facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 5. 4. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

Technologie vzdálené asistence umožní zákazníkům, aby názorně ukázali svůj problém

Zapojení televize, oprava wifi route­ru či správné vyplnění ad­mi­ni­stra­tiv­ních dokumentů může být výrazně jednodušší s využitím technologie vzdálené vizuální asistence. Ta umožňuje operátorům vidět problém volajícího prostřednictvím kamery telefonu či jiného zařízení, skrze které klient komunikuje. Dle statistik napomáhá tato metoda výrazně zrychlit a zefektivnit proces odbavení klientského požadavku a celkově zvyšovat spokojenost zákazníků. Technologie se navíc díky rozvoji umělé inteligence stále zdokonaluje.



Oblast zákaznického servisu musí reagovat na měnící se preference klientů. Zejména mladší generace požadují stále personalizovanější, přirozenější a efektivnější formu interakce. Významný potenciál naplnit tato očekávání má technologie inteligentní vizuální asistence.

Jan Nedělník„Díky uni­kát­ní tech­no­lo­gii vzdá­le­né­ho pří­stu­pu se ope­rá­to­ři mohou jed­no­du­še spojit se zákaz­ní­kem na­pří­klad skrze kame­ru mobil­ní­ho tele­fo­nu, počí­ta­če či tab­le­tu a ná­sled­ně daný pro­b­lém vidět tak­ří­ka­jíc jeho oči­ma. Pomo­cí pozná­mek na obra­zov­ce pak agen­ti posky­tu­jí vizuál­ní poky­ny a pro­vá­dí zákaz­ní­ka jed­no­tli­vý­mi kroky, které je třeba vyko­nat. Vše probíhá skrze webové stránky technické podpory při využití nej­mo­der­něj­ších technologií,“ popisuje Jan Nedělník, CEO společnosti Konecta, která se řešením vzdálené asistence věnuje.

K nárůstu popularity technologie vzdálené asistence přispívá i rychlý rozvoj umělé inteligence. Dnešní AI totiž dokáže na základě videa či obrázků přesně identifikovat, s obsluhou či zapojením kterého produktu potřebuje zákazník pomoci. Umí totiž s vysokou přesností automaticky rozeznat například přesný model televize, wifi routeru, kuchyňského spotřebiče či jiného produktu. Operátor má tak okamžitě po ruce potřebné informace pro svoji asistenční práci.

To, že platforma vzdálené vizuální asistence není pouze efektním, ale i efektivním nástrojem, dokazují i čísla. Podle statistik společ­nos­ti TechSee, která je průkopníkem v oblasti vizuální asistence, dokázala implementace dané technologie zvýšit úspěšnost prvního volání – „first call resolution“ (FCR) o 22 procent. Pozitivní vliv měla i na průměrný čas potřebný k vyřešení daného problému.

Zdroj: Konecta, TechSee


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.