- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Jak začít obchodovat na Internetu?


B2B obchodování, jak se dnes elegantně říká obchodování mezi firmami, je zejména spojována s využitím Internetu jako nástroje pro zjednodušení komunikace s obchodními řetězci. Na toto a další témata si popovídáme s Ing. Zdeňkou Doležalovou, Chief Portal Manager obchodního portálu ANUBIS.cz.
|
V čem se nejvíce liší obchodní portály na českém Internetu? Je možno mezi nimi najít něco nového?
Pro český Internet je klíčovým tento a následující rok. Náš portál ANUBIS v této době nabízí výjimečné podmínky všem obchodním firmám, které spočívají v nabídce kvalitního softwarového a hardwarového zázemí. Realitou je, že především malé a střední firmy se snaží najít nový distribuční kanál pro své výrobky. Tímto zajímavým kanálem mohou být moderní B2B tržiště, B2B velkoobchody a B2C maloobchody. Bez možnosti dodatkových služeb jsou však internetová řešení až příliš strohá, a proto i např. portál ANUBIS nabízí zajímavé služby zdarma - volně přístupnou databázi firem, podnikových kontaktů, webhosting, e-mailové služby atd.
Jaký je princip fungování B2B tržišť a virtuálních obchodů na portálu ANUBIS?
Jádrem B2B je v podstatě společná databáze, k níž lze přistupovat pomocí Internetu a jednoduchého uživatelského rozhraní. Jednotlivé portály nabízí kromě těchto dvou základních vlastností i přístup prostřednictvím softwarové aplikace. Významným rysem e-obchodování je větší důraz na logistiku a zajištění samotného obchodu. Samozřejmě zákazník je důležitý i u obchodování B2B či B2C, ale obchodník jej musí zaujmout jiným typem reklamy, oslovením svými produkty atd.
Jak komunikuje obchodní firma s portálem?
Společným rysem je, že obchodníci prostřednictvím softwarové aplikace mohou plnit své virtuální obchody zbožím. Způsob plnění může být rozdílný - manuálně on-line přes rozhraní obchodního portálu, manuálně prostřednictvím softwarové aplikace nebo automaticky z vnitropodnikového informačního systému. Softwarová aplikace našeho portálu ANUBIS nazvaná Off-line správa obchodu zastupuje manuální i automatické plnění obchodů zbožím, samozřejmostí je automatické zpracování objednávky a její zařazení zpět do vnitrofiremního systému. Aplikace umí komunikovat prakticky s jakýmkoli informačním systémem.
|
Jaká je struktura Vašeho portálu z pohledu zákazníků?
Jednotliví obchodníci si buď budují vlastní e-shopy nebo se registrují do existujících multiobchodních center, jako je portál ANUBIS. Ten nabízí dva druhy obchodů maloobchody a velkoobchody. Liší se především typem zákazníků, kteří mohou v těchto obchodech nakupovat. Maloobchody jsou přístupny naprosto všem návštěvníkům portálu, tudíž nemusí jít ani o registrované uživatele. Velkoobchody a B2B tržiště E-LEMENT jsou přístupny pouze zaregistrovaným firmám, které zde mohou nakupovat nabízený sortiment za velkoobchodní ceny. Co obchodník, to jiný názor na poskytovaný software. Pokusili jsme se však vytvořit univerzální aplikaci, která uspokojí většinu obchodníků. Poskytovaná aplikace je aplikovatelná na odlišné informační systémy a zároveň použitelná pro co nejširší sortiment nabízeného zboží. Ve zkratce: off-line aplikace umožní obchodníkům nadefinovat různé ceny pro různé dealerské skupiny, kalkulovat ceny a poskytovat zákazníkům věrnostní a množstevní slevy. Obchodním řetězcům nabízíme doručení objednávek na e-mailovou adresu prodejny, která je nejblíže k zákazníkovi.
Obchodníci si mohou prostřednictvím aplikace nastavovat poštovné a balné, vytvářet vlastní provozní a reklamační řády. Každý obchodník si bude moci vytvářet pro svůj sortiment vlastní obory a podobory "šité na míru". Obchodníci mohou své obchody zviditelnit uveřejňováním zpráv a novinek, vytvářením akčních nabídek atd.
O elektronickém obchodu se mluví v souvislosti s globalizací obchodování? Podporuje Váš portál i mezinárodní obchod?
V současné době je portál ANUBIS multiměnový, tzn. každý obchodník si může zvolit měnu, ve které bude zboží prodávat. Naším cílem je vybudovat kvalitní evropský obchodní portál a po dosažení tohoto cíle, vstoupit i dále mimo Evropu. Tento záměr je podmíněn spuštěním plně multijazyčné a multiregionální verze portálu, kterou připravujeme již na příští rok.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |