IT SYSTEM 5/2002

Informační systém pro obchodní zástupce pojišťovny Allianz

-pos-


Akciová společnost Allianz po zahájení působení na českém trhu pojistných služeb v roce 1993 zásadním způsobem posilnila své postavení na trhu a tím i rozsah klientely, kterou svými produkty pokrývá. Jelikož prodej pojistných smluv se realizuje nepřímým způsobem, prostřednictvím obchodních zástupců, společnost stála před úkolem, jak zásadním způsobem zefektivnit podporu obchodní sítě zavedením informačního systému.


Cílem projektu bylo analyzovat a optimalizovat procesy distribuce nabídkových programů, distribuce metodiky pro uplatnění nových produktů na pojistném trhu, zrychlit proces informovanosti obchodních zástupců o akceptaci uzavření pojistné smlouvy a dalších aktivitách s klientem, které souvisí s průběhem pojištění. Pro řešení uvedených požadavků vybralo vedení Allianz informační systém na platformě Lotus Notes, který implementovala společnost PosAm IT.

Řešení bude perspektivně pokrývat cca 1200 mobilních obchodních zástupců a další skupinu zaměstnanců poskytujících služby z regionálních kanceláří, resp. pojistných matematiků v centrále společnosti. Zavedením nového informačního systému pojišťovna vytvořila podmínky pro efektivnější práci obchodních zástupců s tím, že obchodní zástupce může působit v terénu prostřednictvím své mobilní kanceláře. V podstatné míře snížila náročnost opakujících se činností na distribuci nových pojistných produktů, evidenci pojistných smluv, odstranila reklamační proces při nesprávně uzavřených smlouvách.

Po implementaci systému, která trvala 20 týdnů, byly dosaženy okamžité změny a přínosy: inovace a sjednocení distribučních procesů nabídkových programů a metodiky, systém přinesl efektivní nástroje na zpracování informací o dalších aktivitách s klientem, plánování schůzek a sledování jubileí. Snížila se pracnost procesů zadávání a kontroly pojistných smluv, vytvořily se podmínky pro reálné předpovědi prodeje produktů. Zlepšila se komunikace s obchodními zástupci zavedením elektronické komunikace prostřednictvím e-mailu, prakticky se odstranila papírová komunikace. Vytvořily se podmínky pro rychlé a efektivní celoplošné zavádění nových produktů bez nutnosti specializovaných školení.

Systém také přinesl společnosti při vytvoření maximální míry bezpečnosti vysokou efektivitu distribuce prostřednictvím údajů uložených v šifrovaných databázích a komunikace prostřednictvím Lotus Notes technologie. Systém autentifikuje uživatele na přístup do systému a verifikuje informace, které mají být z pojistného systému zpřístupněny obchodnímu zástupci. Proces vyhledávání údajů je podpořen fulltextovým vyhledáváním.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.