facebook LinkedIN LinkedIN - follow

TOP 10 Systémových integrátorů roku 2008

ICZ a.s. - Profil společnosti a referenční projekty systémové integrace

A. Přihlašovatel - základní údaje o společnosti

Plný název společnosti:ICZ a.s.
Adresa:Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4
Fakturační adresa (je-li jiná):
WWW:www.i.cz
IČ:25145444DIČ:CZ251454
Oprávněná osoba:
(tel., e-mail):
Bohuslav Cempírek, Tel: 244 100 111,
email: bohuslav.cempirek@i.cz
Kontaktní osoba:
(tel., e-mail):
Jiří Bouma, Tel: 244 100 631,
email: jiri.bouma@i.cz

B. Dodavatel – základní údaje o společnosti

Plný název společnosti:
Adresa:
Fakturační adresa (je-li jiná):
WWW:
IČ:DIČ:
Oprávněná osoba:
(tel., e-mail):
Kontaktní osoba:
(tel., e-mail):

C. Základní údaje o systémové integraci

Obrat projektů v roce 2006 a 2007, kde firma působila jako systémový integrátor (pokud můžete uvést ): 2006 [tis.Kč]2007 [tis.Kč]
236,038270,654
Počet odborníků firmy zabývajících se systémovou integrací v letech 2006 a 2007: 20062007

D. Základní údaje o referenčních projektech systémové integrace

Název 1. projektuInteroperabilní nadstavba elektronických spisových služeb úřadů a organizací správy města (Interspis)
Zákazník (pokud můžete uvést)Hlavní město Praha
Magistrát hlavního města Prahy
Stručná charakteristika projektu
Zadavatel, hlavní město Praha, provozuje na úřadech městských částí hl. m. Prahy (dále jen „úřady“) a organizacích zřízených a založených hl. m. městem Prahou (dále jen „organizace“) různé elektronické spisové služby, které vznikaly v závislosti na specifických požadavcích jednotlivých úřadů a organizací městské správy. Jedním ze strategických cílů hl.m.Prahy je rozvoj elektronických služeb poskytovaných obřanům a úřadům a integrace dílčích služeb na principu interoperability.
Zadáním projektu bylo vytvořit portálovou aplikaci, která umožní občanům učinit elektronické podání na vybrané městské úřady z území podpory JPD2 a sledovat průběh vyřízení tohoto podání.
Projekt Interspis získal podporu z fondů EU v rámci cíle JPD2. Tato podpora se týkala jen vymezené části území hl. města Prahy. Z tohoto území byly do projektu zahrnuty téměř všechny úřady městských částí, které využívaly nějakoká SW nástroj pro vedení spisové služby.
Pro zdárné dokončení projektu bylo nutné získat podporu zúčastněných úřadů (Praha 1, Praha 8, Praha 9, Praha 12, Praha 14, Praha 15, Běchovice, Dolní Počernice, Klánovice) a navázat spolupráci s dodavateli příslušných spisových služeb a zapojit je do projektu – vytvořit společně rozhraní na jednotlivé systémy elektronických spisových služeb na jednotlivých úřadech, které jsou provozované odděleně. Ověření systému proběhlo na vybraných životních situacích (Stížnost, Žádost o informaci) a na vybraných úřadech městských částí území JPD2 (Praha 1, Praha 8, Praha 9, Praha 14, Praha 15, Běchovice, Dolní Počernice a Klánovice). Od března 2008 je systém ve výše uvedeném rozsahu rutinně provozován.
Aplikace Interspis je přístupná na portálu hl.m.Prahy na adrese www.praha.eu po samoregistraci uživatele. Uživatel pak může kromě elektronických podání sledovat i průběh vyřizování osobních podání, které učinil na úřadu.
Systém Interspis dále poskytuje statistiky výkonnosti úřadů v oblasti vyřizování podání.
Finanční objem dokončených etap projektu (pokud můžete uvést)
Rok zahájení2007a ukončení projektu2008, podpora do 2013
Uveďte největší překážku pro dosažení úspěchu
Zajištění spolupráce dodavatelů jednotlivých spisových služeb.
Uveďte alespoň tři důvody spokojenosti zákazníka
1. Strategií Magistrátu hl.m.Prahy je přesvědčit všechny zainteresované subjekty, zejména občany, podnikatele, podniky a neziskové organizace, k masivnímu využívání internetu pro vzájemnou komunikaci a využívání veřejných digitálních služeb poskytovaných magistrátem v samoobslužném režimu. Projekt Interspis významně přispěl k plnění tohoto strategického cíle.
2. Aplikace Interspis poskytuje statistiky výkonnosti zapojených úřadů – počty podání doručených a odeslaných, dobu vyřizování podání. Přispívá tak k možnosti kontroly práce úřadů a tuto možnost má každý uživatel portálu praha.eu. znamená to významný krok k otevření úřadu občanům.
3. Projekt splnil zadání a byl dokončen v plánovaném čase i přesto, že se několikrát posunul termín jeho zahájení a na realizaci projektu zůstalo jen 6 měsíců.

Název 2. projektuImplementace klinického informačního systému mpa (medical process assistant)
Zákazník (pokud můžete uvést)Oblastní nemocnice Jičín
Stručná charakteristika projektu
Implementace procesně orientovaného klinického informačního systému je ojedinělým projektem v rámci zdravotnických zařízení v České republice. Klinický informační systém mpa (medical process assistant) je původním software rakouské firmy Systema Human Information Systém, který je od roku 2004 společně vyvíjen s firmou ICZ a.s. a který plnohodnotně a nativně podporuje procesní přístup a klinické workflow.
Oblastní nemocnice Jičín je jednou ze spádových nemocnic v rámci Královehradeckého kraje a od roku 2004 byla k nemocnici sloučena i nemocnice Nový Bydžov. Oblastní nemocnice Jičín disponuje kapacitou cca 550 lůžek, poskytuje služby pro spádovou oblast s kapacitou cca 100 000 obyvatelů a služby poskytuje s pomocí cca 800 zaměstnanců.
Hlavní cíle realizace projektu byly:
  • Zavedení moderního IS, který poskytuje maximální možnou podporu pro zlepšení diagnosticko-terapeutické péče
  • Vedení multimediální zdravotnické dokumentace
  • Sjednocení pracovních postupů a orientace na procesní přístup
  • Sjednocení a zlepšeni vedení zdravotnické dokumentace a vedení dokumentace „lege artis“
  • Postupné zavádění „patient safety“ pracovních postupů a doporučení
  • Zavedení plánovacích diářů, zkrácení čekacích dob pacientů
  • Celkové zvýšení efektivity léčby pacientů
  • Zvýšení spokojenosti pacientů s poskytovanými službami
Finanční objem dokončených etap projektu (pokud můžete uvést)
Rok zahájení2007a ukončení projektu2007
Uveďte největší překážku pro dosažení úspěchu
Neexistující nebo zastaralá legislativa v českém zdravotnictví, která neumožňuje nebo ztěžuje vedení „paper less“ vedení zdravotnické dokumentace. V některých případech neochota uživatelů měnit své „staré“ pracovní postupy a přijmout nové aplikační vybavení a informační technologie.
Uveďte alespoň tři důvody spokojenosti zákazníka
1. Sjednocení vedení lékařské dokumentace - Zavedením klinického systému mpa, byla sjednocena dokumentace z formální i obsahové stránky napříč celou nemocnicí, což výrazně zvyšuje její přehlednost obzvláště mezi jednotlivými obory a zajišťuje její úplnost.
2. Optimalizace práce lékaře - Implementací úkolových listin lékaře, mají uživatelé neustálý přehled o činnostech, které již udělali nebo které mají udělat. Všechny činnosti, které lze automatizovat jsou v systému realizovány automaticky, čímž se výrazně snižuje doba práce lékaře se systémem a zvyšuje doba, kterou může lékař věnovat pacientovi.
3. Plánovací systém - Používáním plánovacích kalendářů napříč klinickým informačním systémem je dosaženo optimálního vytížení jednotlivých vyšetřoven a ordinací, je výrazně snížena čekací doba pacientů a optimalizováno pracovní vytížení lékařů a sester.

E. TOP Professional

„Ocenění projektu systémové integrace uplynulého desetiletí“

Název 1. projektuCentrální registr řidičů a bodový systém – Eliška (projekt je pojmenován po automobilové závodnici Elišce Junkové, která se proslavila svým fair play přístupem k automobilovému sportu).
Zákazník (pokud můžete uvést)Ministerstvo dopravy České republiky
Stručná charakteristika projektu
Projekt vznikl jako reakce na novelu silničního zákona č. 361/2000 Sb., požadující zavedení systému bodového hodnocení řidičů v ČR a z nutnosti převést celou agendu řidičů (tedy nejen bodové hodnocení, ale i evidenci ŘP a nebodovaných přestupků) na Ministerstvo dopravy ČR.
Systémová integrace zahrnovala funkční a datovou analýzu požadavků vyvolaných změnou zákona č. 361/2000 Sb., změnu programového vybavení (nová aplikace byla realizována jako webová aplikace v technologii MS .Net), migraci datového obsahu stávajících okresních databází do jedné centrální databáze (technologie MS SQL Server 2005 clustered), včetně čištění dat, návrh a dodávku technické infrastruktury systému pro část produkční, vývojovou, testovací a školicí, on-line napojení nového systému na aplikace dalších subjektů (Centrální evidence obyvatel, Policie ČR, Státní tiskárna cenin – výroba ŘP), řízení komunikace a testování se subjekty zúčastněnými v projektu, praktické vyškolení 950ti uživatelů pro práci s novou aplikací, organizaci ověřovacího provozu s 5ti obecními úřady obcí s rozšířenou působností, nastavení trvalého dohledu nad systémem (technologie MS Operations Manager 2005), poskytnutí zvýšené podpory uživatelům systému po dobu 3 měsíců od nasazení systému do celoplošného provozu od 1.7.2006, zpracování dokumentace systému.
Přechod na nový integrovaný systém proběhl bez přerušení výkonu agendy řidičů na obecních úřadech.
V další etapě projektu (r. 2007) byla provedena integrace s Schengenským informačním systémem (automatizované zasílání ŘP v pátrání do SIS a příjem zpráv o těchto ŘP ze SIS).
Finanční objem dokončených etap projektu (pokud můžete uvést)
Rok zahájení2006a ukončení projektu2006
Uveďte největší překážku pro dosažení úspěchu
Tento rozsáhlý a komplexní projekt byl realizován v rekordně krátkém čase. Od schválení novely zákona č. 361/2000 Sb. do data jeho účinnosti uplynuly pouze 3.5 měsíce. Přípravné práce proto byly zahájeny již před nabytím účinnosti zákona. K úspěšné realizaci projektu přispělo velkou měrou efektivní řízení komunikace v projektu.
Uveďte alespoň tři důvody spokojenosti zákazníka
1. Ministerstvo dopravy ČR hodnotí projekt jako velice úspěšný. Bylo dosaženo cílů projektu v předem stanovené kvalitě, čase i nákladech.
Integrace bodového systému do agendy evidence řidičů a centralizace databáze zprostředkovaly vysokou dostupnost údajů a přehlednost statistických výstupů z bodového systému pro kvalitní rozhodování Ministerstva dopravy.
2. Bodový systém je základním pilířem nového přístupu k vynucování kázně řidičů u nás i v EU. Úspěšné spuštění systému přispělo ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
3. Integrace Centrálního registru řidičů s ostatními informačními systémy zajistila jejich efektivní a bezproblémovou on line spolupráci, nezbytnou k výkonu agendy řidičů na obecních úřadech i k efektivnější silniční kontrole. Použité technologie umožňují potenciální komunikaci s dalšími systémy v budoucnosti.