- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (34)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (67)
- Informační bezpečnost (49)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
SOC jsou stále více automatizovaná, ale bez lidského dohledu se neobejdou
ZEBRA SYSTEMS nás upozornila na zajímavý report společnosti N-able, jejíž řešení distribuuje na českém a slovenském trhu. Zpráva N-able 2025 State of the SOC Report uvádí mimo jiné trendy bezpečnostních incidentů a souvisejících operací na základě reálných poznatků ze systému Adlumin MDR.


Z aktuální zprávy vyplývá, že většina detekcí hrozeb stále pochází z koncových bodů, nicméně cloudová prostředí tento náskok rychle snižují. Zpráva také uvádí, že umělá inteligence stále více přispívá ke zlepšení efektivity bezpečnostních operačních center (SOC), avšak většina výstrah stále potřebuje lidské ověření.
Zpráva zkoumá výzvy, kterým SOC čelí, a zdůrazňuje jejich zásadní roli při zvyšování kybernetické bezpečnosti. Zjištění vycházejí z údajů systému Adlumin v období od prosince 2024 do února 2025, kdy tento MDR systém úspěšně ochránil podniky zpracováním téměř 500 000 výstrah. Mezi těmito incidenty zůstal na prvním místě ransomware, konkrétně se jednalo o 2 684 ransomwarových hrozeb.
- Většina detekcí stále pochází z koncových bodů, avšak cloudová prostředí tuto mezeru rychle zmenšují: 56 % detekcí pochází z koncových bodů a 44 % z cloudu. Téměř všechna narušení v cloudu pak vyžadují omezení účtu ke zmírnění hrozeb.
- Moderní útoky stále častěji obcházejí koncové body, a proto je pro zmírnění hrozby zásadní rychlé omezení cloudových účtů. 95 % proaktivních reakcí na hrozby zahrnovalo ve zkoumaném období reset hesla a deaktivaci účtu.
- Umělá inteligence je motorem efektivnějších SOC: využití AI nástrojů zkrátilo dobu analýzy SOC, čímž se eliminovala potřeba zdlouhavého manuálního zkoumání. AI nyní rozpozná indikátory kompromitace (IOC) již za 10 sekund.
- Lidská odbornost zůstává pro úspěch AI a SOC rozhodující: AI sice může pomoci v boji proti hrozbám, ale nemůže plně nahradit analytiky SOC. Zpráva odhaluje, že 86 % bezpečnostních výstrah eskaluje do ticketů, což naznačuje, že většina výstrah stále vyžaduje lidské ověření.

![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Formulář pro přidání akce
13.8. | Webinář: Jak efektivně řídit obchodní aktivity ve firmě?... |
29.9. | The Massive IoT Conference |