- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Technologie vzdálené asistence umožní zákazníkům, aby názorně ukázali svůj problém
Zapojení televize, oprava wifi routeru či správné vyplnění administrativních dokumentů může být výrazně jednodušší s využitím technologie vzdálené vizuální asistence. Ta umožňuje operátorům vidět problém volajícího prostřednictvím kamery telefonu či jiného zařízení, skrze které klient komunikuje. Dle statistik napomáhá tato metoda výrazně zrychlit a zefektivnit proces odbavení klientského požadavku a celkově zvyšovat spokojenost zákazníků. Technologie se navíc díky rozvoji umělé inteligence stále zdokonaluje.


Oblast zákaznického servisu musí reagovat na měnící se preference klientů. Zejména mladší generace požadují stále personalizovanější, přirozenější a efektivnější formu interakce. Významný potenciál naplnit tato očekávání má technologie inteligentní vizuální asistence.
„Díky unikátní technologii vzdáleného přístupu se operátoři mohou jednoduše spojit se zákazníkem například skrze kameru mobilního telefonu, počítače či tabletu a následně daný problém vidět takříkajíc jeho očima. Pomocí poznámek na obrazovce pak agenti poskytují vizuální pokyny a provádí zákazníka jednotlivými kroky, které je třeba vykonat. Vše probíhá skrze webové stránky technické podpory při využití nejmodernějších technologií,“ popisuje Jan Nedělník, CEO společnosti Konecta, která se řešením vzdálené asistence věnuje.
K nárůstu popularity technologie vzdálené asistence přispívá i rychlý rozvoj umělé inteligence. Dnešní AI totiž dokáže na základě videa či obrázků přesně identifikovat, s obsluhou či zapojením kterého produktu potřebuje zákazník pomoci. Umí totiž s vysokou přesností automaticky rozeznat například přesný model televize, wifi routeru, kuchyňského spotřebiče či jiného produktu. Operátor má tak okamžitě po ruce potřebné informace pro svoji asistenční práci.
To, že platforma vzdálené vizuální asistence není pouze efektním, ale i efektivním nástrojem, dokazují i čísla. Podle statistik společnosti TechSee, která je průkopníkem v oblasti vizuální asistence, dokázala implementace dané technologie zvýšit úspěšnost prvního volání – „first call resolution“ (FCR) o 22 procent. Pozitivní vliv měla i na průměrný čas potřebný k vyřešení daného problému.
Zdroj: Konecta, TechSee
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |