TOP Professional projekt systémové integrace desetiletí

IDS Scheer ČR, s.r.o. - Profil společnosti a referenční projekty systémové integrace

A. Přihlašovatel - základní údaje o společnosti

Plný název společnosti:IDS Scheer ČR, s.r.o.
Adresa:Office Park Nové Butovice, Budova A, Bucharova 2/1281 158 00 Praha 5
Fakturační adresa (je-li jiná):Vídeňská 55, 639 00 Brno
WWW:www.ids-scheer.cz
IČ:62908901DIČ:CZ62908901
Oprávněná osoba:
(tel., e-mail):
Ing. Jiří Hejduk, generální ředitel
Tel.: 235 517 860, jiri.hejduk@ids-scheer.com
Kontaktní osoba:
(tel., e-mail):
Ing. Hana Píšová, marketing manager
Tel.: 235 517 860, hana.pisova@ids-scheer.com

B. Dodavatel – základní údaje o společnosti

Plný název společnosti:
Adresa:
Fakturační adresa (je-li jiná):
WWW:
IČ:DIČ:
Oprávněná osoba:
(tel., e-mail):
Kontaktní osoba:
(tel., e-mail):

C. Základní údaje o systémové integraci

Obrat projektů v roce 2006 a 2007, kde firma působila jako systémový integrátor (pokud můžete uvést ): 2006 [tis.Kč]2007 [tis.Kč]
340 000345 000
Počet odborníků firmy zabývajících se systémovou integrací v letech 2006 a 2007: 20062007
95102

E. TOP Professional

„Ocenění projektu systémové integrace uplynulého desetiletí“

Název 1. projektuReimplementace a centralizace systémů SAP včetně HR a BW
Zákazník (pokud můžete uvést)UNIPETROL Group
Stručná charakteristika projektu
Zadáním projektu bylo zahájit centralizaci systémů SAP v UNIPETROL Group, což je skupina nejvýznamnějších společností působících v oblasti chemického průmyslu jak v České republice, tak i ve střední Evropě, zejména v oblastech rafinérského zpracování ropy, petrochemie a distribuce pohonných hmot.

Cílem projektu bylo sloučit IS SAP společnosti Chemopetrol, zabývající se zejména petrochemickými produkty a výrobou plastů, společnosti UNIPETROL RAFINÉRIE, která patří k největším českým výrobcům motorových paliv, asfaltů, olejů a ostatních produktů souvisejících s rafinérským zpracováním ropy a mateřské společnosti skupiny – UNIPETROL, do jednoho systému SAP. Dále bylo v rámci společnosti UNIPETROL RAFINÉRIE spuštěno od 1. 1. 2007 centrum sdílených služeb (SSC), poskytující podpůrné služby zejména transakčního charakteru i pro ostatní společnosti skupiny UNIPETROL Group. K 1. 4. 2007 se SSC stala samostatnou společností pod názvem UNIPETROL SERVICES a pro SSC byl vytvořen nový účetní okruh. Zároveň byly v rámci projektu začleněny společnost BENZINA, provozující největší síť čerpacích stanic v České republice, mateřská společnost UNIPETROL a.s. a Centrum sdílených služeb (SSC) do centrálního systému SAP HR – personalistika a mzdy.

V průběhu projektu byly opětovně nastaveny procesy, migrována potřebná data a reimplementována veškerá rozhraní se systémy třetích stran používaná v dotčených společnostech tak, aby byly minimálně zachovány funkcionality dostupné v předchozím stavu IS systému.
Finanční objem dokončených etap projektu (pokud můžete uvést)
Rok zahájení2006a ukončení projektu2007
Uveďte největší překážku pro dosažení úspěchu
U tohoto projektu byl největší překážkou pro dosažení úspěchu velmi krátký čas na realizaci tak rozsáhlého projektu. Unipetrol ukončil výběrové řízení v polovině září 2006, projekt byl zahájen 20. 9. 2006 a produktivní provoz byl zahájen 1. 1. 2007. Nepříznivý vliv měly organizační změny v průběhu projektu a zásadní změna rozsahu a cíle projektu v prosinci 2006.
Uveďte alespoň tři důvody spokojenosti zákazníka
1. I přes nepříznivý vliv organizačních změn, pozastavení projektu a změně zadání – rozsahu projektu, se podařilo projektovému týmu SAP v extrémně krátkém čase úspěšně završit projekt produktivním startem systému a to dokonce v původním termínu.
2. Zvládnuté řízení změn během implementace, i když změn bylo mnoho => nastavené procesy odpovídají podnikovým procesům.
3. Podpora, obětavost a maximální nasazení vedení projektu a konzultantů IDS Scheer při řešení mimořádných situací.

Název 2. projektuSoubor projektů v rámci programu globální integrace aplikací na systém SAP
Zákazník (pokud můžete uvést)SAZKA
Stručná charakteristika projektu
Základní filozofií systému Sazka, a.s. je centrálně řízený integrovaný informační systém podporující všechny hlavní obchodní procesy této loterní společnosti, včetně společností dceřiných, zejména Sazky Arény (BestSPORT a.s.), obchodních partnerů a prodejních kanálů (obstaravatelů).
Vlastní systém prodejní sítě Sazka, a.s., obsahuje cca 7000 online terminálů a je globálně integrovaný z mnoha hlavních aplikací. Tento systém umožňuje připojení jednotlivých prodejních partnerů prostřednictvím internetového rozhraní a zároveň interní zpracování všech potřebných informací, jako je logistika, zúčtování apod. Dále podporuje strategické plánování a reporting formou zpracování klíčových dat v business intelligence.

