- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Aplikace pro mobilní prodej a kontakt se zákazníky
Mobile CRM a S&D aplikace



Stejně důležitý je samozřejmě i opačný směr toku dat: z IS k mobilnímu pracovníkovi… Pokud má k dispozici při jednání se zákazníkem dostatek informací o aktuální nabídce, cenách, slevách, mimořádných nabídkách, chování zákazníka v minulosti, jeho platební disciplíně atd., může dosahovat výrazně lepších výsledků při prodeji.
Koncepce řešení
Principiálně lze zvolit dvě koncepce řešení:
· mobilní zařízení pracuje off-line, samostatně, a s informačním systémem synchronizuje data „občas“ – data, potřebná pro práci v terénu, jsou uložena v paměti mobilního zařízení (např. na paměťové kartě) a zařízení také obsahuje příslušnou aplikaci pro práci s nimi. Data se aktualizují synchronizací mezi zařízením a informačním systémem podniku, buď přímo z terénu prostřednictvím bezdrátové sítě, nebo přes lokální propojení (např. sériovým kabelem) při návratu prodejce do podniku. Výhodou tohoto řešení je plná nezávislost na GSM síti, její rychlosti a pokrytí. Prodejce může pracovat skutečně kdekoli a kdykoli. Nevýhodou je mnohem složitější zajištění aktuálnosti dat a software na obou stranách (v mobilním zařízení a v IS podniku) .
Optimálním řešením je spojení obou výše uvedených variant. Mobilní zařízení má lokálně uloženu aplikaci/ce a data umožňující základní, vždy nezbytně nutnou, funkcionalitu nezávisle na spojení. Další, nadstavbové funkce, jsou pak „dotahovány“ přes bezdrátové připojení podle potřeby. Prodejce může mít například základní adresář zákazníků s údaji nutnými pro vytvoření objednávky nebo faktury (název firmy, adresa, IČO, DIČ) uloženy lokálně, na zařízení, a další údaje si zobrazovat nebo stahovat ze serveru podle potřeby: historii prodeje zákazníkovi, podrobné údaje o pohledávkách nebo třeba mapu s umístěním zákazníkovi prodejny… Rozdělení funkcí na on-line a off-line je samozřejmě záležitostí pečlivé analýzy v konkrétním projektu a může být v každém konkrétním řešení poněkud jiné.
Příklady aplikací
Příkladem nástroje pro automatizaci práce obchodního zástupce v terénu a komunikaci s informačním systémem podniku může být aplikace Connect2Market (C2M) firmy POINT.X. Software je řešen jako modulární a může pokrývat různou škálu činností: pořizování objednávek, mobilní fakturaci, marketingové průzkumy a další. Základem je samozřejmě práce s databází zákazníků a její aktualizace.
Další moduly se přidávají podle potřeby, například:
· objednávky,
· mobilní prodej,
· záznamy o návštěvách,
· plánování trasy a času,
· kniha jízd,
· definovatelné dotazníky (marketing),
· evidence skladu,
· přehledy (reporty),
· další speciální moduly na zakázku.


Propojení s IS
Při práci se systémem se mobilní prodejci připojují standardně k internetu a přijímají/odesílají data na C2M Server, který zajišťuje archivaci dat, jejich nezbytné transformace a propojení s informačním systémem podniku. K dispozici je například konektor pro integraci s CRM aplikací OnContact, aplikace ale může samozřejmě pracovat i s jinými IS.


Platformy
Aplikace Connect2Market je portována na dvě nejprogresivnější mobilní platformy: Widnows CE a Symbian. To umožňuje vybírat vhodné zařízení z široké nabídky PDA, odolných handheld počítačů, komunikátorů a “chytrých telefonů”. Velmi zajímavou variantou je například nový mobilní počítač NetBook Pro firmy Psion Teklogix. Zařízení je z hlediska designu na pomezí PDA a notebooku a pro aplikace v oblasti „mobilního CRM“ spojuje dobré vlastnosti obou kategorií: jednoduchost, mobilitu a dlouhou dobu provozu na baterie, které jsou vlastní PDA, a velkou obrazovku a kvalitní klávesnici odpovídající zařízení typu notebook.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |