facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Chytré kamery zefektivňují výrobu a šetří miliony

-PR-

MobotixKlasická kontrola výroby bývá ve firmách v gesci tzv. kvalitářů. Vliv lidského faktoru je zřejmý a k opomenutí nebo přehlédnutí chyby ve výrobě zkrátka občas dojde. Moderní technologie však těmito limity „netrpí“. Není proto divu, že stále více firem přechází k videoanalytickým systémům.


Například chytré kamery Mobotix řady P7 od společnosti Konica Minolta nabízí díky umělé inteligenci a funkci strojového učení oproti lidským operátorům v kontrolách mnohem vyšší rychlost. Zároveň zvyšují bezpečnost výroby, umožňují získávat detailní analýzy a statistiky a přispívají ke snižování nákladů.

Kamery Mobotix se zaměřují na detekci:

  • škrábanců
  • chybějících nebo nesprávných komponentů
  • uniklých materiálů jako například mazivo a lepidlo nebo jiných tekutin
  • cizích objektů
  • lokálních deformaci

Kamery Mobotix se rozhodl využít například jeden z výrobců hliníkových odlitků pro přední automobilové značky. Firma se při výrobě musela vypořádat s množstvím materiálových odpadů. Analýza ukázala, že každý z 99 licích strojů v továrně z důvodů nezjištěných teplotních změn měsíčně vyprodukuje vadné odlitky v hodnotě více než 61 tisíc korun.

„Kamery Mobotix se zabudovanými teplotními senzory bezkon­takt­ně monitorují teplotní tolerance nepřetržitého tlakového lití do forem s tolerancí do 1 %. Takto získané údaje pomáhají při přesném nastavení trvání samotného procesu lití,“ vysvětlil Michal Šotek, vedoucí divize Video Solution Services Konica Minolta Busi­ness Solutions Czech. Nasazením kamer Mobotix u 24 strojů firma nyní měsíčně ušetří téměř 1,5 milionu korun. V případě, že by jimi vybavila všech 99 strojů, roční úspora by přesáhla 70 milionů korun.

Moderní sledovací a videoanalytické systémy však nacházejí uplat­ně­ní nejen ve výrobních podnicích, ale také v rámci oborů logistiky, potravinářství, automotive, stavebnictví či zpracování surovin. Mohou přitom plnit celou řadu úkolů od zajištění bezpečnosti práce či majetku až po monitorování chování zákazníků v obchodech.