V rámci projektů systémové integrace na Sazka, a.s. se pro řešení efektivnějšího využívání a optimalizaci, jak hlavních obchodních procesů, tak jejich podpory integrovaným informačním systémem, využívá procesní nástroj ARIS Design Platform (nástroj pro distribuované modelování, simulaci, optimalizaci a publikaci podnikových procesů a řízení IT architektur). Pro měření a optimalizaci procesů je pak do systému integrován ARIS PPM - ARIS solution for Process Intelligence & Performance Management (nástroj umožňuje měřit klíčové indikátory výkonnosti (KPI) reálných procesů a poskytuje objektivní nástroj podporující schopnost rozhodování, který pomáhá realizovat potenciál pro inovace v reálném čase). Automatizované analýzy z procesů umožňují identifikovat faktory, které ovlivňují jejich výkonnost.



Celý rozsáhlý informační systém je integrován na technologickém základě SAP NetWeaver, na aplikační a integrační platformě založené na otevřených standardech. Tato platforma je technologickým základem použitých aplikací mySAP Business Suite, partnerských řešení a aplikací vyvinutých na míru včetně kombinovaných aplikací – platforma pro integraci všech SAP i non-SAP řešení a systémů. Podporuje také Enterprise Services Architecture, přehled metod pro obchodní řešení orientovaná na služby.



Jádrem integrovaného informačního systému jsou významné části mySAP Business Suite, zejména:

SAP ERP - úplné řešení pro řízení financí (SAP FI), plánování a provádění projektů a akcí (SAP PS), interní účetnictví - controling (SAP CO), správu majetku (SAP FI_AM), sledování investic (SAP IM), nákup(SAP MM), management lidských zdrojů - Human Resources (SAP HR).
Je aktivována Elektronická kancelář + SAP WF + SAP DMS (Objednávky, faktury, smlouvy, Organizační a řídící dokumentace SAZKA (Cest.příkazy, ...).
V Sazce Aréně (BestSPORT a.s. ) je zprovozněna rozsáhlá implementace Provozního dispečinku (SAP PM).

SAP CRM - řízení vztahu se zákazníky – krom standardních služeb CRM poskytuje toto řešení call centrum pro výherce, call centrum pro obstaravatele (provozovatele výherních terminálů), propojení na mobilní zařízení obchodních zástupců Sazka, a.s.



SAP BI (Business Intelligence) - strategické plánování a reporting formou zpracování klíčových dat. Zásadní aplikace pro řízení společnosti a strategické rozhodování managementu společnosti.

Nejvýznamnějšími non SAP aplikacemi integrovanými do informačního systému jsou loterní systémy GTECH a STARPORT. Unikátní rozhraní zprostředkovává mezi systémy zejména:
  • zpracování dat z loterního systému GTECH, STARPORT do SAP4
  • přenos výsledků ze SAP přes systém GTECH, STARPORT zpět k obstaravatelům
  • elektronický sběr požadavků na materiál
  • fakturace provizí (hromadná fakturace)


Dalšími integrovanými non SAP aplikacemi je např.:
  • GASTRO stravovací systém
  • TICKETING
Tento unikátní integrovaný informační systém je neustále v souvislosti s dynamikou obchodních aktivit Sazka, a.s. rozvíjen jednotlivými dílčími projekty jako jsou např.:
  • Konsolidace a přechod na účtování a reporting dle IAS (IFRS)
  • Hodnocení obstaravatelů / sběren
  • Elektronická komunikace s dodavateli (objednávky x faktury)
  • Atd.
Ale i systémové projekty
  • Upgrade SAP 3.1.H -> 4.6.B -> 4.7. (2004)
  • Optimalizace oprávnění
  • Upgrade SAP CRM 3.0 –> 5.0 (2007)
  • Atd.
Pro projektové řízení jsou použity principy PMI, PMBOK 3rd. Jednotlivé projekty procházejí formální inicializační fází, fází plánování, jejímž výsledkem je podrobný seznam aktivit, rozpočet, časový harmonogram a plány řízení obsahu projektu, kvality, nákladů, času, rizik, subdodávek, toků informací, personálu a integrovaných změn. V průběhu realizační fáze je prováděna kontrola a řízení aktivit, sledována nákladová a časová výkonnost projektu, jsou navrhována zlepšující a nápravná opatření.
Finanční objem dokončených etap projektu (pokud můžete uvést)
Rok zahájení1998a ukončení projektu2008
Uveďte největší překážku pro dosažení úspěchu
Dynamika rozvoje obchodních procesů Sazka, a.s. V tak dynamickém prostředí je rozvoj a údržba integrovaného informačního systému tak, aby vždy dostatečně podporoval obchodní procesy, značně obtížná.
Uveďte alespoň tři důvody spokojenosti zákazníka
1. Integrovaný informační systém podporuje hlavní obchodní procesy nejen Sazka, a.s. ale celého koncernu.
2. Kompetentní dodavatel, leader na trhu systémové integrace, který zcela reálně propojuje procesní pohled na hlavní obchodní procesy společnosti Sazka, a.s. s efektivní podporou těchto procesů integrovaným informačním systémem a to s využitím procesních nástrojů ARIS.
3. Všechny projekty jsou 100% úspěšné
  • dle harmonogramu, v rámci sjednané ceny
  • s odpovídající kvalitou
  • týmová spolupráce (včetně začlenění klíčových uživatelů)
  • znalost loterního prostředí (procesy, terminologie, ...)
4. Flexibilní dodavatel rychle reagující na nové požadavky, kvalifikovaný a zkušený personál. Spokojenost s podporou systému HelpDesk - 24 hodin / 7 dní