facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 5. 8. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Správci IT podceňují útoky na webové systémy

Společnost ZEBRA SYSTEMS zveřejnila výsledky průzkumu mezi svými partnery na českém a slovenském trhu, ze kterého vyplynulo, že téměř dvě třetiny organizací by pocítilo vážné provozní následky již po 5 hodinách svých nefunkčních webových systémů. Přesto nechráněné firemní weby považuje za hlavní hrozbu pro firemní bezpečnost pouze 9 % IT administrátorů.



S čím dál větší závislostí podniků a organizací na webových aplikacích, portálech a e-shopech rostou také následky jejich výpadků, ať již způsobených technickými chybami či záměrnými kybernetickými útoky. V letošním roce byly u nás zaznamenány například útoky na stránky magistrátů či sportovních klubů, v červenci pak nastal globální výpadek desítek tisíc webů v důsledku selhání správce DNS služeb. Přerušením provozu bývají nejvíce postiženy e-shopy, aerolinky, banky, provozovatelé herních platforem atd., jejichž ztráty pak mohou jít do milionů dolarů.

Nejzajímavější údaje průzkumu ZEBRA SYSTEMS mezi českými a slovenskými prodejci zahrnují:

  • Aby byly webové systémy mimo provoz bez vážných následků na fungování firmy, uvedlo 36 % IT správců maximální výpadek do 24 hodin, 41 % správců do 5 hodin, 18 % do 1 hodiny a 5 % uvedlo, že nesmí vypadnout vůbec.
  • 59 % respondentů uvedlo, že ochranu webových systémů řeší jejich hostingová služba, 27 % využívá firewall před webovým serverem, 18 % využívá cloudové řešení a 14 % používá zabezpečení webového serveru. 5 % nechrání web vůbec.
  • Jen 9 % uvedlo ochranu webových systémů jako svou hlavní prioritu.

Výpadky webových systémů a jejich následky

„Podle zprávy Cloudflare z prvního letošního čtvrtletí se množí počet případů, kdy kybernetičtí útočníci žádají za zastavení DDoS útoku na webovou infrastrukturu tučné výkupné,“ řekl Michal Hebeda, Sales Engineer ze společnosti ZEBRA SYSTEMS. „Jedná se o stále častější typ ransomwarového útoku, a zejména IT správci v organizacích, které jsou velmi citlivé na výpadky webových systémů, by měli přijmout adekvátní opatření.“


 
  

- Inzerce -

PRŮZKUM: Češi odpracují na neplacených přesčasech více než hodinu denně

Čtyřdenní pracovní týden? V Česku zatím utopie. Lidem v kancelářských profesích nestačí na splnění úkolů ani pět dní. Polovina pracuje skoro šest dní týdně, aby práci stihla.

  

- Inzerce -

Digitalizace zákaznické péče: jak vybrat nejlepší řešení kontaktního centra

GenesysDigitální bitva o zákazníky začala, neprohrajte ji. Pandemie totiž jasně ukázala, že digitalizace stabilizuje byznys i v nejistých dobách. Online sektor raketově rostl i během nejtvrdších lockdownů. Přesunula se tam i většina zákazníků.