Aktuality -> Analýzy - 25. 2. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Při phishingových podvodech jsou zneužívané známé značky

Check Point ResearchPodle studie společnosti Check Point Research, která zkoumala phishingové útoky ve 4. čtvrtletí 2019, napodobují zločinci při pokusech o krádež osobních dat nebo platebních údajů známé značky. Při e-mailovém phishingu je nejvíce napodobovaná značka Yahoo! Zneužívání značky Spotify zase vede při webovém phishingu. Celkově je ovšem nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech Facebook.



Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží často zneužívat známé značky a napodobovat webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových kampaních ve 4. čtvrtletí 2019

Nejčastěji zneužívané značky jsou seřazené podle počtu phishingových pokusů:

  1. Facebook (18 % všech phishingových pokusů zneužívajících značky)
  2. Yahoo (10 %)
  3. Netflix (5 %)
  4. PayPal (5 %)
  5. Microsoft (3 %)
  6. Spotify (3 %)
  7. Apple (2 %)
  8. Google (2 %)
  9. Chase (2 %)
  10. Ray-Ban (2 %)

Značky

Během 4. čtvrtletí došlo k významným rozdílům v používání značek v jednotlivých phishingových vektorech. Například v mobilním vektoru se útoky zaměřovaly na významné technologické značky a značky sociálních sítí a bank, zatímco v e-mailovém vektoru byla na druhém místě populární značka slunečních brýlí.

E-mailový phishing (27 % všech phishingových útoků ve 4. čtvrtletí 2019)

  1. Yahoo
  2. Rbs (Ray-Ban Sunglasses)
  3. Microsoft
  4. DropBox

Webový phishing (48 % všech phishingových útoků ve 4. čtvrtletí 2019)

  1. Spotify
  2. Microsoft
  3. PayPal
  4. Facebook

Mobilní phishing (25 % všech phishingových útoků ve 4. čtvrtletí 2019)

  1. Chase Mobile Banking
  2. Facebook
  3. Apple
  4. PayPal

„Kyberzločinci používají různé techniky a taktiky, jak z obětí vymámit osobní informace, přihlašovací údaje nebo peníze. Přestože je často využíván spam, viděli jsme také útočníky, kteří získávali přihlašovací údaje k e-mailovým účtům, studovali oběť týdny a cíleně útočili na partnery a zákazníky,“ říká Peter Kovalčík ze společnosti Check Point. „V posledních dvou letech podobných útoků přibývalo, protože využití cloudových e-mailů zločincům usnadňuje maskování a vydávání se za důvěryhodný zdroj. Je nutné si uvědomit, že phishing dále poroste i v roce 2020.“


 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

3Dfindit – chytré vyhledávání 3D modelů

a sestav pro moderní firmy


Máte v databázi tisíce 3D dílů a stále dokola řešíte problém, že potřebný díl nemůžete najít? Vznikají vám duplicitní soubory, které komplikují práci i správu dat? Právě na tyto výzvy reaguje 3Dfindit – pokročilý systém pro vyhledávání 3D dat na základě geometrické podobnosti a dalších inteligentních filtrů. Tato platforma, vyvíjená společností CADENAS, pomáhá konstruktérům, inženýrům i nákupčím rychle najít správné 3D CAD modely, čímž výrazně šetří čas, snižuje náklady a zvyšuje efektivitu firemních procesů.