu e-businessu pro každý podnik je důkladná analýza...“
říká Petr Felkner, Country Manager společnosti Intentia CZ


|
Lesk a bída e-businessu
Vývoj nových technologií je v současné době natolik rychlý, že na něj ani lidé, ani trhy nestačí adekvátně reagovat, tedy vstřebat je a využít. Pomyslné nůžky vývoje na straně jedné a využití produktů tohoto vývoje na straně druhé se rozevírají rychleji, než se předpokládalo. Něco podobného se stalo e-businessu. Supermoderní technologie nadchla celý svět, ale tento svět zároveň nebyl připraven změnit své nákupní návyky - zaběhnutá schémata chování - natolik, aby se e-business mohl masivně uplatnit. Ale pozor, toto platí jen pro část e-businessu označovanou jako B2C (Business to Consumer), tedy pro nakupování drobných spotřebitelů přes internet. V prostředí B2B, tedy v elektronickém obchodu mezi podniky je situace jiná. Zde našel e-business své pevné místo a postupně se prosadí ve většině průmyslových odvětví, někde dříve, někde později. Prosadí se i proto, že jeho správné využití přináší jasnou konkurenční výhodu, takže i podniky, kterým se do nové technologie spojené s reorganizací obchodních postupů příliš nechce, budou muset e-business začít využívat. Příkladem odvětví, kde je e-business v podobě B2B využíván masivně, jsou automobilový průmysl, potravinářský nebo oděvní průmysl. Dobrý příklad v řeči čísel je internetový portál Covisint, přes který hodlají americké automobilky General Motors, Ford a DaimlerChrysler nakoupit od svých dodavatelů součástky za 250 miliard dolarů ročně.
Klíč k úspěchu
Klíčem k úspěchu využívání moderních IT technologií a tedy i e-businessu pro každý podnik je důkladná analýza jeho situace a jeho skutečných potřeb a následné stanovení strategie rozvoje podniku v horizontu pěti let tak, aby se nástup jednotlivých nových technologií odehrával postupně a byl pro podnik přijatelným. Přijatelným nejen z hlediska ekonomického, ale i z hlediska lidského potenciálu, který je potřeba pravidelně školit a investovat do něj.
Pokud podnik využívá ERP systém světového formátu, který je pro zavedení e-businessu základní podmínkou, měl by jeho dodavatele zapojit do svých plánů a představ a společně s ním definovat věcný a časový harmonogram zavedení e-businessu. Pokud dodavatel nezná vaše představy a plány, není schopen správně reagovat na vaše požadavky a může se stát, že ve snaze vám nabídnout co nejlepší produkt vás vžene do projektu, který vysoce překračuje vaše potřeby.
Komunikujte se svými partnery, raďte se s nimi a věřte, že stále platí staré a léty ověřené přísloví: „Víc hlav, víc ví!“
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |